Op wie stem jij 20 maart?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mysa

Berichten: 10521
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 21:57

IMANDRA schreef:
8nnemiek schreef:
Ik zeg thuis altijd Sherry :+


Nou je spreekt het eigenlijk uit als thier-ríé Bau-deh hoor!!!

:')


Klemtoon op ie? Ik ben slechthorend en heb de naam nooit goed gehoord.

Karl66

Berichten: 29758
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 22:23

Jildau schreef:
Toen ik op de middelbare school maatschappijleer kreeg was de politieke voorkeur van de docent ook overduidelijk. Vond ik toen al irritant.. Bepaalde partijen werden bij voorbaat al als 'niet belangrijk' bestempeld en verder niet behandeld. Ik vind dat je bij een vak als maatschappijleer niet je eigen voorkeur kunt uiten als docent. Dat moet puur theoretisch behandeld worden.

Ik begrijp zo'n meldpunt dus ergens wel. Om in te zien of het daadwerkelijk veel voorkomt.

Heeft iemand de bron voor me dat FvD heeft opgeroepen om leraren te filmen?


Tja en zo had ik een docent geschiedenis die zijn politieke voorkeur ook nogal duidelijk liet merken. Alleen was die voorkeur extreem rechts, Hans Janmaat en de centrum democraten.

Maar als al die linkse leraren al die leerlingen zo indoctrineren, dan doen ze dat wel verschrikkelijk slecht, aangezien we als Nederland voornamelijk rechts van het midden stemmen. Links heeft nog nooit een meerderheid in de tweede kamer gehad. Misschien moeten we ze maar eens allemaal ontslaan als ze zo slecht zijn in hun core-business, ideeën overbrengen :D

IMANDRA

Berichten: 9813
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 22:30

mysa schreef:
IMANDRA schreef:

Nou je spreekt het eigenlijk uit als thier-ríé Bau-deh hoor!!!

:')


Klemtoon op ie? Ik ben slechthorend en heb de naam nooit goed gehoord.


Haha ja, zo zei hij het laatst in een interview.

mysa

Berichten: 10521
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 22:37

Mooi, weet ik dat vast voor als ik ooit de degens met hem kruis.

Wel logisch ook, ik geloof dat alle Franse woorden eindigend op ie de klemtoon op die ie hebben. Effronterie bijvoorbeeld. ;)

Blue_Eyes

Berichten: 20355
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 22:47

Karl66 schreef:
Tja en zo had ik een docent geschiedenis die zijn politieke voorkeur ook nogal duidelijk liet merken. Alleen was die voorkeur extreem rechts, Hans Janmaat en de centrum democraten.

Maar als al die linkse leraren al die leerlingen zo indoctrineren, dan doen ze dat wel verschrikkelijk slecht, aangezien we als Nederland voornamelijk rechts van het midden stemmen. Links heeft nog nooit een meerderheid in de tweede kamer gehad. Misschien moeten we ze maar eens allemaal ontslaan als ze zo slecht zijn in hun core-business, ideeën overbrengen :D

Hé, had jij dezefde docent geschiedenis als ik? :')

mysa

Berichten: 10521
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Op wie stem jij 20 maart?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 22:53

Ik had een geschiedenisleraar die later PvdA-wethouder werd. Maatschappijleer was ook links, geitenwollensok. Nederlands ook, waarschijnlijk. Duits, Frans en wiskunde vermoedelijk rechts. Van de rest van het corps: geen flauw idee. En zo hoort het ook.

Blue_Eyes

Berichten: 20355
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 22:58

Ooit gehoord van 'de club van 10 miljoen'? Die meneer was mijn geschiedenisleraar. Heeft echt een keer door de klas geroepen dat 'alle roodharigen aan het gas moesten'. Uh... Heeft ook eens tegen een Turks meisje geroepen 'dat ze maar naar haar eigen land moest' - ze zat gewoon in de les en deed niets, dus sloeg ook nergens op (anders nog niet, maar nu was het helemaal een donderslag bij heldere hemel). Rechtser maken ze ze niet... En gaf ook nog staatsinrichting.

