Op wie stem jij 20 maart?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Urbanus

Berichten: 44953
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 12:36

Shaggy09 schreef:
David Duke ken ik ja, die was van de Ku Klux Klan toch? Verschrikkelijk.

Die vlag ken ik idd niet, een soort hakenkruis achtig idee ofzo? Maar dan als vlag en van Amerika?


Dit is wel even een dikke spoiler, het einde van Blackkklansman

https://www.youtube.com/watch?v=1_QccgB ... ture=share

En dan heb ik het nog niet eens over de vrouwonvriendelijkheid van die man.

Goed, Wilders is geen Trump, maar wel net zo populistisch. Ook ik maak me zorgen om integratie, het asielbeleid en 'de burger' maar op het moment dat je als politicus gaat roepen om meer of minder Marokkanen ben je wat mij betreft af, mag je je knikkers inleveren en in de hoek gaan staan.

Pim was ook niet bepaald mijn goeroe maar hij was welbespraakt en helder.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-19 12:37

MarcoBorsato schreef:
Shaggy09 schreef:
David Duke ken ik ja, die was van de Ku Klux Klan toch? Verschrikkelijk.

Die vlag ken ik idd niet, een soort hakenkruis achtig idee ofzo? Maar dan als vlag en van Amerika?


Dit is wel even een dikke spoiler, het einde van Blackkklansman

https://www.youtube.com/watch?v=1_QccgB ... ture=share

En dan heb ik het nog niet eens over de vrouwonvriendelijkheid van die man.

Goed, Wilders is geen Trump, maar wel net zo populistisch. Ook ik maak me zorgen om integratie, het asielbeleid en 'de burger' maar op het moment dat je als politicus gaat roepen om meer of minder Marokkanen ben je wat mij betreft af, mag je je knikkers inleveren en in de hoek gaan staan.

Pim was ook niet bepaald mijn goeroe maar hij was welbespraakt en helder.


Ja dat vind ik ook ontzettend fout van die man, ik snap niet zo goed hoe het in je opkomt als politicus zijnde.

juval

Berichten: 13229
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 12:38

ik ben boerin, dus de keuze is beperkt. Maar weinig partijen zijn pro agrarisch. Kom dan toch gauw op de christelijke partijen, en daar heb ik ook weinig mee. Ik ben nog zwevende dus.
Uit de stemwijzer komt fvd op de 3e plaats.. ga me eens verdiepen in het waarom die zo hoog staat.

Groenlinks, SP, PvdD vallen uiteraard direct af aangezien dat partijen zijn die tegen veehouderij zijn.

Janneke2

Berichten: 22809
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 12:44

Shaggy09 schreef:
Ik heb niks heftigs verteld, alleen wat ik zie. Niet alleen op bokt, maar overal. Daar hoef jij het niet mee eens te zijn.
Ja, je kan een woord zo gaan nuanceren dat het een slechte zaak is. Maar je weet heel goed wat ik bedoel, dus maak er aub niet zo´n bombarie van en ga gewoon in op de inhoud van mijn post. En niet op mijn woord keuze. Als iemand getriggerd wordt kan diegene godzijdank nadat ie getriggerd is nog heeeel lang nadenken of die op die partij wilt stemmen.


Nou, die mening deel ik nadrukkelijk niet.
Ik vind dat je wel degelijk 'iets heftigs vertelt'.

And please, ik weet NIET wat jij bedoelt. Dat heet invullen. (Tuurlijk kan ik van alles verzinnen.)
Ik wil graag van jou verduidelijking.

En zeg dan eens echt wat je ziet, als je vind "dat je schrijft wat je ziet".
Citaten.
Waar komt jouw verzuchting vandaan 'wanneer dringt het eens door dat niet iedereen links is'...?

Me dunkt, we hebben het ene rechtse kabinet na het andere - er is weinig reden om dit te vergeten.

Of: 'niet iedereen die rechts is, is eng en gevaarlijk' - heeft iemand hier of iemand gewoon in Nederland dit gezegd?
(Vast wel, als je heel Nederland afgaat.)

Blijft staan dat jij het voor je rekening neemt, en dat is jouw verantwoordelijkheid, waar ik jou op aanspresk. (= Zou het een onsje minder mogen?)

