Nieuwe Michael Jackson docu, SHOCK!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
martine096
Berichten: 457
Geregistreerd: 25-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 13:26

Ik vind ook niet dat het normaal is hoor en denk ook dat hij zichzelf in een hele kwetsbare positie heeft gezet door de kinderen uit te nodigen.

Janine1990

Berichten: 43845
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 13:28

snuffie123 schreef:
Ik vind het vooral heel jammer en sneu dat al die journalisten etc. nu hardop uitspreken dat ze bijne zeker weten dat hij het inderdaad heeft gedaan op basis van deze documentaire. Ik vind dat zelf echt oliedom. Je weet helemaal niks (bijna) zeker. Met een documentaire kan je dingen zo bespelen dat het inderdaad waar lijkt, vroeger gebruikte ze dat met andere dingen (indoctrinatie). Als je de andere kant had gezien,dan had je ook gezegd dat daar wel wat in zit.

Met andere woorden: je weet het niet. Niemand niet, behalve die jongens en Michael. Maar michael is dood en die jongens hebben twee verschillende verhalen verteld, waardoor je niet meer weet wat je moet geloven.

Ik sluit het niet uit, maar heb erg mijn twijfels. 50/50.

Ik hoop dat de man gewoon naief was. Amders is het natuirlijk verschrikkelijk voor de jongens. Maar, is het niet waar wat ze zeggen, dan is het verschrikkelijk voor Micheal geweest. En ik vind het ook jammer dat hij zich nu niet meer kan verdedigen.


Ik vraag me even af, als je dit afzet tegen wat die #metoo beweging allemaal in gang heeft gezet... Is het dan nog zo onaannemelijk? Machtsmisbruik in Hollywood is al jaren 'gewoon'.
Nu zie ik pedofilie en pedoseksualiteit niet per se als een vorm van machtsmisbruik, volgens mij is het een geaardheid (als ik me niet vergis gewoon neurologisch te herleiden net als homoseksualiteit), waaruit door manipulatie machtsmisbruik voortvloeit. Zonder dat dit meteen een negatief gevoel opwekt bij het kind, maar waar achteraf wel heel erg veel schaamte uit voortkomt, wanneer het kind op het punt is om zich te realiseren: Hé, dit was eigenlijk helemaal niet normaal.

En ja, dan krijg je de psychologische ellende bij zo'n slachtoffer.

zorro

Berichten: 8765
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Nieuwe Michael Jackson docu, SHOCK!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 13:37

Ik denk dat de kinderen destijds ook gedacht hebben dat het normaal was. Hun ouders brachten ze immers zelf heen, wisten er van dat ze bij hem sliepen. Als kind vertrouw je toch in de eerste plaats op je ouders, dat die op je passen en je wegwijs maken in goed en kwaad.

Ik kan me voorstellen dat ze echt pas op latere leeftijd er achter kwamen dat het niet normaal is.

En nu worden ze door de ene helft van de wereld gehoord en begrepen, en de andere helft afgeschilderd als op geld beluste oplichters. Terwijl ze in hun jeugd sowieso dingen mee hebben gemaakt die beter niet hadden kunnen gebeuren.

Eerlijk, ik begin een afkeer te krijgen van de MJ fans die zo overtuigd zijn van zijn onschuld.

Janine1990

Berichten: 43845
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 13:39

zorro schreef:
Ik denk dat de kinderen destijds ook gedacht hebben dat het normaal was. Hun ouders brachten ze immers zelf heen, wisten er van dat ze bij hem sliepen. Als kind vertrouw je toch in de eerste plaats op je ouders, dat die op je passen en je wegwijs maken in goed en kwaad.

Ik kan me voorstellen dat ze echt pas op latere leeftijd er achter kwamen dat het niet normaal is.

En nu worden ze door de ene helft van de wereld gehoord en begrepen, en de andere helft afgeschilderd als op geld beluste oplichters. Terwijl ze in hun jeugd sowieso dingen mee hebben gemaakt die beter niet hadden kunnen gebeuren.

Eerlijk, ik begin een afkeer te krijgen van de MJ fans die zo overtuigd zijn van zijn onschuld.


Zo werkt het inderdaad... Lees het boek 'Mijn Meneer' maar eens...
Ik kan me indenken dat daar de schaamte ook vandaan komt...

martine096
Berichten: 457
Geregistreerd: 25-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 13:47

Vergeet niet dat de meesten al volwassen waren toen ze Michael verdedigden, ik neem aan dat ze toen dus wel degelijk al het besef hadden tussen goed en kwaad.

Urbanus

Berichten: 44956
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 13:48

Janine1990 schreef:
zorro schreef:
Ik denk dat de kinderen destijds ook gedacht hebben dat het normaal was. Hun ouders brachten ze immers zelf heen, wisten er van dat ze bij hem sliepen. Als kind vertrouw je toch in de eerste plaats op je ouders, dat die op je passen en je wegwijs maken in goed en kwaad.

Ik kan me voorstellen dat ze echt pas op latere leeftijd er achter kwamen dat het niet normaal is.

En nu worden ze door de ene helft van de wereld gehoord en begrepen, en de andere helft afgeschilderd als op geld beluste oplichters. Terwijl ze in hun jeugd sowieso dingen mee hebben gemaakt die beter niet hadden kunnen gebeuren.

Eerlijk, ik begin een afkeer te krijgen van de MJ fans die zo overtuigd zijn van zijn onschuld.


Zo werkt het inderdaad... Lees het boek 'Mijn Meneer' maar eens...
Ik kan me indenken dat daar de schaamte ook vandaan komt...


Wat er in het interview ook werd gezegd, die kinderen waren dol op MJ en er was onderling een grote concurrentiestrijd. Want naast dat hij wel/geen viespeuk was, was het natuurlijk ook een soort suikeroom bij wie alles mocht en kon.

Janine1990

Berichten: 43845
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 13:53

martine096 schreef:
Vergeet niet dat de meesten al volwassen waren toen ze Michael verdedigden, ik neem aan dat ze toen dus wel degelijk al het besef hadden tussen goed en kwaad.


En enig idee wat voor gevoel van schaamte die mensen hebben? Hoe ze met een getuigenis hun ouders in één klap afvallen en de hele wereld op hun rug hebben? Naast het gevoel van schaamte over wat hun is overkomen.

We vinden het allemaal toch neem ik aan heel normaal (en tegelijk natuurlijk ontzettend triest) dat meiden/vrouwen die verkracht worden zich enorm schamen om het te vertellen? Dat het soms weken, maanden, jaren duurt?

Urbanus

Berichten: 44956
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 13:56

Janine1990 schreef:
martine096 schreef:
Vergeet niet dat de meesten al volwassen waren toen ze Michael verdedigden, ik neem aan dat ze toen dus wel degelijk al het besef hadden tussen goed en kwaad.


En enig idee wat voor gevoel van schaamte die mensen hebben? Hoe ze met een getuigenis hun ouders in één klap afvallen en de hele wereld op hun rug hebben? Naast het gevoel van schaamte over wat hun is overkomen.

We vinden het allemaal toch neem ik aan heel normaal (en tegelijk natuurlijk ontzettend triest) dat meiden/vrouwen die verkracht worden zich enorm schamen om het te vertellen? Dat het soms weken, maanden, jaren duurt?


En wat die ene jongen zei... Hij houdt nog steeds heel veel van MJ en het voelde niet als iets wat hij niet wilde. Maar hij was een kind dus wat wist hij? Ik weet het gewoon niet, voor mij ook 50/50 maar ik krijg echt de rillingen van mensen die hem met hand en tand verdedigen of zeggen dat als ze wél misbruikt zijn de ouders ook schuld hebben. Ik vind dat echt gestoord.

De boeken van Ted van Lieshout zijn sowieso echt een aanrader.

Ygritte

Berichten: 726
Geregistreerd: 11-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 14:05

Vergeet niet dat Jackson, volgens de verklaringen, geraffineerde manieren had om kinderen te overtuigen. Ook dit doen misbruikers vaak:

- zeggen dat hun band “speciaal” is en dat de rest van de wereld het “niet zal begrijpen”, en dat je daarom niks kunt vertellen (velen van zijn “special friends” zeggen nu nog “je zult het nooit begrijpen, het was uniek”.)

-“Als je iets zegt moeten we allebei naar de gevangenis, en ik heb je toch nooit pijn gedaan en was toch altijd lief voor je?” of “Dan kun je me nooit meer zien en zullen we elkaar erg missen.”