IMANDRA

Berichten: 9813
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 23:06

Blue_Eyes schreef:
Ooit gehoord van 'de club van 10 miljoen'? Die meneer was mijn geschiedenisleraar. Heeft echt een keer door de klas geroepen dat 'alle roodharigen aan het gas moesten'. Uh... Heeft ook eens tegen een Turks meisje geroepen 'dat ze maar naar haar eigen land moest' - ze zat gewoon in de les en deed niets, dus sloeg ook nergens op (anders nog niet, maar nu was het helemaal een donderslag bij heldere hemel). Rechtser maken ze ze niet... En gaf ook nog staatsinrichting.


Maar ik neem aan dat er andere goede punten zijn waar je zulke dingen kan aangeven?

mysa

Berichten: 10521
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 23:06

Djeez Blue eyes! Ik heb moeten googlen, trouwens.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Op wie stem jij 20 maart?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 23:30

Waar ik me gewoon gelijk al aan erger zijn de ongefundeerde aannames in dat eerste stukje. Als ze toch al weten dat "aan de lopende band onderwijzers hun leerlingen met links gedachtengoed indoctrineren" dan hoef je dat toch niet meer in kaart te brengen? :')
Overigens is er bewijs dat er onder hoogleraren en professoren iets linkser wordt gestemd dan onder andere universitair geschoolde mensen, maar het scheelt maar weinig.

Blue_Eyes

Berichten: 20355
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 23:43

IMANDRA schreef:
Blue_Eyes schreef:
Ooit gehoord van 'de club van 10 miljoen'? Die meneer was mijn geschiedenisleraar. Heeft echt een keer door de klas geroepen dat 'alle roodharigen aan het gas moesten'. Uh... Heeft ook eens tegen een Turks meisje geroepen 'dat ze maar naar haar eigen land moest' - ze zat gewoon in de les en deed niets, dus sloeg ook nergens op (anders nog niet, maar nu was het helemaal een donderslag bij heldere hemel). Rechtser maken ze ze niet... En gaf ook nog staatsinrichting.


Maar ik neem aan dat er andere goede punten zijn waar je zulke dingen kan aangeven?


Toen niet. Dit is 20+ jaar geleden. Tegenwoordig is hij geloof ik geroyeerd als docent.

IMANDRA

Berichten: 9813
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 23:58

Blue_Eyes schreef:
IMANDRA schreef:

Maar ik neem aan dat er andere goede punten zijn waar je zulke dingen kan aangeven?


Toen niet. Dit is 20+ jaar geleden. Tegenwoordig is hij geloof ik geroyeerd als docent.


Naja, had je het toen ook niet bij de school zelf kunnen aangeven? Neem aan dat een normale school hier niet zomaar mee akkoord zou gaan.

Blue_Eyes

Berichten: 20355
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Re: Op wie stem jij 20 maart?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 14:23

We hebben het toen gemeld bij de conrector. Duurde even voor het serieus genomen werd, maar uiteindelijk is hij geloof ik een paar dagen geschorst geweest. :j kort daarna ben ik geslaagd en dus ook van school gegaan.

Urbanus

Berichten: 44956
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 17:48

IMANDRA schreef:
8nnemiek schreef:
Ik zeg thuis altijd Sherry :+


Nou je spreekt het eigenlijk uit als thier-ríé Bau-deh hoor!!!

:')


Afbeelding


Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 20:08


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 20:38


Tallie1979
Berichten: 22760
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: Op wie stem jij 20 maart?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 21:47

Ik zie jullie een discussie voeren over links en rechts in het onderwijs.

Ik ben daar zelf nogal verbaasd over. Toen ik op school zat, werd ons op een neutrale manier geleerd hoe de politiek in elkaar zat. Mijn leraren hebben mij vroeger nooit verteld dat links goed en rechts slecht was.

Het is voor mij dus nogal verbazend dat vandaag de dag, een leraar zijn of haar denkbeelden op kinderen mag projecteren. Dát vind ik pas zorgwekkend. Ongeacht of het nou links of rechts georiënteerd bent, leer de kinderen op een neutrale manier over politiek. Hou je gezicht gewoon in de plooi en doe even normaal.

Nederland heeft voor FVD gestemd, we hebben het er maar mee te doen. Zo simpel is het.

verootjoo
Berichten: 35661
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 21:50

Tallie1979 schreef:
Nederland heeft voor FVD gestemd, we hebben het er maar mee te doen. Zo simpel is het.


