Op wie stem jij 20 maart?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Op wie stem jij 20 maart?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 23:33

Imandra, dit krijgt hij toch nooit voor elkaar in Nederland.

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 23:34

sureido schreef:
Imandra, dit krijgt hij toch nooit voor elkaar in Nederland.


Laten we hopen van niet.

baudyh

Berichten: 4282
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 23:37

Ik snap het probleem niet zo. Hij concludeert dat vrouwen die hard werken en carrière maken minder kinderen krijgen. Dat is toch ook vaak zo.
Hij vergelijkt vroeger met nu. Als je vroeger zwanger raakte bleef je thuis om voor het kind te zorgen. Tegenwoordig word het steeds vaker abortus omdat het een niet met het ander samen gaat.
Hier is toch niks vrouw onvriendelijks aan. Het is gewoon de tijd van nu

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 23:41

baudyh schreef:
Ik snap het probleem niet zo. Hij concludeert dat vrouwen die hard werken en carrière maken minder kinderen krijgen. Dat is toch ook vaak zo.
Hij vergelijkt vroeger met nu. Als je vroeger zwanger raakte bleef je thuis om voor het kind te zorgen. Tegenwoordig word het steeds vaker abortus omdat het een niet met het ander samen gaat.
Hier is toch niks vrouw onvriendelijks aan. Het is gewoon de tijd van nu


Abortus is ons goed recht. Ik beslis nog altijd over mijn eigen lichaam en als het ondanks de voorzorgsmaatregelen die ik neem toch gebeurt dat ik zwanger raak, ja, dan mag t weg. Maar dat is een andere discussie.

En vrouwen minder hard werken? Er zijn meer vrouwen op het hoger onderwijs dan mannen als ik me niet vergis.

Edit: van het CBS. “Onder de jongere generaties is het aandeel hbo- en wo-gediplomeerden onder vrouwen groter dan onder mannen. Zo heeft bijna 52 procent van de 25- tot 35-jarige vrouwen een hbo- of wo-diploma, onder mannen is dit ongeveer 10 procentpunten lager.”
Gaat over 2018.

daantjuhhh

Berichten: 26872
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 23:55

baudyh schreef:
Ik snap het probleem niet zo. Hij concludeert dat vrouwen die hard werken en carrière maken minder kinderen krijgen. Dat is toch ook vaak zo.
Hij vergelijkt vroeger met nu. Als je vroeger zwanger raakte bleef je thuis om voor het kind te zorgen. Tegenwoordig word het steeds vaker abortus omdat het een niet met het ander samen gaat.
Hier is toch niks vrouw onvriendelijks aan. Het is gewoon de tijd van nu

Hij concludeert dit niet. Hij wil daar weer naar terug.
Vrouwen thuis, zorgen voor de kinderen. Mannen aan het werk.

Je kunt de tijd van nu niet vergelijken met toen.

Abortus wordt echt niet voornamelijk gedaan omdat het nu nog even niet uitkomt. Daar zit veel meer achter. Man staat er niet achter. Financieel het niet voor elkaar hebben. Er letterlijk niet klaar voor zijn. Ik denk echt dat het grootste gros van de vrouwen niet even luchtig voor arbortus kiest omdat ff nu niet uitkomt.

Hij denkt ook dat mensen voor zelfdoding ( hij noemt het bewust geen euthanasie ) kiezen omdat kinderen geen tijd hebben voor hun zieke ouders.


Deze man zegt ook dat vrouwen stiekem genieten van een verkrachting. Ja echt niet vrouw onvriendelijk. :+ Die man is echt de weg kwijt. Hij is echt eng.

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 00:00

Hij weet overduidelijk niet hoe streng de regels rondom euthanasie zijn.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Op wie stem jij 20 maart?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 00:23

Hij wil toch alleen maar aandacht, hij kán niet serieus zijn.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 06:48

baudyh schreef:
Ik snap het probleem niet zo. Hij concludeert dat vrouwen die hard werken en carrière maken minder kinderen krijgen. Dat is toch ook vaak zo.
Hij vergelijkt vroeger met nu. Als je vroeger zwanger raakte bleef je thuis om voor het kind te zorgen. Tegenwoordig word het steeds vaker abortus omdat het een niet met het ander samen gaat.
Hier is toch niks vrouw onvriendelijks aan. Het is gewoon de tijd van nu


De vrouwen die ik ken die een abortus hebben ondergaan hebben abortus laten plegen na een slechte relatie. Een was kort na het begin van de relatie verlaten door die vent en een ander zat echt in een slechte relatie met een geweldagige vent. Toen ze daar eindelijk uit was bleek ze zwanger.

