Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 39 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

De plasticsoep in de Europese wateren

 
Profiel   

Dankjewel voor dit topic en voor je opruimwerk. Hoe meer mensen zich er van bewust worden en troep opruimen, hoe beter. Troep achterlaten doe ik niet (behalve wel eens een klokhuis van een appel :o ) Rommel van anderen opruimen doe ik af en toe wel eens, maar waarschijnlijk te zelden. Ik ga er bewuster mee bezig zijn. Ook voor mij een eyeopener dus.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-19 08:41 



 
Profiel   

Echt erg is het ja :n
Ik zag laatst ook een filmpje van iemand die plastic van de hals van een zeehond afhaalde (en een schildpad).

Ik ga er ook op letten, en wat meer opruimen.

Ik erger me ook altijd gruwelijk aan mensen die peuken op straat gooien, dat gebeurt zo vaak!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-19 08:58 



 
Profiel   

Goed initiatief!

Zo heb ik tegenwoordig tijdens het hardlopen een zakje mee waar ik het 1 en ander in kan doen als ik het tegenkom. Kleine moeite...

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-19 09:36 



 
Profiel   

Kijk waar een topic al niet goed voor is

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-19 10:29 



 
Profiel   

Super goed! Zo ruim ik iedere dag zooi op van het strand als ik de hond uitlaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-19 10:42 



 
Profiel   

Hartstikke goed!

Mensen zijn echt idioot als het om afval gaat. Mijn ouders wonen al jaaaaaren aan een sportpark. Eerst voetbal, nu voornamelijk hockey en beetje voetbal. De ouders leveren de hockeykoters in de meest dure auto's af, het is de 'bovenlaag van de maatschappij' die daar hockeyt. En je zou denken dat je wilt sporten in een fijne, afvalvrije omgeving. Toch? Wel neeeeee. Ze gooien alles van zich af, de bosjes én de velden zelf liggen regelmatig vol afval. Mams loopt vaak met de hond aan de rand van de velden, en ruimt al heel veel op. Zelf laten de hockeykoters het rustig liggen, en paps en mams gaan natuurlijk al helemáál niet aan het opruimen.

Bizar. Echt bizar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-19 19:10 



 
Profiel   

Inmiddels zijn we meer dan een jaar verder. Mijn fotoserie is natuurlijk al weer uitgebreid. Hier een paar foto's van het afgelopen jaar, en sommigen zelfs van dit jaar. Bij de kikker heb ik getwijfeld, het bekertje meenemen of niet. Toch maar gedaan. Bij het plastic bekertje onderaan hebben we besloten het te laten liggen. Het was geheel begroeid met mosseltjes. Maar normaal gesproken gaat het gevonden afval gewoon mee. De vis was kennelijk blijven hangen na een geknapte draad, of gebruikt als aas. Geen hengel meer te bekennen, de vis was overleden. Minder wordt de hoeveelheid afval nog steeds niet.


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

En ook buiten Europa vind je gewoon plastic. Gelukkig was Bonaire eigenlijk behoorlijk schoon. Eigenlijk schoner dan onze binnenwateren.

[ img ]

En meer gewoon in wateren om de hoek:

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-21 08:16 



 
Profiel   

Was dat nou een Barbie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-21 14:11 



 
Profiel   

Mooie foto's.
Er mag inderdaad wel meer aandacht voor komen, het is te sneu om afval in de natuur te zien :/ Zelfs in Wageningen, waar het toch wel vaak 'groen' wordt bestempelt, liggen er rond studentenflats en andere plekken nog afval in de bosjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-21 14:18 



 
Profiel   

Wat een prachtige maar ook verontrustende foto's.
Deze serie zouden meer mensen moeten zien. Misschien dat we dan eindelijk iets anders gaan omspringen met onze rotzooi.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-21 15:10 



 
Profiel   

Laurora schreef
Wat een prachtige maar ook verontrustende foto's.
Deze serie zouden meer mensen moeten zien. Misschien dat we dan eindelijk iets anders gaan omspringen met onze rotzooi.

Helemaal eens.
Toon je deze foto's ook op andere plaatsen dan Bokt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-21 17:23 



 
Profiel   

senna21 schreef
Laurora schreef
Wat een prachtige maar ook verontrustende foto's.
Deze serie zouden meer mensen moeten zien. Misschien dat we dan eindelijk iets anders gaan omspringen met onze rotzooi.

Helemaal eens.
Toon je deze foto's ook op andere plaatsen dan Bokt?

Alleen in een album op facebook. Ik wil er best meer publiciteit aan geven, maar waar?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-21 21:17 



 
Profiel   

Hilary schreef
Was dat nou een Barbie?

Ja. Ooit een schoonheidsideaal, nu verworden tot een luguber ogend stuk afval.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-21 21:18 



 
Profiel   

Je foto's zijn zowel esthetisch mooi als ook veelzeggend.
Misschien bij een waterschap, waterleidingbedrijf of milieuorganisatie?
Iemand uit je eigen netwerk met connecties? De duikvereniging misschien?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-21 21:48 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 39 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen