Grote studie onderschrijft: BMR veroorzaakt geen autisme

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15951
Geregistreerd: 10-01-06

Grote studie onderschrijft: BMR veroorzaakt geen autisme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-19 16:47

Deense wetenschappers hebben met een groot onderzoek aangetoond dat vaccinaties tegen de mazelen, bof en rode hond geen autisme veroorzaken bij kinderen. In de studie werden Deense kinderen die een prik kregen vergeleken met kinderen die niet gevaccineerd werden.


De onderzoekers volgden tot half 2013 bijna 660.000 in Denemarken tussen 1999 en 2010 geboren kinderen. Zij concludeerden dat er geen hoger risico op autisme is bij kinderen die op jonge leeftijd werden gevaccineerd.

De Deense onderzoeksgroep kwam in 2002 al tot eenzelfde conclusie na het volgen van 537.000 kinderen. Er kwam toen echter kritiek omdat er niet gekeken werd naar kinderen die gevoelig zouden zijn voor het krijgen van autisme na een vaccinatie.



https://nos.nl/artikel/2274625-nieuwe-grote-studie-onderschrijft-vaccinaties-veroorzaken-echt-geen-autisme.html
Laatst bijgewerkt door janderegelaa op 05-03-19 16:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Nayomie
Berichten: 32795
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Grote studie onderschrijft: BMR veroorzaakt geen autisme

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 16:49

Ik vraag me af of er echt nog mensen zijn die geloven dat het door vaccinaties komt. :=

Unseen

Berichten: 7297
Geregistreerd: 22-04-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 16:50

Nayomie schreef:
Ik vraag me af of er echt nog mensen zijn die geloven dat het door vaccinaties komt. :=


Helaas toch echt een heleboel... :(:)

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3032
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Grote studie onderschrijft: BMR veroorzaakt geen autisme

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 16:54

No sh*'t Sherlock.

Maar serieus het is toch al lang bekend dat degene die publiceerde dat het autisme zou veroorzaken een oplichter was?

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15951
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-19 16:56

Nayomie schreef:
Ik vraag me af of er echt nog mensen zijn die geloven dat het door vaccinaties komt. :=

Zelfs op Bokt nog...

SinneJ

Berichten: 3077
Geregistreerd: 02-04-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 16:57

Voor zover ik weet heerst dat geloof vooral in Amerika nog erger dan hier. Maar er zijn er zeker nog als je het topic over vaccineren hier op bokt wat volgt...

Toch altijd fijn als het nog eens grootschalig onderzocht wordt, tegen die steekproef kan je niet veel inbrengen denk ik dan.

Bedankt janderegelaa, interessante bijdrage aan het andere topic!

Nathalie18x

Berichten: 1253
Geregistreerd: 24-11-15
Woonplaats: Riga

Re: Grote studie onderschrijft: BMR veroorzaakt geen autisme

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 17:00

Hopelijk neemt dat eindelijk wat broodje aap verhalen weg!

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 17:01

Fijn dat het onderzocht wordt :)

Toch kan er aan het vaccinatie beleid in NL een hoop verbeterd worden qua communicatie en informatievoorziening richting de ouders :)
Want eerlijk gezegd maakt het RIVM en het consternatiebureau er een potje van :)

Ik applaudiseer ouders die voor vaccinatie ook de bijsluiters lezen (die krijg je namelijk niet, die moet je zelf opzoeken op internet) en zich informeren over de vaccinaties, hun werking en eventuele bijwerkingen :)

_lautje_

Berichten: 9299
Geregistreerd: 23-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 17:02

Oh je hebt genoeg die er keihard in geloven hoor. En die zullen dit onderzoek ook niet geloven want is vast gesponsord door big Pharma...
En ja die diverse ouders met kinderen met vaccinatieschade zijn veel geloofwaardiger.
Dat die kinderen wellicht zonder vaccinaties net zo waren geweest vergeten we gewoon :+

mysa

Berichten: 10578
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 17:02

Vermoed dat de sceptici de autisme-claim binnenkort wel zullen laten vallen. Maar volgens velen in die groep geldt Murphy's law na vaccinatie.

