Op wie stem jij 20 maart?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-19 16:29

Ineke2 schreef:
In de eerste kamer is de invloed niet zo groot he.
Als het zo onrustig blijft kan het best zijn dat er eerder verkiezingen komen.


Maar naar mijn idee stemmen mensen op de FvD omdat ze verandering willen zien. Dus als ze dan geen verandering zien bedenken ze zich misschien om toch op een andere partij te stemmen.
Ik maak me er iig niet zo druk er om.

Als je FvD wilt boycotten is het het slimste om toch op de VVD te stemmen denk ik zo. Daar heb je het meeste kans dat die de FvD overtreft.

Ik zou zelf alleen absoluut geen VVD stemmen. Dan nog eerder GL.

Ineke2

Berichten: 33152
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Op wie stem jij 20 maart?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 16:30

Nee ik stem absoluut geen VVD, dan nog eerder GL.
Maar ook dat liever niet, we gaan het zien :)

purny

Berichten: 27532
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 16:31

Het zijn natuurlijk maar peilingen he... maar verwachten jullie echt dat de VVD meer als 20 zetels zullen dalen?
Was bij de vorige verkiezingen ook. VVD had er 41, er moesten wel hele rare dingen gebeuren wilde de VVD er 20 in moeten leveren.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-19 16:34

purny schreef:
Het zijn natuurlijk maar peilingen he... maar verwachten jullie echt dat de VVD meer als 20 zetels zullen dalen?
Was bij de vorige verkiezingen ook. VVD had er 41, er moesten wel hele rare dingen gebeuren wilde de VVD er 20 in moeten leveren.


Nee hoor, ik verwacht dat echt niet.
De FvD zie ik ook steeds vaker negatief in de media voorbij komen. Althans Baudet dan. Dat is ook pas sinds de verkiezingsuitslag.

IMANDRA

Berichten: 9812
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 16:49

Ineke2 schreef:
Hmm volgens de peilingen zou FVD nu de grootste worden met 2de kamer verkiezingen...
Daar word ik toch niet zo vrolijk van ;(


En zo'n peiling zegt op het moment helemaal niks. FvD heeft zich nog niet hoeven te bewijzen, dus deze peilingen gaan nog door op de 'wave' van de afgelopen verkiezingen. Linksom of rechtsom gaan mensen het vertrouwen in FvD verliezen, of het nu is omdat ze aan de kant blijven staan en roepen omdat ze niet akkoord gaan met wat de andere partijen qua compromissen voorstellen, of dat ze toch meeregeren en daar consessies doen. Hoe dan ook zullen ze kiezers verliezen, want ze hebben nu eenmaal niet de absolute macht in Nederland :). Er zijn geen andere opties.

Na 2 jaar zal het FvD toch een van die opties aan hebben genomen, dus zullen ze wss minder stemmen krijgen. Zelfde als met de PVV is gebeurd.

Ik maak me vooralsnog geen zorgen: pas als de peilingen in de aanloop van de verkiezingen hetzelfde zijn ga ik me zorgen maken.

Ik denk persoonlijk dat de VVD volgende verkiezingen weer het grootste wordt mits er geen hele gekke dingen gebeuren, wellicht GL de tweede grootste partij als de groei daarvan doorzet. Heel eerlijk zou ik al blij zijn (ook al ben ik VVD stemmer) als een van de andere partijen (CDA, D66, PvdA, GL) het grootste wordt, aangezien die wel gewoon met andere partijen samen zullen werken en compromissen zullen doen.

Jildau

Berichten: 9416
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Re: Op wie stem jij 20 maart?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 16:52

Maar als je echt mega anti GL bent is denk ik FvD stemmen voor de tweede kamer de meest verstandige optie?

IMANDRA

Berichten: 9812
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 16:53

Jildau schreef:
Maar als je echt mega anti GL bent is denk ik FvD stemmen voor de tweede kamer de meest verstandige optie?


Mwah, VVD ook wel. Die zijn nu bijna net zo groot als FvD en zijn veel evenwichtiger.

Ineke2

Berichten: 33152
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 16:55

Jildau schreef:
Maar als je echt mega anti GL bent is denk ik FvD stemmen voor de tweede kamer de meest verstandige optie?

Waarom? Ik ben geen voorstander van beide partijen :')

Het is niet zo zwart wit als je het nu stelt hoor.

Jildau

Berichten: 9416
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 16:55

IMANDRA schreef:
Jildau schreef:
Maar als je echt mega anti GL bent is denk ik FvD stemmen voor de tweede kamer de meest verstandige optie?


Mwah, VVD ook wel. Die zijn nu bijna net zo groot als FvD en zijn veel evenwichtiger.


Maar die willen er wel enigszins in mee gaan zoals ik het begreep.

Jildau

Berichten: 9416
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 16:57

Ineke2 schreef:
Jildau schreef:
Maar als je echt mega anti GL bent is denk ik FvD stemmen voor de tweede kamer de meest verstandige optie?

Waarom? Ik ben geen voorstander van beide partijen :')

Het is niet zo zwart wit als je het nu stelt hoor.


Wanneer je werkzaam bent op een kaasboerderij, afhankelijk bent van je auto en je vriend (en jijzelf dus ook) een melkveebedrijf gaat overnemen is GL stemmen best onnozel. Ben dan wel benieuwd met welke partij je hun plannen het best kan dwarsbomen en ik denk dat dat FvD is.

Loretta
Berichten: 8782
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 16:59

Marie_Anne schreef:
Ineke2 schreef:
In de eerste kamer is de invloed niet zo groot he.
Als het zo onrustig blijft kan het best zijn dat er eerder verkiezingen komen.

Dan moet het kabinet vallen, dat zie ik niet zo snel gebeuren. Behalve fvd zit niemand daar toch op te wachten.


dit is eigenlijk voor het eerst sinds het aantreden van Rutte dat ik daar niet op hoop. Baudet zowel in de eerste als de tweede kamer de grootste partij dat zal pas een ramp zijn.

IMANDRA

Berichten: 9812
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 17:00

Jildau schreef:
IMANDRA schreef:
Mwah, VVD ook wel. Die zijn nu bijna net zo groot als FvD en zijn veel evenwichtiger.


Maar die willen er wel enigszins in mee gaan zoals ik het begreep.


Dat heet nu compromissen sluiten :). Als FvD niks doet dan dingen roepen dan lijkt me dat ook geen aantrekkelijke optie over 2 jaar? Ook al ben je anti-GL.
Persoonlijk zou ik liever op een minder passende partij stemmen die ten minste verschil kan maken, in plaats van een partij die toch niks doet. Maar wellicht denken andere mensen daar anders over.
Denk dat veel van de proteststemmen nu ook denken dat FvD verschil kan maken: als ze dat straks niet waar kunnen maken... Dan zal er wel weer een nieuwe partij komen die hun stemmen en vertrouwen kan krijgen :P

Ineke2

Berichten: 33152
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 17:03

Ik denk van niet, omdat de kans dat FVD echt aan regeren toekomt zeer klein is. Het zorgt alleen voor veel onrust ( Zie Amerika en UK als voorbeeld) en dat is helemaal niet zo gunstig voor een handelsland als NL.

Ik wil niet uit de EU bijvb, dat is wat FVD en PVV graag willen en hoog op de agenda staat. Dat is niet handig met een bedrijf hoor :)

IMANDRA

Berichten: 9812
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 17:11

Ineke2 schreef:
Ik denk van niet, omdat de kans dat FVD echt aan regeren toekomt zeer klein is. Het zorgt alleen voor veel onrust ( Zie Amerika en UK als voorbeeld) en dat is helemaal niet zo gunstig voor een handelsland als NL.

Ik wil niet uit de EU bijvb, dat is wat FVD en PVV graag willen en hoog op de agenda staat. Dat is niet handig met een bedrijf hoor :)


Ik denk ook dat veel FvD kiezers denken dat ze nu kunnen regeren en verschil kunnen maken

Ineke2

Berichten: 33152
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Op wie stem jij 20 maart?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 17:15

Veel extreem links stemmers denken dat blijkbaar ook. Zie alweer flink protest langskomen.

IMANDRA

Berichten: 9812
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 17:16

Ineke2 schreef:
Veel extreem links stemmers denken dat blijkbaar ook. Zie alweer flink protest langskomen.