Celiien

Berichten: 13260
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 12:45

Oeh interessant topic.. altijd op D66 of VVD gestemd. Sinds dit jaar valt voor mij D66 een beetje weg, dus dan wordt het denk ik VVD. Maar dat moet ik nog even goed gaan bekijken.
Bij mij vallen sowieso af:
PVV. Roeptoeteren en niks doen. Had ook al jaren de kans om de coalitie in te gaan, maar omdat meneer zijn (toch wel extremistische) zin wil, is dat nooit gebeurd. Hij wil echt alleen onrust zaaien
GL. Sorry hoor, maar onze lieve klaver waar menig facebook-moedertje op geilt, doet zich zo milieubewust voor, rijd ondertussen wel een dikke bak met een co2 uitstoot van hier tot tokio.
CDA/CU/SGP. Absoluut niet. Ik ben voor abortus, tegen LGBT(en de rest vd letters)-haat. Geen haar op mn hoofd die op een christelijke partij stemt.
FvD. Ik hbe het een beetje gehad met Baudet die een beetje rond loopt te kloten. Daarnaast is hij net zo erg als onze lieve Wilders, alleen gooit hij er een leuker jasje omheen.

Wordt dus voor mij waarschijnlijk VVDof PVDA. Of toch D66Veel weerstand altijd voor de VVD maar vind nogsteeds dar ze goede standpunten hebben (en de enige partij die groot genoeg is om de PVV een beetje tegen te houden...)
Nu is dit ‘maar’ de provinciale staten, maar die zijn toch redelijk belangrijk... zeker als je kijkt naar de volgende coalitie verkiezingen..

Urbanus

Berichten: 44953
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Op wie stem jij 20 maart?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 12:48

Ik voel me aangesproken met facebookmoedertje. Ook ik vind Jesse een lekker ding :( :')

Celiien

Berichten: 13260
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 12:49

MarcoBorsato schreef:
Ik voel me aangesproken met facebookmoedertje. Ook ik vind Jesse een lekker ding :( :')

:(:) :(:)

anjali
Berichten: 15163
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 12:49

romyamb schreef:
Ik stem op partij voor de dieren

Ik ook. Overigens leven we gelukkig in een democratie en vind ik het jammer dat sommige partijen en de kiezers daarvan hier nogal respectloos worden becommentarieerd.

Celiien

Berichten: 13260
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 12:51

anjali schreef:
romyamb schreef:
Ik stem op partij voor de dieren

Ik ook. Overigens leven we gelukkig in een democratie en vind ik het jammer dat sommige partijen en de kiezers daarvan hier nogal respectloos worden becommentarieerd.

Soms denk ik wel een helaas leven we in zo’n open democratie.. een test voordat je gaat stemmen waaruit blijkt dat je enig idee hebt waarop je stemt, voordat je mag stemmen lijkt me echt niet zo’n slecht plan..

Janneke2

Berichten: 22809
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 12:53

Citaat:
Soms denk ik wel een helaas leven we in zo’n open democratie.. een test voordat je gaat stemmen waaruit blijkt dat je enig idee hebt waarop je stemt, voordat je mag stemmen lijkt me echt niet zo’n slecht plan..



.....ja, dat is een oude discussie.

In 1916 werd het algemeen kiesrecht ingevoerd - voor vrouwen het begin.

De heren der schepping die daarvoor mochten stemmen moesten of geld/land bezitten
of een HBS diploma hebben.

En soms duikt die gedachte weer op: als je 18 bent en Nederlands ingezetene: doe dan maar examen 'of je de politiek begrijpt'.

Daarna natuurlijk de vraag hoe zo'n examen er uit hoort te zien, waar je op beoordeeld wordt etc etc.....
Laatst bijgewerkt door Janneke2 op 01-03-19 12:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 12:54

Wat bij mij een beetje het ding is, is dat ik vind dat de VVD wel wat goede punten heeft, maar tegelijkertijd betekenen ze gewoon niets voor de toekomst en het milieu, wat ik wel ongelofelijk belangrijk vond. Dijkhof weigerde laatst om iets met dat klimaatakoord te doen, en nu is er weer een idee om de rente op studieleningen omhoog te krikken voor nieuwe studenten. Ik kan daar gewoon echt niet bij.

Verder somt Celiien wel een beetje op wat ik van de rest vindt, maar ik kom dan toch uit bij GL. Ondanks dat zij indertijd met de studielening akoord zijn gegaan, en ondanks dat ik sommige van hun plannen gewoon niet haalbaar vindt. Maar toch heb ik liever dat zij ons vertegenwoordigen dan een andere partij.

Zelf ben ik niet links, maar liberaal.

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 12:55

Ik wist niet eens dat we binnenkort weer mogen gaan stemmen :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 12:56

Celiien schreef:
anjali schreef:

Ik ook. Overigens leven we gelukkig in een democratie en vind ik het jammer dat sommige partijen en de kiezers daarvan hier nogal respectloos worden becommentarieerd.

Soms denk ik wel een helaas leven we in zo’n open democratie.. een test voordat je gaat stemmen waaruit blijkt dat je enig idee hebt waarop je stemt, voordat je mag stemmen lijkt me echt niet zo’n slecht plan..



Afbeelding

https://www.google.nl/amp/s/www.nu.nl/g ... rempel.amp


:+

Dit was vorig jaar door een studiegenootje van me gedaan. Dit jaar is het aan ons om een hoax te ontwerpen. :')
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 01-03-19 12:57, in het totaal 1 keer bewerkt

purny

Berichten: 27535
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 12:56

Goldie schreef:
Ik wist niet eens dat we binnenkort weer mogen gaan stemmen :o

Jup. Voor de eerste kamer en waterschappen

Myfairytale
Berichten: 5412
Geregistreerd: 26-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 12:59

Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik er nog niet helemaal over uit ben.
Weet wel dat er enkele partijen zijn, waar ik absoluut niet op zal stemmen, o.a. GL en D66 vallen voor mij af.
Bij de verschillende stemwijzers komen er ook steeds andere partijen bovenaan en er is er momenteel geen eentje die er echt voor mij uitspringt. Maar even wat verder in verdiepen.

Janneke2

Berichten: 22809
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 12:59

purny schreef:
Goldie schreef:
Ik wist niet eens dat we binnenkort weer mogen gaan stemmen :o

Jup. Voor de eerste kamer en waterschappen


Nu ja, voor de provinciale staten en de waterschappen.

De provinciale staten kiezen op hun beurt de eerste kamer.

purny

Berichten: 27535
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Op wie stem jij 20 maart?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 13:02

Ik heb wel de stemwijzer gedaan voor de waterschapsverkiezingen. Provinciale Staten heb ik m'n keuze al gemaakt.

Urbanus

Berichten: 44953
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 13:04

anjali schreef:
romyamb schreef:
Ik stem op partij voor de dieren

Ik ook. Overigens leven we gelukkig in een democratie en vind ik het jammer dat sommige partijen en de kiezers daarvan hier nogal respectloos worden becommentarieerd.


Gelukkig was Adolf Hitler vegetariër he?

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 13:06

Oh leuk, weer een stemtopic :))

Ik zie hier een dat erg interessante dingen voorbij komen waar ik later graag op in wil gaan.
Voor nu adviseer ik iedereen die 30-45 minuutjes over heeft die weekend om hier eens een kijkje te nemen: http://partijgedrag.nl
Je kunt kijken bij de kieswijzer maar ook bij onderwerpen die jij er belangrijk vindt. Jij stemt vervolgens op allerlei moties die de afgelopen tijd zijn ingediend en vervolgens komt eruit met welke partij jouw mening het meest overeen komt :j
Helaas gaat dit wel alleen over de tweede kamer en loopt het volgens mij een paar maanden achter, maar desondanks zou het erg verhelderend moeten zijn. Je wil tenslotte een partij die ook doet wat ze zegt :) (vink wel even "verberg indiener motie" aan, om bias te voorkomen)

Bovendien geven kieswijzers naar mijn mening nogal een vertekend beeld: ik stem bijvoorbeeld op een partij die een andere mening over bepaalde "hot topics" heeft dan ik, maar dat zijn niet de belangrijkste onderwerpen voor mij. Dus dat weegt dan niet zo zwaar. Ook deed ik de kieswijzer voor mijn provincie en daar kwam de SP uit omdat die maart als ik over bepaalde dingen geen (sterke) mening hebben :') dat is nou ook geen manier om je achter een partij te scharen.

Morgen meer!

Anoniem

Re: Op wie stem jij 20 maart?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 13:10

De SGP is tegen verplicht vaccineren.
Misschien moet ik ze toch maar eens het voordeel van de twijfel geven dan :D
Aangezien de rest overal hun loze beloftes toch vaak niet nakomt, moet ik misschien maar prioriteiten gaan stellen.

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 13:11

8nnemiek schreef:
Ben ik de enige die FvD nog een stapje erger vind dan PVV?
Wilders die roept gewoon wat er in hem opkomt. Die heeft hier en daar wat plannen, maar geen concrete ideeën qua uitvoering, en de partij is gewoon een zooitje.. Voor mijn gevoel niet echt een gevaar voor de maatschappij.
Maar die Baudet, brrr, wat een enorme gluiperd vind ik dat := Die is zo geniepig bezig met zijn indoctrinatie en die kerel vind zichzelf zo geweldig %) Iemand die totaal niet open staat voor wetenschap zou wat mij betreft echt geen volksvertegenwoordiger mogen zijn.

