Sri lanka meerdere aanslagen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Sri lanka meerdere aanslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 12:16

Veel toeristen willen hun vakantie afbreken, waren de Singhalesen al bang voor...
Ik weet niet wat ik zou doen. Weet ook niet hoeveel last je ervan hebt als je bijv in Trinco, jaffna of Kandy zit...

BigOne
Berichten: 38316
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 12:54

De rijkste man van Denemarken , eigenaar van Bestseller is drie van zijn vier kinderen kwijtgeraakt terwijl ze daar op vakantie waren. Dat kun je toch niet
verwerken als ouders??

robert45
Berichten: 2870
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 12:56

LadyMadonna schreef:
Veel toeristen willen hun vakantie afbreken, waren de Singhalesen al bang voor...
Ik weet niet wat ik zou doen. Weet ook niet hoeveel last je ervan hebt als je bijv in Trinco, jaffna of Kandy zit...


Gezien het feit dat er net weer een aanslag is geweest en de Amerikaanse inlichtendiensten waarschuwen voor meer aanslagen lijkt het mij ook wel verstandig om niet te gaan.

BigOne
Berichten: 38316
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 12:58

robert45 schreef:
LadyMadonna schreef:
Veel toeristen willen hun vakantie afbreken, waren de Singhalesen al bang voor...
Ik weet niet wat ik zou doen. Weet ook niet hoeveel last je ervan hebt als je bijv in Trinco, jaffna of Kandy zit...


Gezien het feit dat er net weer een aanslag is geweest en de Amerikaanse inlichtendiensten waarschuwen voor meer aanslagen lijkt het mij ook wel verstandig om niet te gaan.

Waar heb je dit gelezen?

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-19 13:01

Hoorde t net op de radio.

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 13:02

Waar halen jullie eigenlijk vandaan dat er hier weinig aandacht is voor de aanslagen daar? Voorpagina's van zowel NOS als NRC gaan al dagen over weinig anders, op de dag zelf al hielden beide een liveblog bij die regelmatig met gecontroleerde informatie werd bijgewerkt, toen er meer duidelijkheid was over wat er was gebeurd, werd er direct een extra lang televisiejournaal ingelast... Wat zou daar nog bovenop moeten?

anjali
Berichten: 15121
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 13:04

robert45 schreef:
LadyMadonna schreef:
Veel toeristen willen hun vakantie afbreken, waren de Singhalesen al bang voor...
Ik weet niet wat ik zou doen. Weet ook niet hoeveel last je ervan hebt als je bijv in Trinco, jaffna of Kandy zit...


Gezien het feit dat er net weer een aanslag is geweest en de Amerikaanse inlichtendiensten waarschuwen voor meer aanslagen lijkt het mij ook wel verstandig om niet te gaan.

Is dat zo? Wat ongelooflijk vreselijk! Ik kwam er vroeger vaak,maar alleen in het zuiden en westen.Daar was het politiek altijd rustig.

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-19 13:05

oomens schreef:
Waar halen jullie eigenlijk vandaan dat er hier weinig aandacht is voor de aanslagen daar? Voorpagina's van zowel NOS als NRC gaan al dagen over weinig anders, op de dag zelf al hielden beide een liveblog bij die regelmatig met gecontroleerde informatie werd bijgewerkt, toen er meer duidelijkheid was over wat er was gebeurd, werd er direct een extra lang televisiejournaal ingelast... Wat zou daar nog bovenop moeten?

De eerste ochtend was er op tv niets te vinden. Pas vanaf 12.00 met het journaal...
Daarna is er iets meer op tv geweest.. internet wel meer overigens.

robert45
Berichten: 2870
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 13:10

Citaat:
Waar heb je dit gelezen?


Dat van de nieuwe aanslag stond op de liveblog van de NOS. Overigens nu aangepast naar een snel ontruimde straat en een bom in auto. Geen slachtoffers.

De eventuele nieuwe aanslagen houden ze al sinds gisteren rekening mee.

Furrow

Berichten: 3615
Geregistreerd: 07-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 13:11

Het is natuurlijk ook best normaal dat het alarm verhoogt na een aanval. Dat is bij elke aanslag zo en zeker wanneer er verschillende groeperingen actief zijn.