Hadden ze dat maar door moeten zetten? Werk opgeven en thuis voor de babyzorgen? En geen geld hebben om van te leven.

Verreweg de meeste vrouwen laten niet zomaar even een abortus doen. Echt niet.

Janneke2

Berichten: 22749
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 09:19

baudyh schreef:
Ik snap het probleem niet zo. Hij concludeert dat vrouwen die hard werken en carrière maken minder kinderen krijgen. Dat is toch ook vaak zo.

...spijtig voor TB, dat heeft nul, nada noppes met abortus van doen.
Dat hangt samen met het opleidingsniveau van meisjes en vrouwen. 'Meer school is minder kinderen', niet 'meer abortussen' (in tegendeel zelfs).
Citaat:
Hij vergelijkt vroeger met nu. Als je vroeger zwanger raakte bleef je thuis om voor het kind te zorgen.

...om niet te zeggen: het kon je leven ruïneren: opleiding stop, geen baan en moeten trouwen.
Citaat:
Tegenwoordig word het steeds vaker abortus omdat het een niet met het ander samen gaat.

Kul.
Gel#l.
'...het wordt steeds vaker een abortus' - "ga je mond spoelen".
Sinds de jaren 1960 is de pil op de markt, er zijn condooms en NL heeft een notoir laag percentage abortussen.
Citaat:
Hier is toch niks vrouw onvriendelijks aan. Het is gewoon de tijd van nu

Wie zo 'framet' en de feiten verdraait heeft een geheim plan of iets van dien aard.
En liegen over abortus vind ik per definitie uiterst vrouwonvriendelijk.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 09:28

Mooi gezegt Janneke2.

Citaat:
...spijtig voor TB, dat heeft nul, nada noppes met abortus van doen.
Dat hangt samen met het opleidingsniveau van meisjes en vrouwen. 'Meer school is minder kinderen', niet 'meer abortussen' (in tegendeel zelfs).


Dat vind Baudet dan ook helemaal niks he. Die hoog opgeleide meisjes.

Vandaag de dag worden vrouwen, vanaf een jonge leeftijd, aangemoedigd om een carrière na te streven en financieel onafhankelijk te zijn", meent Baudet, die dat als een probleem ziet.

Brrrrr....

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 09:42

Afbeelding

En voeg maar toe; al dat seksistische prutsmuts

Edit: ik ben trouwens benieuwd hoe vaak Thierry bij zijn ouders op de stoep staat _O-

Citaat:
Baudet zelf is verontwaardigd over de kritiek op zijn stuk. ‘Ik raad iedereen aan om niet op tendentieuze berichten in de media af te gaan en de gespeelde verontwaardiging van zetels jagende politici te negeren’, zegt de partijleider.

Is goed Thierry, ik zal je gespeelde verontwaardiging negeren, bedankt voor de waarschuwing :=

baudyh

Berichten: 4282
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: Op wie stem jij 20 maart?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 10:12

Jullie halen net al bij baudet alles uit zijn verband.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-19 10:22

baudyh schreef:
Jullie halen net al bij baudet alles uit zijn verband.


Leg uit

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 10:40

Shaggy09 schreef:
baudyh schreef:
Jullie halen net al bij baudet alles uit zijn verband.


Leg uit


Hier zou ik graag uitleg over horen, als dat namelijk echt zo is wil ik mijn mening wel bijstellen. Verwacht het echter niet. Verwacht dat de Baudet-stemmers hem ten onrechte verdedigen in deze.

baudyh

Berichten: 4282
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: Op wie stem jij 20 maart?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 11:41


karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37247
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 11:46

Maar ja ik had het al gezien :+ eerste gedachte was Brrr wat een nep toneelstukje is dit. :r Hij heeft na heel lang nadenken een antwoord over abortus en wringt daarna het gesprek zo dat iedereen gek is en hij niet. Hij toont geen enkele emotie met antwoorden behalve lacherig afdoen dat iedereen hem helemaal niet snapt. Kortom wij zijn gek en dom hij niet :')

En ja ik het het essay gelezen en nee mijn mening verandert er niet door. :+

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Op wie stem jij 20 maart?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 11:50

Eens Karuna.

En verder er niet op in gaan dat hij het onzin vind dat vrouwen van jong af aan gestimuleerd worden om onafhankelijk te zijn van de man.

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 11:52

baudyh schreef:


Sorry maar dit klinkt meer als terugkrabbelen van een pr-nightmare en de gemiddelde stemmer behouden dan zijn echte mening. Je merkt dat hij heel voorzichtig is in wat hij zegt.
Hij zou meer geschrokken moeten reageren imo als hij het compleet tegenovergestelde zou denken van wat nu beweerd wordt over hem, maar hij reageert heel koeltjes, berekenend en zelfs lacherig. En dat laatste vind ik met name een probleem gezien het een super serieus onderwerp is.
Als puntje bij paaltje komt heeft hij wél die uitspraken gedaan in zijn essay, en de manier waarop hij de uitspraken heeft gedaan passen niet bij iemand die totaal een andere mening heeft.

Overigens, het kan ook niet zo zijn dat iedereen denkt dat hij A schrijft terwijl hij B bedoelt. Dan kan hij wel stellen dat de media overdrijft en uit zijn verband trekt, maar als er zo veel mensen A schrijven of denken of zeggen dan ligt het op de manier waarop hij B heeft beschreven, niet aan de media.

Popstra
Berichten: 13761
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 11:54

IMANDRA schreef:
Dus jij maakt je niet druk om de anti-feministische praatjes van baudet? Wil je graag terug naar het aanrecht, zonder stemrecht en alleen bestaan om kinderen eruit te poepen en je mannetje te onderhouden?

Terug naar het aanrecht? Ben nooit weg geweest :D
En ja ik zorg graag voor mijn man ( mannetje klinkt zo feministisch kleinerend he ;) ) die hard werkt en voor inkomsten zorgt. We zijn al 25 jaar heel gelukkig zo.

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 11:56

Popstra schreef:
IMANDRA schreef:
Dus jij maakt je niet druk om de anti-feministische praatjes van baudet? Wil je graag terug naar het aanrecht, zonder stemrecht en alleen bestaan om kinderen eruit te poepen en je mannetje te onderhouden?

Terug naar het aanrecht? Ben nooit weg geweest :D
En ja ik zorg graag voor mijn man ( mannetje klinkt zo feministisch kleinerend he ;) ) die hard werkt en voor inkomsten zorgt. We zijn al 25 jaar heel gelukkig zo.


Prima dat je zo gelukkig bent, maar jij hebt er wél voor gekozen. De keuze is zo ontzettend belangrijk! Ik kies ervoor om ambitie te hebben en carrière te maken, dan moet ik ook vrij zijn om die keuze te volgen. En niet door een of ander smerig ventje bevolen/verplicht worden om maar achter het aanrecht te kruipen en mijn ‘mannetje te verzorgen’.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 11:59

Precies.

Ik ben ook al 20 jaar gelukkig met mijn man. Maar wij doen het samen. Zorgen samen voor de inkomsten, samen voor de kinderen, samen voor het huis etc, etc.

Daar voelen wij ons goed bij.

Moet er niet aan denken om geen baan buiten het huis te hebben. Echt niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 12:56

Popstra schreef:
IMANDRA schreef:
Dus jij maakt je niet druk om de anti-feministische praatjes van baudet? Wil je graag terug naar het aanrecht, zonder stemrecht en alleen bestaan om kinderen eruit te poepen en je mannetje te onderhouden?

Terug naar het aanrecht? Ben nooit weg geweest :D
En ja ik zorg graag voor mijn man ( mannetje klinkt zo feministisch kleinerend he ;) ) die hard werkt en voor inkomsten zorgt. We zijn al 25 jaar heel gelukkig zo.




Maar dat is ook prima. Ik ben zelf een vrouw die dat ook niet erg zou vinden. Iedereeen moet voor zichzelf kiezen.

Wat ik echter eng en gevaarlijk vindt aan baudet is dat in zijn ideale wereld iedere vrouw verplicht wordt om dat zo te doen. Dat is het enge. Hij vindt dat iedere vrouw maar thuis moet zitten en kinderen moet krijgen; hij zou ze het liefst de keuze om dat niet te doen ontnemen, als hij er de macht voor had.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37247
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 13:04

Ik zit al sinds mijn ziek worden en afkeuring thuis en zorgde zo goed en kwaad als kon voor mijn ex. Zodat hij in ieder geval door kon met groeien. Had moeilijk thuis uit mijn neus kunnen vreten en hem tegenwerken toch. :')

Maar als mijn lijf was blijven meewerken was ik uitermate gelukkig geweest bij mijn oorspronkelijke baan als plaatsvervangende leidinggevende op een afdeling technisch onderzoek van NS. En de functie van mijn baas gekregen als hij met pensioen was gegaan. Was eerste vrouw daar en aangenomen in kader van emancipatie _O- . Mijn baas had liever een man gehad en was een tietenstaarder. :+ heb daar wel strijd mee gehad in een typisch mannenbolwerk met heel veel haantjes. Die een voor een toch op gegeven moment wel vergaten dat ik een vagina had ipv een penis. }>

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 13:29

IMANDRA schreef:
baudyh schreef:


Sorry maar dit klinkt meer als terugkrabbelen van een pr-nightmare en de gemiddelde stemmer behouden dan zijn echte mening. Je merkt dat hij heel voorzichtig is in wat hij zegt.
Hij zou meer geschrokken moeten reageren imo als hij het compleet tegenovergestelde zou denken van wat nu beweerd wordt over hem, maar hij reageert heel koeltjes, berekenend en zelfs lacherig. En dat laatste vind ik met name een probleem gezien het een super serieus onderwerp is.
Als puntje bij paaltje komt heeft hij wél die uitspraken gedaan in zijn essay, en de manier waarop hij de uitspraken heeft gedaan passen niet bij iemand die totaal een andere mening heeft.

Overigens, het kan ook niet zo zijn dat iedereen denkt dat hij A schrijft terwijl hij B bedoelt. Dan kan hij wel stellen dat de media overdrijft en uit zijn verband trekt, maar als er zo veel mensen A schrijven of denken of zeggen dan ligt het op de manier waarop hij B heeft beschreven, niet aan de media.

Ja, maar het is wel zo makkelijk om direct te roepen dat de media je verkeerd citeert of jouw uitspraken uit hun verband rukt als Thierry zijnde. Achterban gerustgesteld, en de media weer in het verdomhoekje geduwd, twee vliegen in 1 klap. Hopelijk tuint de meerderheid er niet langer in.

Berdien

Berichten: 64522
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 16:10

NatasjavE schreef:
Mooi gezegt Janneke2.

Citaat:
...spijtig voor TB, dat heeft nul, nada noppes met abortus van doen.
Dat hangt samen met het opleidingsniveau van meisjes en vrouwen. 'Meer school is minder kinderen', niet 'meer abortussen' (in tegendeel zelfs).


Dat vind Baudet dan ook helemaal niks he. Die hoog opgeleide meisjes.

Vandaag de dag worden vrouwen, vanaf een jonge leeftijd, aangemoedigd om een carrière na te streven en financieel onafhankelijk te zijn", meent Baudet, die dat als een probleem ziet.

Brrrrr....


Ja, want als westerse/hoogopgeleide vrouwen minder/geen kinderen meer krijgen en de laagopgeleide/niet-autochtone vrouwen wel dan overspoelen die Nederland en oei oei oei.

Ik ben zo'n probleemvrouw. Hoogopgeleid (WO), volledig financieel zelfstandig met een hele goede baan én geen relatie én al helemaal geen kinderwens. Het aanrecht zie ik zelden :')

Ik hoop dat dit soort geroeptoeter van hem er voor zorgt dat het meerendeel van de kiezers hem niet meer serieus neemt.

Overigens heeft de provincie Groningen de formatie afgerond en drie keer raden welke partij NIET gaat besturen. Ha :Y)