Sri lanka meerdere aanslagen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Sri lanka meerdere aanslagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-19 11:35


Avalanche

Berichten: 15961
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Sri lanka meerdere aanslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 11:37

Afschuwelijk.... ;(

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 11:39

Hoorde vanmorgen op de radio, afschuwelijk gewoon. |(

Ellende tegen dit soort idioten kun je helemaal niks beginnen. -O-

Amalarab

Berichten: 7455
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: Friesland

Re: Sri lanka meerdere aanslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 11:47

Wat een ellende dit! Enorme ramp weer

BigOne
Berichten: 38214
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Sri lanka meerdere aanslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 11:52

Niet te begrijpen dat mensen elkaar dit aandoen.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Sri lanka meerdere aanslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 11:57

CNN heeft hier heel de ochtend aan gestaan. Ik ben ambassadeur van de Dogstar Foundation in Sri Lanka.
Iedereen die ik ken is veilig, 1 van de Dogstar klinieken is uit voorzorg ontruimt.
Inmiddels is social media geblokkeerd en is er een avondklok ingesteld.

Snt Sebastián church afgelopen zomer
Afbeelding

purny

Berichten: 27481
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Sri lanka meerdere aanslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 12:07

Wat een mooie bijeenkomst had moeten zijn is uitgelopen op een drama. Waar gaat het heen op deze wereld

Mondy

Berichten: 11825
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Sri lanka meerdere aanslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 12:16

Wat ik dan misschien wel nog schokkender vind is de geringe aandacht die hier voor is en een gebouw wat half affikt krijgt wereldwijde aandacht en een hoop geld....

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-19 12:18

Mondy schreef:
Wat ik dan misschien wel nog schokkender vind is de geringe aandacht die hier voor is en een gebouw wat half affikt krijgt wereldwijde aandacht en een hoop geld....

Nou dat dus!

Cerilene_
Berichten: 2521
Geregistreerd: 28-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 12:20

Weinig aandacht? Misschien op tv, dat weet ik niet. maar op nu.nl gaan de bovenste 4 headlines hierover en op NOS, 2 en een stukje naar beneden nog een.
In elk geval is het echt verschrikkelijk!

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-19 12:25

Cerilene_ schreef:
Weinig aandacht? Misschien op tv, dat weet ik niet. maar op nu.nl gaan de bovenste 4 headlines hierover en op NOS, 2 en een stukje naar beneden nog een.
In elk geval is het echt verschrikkelijk!

Op tv was er alleen op CNN wat te vinden. De rest van het ziggo aanbod was het normale programma.
Op internet wel meer.. maar ik kijk eerder op tv dan dat ik alle nieuwspagina’s op internet ga afspeuren..

Hiraeth

Berichten: 3221
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Ruinerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 12:26

Mondy schreef:
Wat ik dan misschien wel nog schokkender vind is de geringe aandacht die hier voor is en een gebouw wat half affikt krijgt wereldwijde aandacht en een hoop geld....

Van dit soort opmerkingen word ik dus echt compleet niet goed. Je kunt rampen niet rangschikken, want op basis waarvan wil je dat doen? Elke keer dat gezeik over wat er belangrijker is en een grotere ramp is. Beide dingen zijn erg, laten we we er geen wedstrijd van maken.

In het geval van kunst en cultuur wil je al helemaal niet dat er een wedstrijd van gemaakt wordt, want omdat het gezien wordt als een luxe zal het vrijwel altijd verliezen.

Even on topic met Sri Lanka: ik vind het echt enorm erg. Ik bekijk het dodenaantal en schrik er gewoon van, want ik kan me de angst en paniek bijna niet voorstellen die je dan moet voelen. Dat mensen willen sterven voor een doel vind ik al heftig, maar dat mensen er voor willen moorden doet pijn in mijn hart.

Dit is echt een gebeurtenis die vandaag de hele dag in mijn hoofd gaat rondspoken.

Ik heb overigens gelezen dat Sri Lanka een tijdelijk social media verbod heeft ingelast vanwege de vele verhalen die nu in het rond gaan. Helemaal waterdicht is het systeem niet, want veel inwoners kunnen bijvoorbeeld nog gewoon op Twitter.

Cerilene_
Berichten: 2521
Geregistreerd: 28-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 12:31

quera schreef:
Cerilene_ schreef:
Weinig aandacht? Misschien op tv, dat weet ik niet. maar op nu.nl gaan de bovenste 4 headlines hierover en op NOS, 2 en een stukje naar beneden nog een.
In elk geval is het echt verschrikkelijk!

Op tv was er alleen op CNN wat te vinden. De rest van het ziggo aanbod was het normale programma.
Op internet wel meer.. maar ik kijk eerder op tv dan dat ik alle nieuwspagina’s op internet ga afspeuren..
ok, dat kan. Ik denk dat dat voor de meeste mensen anders is. Nieuwsapps check ik meermaals per dag, maar de tv staat hier niet de hele dag aan. Er zijn ook vele liveblogs op de nieuwssites actief die door zeer veel mensen op de voet gevolgd zullen worden.
Laatst bijgewerkt door Cerilene_ op 21-04-19 12:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Mondy

Berichten: 11825
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 12:32

Hiraeth ik zeg nergens dat t een wedstrijdje is. En ik zeg nergens dat we t moeten rangschikken.
Beide is erg. Maar hoe er mee omgegaan wordt vind ik persoonlijk wel bizar.
Beide is erg maar beide krijgen een imo totaal andere behandeling. Niet alleen nu maar regelmatig.

Maar als je toch "moet" rangschikken dan vraag ik mij inderdaad af waarom een gebouw wat afbrand tot ramp is vernoemd en aanslagen waarbij zo veel doden dan gelijk of minder zou moeten zijn.
Eerlijk is eerlijk. Voor mij tellen levens meer dan welk gebouw dan ook. Hoe heftig dat ook absoluut kan zijn.

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-19 12:33

Hiraeth schreef:
Mondy schreef:
Wat ik dan misschien wel nog schokkender vind is de geringe aandacht die hier voor is en een gebouw wat half affikt krijgt wereldwijde aandacht en een hoop geld....

Van dit soort opmerkingen word ik dus echt compleet niet goed. Je kunt rampen niet rangschikken, want op basis waarvan wil je dat doen? Elke keer dat gezeik over wat er belangrijker is en een grotere ramp is. Beide dingen zijn erg, laten we we er geen wedstrijd van maken.

In het geval van kunst en cultuur wil je al helemaal niet dat er een wedstrijd van gemaakt wordt, want omdat het gezien wordt als een luxe zal het vrijwel altijd verliezen.

Even on topic met Sri Lanka: ik vind het echt enorm erg. Ik bekijk het dodenaantal en schrik er gewoon van, want ik kan me de angst en paniek bijna niet voorstellen die je dan moet voelen. Dat mensen willen sterven voor een doel vind ik al heftig, maar dat mensen er voor willen moorden doet pijn in mijn hart.

Dit is echt een gebeurtenis die vandaag de hele dag in mijn hoofd gaat rondspoken.

Ik heb overigens gelezen dat Sri Lanka een tijdelijk social media verbod heeft ingelast vanwege de vele verhalen die nu in het rond gaan. Helemaal waterdicht is het systeem niet, want veel inwoners kunnen bijvoorbeeld nog gewoon op Twitter.

Het zijn beide grote rampen! En daarom juist zo verwonderlijk dat er qua nieuwsaandacht zo’n verschil is.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 12:34

Hiraeth schreef:
Ik heb overigens gelezen dat Sri Lanka een tijdelijk social media verbod heeft ingelast vanwege de vele verhalen die nu in het rond gaan. Helemaal waterdicht is het systeem niet, want veel inwoners kunnen bijvoorbeeld nog gewoon op Twitter.

Facebook en whatsapp zijn geblokkeerd

Keandra
Berichten: 1172
Geregistreerd: 24-08-07
Woonplaats: Hamme (O-Vl, België)

Re: Sri lanka meerdere aanslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 12:43

Toen de aanslagen in Parijs gebeurd zijn, en die bij ons in Brussel, was dit toch ook direct dezelfde media tamtam als rond de brand met de Notre Dame.
Het is op een ander continent, en de meeste Europeanen hebben niets met Sri Lanka. Dus de verslaggeving en de reporters voor onze kranten zitten daar niet standaard om ons op onze wenken te bedienen met persnieuws.

Het is nooit goed te praten, en zeker niet op een feestdag.
Jammer genoeg is het religieus fanatisme de laatste jaren aan een serieuze opmars bezig en zouden ze daar beter iets aan doen ipv nog meer te focusen op de een of andere godsdienst.
De laatste jaren heb je bijna meer risico gedood te worden door religieus fanatisme dan door een vliegtuigcrash (en hoeveel gaan er niet weg met het vliegtuig).

Phonix
Berichten: 1093
Geregistreerd: 11-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 13:25

Ik zit er zelf op dit moment. Gisteren de ene kerk voorbijgereden in een Tuk tuk. De chauffeur vertelde trots hoe mensen hier in harmonie woont.

Moet wel zeggen dat de enige wat ik wil is naar huis gaan, maar ons terugvlucht is Donderdag. En op dit moment is er een straatverbod en social media is uitgeschakeld. Ik probeer zelf de nieuws niet te veel te lezen omdat ik merk dat het mij banger maakt.

BigOne
Berichten: 38214
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Sri lanka meerdere aanslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 13:26

Sterkte, al contact met het thuisfront gehad dat je veilig bent?

Loretta
Berichten: 8728
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 13:33

Thatgrumpyh schreef:
Ik zit er zelf op dit moment. Gisteren de ene kerk voorbijgereden in een Tuk tuk. De chauffeur vertelde trots hoe mensen hier in harmonie woont.

Moet wel zeggen dat de enige wat ik wil is naar huis gaan, maar ons terugvlucht is Donderdag. En op dit moment is er een straatverbod en social media is uitgeschakeld. Ik probeer zelf de nieuws niet te veel te lezen omdat ik merk dat het mij banger maakt.



Heel veel sterkte. Ik hoop dat je ergens binnen bent waar het veilig is.

liiza

Berichten: 1574
Geregistreerd: 22-12-04
Woonplaats: Zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 13:34

Wat heftig dat je daar nu bent. Ik kan me goed voorstellen dat je alleen maar naar huis wil. Een goede vriendin zit sinds vrijdag in Sri Lanka, ik heb haar vanmorgen gelijk geprobeerd te bereiken maar nog niks gehoord dus ik maak me best zorgen. Heel veel sterkte Thatgrumphy!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 13:34

Thatgrumpyh, welke plaats/stad verblijf je nu?
Is er nu een algeheel straat verbod? Het laatste contact wat ik heb gehad ging over een avondklok vanaf 18.00.

Furrow

Berichten: 3615
Geregistreerd: 07-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 13:35

Ik zou vooral gewoon relativeren, dat het op elke plek kan gebeuren. Zeker met de nederlaag, zal er weer een verschuiving gebeuren naat het internationaal terrorisme.

Ik vind juist dat hier veel aandacht aan gegeven word, mijn hart gaat uit naar die mensen. Je kan altijd alles naast elkaar plakken, dan is dit weer goga nieuws tov genocides in Afrika. Mijn hart gaat uit naar alle mensen die dagelijks in angst leven en leden verloren hebben hierdoor

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 13:36

liiza schreef:
Wat heftig dat je daar nu bent. Ik kan me goed voorstellen dat je alleen maar naar huis wil. Een goede vriendin zit sinds vrijdag in Sri Lanka, ik heb haar vanmorgen gelijk geprobeerd te bereiken maar nog niks gehoord dus ik maak me best zorgen. Heel veel sterkte Thatgrumphy!

Weet je haar reisplan/route?
Sri Lanka is groter dan Colombo/Negombo en Batticaloa in het oosten...

Phonix
Berichten: 1093
Geregistreerd: 11-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 13:41

Dankje. Ja, zijn ook in contact gewest met de ambassade, maar ze kon nog niet zo veel vertellen. Enige wat ze zeggen is om rustig te blijven en niet rondreizen.

Wij had morgen geplant om naar een turtle hatchery te gaan, maar helaas zit het er niet in. Een van de reden waarom wij hier zijn... maar veiligheid boven alles en ik vindt het verschrikkelijk triest voor het hele land. Dat een paar mensen zoveel ellende kan verzorgen.

Wij zitten 10 km van de kerk in Negombo. Ben niet naar buiten gewest vandaag omdat wij vinden het best spannend. Zit gelukkig op een resort zo hoef niet buiten te gaan voor eten en zo voort. Je merkt wel dat de stemming anders is. De mensen die hier werken probeert alles om te blijven lachen, maar je ziet dat ze het zwaar hebt.