Niet heel NL hoor... maar 14% van NL :)
86% heeft geen fvd gestemd.

_lautje_

Berichten: 9274
Geregistreerd: 23-03-05

Re: Op wie stem jij 20 maart?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 22:03

14% van de mensen die een stem
Hebben uitgebracht. Opkomstpercentage was 54% geloof ik. Dus om en nabij 7% van de Nederlanders heeft gestemd op FVD

verootjoo
Berichten: 35661
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Op wie stem jij 20 maart?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 22:15

Dat ook nog idd ja :+
iig heeft ‘NL’ bij lange na niet voor fvd gestemd.

mysa

Berichten: 10521
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Op wie stem jij 20 maart?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 22:49

Uitstekende brief hierboven.

purny

Berichten: 27538
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Op wie stem jij 20 maart?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 23:28

Zijn er nog mensen naar de open dag geweest van de kamer vandaag?

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 23:32

Tallie1979 schreef:
Ik zie jullie een discussie voeren over links en rechts in het onderwijs.

Ik ben daar zelf nogal verbaasd over. Toen ik op school zat, werd ons op een neutrale manier geleerd hoe de politiek in elkaar zat. Mijn leraren hebben mij vroeger nooit verteld dat links goed en rechts slecht was.

Het is voor mij dus nogal verbazend dat vandaag de dag, een leraar zijn of haar denkbeelden op kinderen mag projecteren. Dát vind ik pas zorgwekkend. Ongeacht of het nou links of rechts georiënteerd bent, leer de kinderen op een neutrale manier over politiek. Hou je gezicht gewoon in de plooi en doe even normaal.

Nederland heeft voor FVD gestemd, we hebben het er maar mee te doen. Zo simpel is het.

Ik heb nog nooit het idee gehad dat mijn leraren politiek gekleurd waren. Ja, hier op de TU erkent men klimaatverandering, maar als dat al als 'links' wordt gezien dan kun je heel veel mensen wegstrepen :+ Bijvoorbeeld de docenten die vakken geven die letterlijk gaan óver klimaatverandering.
Op de middelbare school heb ik nooit het idee gehad links of rechts geïndoctrineerd te worden :+ Wel hebben we geloof ik wel eens gevraagd aan de docent maatschappijleer wat hij stemde en waarom, maar dat lijkt me een normale vraag.

Janneke2

Berichten: 22819
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 23:41

Tallie1979 schreef:
Ik zie jullie een discussie voeren over links en rechts in het onderwijs.

Ik ben daar zelf nogal verbaasd over. Toen ik op school zat, werd ons op een neutrale manier geleerd hoe de politiek in elkaar zat. Mijn leraren hebben mij vroeger nooit verteld dat links goed en rechts slecht was.

Het is voor mij dus nogal verbazend dat vandaag de dag, een leraar zijn of haar denkbeelden op kinderen mag projecteren. Dát vind ik pas zorgwekkend. Ongeacht of het nou links of rechts georiënteerd bent, leer de kinderen op een neutrale manier over politiek. Hou je gezicht gewoon in de plooi en doe even normaal.

Nederland heeft voor FVD gestemd, we hebben het er maar mee te doen. Zo simpel is het.

....nou, wie denkt dat het "zo simpel is", is of makkelijk te beïnvloeden / om de tuin te leiden - of kan wellicht misschien het beste het schoolgeld terugvragen.

"...ik ben erg verbaasd dat leraren tegenwoordig hun denkbeelden op kinderen mogen overbrengen" - nou, dat mag 'tegenwoordig' niet. (Projecterenis van een andere orde, soit.)
Maak je dus niet meer zorgen dan strikt noodzakelijk. - en informeer jezelf goed.

Oh, ja. - en aangezien FvD geen absolute meerderheid heeft, valt er nog wel iets af te dingen op de uitspraak 'dat Nederland voor de FvD heeft gestemd' - in een aantal provincies zijn ze de grootste, dat klopt. Als signaal belangwekkend, dat wel (al moet ik eerlijk bekennen dat ik niet zo goed weet wat ik met het signaal aan moet, zie eerste alinea van mijn tekst....)