Niet gaan zou ik nooit doen, alleen maar nadelig voor de lokale bevolking. En het is niet onwaarschijnlijk dat aanslagen ook voor je deur kunnen gebeuren.

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-19 13:12

Heel eerlijk.. als ik deze week zou gaan. Zou ik cancelen. Maar over bijv een maand zou t voor mij al heel anders voelen.

Phonix
Berichten: 1101
Geregistreerd: 11-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 13:12

Wij zat ook te denken om onze vakantie af the breken, maar omdat de hele vliegveld propvol zit vandaag hebben we besloten om te blijven tot woensdag avond wanner ons oorspronkelijke vlucht is.

Moet wel zeggen dat de zweer is best gespannen op de hotel.

anjali
Berichten: 15121
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 13:17

Thatgrumpyh schreef:
Wij zat ook te denken om onze vakantie af the breken, maar omdat de hele vliegveld propvol zit vandaag hebben we besloten om te blijven tot woensdag avond wanner ons oorspronkelijke vlucht is.

Moet wel zeggen dat de zweer is best gespannen op de hotel.

Ik denk dat het nu veiliger is om te blijven waar je bent.Woensdag zal de regering de zaak wel weer onder controle hebben vermoed ik.Probeer toch nog even fijn te gaan zwemmen of zo.Of mag je ook niet naar het strand of zwembad?

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 13:19

Er is een explosief ontploft tijdens de ontmanteling
Bron nu

Phonix
Berichten: 1101
Geregistreerd: 11-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 13:21

Gelukkig zitten wij op een resort, zo we kunnen bij de zwembad en restaurant. Eigenlijk zou er een trouwerij plaatsvinden vandaag met 150 gasten, die is helaas gecanceld, wat betekend dat de hotel best leeg is. Wij zitten we nu met 6 buitenlandse koppels denk ik.

moonfish13
Berichten: 18233
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 13:27

Ik zou alle plekken mijden waar veel mensen op elkaar zitten, dus inderdaad niet naar het vliegveld als het daar mutvol is.
Er hoeft maar een gek te zijn die denkt er even een schepje bovenop te doen en op het vliegveld een aanslag pleegt, dan zit je nu in je resort veel veiliger. :(:)

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-19 13:29

Nou inderdaad moonfish

BigOne
Berichten: 38316
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 13:29

Het lijkt me zo onrealistisch en vreemd om daar op je zonnebed te liggen in die sfeer. Zou niet weten hoe ik zou reageren. Wel gevlogen vlak na 9/11 en dat was al heel apart.

anjali
Berichten: 15121
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 13:32

Thatgrumpyh schreef:
Gelukkig zitten wij op een resort, zo we kunnen bij de zwembad en restaurant. Eigenlijk zou er een trouwerij plaatsvinden vandaag met 150 gasten, die is helaas gecanceld, wat betekend dat de hotel best leeg is. Wij zitten we nu met 6 buitenlandse koppels denk ik.

Waar zit je? ik vraag dat uit belangstelling,omdat ik er voor de tsunami ook vaak kwam. Ik zat dan in hotel Triton in Ahungalla. Dat door de tsunami was weggevaagd,zelfs op het nos-journaal te zien!

moonfish13
Berichten: 18233
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 13:37

bigone schreef:
Het lijkt me zo onrealistisch en vreemd om daar op je zonnebed te liggen in die sfeer. Zou niet weten hoe ik zou reageren. Wel gevlogen vlak na 9/11 en dat was al heel apart.

Volgens mij zit je de uren weg te kijken.
Lig je met je drankje op je zonnebedje, wetende dat er buiten zoveel verdriet is.
Dan kan je nergens meer van genieten, dan wil je een ding en dat is naar huis.
En met naar huis heb je dan volgens mij weer het gevoel dat je de bevolking laat stikken, en hen met de puinzooi en het verdriet achter laat.
Volgens mij is er niets wat in zo’n situatie goed voelt.

fransje23

Berichten: 15372
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 13:40

LadyMadonna schreef:
Veel toeristen willen hun vakantie afbreken, waren de Singhalesen al bang voor...
Ik weet niet wat ik zou doen. Weet ook niet hoeveel last je ervan hebt als je bijv in Trinco, jaffna of Kandy zit...


