Abortus verboden in Alabama...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 06:48

Ik wordt niet meer als eerste door school gebeld als er iets is met de kinderen :')

Daar heb ik overigens wel aan moeten werken hoor.

Als school belde om te zeggen dat er een ziek was was mijn antwoord standaard. Oh...jullie konden mijn man niet te pakken krijgen?(en ja dan waren ze even stil aan de andere kant van de lijn)
En als ik moeilijk zat met mijn werk zei ik ook gerust bel mijn man maar.

Ik was dan ook niet standaard de persoon die dan naar school ging om ze te halen. Gewoon om en om.

Blue_Eyes

Berichten: 20354
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 10:23

elnienjo schreef:
Ik woon zeer zeker niet in de biblebelt en ken geen zwaar religieuze mensen. Ik ken mensen die beiden werken of stellen waarvan de vrouw bewust een stap terug heeft gedaan om met haar kind(eren) te tutten. Mannen hebben doorgaans andere gespreksonderwerpen tegen mannen of tegen vrouwen die niets met kinderen hebben. Die leven hun leven vaak door met werken en sporten etc. Ik ga er vanuit dat de meesten zeker wel van hun kind(eren) houden, maar het hoeft allemaal niet zoveel uur per dag, zeker niet als je er nog niets mee kan en het alleen maar huilt en poept.

Alleen al de zinsnede 'om met hun kinderen te tutten' zegt mij genoeg over jouw ideeën. :')
Oh en nee, ik ben geen thuisblijfmoeder, mijn man is geen man die op zondag het vlees snijdt en mijn kinderen zijn gezond 'groot' geworden (nu 16 en 13).

scrabbel

Berichten: 947
Geregistreerd: 25-04-14

Re: Abortus verboden in Alabama...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 23:09

In dit topic zie ik vaak dat mensen hard roepen dat mannen er ook voor hun kinderen zijn. Toch blijkt nog steeds dat veel mannen dat echt niet in zich hebben bij de eerste. Zelfs dr phil durfde dit toe te geven dat hij bij de eerste dacht wtf moet ik er mee. Pas bij de tweede realiseerde hij zich dat hij er bij moest zijn omdat ze zo snel opgroeien. Dan heb je het over iemand die veel geleerd heeft op dat gebied.

Maar wat ik mij afvroeg verder terug gaan op dit topic na aanleiding van een ander topic dat ik las vandaag. Veel mensen roepen hier baas in eigen buik. Maar betekend dat ook dat als het een oepsie is en de vrouw in een relatie zit en de vrouw wil abortus en de man niet dat het oke is om het kind weg te halen? (in de ogen van mensen die roepen de vrouw is baas in eigen buik)

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 23:12

quickie schreef:
In dit topic zie ik vaak dat mensen hard roepen dat mannen er ook voor hun kinderen zijn. Toch blijkt nog steeds dat veel mannen dat echt niet in zich hebben bij de eerste. Zelfs dr phil durfde dit toe te geven dat hij bij de eerste dacht wtf moet ik er mee. Pas bij de tweede realiseerde hij zich dat hij er bij moest zijn omdat ze zo snel opgroeien. Dan heb je het over iemand die veel geleerd heeft op dat gebied.

Maar wat ik mij afvroeg verder terug gaan op dit topic na aanleiding van een ander topic dat ik las vandaag. Veel mensen roepen hier baas in eigen buik. Maar betekend dat ook dat als het een oepsie is en de vrouw in een relatie zit en de vrouw wil abortus en de man niet dat het oke is om het kind weg te halen? (in de ogen van mensen die roepen de vrouw is baas in eigen buik)

Ja natuurlijk mag de vrouw het weg laten halen tegen de zin van de man in. Ze mag het ook houden tegen de zin van de man in en hem met 21 jaar alimentatie opzadelen.

Anoniem

Re: Abortus verboden in Alabama...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 23:51

Het punt is dat een ongeboren baby deel is van het lichaam van de vrouw, en niemand daar iets over te zeggen heeft, of zou moeten hebben. En dan is het inderdaad triest als een man wel heel graag het kind wil houden, maar het recht op zelfbeschikking over het eigen lichaam weegt daar gewoon zwaarder tegenop. Op het moment dat een man een vrouw kan dwingen om een baby te dragen omdat hij het kind graag wil, degradeer je die vrouw tot een wandelende fabriek in plaats van een zelfbeschikkend mens. En helaas is dat nu in Amerika al het geval.

Avalanche

Berichten: 15981
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 00:12

quickie schreef:
Maar wat ik mij afvroeg verder terug gaan op dit topic na aanleiding van een ander topic dat ik las vandaag. Veel mensen roepen hier baas in eigen buik. Maar betekend dat ook dat als het een oepsie is en de vrouw in een relatie zit en de vrouw wil abortus en de man niet dat het oke is om het kind weg te halen? (in de ogen van mensen die roepen de vrouw is baas in eigen buik)

Natuurlijk. Het alternatief is namelijk dat die man beslist over het lichaam van de vrouw, en daarmee haar autonomie en zelfbeschikkingsrecht geschonden wordt. En dat is in strijd met de universele rechten van de mens.
Een mens, man of vrouw moet ten allen tijde het recht hebben te beschikken over zijn of haar eigen lichaam.

alex66

Berichten: 1771
Geregistreerd: 24-12-05
Woonplaats: poetsplaats

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 11:47

Avalanche81 schreef:
quickie schreef:
Maar wat ik mij afvroeg verder terug gaan op dit topic na aanleiding van een ander topic dat ik las vandaag. Veel mensen roepen hier baas in eigen buik. Maar betekend dat ook dat als het een oepsie is en de vrouw in een relatie zit en de vrouw wil abortus en de man niet dat het oke is om het kind weg te halen? (in de ogen van mensen die roepen de vrouw is baas in eigen buik)

Natuurlijk. Het alternatief is namelijk dat die man beslist over het lichaam van de vrouw, en daarmee haar autonomie en zelfbeschikkingsrecht geschonden wordt. En dat is in strijd met de universele rechten van de mens.
Een mens, man of vrouw moet ten allen tijde het recht hebben te beschikken over zijn of haar eigen lichaam.


Juist, niemand bepaald wat ik of jij met je lichaam doet. Daarom ben ik ook tegen het besnijden van jongens, hun lijf hun keuze en van niemand anders.

Avalanche

Berichten: 15981
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Abortus verboden in Alabama...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 11:54

Eens :j

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 15:19


SinneJ

Berichten: 3077
Geregistreerd: 02-04-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 15:23

Djilna schreef:
Aan de andere kant van de wereld positiever nieuws:
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenl ... drijf-meer


Dat is heeel goed nieuws, maar ik verbaas me er wel over dat het in een land als Nieuw-Zeeland nu pas aan de orde is. Van misdrijf naar 20 weken is namelijk een gigantische stap. Vraag me af of het in de praktijk nog steeds als misdrijf werd gezien dan.

In ieder geval positief en het geeft hoop!

Sintara

Berichten: 7396
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Abortus verboden in Alabama...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 15:50

ik vind 20 weken wel weer echt heel lang eigenlijk, maar liever dat dan een verbod natuurlijk!