Eens, ik vind Baudet ook enger. Wilders heeft als drijfveer vooral (een persoonlijke) rancune jegens de islam. Erg eendimensionaal, maar je weet wel waar je als kiezer aan toe bent met die man. Zijn visie is de partijvisie, punt. Openlijk ondemocratisch.
Baudet heeft naar mijn idee een hidden agenda, zijn 'beweging' heet dsn wel Forum voor Democratie, maar ondertussen gaat hij om met zeer bedenkelijke types uit de altright/neonazi hoek en neemt wetenschappers per definitie niet serieus. Ook het voortdurende gemekker over 'het partijkartel' vind ik bedenkelijk, want daarmee verwerpt hij feitelijk ons democratisch meerpartijen stelsel. Hij slaat daarin ook geregeld door, recentelijk ook weer inzake het aankopen van een belang in Air France - KLM door de Nederlandse staat. Dat had 'het partijkartel' al jaren geleden moeten doen, want toen waren die aandelen goedkoper. Alsof hij zich daar destijds sterk voor gemaakt heeft -ik heb hem er nooit eerder over gehoord. Kortom, goedkope populistische praat. Net als zijn geblaat over het klimaat.
Verder heb ik weinig behoefte aan een narcistische mysogynist als leider van Nederland. Vrouwen zouden per definitie niet op zo'n man moeten willen stemmen.

Mijn stem gaat naar een partij die investeert in groene innovatie, en daarnaast natuurbehoud, duurzame landbouw/veeteelt en beter onderwijs voor iedereen hoog in het vaandel heeft staan.
Laatst bijgewerkt door Askja op 01-03-19 13:15, in het totaal 3 keer bewerkt

Celiien

Berichten: 13260
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 13:12

Anoniem schreef:
De SGP is tegen verplicht vaccineren.
Misschien moet ik ze toch maar eens het voordeel van de twijfel geven dan :D
Aangezien de rest overal hun loze beloftes toch vaak niet nakomt, moet ik misschien maar prioriteiten gaan stellen.

Maar ook tegen abortus.. LGBT en zijn ook supporters van de bief van laatst.. tenzij je dat zelf ook bent uiteraard

snuffie123
Berichten: 1285
Geregistreerd: 10-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 13:12

MarcoBorsato schreef:
anjali schreef:
Ik ook. Overigens leven we gelukkig in een democratie en vind ik het jammer dat sommige partijen en de kiezers daarvan hier nogal respectloos worden becommentarieerd.


Gelukkig was Adolf Hitler vegetariër he?



Jeetje zeg. Ik ben ook niet voor PVV (en dus evenmin voor DENK). Maar je bent wel erg respectloos en eigenlijk in mijn ogen precies aan het doen, waarom ik niet stem op die partijen. Namelijk respectloos zijn tegenover een bepaalde groep.

Iets met pot verwijt de ketel.

Als je nou echt iets wil veranderen, doe dat dan op een normale manier. Met met zo'n manier bereik je niks en doe je precies hetzelfde

Janneke2

Berichten: 22809
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 13:13

Anoniem schreef:
De SGP is tegen verplicht vaccineren.
Misschien moet ik ze toch maar eens het voordeel van de twijfel geven dan :D
Aangezien de rest overal hun loze beloftes toch vaak niet nakomt, moet ik misschien maar prioriteiten gaan stellen.


...mijn voorstel voor een eventuele test rondom kiesrecht gaat hier over.

Wanneer noem je iets een loze belofte, en wat als een partij 'een belofte niet nakomt'...?
(Mind, niet alles in een verkiezingsprogramma is ook maar meteen belofte.)

Tallie1979
Berichten: 22759
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 13:13

Bij de landelijke verkiezingen heb ik destijds 50+ gestemd. Die kwamen volgens de stemwijzer ook hoog uit. Bovenaan de stemwijzer, stond de PVV destijds, maar dat zag ik toen niet zitten.

VVD stem ik hoe dan ook niet. Zoals het land nu wordt bestuurd, bevalt mij absoluut niet. Het leven is nog nooit zo duur geweest.

Vandaag wel mijn stempassen ontvangen. Ik ga mezelf weer eens inlezen in alle programma's.