Hangt er inderdaad erg vanaf waar je in Sri Lanka heen gaat/bent.
Mijn vrienden zijn daar nu en krijgen er in de jungle niet veel van mee.

Deze aanslagen zijn natuurlijk ook enorm slecht voor de economie.. Toerisme die kant op zal voorlopig aanzienlijk minder zijn.

Phonix
Berichten: 1101
Geregistreerd: 11-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 13:42

Precies Moonfish, liefs wil ik zo snel mogelijk naar huis. Ik moet zeggen dat ik zelf niet rustig bij de zwembad zit. Jij bent hyperalert al wil je het niet. Heb de hele nacht wakker gelegen en bij elke geluid dacht ik dat er iets was. Maar ik ben ook doodsbang van de vliegveld, wil er liefs niet heen, maar het moet.

Ik zit in Negombo.

moonfish13
Berichten: 18233
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 13:51

Het zou ook wel heel ongezond zijn hoor, als je nog met plezier aan het zwembad lag.
Dan doet het je kennelijk niets al deze ellende, en dat zou best gek zijn.
Take it easy, adem in adem uit en ik zou bijna zeggen wees blij dat je woensdag pas mag vliegen, hopelijk is de rust dan wat meer teruggekeerd. :(:)
Het lijkt mij nu dat hoe langer het duurt voor je weg kunt hoe veiliger het vliegveld word als plek om heen te gaan.
Dan zal de bevolking denk ik ook iets meer weten, er meer georganiseerd zijn, en iedereen op en om het vliegveld zal gok ik alleen maar beter weten wat zijn of haar taak is. :(:)

Wat ik trouwens niet snap.
De mensen die hier achter zitten, met zoveel doden en gewonden ontkom je er toch niet aan dat er ook mensen die je zelf kent slachtoffer worden?
Je kunt toch moeilijk iedereen inlichten, zo van joh mijdt dat witte busje daar en daar want er gaat een bom af straks, dat lekt toch uit..
Ik snap echt niet dat je je daar lekker bij voelen kan, weten dat je ik noem wat goede vrienden ook in levensgevaar brengt.
Maargoed dit zijn ook geen mensen meer maar monsters, in elk geval hogerhand. -O-
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 22-04-19 13:57, in het totaal 1 keer bewerkt

anjali
Berichten: 15121
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 13:53

Thatgrumpyh schreef:
Precies Moonfish, liefs wil ik zo snel mogelijk naar huis. Ik moet zeggen dat ik zelf niet rustig bij de zwembad zit. Jij bent hyperalert al wil je het niet. Heb de hele nacht wakker gelegen en bij elke geluid dacht ik dat er iets was. Maar ik ben ook doodsbang van de vliegveld, wil er liefs niet heen, maar het moet.

Ik zit in Negombo.

de veiligheidsmaatregelen op het vliegveld zijn momenteel heel erg streng las ik. maar daardoor zou het er nu een chaos zijn.Ik denk dus inderdaad dat je gewoon het beste kunt afwachten op je geplande vlucht.En in negombo zullen ze wel geen aanslagen op hotels doen want het zijn daar meestal eenvoudigere hotels en niet de 5sterren hotels waar ze zich op concentreren.Vervelende lui overigens en dat is nog zacht uitgedrukt.Ze treffen nl. onschuldige mensen.

Phonix
Berichten: 1101
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Sri lanka meerdere aanslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 13:59

Ja, is toch jammer dat een kleine groep zo moet verpesten voor de rest van de wereld.

Moet wel zeggen dat ik het interessant vindt hoe verschillend de buitenlandse zaken het dot. Ik kom zelf uit Noorwegen, en krijg elke dag een bericht met hoe en wat. Wij zijn ook verteld dat als je niet op Sri Lanka hoef te zijn dat je beter naar huis kan gaan. Mijn vriend wie Nederlands is krijg geen bericht, en wij worden ook niet verteld dat wij naar huis moeten uit de buitenlandse zaken. In Noorwegen kan ik alles terug krijgen als we wel eerder naar huis wil, maar van Nederland niet.

Wel super bedankt voor de support :)