Denk dat er wel een groot verschil zit in aantal extreem linkse stemmers en extreem rechtse stemmers, aangezien er toch wel een verschil zit in uitslag van bijv. GL als FvD :))

Ineke2

Berichten: 33152
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Op wie stem jij 20 maart?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 17:17

Dat wel, maar dat maakt ( extreem) protest niet minder heftig en in mijn ogen net zo slecht.

IMANDRA

Berichten: 9812
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 17:21

Ineke2 schreef:
Dat wel, maar dat maakt ( extreem) protest niet minder heftig en in mijn ogen net zo slecht.


Zeker, mee eens hoor. Extremisten zijn nooit goed, waar ze ook voor zijn.

BigOne
Berichten: 38352
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Op wie stem jij 20 maart?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 17:23

FvD aan de macht, moet er niet aan denken maar ook zeker niet GL, als er één garantie is om aan de bedelstaf te komen dan is het met GL aan de macht. Totaal onrealistische milieutechnische verwachtingen heeft die club.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 17:25

Jildau schreef:
Wanneer je werkzaam bent op een kaasboerderij, afhankelijk bent van je auto en je vriend (en jijzelf dus ook) een melkveebedrijf gaat overnemen is GL stemmen best onnozel. Ben dan wel benieuwd met welke partij je hun plannen het best kan dwarsbomen en ik denk dat dat FvD is.


Dan zou ik toch echt CDA of VVD stemmen.

Vanoudsher is het CDA de Agrarische partij. Er is bij die partij ook veel kennis over de agrarische sector.

IMANDRA

Berichten: 9812
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 17:30

bigone schreef:
FvD aan de macht, moet er niet aan denken maar ook zeker niet GL, als er één garantie is om aan de bedelstaf te komen dan is het met GL aan de macht. Totaal onrealistische milieutechnische verwachtingen heeft die club.


Voordeel is dat ook voor GL geldt dat ze samen moeten werken met andere partijen, dus de meest onrealistische en extreme denkbeelden worden getemperd door andere partijen. Denk dat een coalitie met VVD en GL (plus een paar anderen) best wel eens goed uit zou kunnen pakken :)

anjali
Berichten: 15156
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 17:30

IMANDRA schreef:
Ineke2 schreef:
Dat wel, maar dat maakt ( extreem) protest niet minder heftig en in mijn ogen net zo slecht.


Zeker, mee eens hoor. Extremisten zijn nooit goed, waar ze ook voor zijn.

Ik hou juist van duidelijke en eerlijke mensen waarvan je weet wat je eraan hebt,en die voor hun idealen blijven gaan.Maar goed de verkiezingen zijn nu voorbij. Ik heb wel een vraagje: waarom willen sommige mensen toch niet vertellen waarop ze gestemd hebben?? Althans in mijn kennissenkring is dat zo. Dat vinden ze prive?! Ikzelf heb juist een verkiezingsposter aan mijn raam gehad.Ik snap dus niet dat er niet over gepraat kan worden door sommigen.Tenslotte zijn alle meedoenende partijen wettelijk toegestaan.

Ineke2

Berichten: 33152
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Op wie stem jij 20 maart?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 17:38

Geen idee, ik zeg gewoon dat ik SP gestemd heb.

Jildau

Berichten: 9416
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 17:42

NatasjavE schreef:
Jildau schreef:
Wanneer je werkzaam bent op een kaasboerderij, afhankelijk bent van je auto en je vriend (en jijzelf dus ook) een melkveebedrijf gaat overnemen is GL stemmen best onnozel. Ben dan wel benieuwd met welke partij je hun plannen het best kan dwarsbomen en ik denk dat dat FvD is.


Dan zou ik toch echt CDA of VVD stemmen.

Vanoudsher is het CDA de Agrarische partij. Er is bij die partij ook veel kennis over de agrarische sector.


Ja en dan is probleem twee dat ik vind dat geloof en politiek gescheiden moeten zijn. Heeft niks met elkaar te maken vind ik dus dat is een principe dingetje.

Loretta
Berichten: 8782
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 17:43

Ineke2 schreef:
Geen idee, ik zeg gewoon dat ik SP gestemd heb.


daar heb ik ook op gestemd.
Maar soms is het niet handig om tegen iedereen je politieke voorkeur kenbaar te maken.