-De schuld proberen te delen door dingen te zeggen als “De dingen die wij deden” (ipv “die ik deed”), of zelfs “jij wilde telkens meer”. Hierdoor gaat een kind aan zichzelf twijfelen.

En inderdaad, de ouders geloofden totaal niet dat Jackson iets seksueels in zich had en brachten hun zoon dus gerust, zelfs om 1 uur ‘s nachts, naar Jackson’s bed als hij dat vroeg.

Ook als volwassene kun je dan jaren later nog denken dat het niet schadelijk was maar “speciaal”, of dat het vertellen veel te veel negatieve consequenties heeft (mensen die je beschuldigen of niet geloven). Robson en Safechuck zeiden ook dat ze zich nog “fan” voelden en getuigden in de zaak omdat ze niet wilden dat hun idool en vriend vast kwam te zitten (en dat hun eigen naam geschaad werd).

Furrow

Berichten: 3615
Geregistreerd: 07-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 14:33

Ik vind vooral spijtig het niet voor niks vrijgesproken deel. Mijn hart gaat uit naar de talloze slachtoffers van pedofilie of een andere misdaad waar de dader onterecht is vrijgesproken.

Denk dat we in 2019 al genoeg besef hebben dat vrijspraak of straf soms niet in correlatie staat met wat er werkelijk gebeurd is.

Joliieeenn
Berichten: 955
Geregistreerd: 05-12-12
Woonplaats: Tongeren

Re: Nieuwe Michael Jackson docu, SHOCK!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 15:12

Leaving neverland staat op youtube zie ik. Ga eraan beginnen ben benieuwd

Urbanus

Berichten: 44956
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 15:16

Joliieeenn schreef:
Leaving neverland staat op youtube zie ik. Ga eraan beginnen ben benieuwd


Nee dat is m niet. De docu duurt 4 uur. Hij komt binnenkort op Canvas, dan kun je hem zien.

Joliieeenn
Berichten: 955
Geregistreerd: 05-12-12
Woonplaats: Tongeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 15:22

MarcoBorsato schreef:
Joliieeenn schreef:
Leaving neverland staat op youtube zie ik. Ga eraan beginnen ben benieuwd


Nee dat is m niet. De docu duurt 4 uur. Hij komt binnenkort op Canvas, dan kun je hem zien.


Aha, dan begin ik er niet aan. Kwam toevallig voorbij in mn lijst met aanbevelingen

Urbanus

Berichten: 44956
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Nieuwe Michael Jackson docu, SHOCK!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 15:24

In maart is hij hier op tv.

anjali
Berichten: 15166
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 16:56

Janine1990 schreef:
martine096 schreef:
Vergeet niet dat de meesten al volwassen waren toen ze Michael verdedigden, ik neem aan dat ze toen dus wel degelijk al het besef hadden tussen goed en kwaad.


En enig idee wat voor gevoel van schaamte die mensen hebben? Hoe ze met een getuigenis hun ouders in één klap afvallen en de hele wereld op hun rug hebben? Naast het gevoel van schaamte over wat hun is overkomen.

We vinden het allemaal toch neem ik aan heel normaal (en tegelijk natuurlijk ontzettend triest) dat meiden/vrouwen die verkracht worden zich enorm schamen om het te vertellen? Dat het soms weken, maanden, jaren duurt?

Maar helemaal nergens is beweerd dat Michael iemand zou hebben verkracht!

Callisto04

Berichten: 1377
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 17:00

Wat is orale sex dan?
Wat mij vooral tegenstaat in de reacties is het gaan zoeken naar het waarom (of zelfs vergoeilijken dat hij daardoor "apart" was) in de moeilijke jeugd van MJ, het feit dat er geld in het spel is en was, ... Als een marginale vent jullie kind misbruikt, gaan jullie dan ook zoveel belang hechten aan hoe diens jeugd was en dat als een reden zien waarom hij het zo moeilijk heeft en dingen doet die ziek zijn? 2 maten en 2 gewichten. Als zelfs buitenstaanders niet helder naar zoiets kunnen kijken wat verwacht je dan van slachtoffers, waarbij het hun idool en dan zelfs speciale vriend is die de centrale figuur is?

Janine1990

Berichten: 43845
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 17:06

anjali schreef:
Janine1990 schreef:
En enig idee wat voor gevoel van schaamte die mensen hebben? Hoe ze met een getuigenis hun ouders in één klap afvallen en de hele wereld op hun rug hebben? Naast het gevoel van schaamte over wat hun is overkomen.

We vinden het allemaal toch neem ik aan heel normaal (en tegelijk natuurlijk ontzettend triest) dat meiden/vrouwen die verkracht worden zich enorm schamen om het te vertellen? Dat het soms weken, maanden, jaren duurt?

Maar helemaal nergens is beweerd dat Michael iemand zou hebben verkracht!


Jeetje, jij leest echt wat je het beste uit komt he?

Ik heb het over een gevoel van schaamte dat we kennelijk van het een (meiden en vrouwen die verkracht zijn bijvoorbeeld) wel erkennen, maar van kindermisbruik niet normaal vinden...
Ik geef enkel en alleen aan dat het een hele logische verklaring is voor tegenstrijdige verklaringen.

Lees ook vooral even de reactie van Ygritte over wat er gezegd werd... Dat werkt enorm effectief...
Oh en past perfect in het straatje van het 'Peter Pan syndroom', dat vaak wordt aangehaald wanneer het over MJ gaat.

Urbanus

Berichten: 44956
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 17:10

anjali schreef:
Maar helemaal nergens is beweerd dat Michael iemand zou hebben verkracht!


In het interview dat jij en ik allebei geluisterd hebben wordt gesproken over penetratie.

Heb je het interview niet zorgvuldig beluisterd of ging dat langs je heen?

anjali
Berichten: 15166
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Nieuwe Michael Jackson docu, SHOCK!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 17:25

Hij is vrijgesproken van misbruik. Moet die rechtszaak nu weer opnieuw,terwijl indertijd de jongens onder ede verklaard hebben dat er niets fouts gebeurd was?

Urbanus

Berichten: 44956
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 17:28

anjali schreef:
Hij is vrijgesproken van misbruik. Moet die rechtszaak nu weer opnieuw,terwijl indertijd de jongens onder ede verklaard hebben dat er niets fouts gebeurd was?


Nee. Hij is dood. Die rechtzaak herhalen is onmogelijk.

- Ik stelde jou een vraag, wil je die beantwoorden?
- Denk jij dat iemand onder ede niet kan liegen?

Janine1990

Berichten: 43845
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 17:29

anjali schreef:
Hij is vrijgesproken van misbruik. Moet die rechtszaak nu weer opnieuw,terwijl indertijd de jongens onder ede verklaard hebben dat er niets fouts gebeurd was?


Je haalt er echt dingen bij waar helemaal geen sprake van is...
Het onderwerp is de nieuwe documentaire, waarin eigenlijk duidelijk gemaakt wordt dat MJ wel degelijk seks had met de kinderen die bij hem in bed sliepen.
Daarop valt men in discussie over de schuld, dan wel onschuld van MJ. En hierbij worden verklaringen gegeven voor de tegenstrijdige getuigenissen van jongens uit de 2005 zaak.

Niemand is hier een zaak aan het aanspannen... Als het je zo aan het hart gaat, is het misschien beter om je terug te trekken uit de discussie, want een aantal van je opmerkingen slaan kant noch wal, en maken de discussie geheel onduidelijk voor andere lezers.

anjali
Berichten: 15166
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 17:55

MarcoBorsato schreef:
anjali schreef:
Hij is vrijgesproken van misbruik. Moet die rechtszaak nu weer opnieuw,terwijl indertijd de jongens onder ede verklaard hebben dat er niets fouts gebeurd was?


Nee. Hij is dood. Die rechtzaak herhalen is onmogelijk.

- Ik stelde jou een vraag, wil je die beantwoorden?
- Denk jij dat iemand onder ede niet kan liegen?

Liegen onder ede is strafbaar.

rien10
Berichten: 14755
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Nieuwe Michael Jackson docu, SHOCK!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 17:57

Er is zoveel strafbaar. Maar het gebeurt wel hoor.

Urbanus

Berichten: 44956
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 17:57

rien10 schreef:
Er is zoveel strafbaar. Maar het gebeurt wel hoor.


Seksueel misbruik bijvoorbeeld.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110754
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 18:01

MarcoBorsato schreef:
rien10 schreef:
Er is zoveel strafbaar. Maar het gebeurt wel hoor.


Seksueel misbruik bijvoorbeeld.


You preach it, sister!