Avalanche

Berichten: 16299
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 17:05

_lautje_ schreef:
Oh je hebt genoeg die er keihard in geloven hoor. En die zullen dit onderzoek ook niet geloven want is vast gesponsord door big Pharma...
En ja die diverse ouders met kinderen met vaccinatieschade zijn veel geloofwaardiger.
Dat die kinderen wellicht zonder vaccinaties net zo waren geweest vergeten we gewoon :+

Ik ken wel echt iemand die ziek is geworden van een vaccinatie. Maar die is uiteindelijk toch wel gevaccineerd. Plus dat die kinderen extra afhankelijk zijn van herd immunity.

Nayomie
Berichten: 32795
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 17:15

Keet schreef:
Fijn dat het onderzocht wordt :)

Toch kan er aan het vaccinatie beleid in NL een hoop verbeterd worden qua communicatie en informatievoorziening richting de ouders :)
Want eerlijk gezegd maakt het RIVM en het consternatiebureau er een potje van :)

Ik applaudiseer ouders die voor vaccinatie ook de bijsluiters lezen (die krijg je namelijk niet, die moet je zelf opzoeken op internet) en zich informeren over de vaccinaties, hun werking en eventuele bijwerkingen :)

Dat laatste omarm ik wel. Het is goed om te kijken wat het doet, waar het goed voor is maar ook hoe nuttig de vaccinatie is.

SinneJ

Berichten: 3077
Geregistreerd: 02-04-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 17:17

Nayomie schreef:
Keet schreef:
Fijn dat het onderzocht wordt :)

Toch kan er aan het vaccinatie beleid in NL een hoop verbeterd worden qua communicatie en informatievoorziening richting de ouders :)
Want eerlijk gezegd maakt het RIVM en het consternatiebureau er een potje van :)

Ik applaudiseer ouders die voor vaccinatie ook de bijsluiters lezen (die krijg je namelijk niet, die moet je zelf opzoeken op internet) en zich informeren over de vaccinaties, hun werking en eventuele bijwerkingen :)

Dat laatste omarm ik wel. Het is goed om te kijken wat het doet, waar het goed voor is maar ook hoe nuttig de vaccinatie is.


En om te weten bij welke bijwerkingen je moet panikeren en welke veelvoorkomend en onschuldig zijn. Ik vind het altijd positief als je een bijsluiter leest, maar dan moet je dat ook doen met de juiste instelling, want er staan altijd heel enge bijwerkingen op, maar dan voorkomend bij 1 op heel veel nullen ;)

Jolien87

Berichten: 17524
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 17:18

Nayomie schreef:
Ik vraag me af of er echt nog mensen zijn die geloven dat het door vaccinaties komt. :=


Meer dan je wilt weten.
En ik gok maar zo dat die mensen snel wel weer iets ander bedenken waarom vaccineren not done is.

Nayomie
Berichten: 32795
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 17:20

Alle bijwerkingen die gemeld worden, zijn ze verplicht om te melden op ee bijsluiter. Dus ja, daar mag je wel redelijk selectief in zijn.


Jolien87 schreef:
Nayomie schreef:
Ik vraag me af of er echt nog mensen zijn die geloven dat het door vaccinaties komt. :=


Meer dan je wilt weten.
En ik gok maar zo dat die mensen snel wel weer iets ander bedenken waarom vaccineren not done is.

Ik blijf me er over verwonderen. In Amerika wist ik dat dit een ding was, maar had wel verwacht dat we in Europa al wel een stap verder waren.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 17:32

speedfiets_2 schreef:
No sh*'t Sherlock.

Maar serieus het is toch al lang bekend dat degene die publiceerde dat het autisme zou veroorzaken een oplichter was?


Ik sta er ook van te kijken dat er nog steeds mensen zijn die dit geloven :+

Op internet is in ieder geval duidelijk te vinden dat Wakefield uit zijn ambt gezet is en het artikel is teruggetrokken vanwege wetenschappelijke fraude.



Keet schreef:
Fijn dat het onderzocht wordt :)

Toch kan er aan het vaccinatie beleid in NL een hoop verbeterd worden qua communicatie en informatievoorziening richting de ouders :)
Want eerlijk gezegd maakt het RIVM en het consternatiebureau er een potje van :)

Ik applaudiseer ouders die voor vaccinatie ook de bijsluiters lezen (die krijg je namelijk niet, die moet je zelf opzoeken op internet) en zich informeren over de vaccinaties, hun werking en eventuele bijwerkingen :)


Ik lees idd de bijsluiters. Mijn oudste dochter is 11 en ik heb ook al de bijsluiter van Cervarix gelezen, de HPV vaccinatie. Maar ik sta er wel redelijk nuchter in. Ook van de bijsluiter van simpele paracetamol kun je al schrikken.

Ik denk dat er vooral meer duidelijkheid moet komen over de stoffen, met name ook de hulpstoffen, in vaccinaties. Meer informatie over wat deze stoffen doen en wat het eigenlijk is.
Zo wordt er geroepen dat er formaldehyde in zit en dit kankerverwekkend is. Echter is dat alleen in hele grote hoeveelheden en zit er in een vaccin maar héél weinig. Daarnaast is formaldehyde een lichaamseigen stof die ook gewoon voorkomt in je lichaam en in fruit, groente en vlees.
Aluminium wordt ook vaak genoemd door de anti vaccinatiegroepen. Terwijl er vergeten wordt dat via voeding, drinkwater, de lucht en borst- en flesvoeding het aandeel aluminium veel hoger ligt. En daarnaast ruimt het lichaam dit ook gewoon op.
Soms worden kwikverbindingen genoemd die al lang niet meer in vaccins zitten, maar wel in veel grotere hoeveelheden gewoon in make up zitten voor dagelijks gebruik.

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 17:38

inderdaad, men leest 1 woord en men denkt niet verder meer na. Terwijl niet hetgeen maar de hoeveelheid er om doet.

_Snow_WhiteJarig

Berichten: 3193
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 17:42

Volgensmij is het grootste problem niet de vaccinatie zelf, maar dat veel mensen de bedrijven achter de vaccinaties niet vertrouwen.

In Jip & Janneke taal:
In Nederland en veel andere landen betaal je de overheid in belasting om gezond te blijven, maar in Amerika betaal je alleen als je ziek bent. Ofwel, er is een economisch belang om mensen ziek te houden…


Ik ben volledig voor vaccineren, maar ik snap de angst van sommige mensen wel.

Helaas zijn er hier in de buurt een aantal uitbraken (mazelen) en bleek dat ook veel volwassenen niet meer gevaccineerd zijn. Een vaccinatie als kind geeft namelijk geen garantie dat je levenslang beschermd blijft. Als je het niet zeker weet, kun je altijd even bij de HA langs voor een booster :)

fokfanaat

Berichten: 20220
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 17:43

Dat onderzoek is vast gesponsord door de farmaceutische industrie...... }> :+

angrywolf

Berichten: 1227
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 17:51

Top! Ben zelf autistisch en heb mn vaccinaties gehad, en kan echt woest worden als men met dat achterlijke onderzoek wan wakefield komt aanzetten, Kijk toch eens verder dan je neus lang is, Het onderzoek is al zo vaak nagedaan en elke keer komt men tot de zelfde conclusie: Het is niet waar, Je krijgt geen autisme door de BMR prik.

Maar ook dit onderzoek zal wel weer niet goed genoeg zijn, En er zal wel weer een rede gevonden worden om het niet te geloven.

Suzanne F.

Berichten: 49549
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Grote studie onderschrijft: BMR veroorzaakt geen autisme

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 17:59

Nou met deze vaccinatie heb ik geen problemen en mijn dochter heeft al haar gewone vaccinaties ook gehad. Maar ik twijfel toch wel over die vaccinatie tegen baarmoederhalskanker.

Nayomie
Berichten: 32795
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 18:00

Suzanne F. schreef:
Nou met deze vaccinatie heb ik geen problemen en mijn dochter heeft al haar gewone vaccinaties ook gehad. Maar ik twijfel toch wel over die vaccinatie tegen baarmoederhalskanker.

Daarom niet genomen. Het verkleint de kans alleen, en de kans dat je het krijgt is ook klein. Daarnaast ken ik mensen die daar complete haaruitval van hebben gekregen. :=

Tanya
Berichten: 10084
Geregistreerd: 28-12-01

Re: Grote studie onderschrijft: BMR veroorzaakt geen autisme

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 18:13

Dank voor het posten!

Ierpier

Berichten: 1831
Geregistreerd: 28-09-10

Re: Grote studie onderschrijft: BMR veroorzaakt geen autisme

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 18:17

Dat we nog steeds geld en moeite moeten besteden aan het debunken van de leugens van Wakefield _-:( Helaas zijn antivaxxers zelden voor de wetenschap vatbaar.

Avalanche

Berichten: 16299
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 18:51

_Snow_White schreef:
In Jip & Janneke taal:
In Nederland en veel andere landen betaal je de overheid in belasting om gezond te blijven, maar in Amerika betaal je alleen als je ziek bent. Ofwel, er is een economisch belang om mensen ziek te houden…

Complete nonsens. Je betaalt om het systeem betaalbaar te houden, en je krijgt geen extra rekeningen bij basiszorg.

En even voor de duidelijkheid: ik heb familie in Amerika, en mijn vriend is een Amerikaan.

Minimale kosten voor een healthcare insurance plan waar je dezelfde dekking hebt als met een basispakket in NL: 600 euro. Per maand. En dat is vrij minimaal. Heel veel lager wordt het niet.

Maar wacht...... je insurance company gaat alles doen om onder dekking uit te komen, in tegenstelling tot NL waar ze gewoon verplicht zijn om je uit te betalen. Weleens gehoord van pre-existing conditions? Die zijn dus uitgesloten.
Stel jij hebt van jaren terug een blessure in je schouder, en die gaat nu opspelen? Je mag de kosten zelf betalen. Medicatie (en die is duur!!!) fysiotherapie (duur) operatie (onbetaalbaar).

Als je pech hebt wordt een zwangerschap ook gezien als een pre-existing condition, en mag je de kosten voor een bevalling ook zelf betalen. Je krijgt geen zwangerschapsverlof (tenzij je ontslag neemt, of het in het insurance plan van je werkgever zit) en als je het al krijgt, zeker geen 16 weken, maximaal een week of 6.
Kraamzorg krijg je niet, tenzij je het zelf betaalt, en dan nog maar voor heel even. Je moet verplicht bevallen in het ziekenhuis, thuis bevallen is, tenzij je een doula hebt die een medical license heeft, geen optie. Bevallen in het ziekenhuis is niet grappig. Kosten: minimaal 100.000 dollar.

Uiteraard zijn er plans die goedkoper zijn. Maximale coverage: 500.000 euro. Waarbij ze in de praktijk helemaal niets betalen, of zo weinig mogelijk.

Heb je diabetes, ben je al zwanger of plannen in die richting, recent getrouwd, bipolaire stoornis, historie van depressie, blessures, en noem maar op? Vergeet het maar, je krijgt geen health insurance.


angrywolf schreef:
Top! Ben zelf autistisch en heb mn vaccinaties gehad, en kan echt woest worden als men met dat achterlijke onderzoek wan wakefield komt aanzetten, Kijk toch eens verder dan je neus lang is, Het onderzoek is al zo vaak nagedaan en elke keer komt men tot de zelfde conclusie: Het is niet waar, Je krijgt geen autisme door de BMR prik.

Maar ook dit onderzoek zal wel weer niet goed genoeg zijn, En er zal wel weer een rede gevonden worden om het niet te geloven.

Zelfde hier.