Op wie stem jij 20 maart?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mysa

Berichten: 10490
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Op wie stem jij 20 maart?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 15:27


pien_2010

Berichten: 43337
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Op wie stem jij 20 maart?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 15:30

Dank je wel Mysa voor het plaatsen. Goed verwoord van Tommy Wieringa. De uitspraken kende ik nog niet van Baudet. Niet echt tof.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Op wie stem jij 20 maart?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-19 17:41

Ach 60 is maar een getal.. Zegt niks :P

secricible

Berichten: 25696
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 10:59

pien_2010 schreef:
Ja net als zijn kapsel en typetje van "de vieze man". Die is echt zo vies en smerig :r _O-


Bonbonnetje? :')

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 16:20

mysa schreef:
Ik kijk eigenlijk nooit tv, destijds ook al niet. Dus kende Koot&Bie wel uiteraard maar niet zo veel van meegekregen.

Uitstekende column van Tommy Wieringa in nrc, vandaag:

https://www.nrc.nl/nieuws/2019/04/06/fr ... e-a3956010

Ja, al die doden is natuurlijk naar, maar weet je wat pas echt erg is? Dat de cultuur in Nederland verandert: :') mijn hemel wat een dramaqueen

senna21

Berichten: 11859
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 16:50

mysa schreef:
Ik kijk eigenlijk nooit tv, destijds ook al niet. Dus kende Koot&Bie wel uiteraard maar niet zo veel van meegekregen.

Uitstekende column van Tommy Wieringa in nrc, vandaag:

https://www.nrc.nl/nieuws/2019/04/06/fr ... e-a3956010

Een rechtsradikaal met een glimlach en een stropdas.
Ik hoop dat de FvD stemmers snel tot bezinning komen.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Op wie stem jij 20 maart?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 19:43


pien_2010

Berichten: 43337
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Op wie stem jij 20 maart?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 20:11

Fijn dat de familie het anders heeft ervaren. Mijn bezorgdheid betrof hun.

BigOne
Berichten: 38274
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 14:25

Inmiddels wel duidelijk dat Fvd in de meeste provincies niet mee gaat regeren en in de partijtop begint het ook al te donderen, benieuwd hoe lang de partij nog zal bestaan.

verootjoo
Berichten: 35645
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Op wie stem jij 20 maart?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 14:28

Tja... samenwerken en compromissen sluiten is nodig in een democratie, en dat valt denk ik wel tegen voor de FvD, net als voor PVV.

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 15:06

verootjoo schreef:
Tja... samenwerken en compromissen sluiten is nodig in een democratie, en dat valt denk ik wel tegen voor de FvD, net als voor PVV.


Ik denk dat ze het gevoel hadden alles maar te kunnen beslissen omdat ze ‘gewonnen’ hadden. Helaas betekent winnen in Nederland in dit geval dat je maar ~16% (of 8%, ligt eraan hoe je het bekijkt) van de stemmen hebt en dus niet absolute macht hebt maar samen moet werken. En tja, ze zetten zich af tegen zowat alles van de ‘partijkartels’ dus samenwerken zou niet in hun voordeel spreken want dan zouden ze hun achterban (in ieder geval deels) verraden. Vind het niet gek dat er nu gerommel is binnen de partij eigenlijk.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Op wie stem jij 20 maart?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 15:54

Het valt mij eigenlijk vooral op dat alle provinciale statenleden een stuk genuanceerder in de zaken staan dan de partijtop bij de FVD. Dus dat kan twee kanten op: gedonder in de tent of een genuanceerdere FVD :+

BigOne
Berichten: 38274
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Op wie stem jij 20 maart?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 15:56

Tja, de tweede man van de partij geeft vandaag in alle kranten op Baudet af, eigenzinnig, te veel op de voorgrond, handelen en speeches zonder overleg. Dat gaat niet lang goed.

mysa

Berichten: 10490
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Op wie stem jij 20 maart?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 17:55

Otten klinkt inderdaad een stuk redelijker en heeft ook veel meer bestuurlijke bagage. Niet dat ik de standpunten van Fvd nu opeens toejuich maar hij klinkt stukken beter dan Baudet.

BigOne
Berichten: 38274
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 17:58

mysa schreef:
Otten klinkt inderdaad een stuk redelijker en heeft ook veel meer bestuurlijke bagage. Niet dat ik de standpunten van Fvd nu opeens toejuich maar hij klinkt stukken beter dan Baudet.

Die weet gewoon veel beter hoe het spelletje gespeeld moet worden.

Karl66

Berichten: 29749
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 21:09

Ik denk dat het gedonder in de partij wel meevalt. Het blijkt dat de werkelijke spin, die achter de schermen midden in het web zit, Otten is. Waar Baudet als boegbeeld zich positioneerde als de grote man van de partij volgens zijn filosofie, blijkt het toch iets anders te liggen. Otten heeft niet zoveel zin in een Nederlandse variant van de Brexit en Baudet trekt in stapjes zijn Nexit-keutel in. Het kan dus maar zo zijn dat Otten nu even Baudet op zijn plek zet en dat Baudet netjes doet wat hem gezegd wordt.

Otten is op dit moment veel belangrijker voor de partij, ten eerste heeft hij als fractievoorzitter van de eerste kamer, met dertien zetels, veel meer invloed dan Baudet met zijn twee zetels in de tweede kamer. Daarnaast is hij de verbindende factor met alle provinciale statenleden. Als hij wegvalt, dan heb je daar opeens twaalf clubjes die de verbinding met de landelijke partij kwijt zijn. Baudet mag dan wel mooi bombastisch kunnen oreren, maar als het er werkelijk om gaat, dan heeft hij op dit moment ook maar te luisteren naar de man met macht, of zijn partij klapt volledig in elkaar.

En dat is misschien nog wel veel griezeliger dan een partij die naar Baudet zijn pijpen danst. Want Baudet met zijn maniertjes, gebrek aan dossierkennis, zijn ijdelheid en zijn bombastische taalgebruik gaat snel genoeg vervelen. Maar een schimmige politicus achter de schermen, die het spelletje wel beheerst en die vindt dat je niet openlijk met fascisten moet flirten, die kan wel eens veel gevaarlijker zijn...

BigOne
Berichten: 38274
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 21:21

Karl66 schreef:
Ik denk dat het gedonder in de partij wel meevalt. Het blijkt dat de werkelijke spin, die achter de schermen midden in het web zit, Otten is. Waar Baudet als boegbeeld zich positioneerde als de grote man van de partij volgens zijn filosofie, blijkt het toch iets anders te liggen. Otten heeft niet zoveel zin in een Nederlandse variant van de Brexit en Baudet trekt in stapjes zijn Nexit-keutel in. Het kan dus maar zo zijn dat Otten nu even Baudet op zijn plek zet en dat Baudet netjes doet wat hem gezegd wordt.

Otten is op dit moment veel belangrijker voor de partij, ten eerste heeft hij als fractievoorzitter van de eerste kamer, met dertien zetels, veel meer invloed dan Baudet met zijn twee zetels in de tweede kamer. Daarnaast is hij de verbindende factor met alle provinciale statenleden. Als hij wegvalt, dan heb je daar opeens twaalf clubjes die de verbinding met de landelijke partij kwijt zijn. Baudet mag dan wel mooi bombastisch kunnen oreren, maar als het er werkelijk om gaat, dan heeft hij op dit moment ook maar te luisteren naar de man met macht, of zijn partij klapt volledig in elkaar.

En dat is misschien nog wel veel griezeliger dan een partij die naar Baudet zijn pijpen danst. Want Baudet met zijn maniertjes, gebrek aan dossierkennis, zijn ijdelheid en zijn bombastische taalgebruik gaat snel genoeg vervelen. Maar een schimmige politicus achter de schermen, die het spelletje wel beheerst en die vindt dat je niet openlijk met fascisten moet flirten, die kan wel eens veel gevaarlijker zijn...

Daar waarschuw ik al langer voor, die twee er achter zijn veel linker dan Baudet .

mysa

Berichten: 10490
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Op wie stem jij 20 maart?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 22:17

Of het is strategie. Good cop, bad cop. ;) Ik ken de achtergrond van Otten niet, die flirt 'achter de schermen' met fascisten/alt-right?

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37249
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 11:00

Otten is weg als tweede kamer lid en geen penningmeester meer, tjsa toeval of niet?

Baudet tweet erover maar is nogal vaag wel of niet weg bij fvd?

Edit bericht aangepast
Laatst bijgewerkt door karuna op 25-04-19 11:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 11:03

karuna schreef:
Otten is inmiddels weg bij fvd, tjsa toeval of niet?

Hij is niet weg bij de FVD? :o?

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37249
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 11:05

Zit net nieuwsuur te kijken baudet wenst hem succes in zijn verdere loopbaan.
Is penningmeester af ook.

Ah zie al hij moet weg bij de tweede kamer, en geen penningmeester meer. Bericht en tweet van baudet zijn nogal vaag

Bericht aangepast maar vreemde zaak wel

xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 11:07

hij is idd niet weg nee...wel gedegradeerd naar de Eerste Kamer en ineens niet langer meer penningmeester van de partij.

Zijn kritiek werd in elk geval duidelijk niet gewaardeerd en is zelfs afgestraft. Het zal mij in elk geval niet verbazen als hij binnenkort helemaal niet meer in het bestuur zit en of helemaal vertrekt of alleen nog een functie heeft als fractiemedewerker voor de Eerste Kamer.

BigOne
Berichten: 38274
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Op wie stem jij 20 maart?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 11:09

Lijkt de PVV wel, kritiek op de top en je kunt wieberen, Otten word vakkundig er uit gebonjourd .

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37249
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 11:11

Ja zoiets. En een dergelijke stap is niet echt reclame voor fvd. :+

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Op wie stem jij 20 maart?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 12:52

Nou, er staat toch vrij duidelijk dat hij Otten succes wenst in de eerste kamer :+