Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 6 van de 7 [ 151 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Sri lanka meerdere aanslagen

 
Profiel   

De foto van een meisje van een jaar of 2 in een kist, met een huilende vader erbij.
Fotos van slachtoffers (kinderen) in kisten onder witte doorschijnende lakens
De foto van kisten in een massagraf met witte doeken over de kisten heen..
Deze fotos zijn allemaal echt, maar hebben niets met deze aanslagen te maken en zijn (veel) ouder.

Dan het verhaal dat een woedende meute moslims uit hun huizen heeft getrokken en op straat in elkaar heeft geslagen... niet gebeurt.

Ik snap niet wat de meerwaarde van zulke berichten is...

Wat wel is gebeurd is dat een aantal moslimwinkels met stenen bekogeld zijn, en dat pakinstaanse immigranten (moslims) uit voorzorg massaal Colombo/Negombo verlaten.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-04-19 12:47 



 
Profiel   

LadyMadonna schreef
De foto van een meisje van een jaar of 2 in een kist, met een huilende vader erbij.
Fotos van slachtoffers (kinderen) in kisten onder witte doorschijnende lakens
De foto van kisten in een massagraf met witte doeken over de kisten heen..
Deze fotos zijn allemaal echt, maar hebben niets met deze aanslagen te maken en zijn (veel) ouder.

Dan het verhaal dat een woedende meute moslims uit hun huizen heeft getrokken en op straat in elkaar heeft geslagen... niet gebeurt.

Ik snap niet wat de meerwaarde van zulke berichten is...

Wat wel is gebeurd is dat een aantal moslimwinkels met stenen bekogeld zijn, en dat pakinstaanse immigranten (moslims) uit voorzorg massaal Colombo/Negombo verlaten.

Dan begrijp ik waarom de Silankaanse regering de sociale media had platgelegd. Is die ban inmiddels opgeheven?Iedereen kan natuurlijk alles op sociale media zetten,of het nu waar is of niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-04-19 12:55 



 
Profiel   

Nee, die ban is er nog, ik krijg ook maar mondjesmaat informatie binnen, en dat gaat allemaal via mail.
Maar als je een beetje technisch bent is de blokkade weer redelijk eenvoudig te omzeilen via andere netwerken (ik ben he-le-maal niet technisch, dus hoe dat precies zit weet ik niet.
Maar ik heb twee contacten. 1 is een Britse, woonachtig in Negombo, en 1 Singhalese woonachtig in Colombo.
Sfeer is nog erg onrustig en de bevolking maakt zich ernstige zorgen om de vertrekkende toeristen (wat de meeste trouwens wel begrijpen).
Dit zorgt voor minder inkomen —> armoede —> onvrede —-> verdeeldheid —-> woede —> burgeroorlog (even in een notendop)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-04-19 13:02 



 
Profiel   

Grote politie/leger actie bezig in Kalmunai (aan de oostkust, ten zuiden van Batticaloa).
Diverse zware explosies gehoord, mogelijk hebben verdachten zichzelf opgeblazen in gevecht met het leger.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-04-19 18:23 



 
Profiel   

Hebben de sirilankanen eigenlijk een goede legereeheid? In de filipijnen was het redelijk snel opgelost, ze hebben meer vat op plekken zonder structuur

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-04-19 18:41 



 
Profiel   

Dat durf ik niet te zeggen furrow, het zijn er wel veel, maar hoe goed georganiseerd.... geen idee

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-04-19 19:06 



 
Profiel   

- 15 lichamen (waaronder 6 kinderen en 3 vrouwen) gevonden na politie/leger actie in/bij “bomfabriek” in Kalmunai. Vermoedelijk allen (familie van) terroristen.

- in regio Trincomalee is een man met een motor opgepakt met “51 explosive sticks (approx 130g each), 27 ft of safety fuse and 215 detonators” (weet niet zo goed hoe ik dat precies vertaal.)

- zondagsmissen afgelast

- avondklok Colombo/Negombo nog van kracht (rest van het land weet ik niet

- social media nog geblokt, hoewel te omzeilen via VPN (??)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-04-19 10:36 



 
Profiel   

Gek hoe ze eraan komen, vorige week is er over mijn huis ook een groot aantal plakstof gevonden(drugsoorlog) en ik woon in een super brave stad. Goed dat ze hem konden stoppen. Spijtig dat het te omzeilen is, ze gebruiken het nog steeds als hun grootste communicatienetwerk.

Zo erg voor die kinderen, zijn even grote slachtoffers.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-04-19 10:43 



 
Profiel   

Voor die dat vroeg, ja, ik ben weer veilig thuis.

Wij hebben woensdag nacht gevlogen. Op weg naar de vliegveld zijn we 4 keer gecheckt en op de vliegveld 3 keer. Er was niemand buiten behalve een heleboel militaire met grote wapens.

Ik vindt wel dat Nederland best laks hebben gedaan over het allemaal. Noorwegen heb maandag al een negatieve reisadvies gegeven.

Omdat wij woensdag heb gevlogen krijg ik dus geen geld terug..... soms schaam ik me rot over de gierigheid in dit land. Komt toch omdat de verzekering liefs niet wilt betalen..

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-04-19 16:29 



 
Profiel   

Joh wees blij dat je gezond en wel weer veilig thuis bent!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-04-19 17:14 



 
Profiel   

Idd. Er zijn een hoop mensen die dit niet meer kunnen zeggen

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-04-19 17:30 



 
Profiel   

USA begint vandaag pas...
Jij zou toch sowieso donderdag terug komen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-04-19 17:53 



 
Profiel   

Wauw...... je vliegt van een land waar 253 mensen zijn omgekomen door geweld, en je klaagt over je verzekering???

Soms schaam ik me dood voor de verwendheid in dit land.......

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-04-19 17:54 



 
Profiel   

Nou, sorry hoor.. Maar als je een verzekering hebt afgesloten voor een reis en er een negatief reisadvies is afgegeven dan mag je toch terecht je twijfels uitspreken over de manier van handelen? Helemaal als je merkt dat andere landen een hele andere regeling hebben. Gelijk dat gefit op elkaar weer, jemig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-04-19 18:00 



 
Profiel   

Hiraeth schreef
Nou, sorry hoor.. Maar als je een verzekering hebt afgesloten voor een reis en er een negatief reisadvies is afgegeven dan mag je toch terecht je twijfels uitspreken over de manier van handelen? Helemaal als je merkt dat andere landen een hele andere regeling hebben. Gelijk dat gefit op elkaar weer, jemig.

Reisadvies is later bijgewerkt.
Maar ik ben en blijf van mening dat wanneer er 253 mensen zijn vermoord en je begint over de gierigheid van je reisverzekering te klagen je gewoon blij mag zijn dat je het overleefd hebt

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-04-19 18:03 



 
Profiel   

Nouja avalanche, wat me in sri lanka vooral duidelijk is geworden is dat we zo’n ontzettende klaagcultuur hebben in nl....

Hiraeth, ik weet niet hoe het gegaan is. Grump zou volgens mij donderdag naar huis komen, dat is nu kennelijk woensdag geworden.
Dat andere landen eerder een negatief reisadvies hebben gegeven, zegt niet dat die mensen wel hun geld terug krijgen. Dat zal ook weer per land/verzekering verschillen.

Ik persoonlijk zou mijn verlies nemen voor die paar dagen (1 dag eerder terug en paar dagen niet van resort af kunnen)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-04-19 18:04 



 
Profiel   

Usa, heeft maandag negatief advies gegeven. Mijn vlucht was woensdag nacht om 04.30. Ben in Nederland geland donderdag middag.

Natuurlijk ben ik blij dat ik veilig thuis zit en ja mijn commentaar was veschijnlijk niet slim geplaatst maar het ging meer over hoe slecht begeleid we zijn door de Nederlandse ambassade. Heel lang zei Nederland “kom op joh, er is toch niks gebeurt” terwijl er allemaal dode viel.

Het is dat ik en mijn vriend zelf geld hebt en had kunnen kiezen om eerder terug te vliegen als we wilde, maar als je de vakantie van het jaar hebt met je familie en niet geld hebt om nieuwe tickets te boeken dan zit je daar met je familie en ik kan je vertellen dat dat alles behalve leuk was. Terwijl als ze die negatieve advies had gegeven had mensen zelf kunnen beslissen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-04-19 18:16 



 
Profiel   

Tuurlijk is het balen, maar waarvoor zou je geld terug willen dan? Je hebt je reis niet afgebroken....

Ik snap echt dat je baalt, je wilde graag nog naar olifanten en schildpadden toe, tuurlijk, jammer... en ook offseason is de reis gewoon duur (de vlucht).
Maar Hey, denk maar zo: de mensen daar hebben niks, zijn familie en vrienden verloren en maken zich zorgen hoe ze verder moeten leven zonder hun kostwinnaar, zonder toeristen, etc...

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-04-19 18:28 



 
Profiel   

Ik denk dat je mijn punt mist. Wat er is gebeurt is verschrikkelijk.

Je zet mij nu neer als een mens die niet snapt dat mensen daar helemaal niks hebt, wat helemaal fout is. Mijn hart bloed voor alle de mensen daar.

Nogmaals het ging om dat Nederland laks was met informatie geven en zeggen dat er niks aan de hand was. Daardoor kon sommige mensen niet zelf kiezen of ze naar huis wilden of niet. Wij praten niet over een paar 100 euro om thuis te vliegen maar meerderen 1000 euro voor 1 persoon. Als je dan een familie was kon veel dat niet betalen. In zo een situatie vindt ik dat mensen zelf moet kunnen kiezen maar omdat de verzekering maatschappijen en bijvoorbeeld TUI zei dat er niet een negatieve advies was, kon dat niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-04-19 18:50 



 
Profiel   

Thatgrumpyh schreef
Ik denk dat je mijn punt mist. Wat er is gebeurt is verschrikkelijk.

Je zet mij nu neer als een mens die niet snapt dat mensen daar helemaal niks hebt, wat helemaal fout is. Mijn hart bloed voor alle de mensen daar.

Nogmaals het ging om dat Nederland laks was met informatie geven en zeggen dat er niks aan de hand was. Daardoor kon sommige mensen niet zelf kiezen of ze naar huis wilden of niet. Wij praten niet over een paar 100 euro om thuis te vliegen maar meerderen 1000 euro voor 1 persoon. Als je dan een familie was kon veel dat niet betalen. In zo een situatie vindt ik dat mensen zelf moet kunnen kiezen maar omdat de verzekering maatschappijen en bijvoorbeeld TUI zei dat er niet een negatieve advies was, kon dat niet.

Je bedoelt dat sommigen eerder terugwilden,maar dat dat toen nog niet kon omdat er nog geen negatief reisadvies was?Maar,zomaar ineens terug gaat ook niet want er moet dan een vlucht beschikbaar zijn.En bij het vliegveld is ook nog een bom onschadelijk gemaakt,en de chaos was er vreselijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-04-19 19:47 



 
Profiel   

anjali schreef
Thatgrumpyh schreef
Ik denk dat je mijn punt mist. Wat er is gebeurt is verschrikkelijk.

Je zet mij nu neer als een mens die niet snapt dat mensen daar helemaal niks hebt, wat helemaal fout is. Mijn hart bloed voor alle de mensen daar.

Nogmaals het ging om dat Nederland laks was met informatie geven en zeggen dat er niks aan de hand was. Daardoor kon sommige mensen niet zelf kiezen of ze naar huis wilden of niet. Wij praten niet over een paar 100 euro om thuis te vliegen maar meerderen 1000 euro voor 1 persoon. Als je dan een familie was kon veel dat niet betalen. In zo een situatie vindt ik dat mensen zelf moet kunnen kiezen maar omdat de verzekering maatschappijen en bijvoorbeeld TUI zei dat er niet een negatieve advies was, kon dat niet.

Je bedoelt dat sommigen eerder terugwilden,maar dat dat toen nog niet kon omdat er nog geen negatief reisadvies was?Maar,zomaar ineens terug gaat ook niet want er moet dan een vlucht beschikbaar zijn.En bij het vliegveld is ook nog een bom onschadelijk gemaakt,en de chaos was er vreselijk.


Ja, precies.
Daarom ging wij ook niet eerder naar huis omdat de vliegveld een nachtmerrie was. Maandag nacht hebben wij vluchten gecheckt voor de dag erna, omdat ik helemaal niet meer kon slapen of rustig blijven. Dat zou 2500 euro kosten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-04-19 19:53 



 
Profiel   

Er zijn woensdag nog Hollanders aangekomen op Sri Lanka om vervolgens donderdag weer terug te vliegen...
Tja...

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-04-19 19:58 



 
Profiel   

anjali schreef
Thatgrumpyh schreef
Ik denk dat je mijn punt mist. Wat er is gebeurt is verschrikkelijk.

Je zet mij nu neer als een mens die niet snapt dat mensen daar helemaal niks hebt, wat helemaal fout is. Mijn hart bloed voor alle de mensen daar.

Nogmaals het ging om dat Nederland laks was met informatie geven en zeggen dat er niks aan de hand was. Daardoor kon sommige mensen niet zelf kiezen of ze naar huis wilden of niet. Wij praten niet over een paar 100 euro om thuis te vliegen maar meerderen 1000 euro voor 1 persoon. Als je dan een familie was kon veel dat niet betalen. In zo een situatie vindt ik dat mensen zelf moet kunnen kiezen maar omdat de verzekering maatschappijen en bijvoorbeeld TUI zei dat er niet een negatieve advies was, kon dat niet.

Je bedoelt dat sommigen eerder terugwilden,maar dat dat toen nog niet kon omdat er nog geen negatief reisadvies was?Maar,zomaar ineens terug gaat ook niet want er moet dan een vlucht beschikbaar zijn.En bij het vliegveld is ook nog een bom onschadelijk gemaakt,en de chaos was er vreselijk.


Waar zit je het veiligste op zo'n moment.
Het lijkt me veiliger in een anoniem Airbnb appartement dan in een lux hotel.
Maar op een gegeven moment moet je toch naar de luchthaven om het land te verlaten. Ik kan me voorstellen dat je toch wel graag weg wil.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-04-19 20:37 



 
Profiel   

Thatgrumpyh schreef
Ja, is toch jammer dat een kleine groep zo moet verpesten voor de rest van de wereld.

Moet wel zeggen dat ik het interessant vindt hoe verschillend de buitenlandse zaken het dot. Ik kom zelf uit Noorwegen, en krijg elke dag een bericht met hoe en wat. Wij zijn ook verteld dat als je niet op Sri Lanka hoef te zijn dat je beter naar huis kan gaan. Mijn vriend wie Nederlands is krijg geen bericht, en wij worden ook niet verteld dat wij naar huis moeten uit de buitenlandse zaken. In Noorwegen kan ik alles terug krijgen als we wel eerder naar huis wil, maar van Nederland niet.

Wel super bedankt voor de support :)



Wat vreemd eigenlijk dat daar zo'n groot verschil in zit. Dat verdient niet de sxhoonheidsprijs.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-04-19 20:53 



 
Profiel   

In Sri Lanka pakken mensen hun leven weer op, echter, door alle vertrekkende toeristen zijn veel mensen hun baan al kwijt. |(
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-19 09:50 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 6 van de 7 [ 151 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen