Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 28 [ 686 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 28  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Abortus verboden in Alabama...

 

Moderatoropmerking:
Dit onderwerp ligt uiteraard erg gevoelig. Probeer desondanks ruimte te laten voor iéders mening, ook al denk je er zelf totaal anders over. Andere gebruikers beledigen nodigt niet uit tot een open discussie, dus speel op de bal en niet op de man.


Triest nieuws helaas. In Alabama is besloten dat het in vrijwel alle gevallen verboden is om abortus te plegen. Uiteraard besloten door een groep mannen, die zich weer geroepen voelen om iets over het lichaam van vrouwen te zeggen.

Ik vind het echt afschuwelijk. Waarom is dit mogelijk? Waarom kunnen vrouwen in deze tijd nog gedwongen worden om als een soort van fabriek 9 maanden rond te lopen en geforceerd een kind ter wereld te brengen? Oók nadat ze verkracht zijn, een traumatische ervaring opzich, en dan ook nog 9 maanden lang en een bevalling aan die ervaring herinnerd worden?

Waarom denkt ook maar iemand dat het oke is om een beslissing over iemand anders' lichaam te maken?! Wat is er zo moeilijk om zelf te laten kiezen? Als je anti abortus bent dan doe je het zelf toch niet? Simpel, toch?

Die "pro lifers" (eerder "pro birth") maakt het ook absoluut niets uit overigens wat er na de geboorte met dat kind gebeurt, want nergens lees je iets over alle ongewilde kinderen in opvangtehuizen en pleeggezinnen. Laat staan alle onschuldige mensen en kinderen die kapotgeschoten worden door de Amerikaanse legers. Daar kraait geen haan naar. :+ Maar oh wee als je een foetus in je eigen buik wil laten weghalen, dat mag niet hoor! :') Het is gewoon zo ongelofelijk triest dat het bijna lachwekkend wordt.

Ik denk zelf overigens dat het nooit goed kan zijn voor een kind om ongewild ter wereld te worden gebracht. Vooral na een verkrachting ofzo. Of wanneer de moeder absoluut geen middelen heeft om het kind te verzorgen of het gewoonweg geen liefde kan geven. Willen ze dat dan?

Willen ze dat er weer vrouwen sterven omdat ze illegaal abortus plegen?


https://www.google.nl/amp/s/www.nu.nl/b ... uaties.amp



[ img ]

[ img ]

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-19 09:29 



 
Profiel   

Misselijk makend dit.

Ben zo ontzettend blij dat ik daar niet woon en ben bang voor waar het naar toe gaat

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-19 09:34 



 
Profiel   

Amber_anne schreef
Misselijk makend dit.

Ben zo ontzettend blij dat ik daar niet woon en ben bang voor waar het naar toe gaat

Nou, precies dit ja.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-19 09:37 



 
Profiel   

Alabama is toch ook bekend van de vroegere Jim Crow laws? Blijkbaar zijn ze nog steeds behoorlijk bekrompen in die regio.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-19 09:40 



 
Profiel   

Helaas is het niet waar dat dit perse door mannen is ontstaan. Gov. Kay Ivey is een vrouw en fel tegenstander van abortus.

https://edition.cnn.com/2019/05/15/poli ... index.html

Overigens vind ik dat een overheid niets te vinden heeft van het lichaam van een persoon.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-19 09:41 



 
Profiel   

Terug naar de achterkamertjes en breinaalden... :x

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-19 09:45 



 
Profiel   

Alabama is altijd al zeer conservatief geweest.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-19 09:53 



 
Profiel   

Verschrikkelijk. Laten die kneuzen eens gaan kijken bij een jeugdzorginstellingen en pleegzorg en daar de ellende zien.
Inderdaad weer terug naar de illegale abortus, met breinaalden en klerenhangers. Ongelofelijk dit. Amerika loopt al met een hoop dingen achter de feiten aan, en nu gaan ze nog verder terug in de tijd. :r

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-19 09:53 



 
Profiel   

Bizar, hoe kan het dat mensen dit ook laten gebeuren..

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-19 09:54 



 
Profiel   

Ik hoop dat het bij Alabama blijft...
Ik wil er niet aan denken om zwanger te raken (ongewild) en er niks aan kan doen, puur omdat andere mensen vinden dat ze wat te zeggen hebben over mijn lichaam, maar ook mijn leven.

De eerste tweet vooral vind ik erg goed, dan kan ik niet meer het leven lijden wat ik had gewild.
Natuurlijk maakt een baby in veel gevallen je leven mooier, maar veel mensen vergeten welk leven ze gehad hadden kunnen hebben zonder de baby.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-19 10:00 



 
Profiel   

Ik dacht begrepen te hebben dat dit er nog lang niet doorheen is en dat deze wetten, niet alleen in Alabama overigens, nog aangevochten gaan worden.
Overigens ben ik absoluut tegen dit soort wetten. Bij miskramen moet je je als vrouw ineens gaan bewijzen dat het geen abortus is en ik heb ook verhalen gehoord dat anticonceptie met deze wetten mogelijk niet meer vergoed wordt en dat sommige vormen mogelijk zelfs verboden gaan worden. En dat ze zelfs bij buitenbaarmoederlijke zwangerschappen abortus niet toe willen staan totdat iemand daadwerkelijk in een levensbedreigende situatie terecht komt.
Hoe krom wil je het allemaal hebben...

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-19 10:01 



 
Profiel   

Dit soort wetten zijn geloof ik inmiddels in 6 staten ingevoerd, waarbij alleen in Ohio en Alabama ze daadwerkelijk wettig zijn verklaard. In de andere staten, zoals geloof ik Georgia, worden ze aangevochten.

Je hoort veel dat het idee van deze wetten is, dat ze door tegenstanders helemaal naar de Supreme Court aangevochten worden, en dat dan de Supreme Court het precedent tégen deze wetten (Roe vs Wade, waarin staat dat abortus legaal is) ongedaan kan maken. Op die manier willen ze dus door het hele land abortus weer illegaal maken.

Niet alleen diep triest, maar ook ontzettend beangstigend. Overigens spelen dit soort dingen ook in Europa. Niet zo extreem, maar ik geloof dat in zowel Polen als Italië ze bezig zijn met het proberen om abortus te verbieden of in te perken.


Laatst bijgewerkt door Urbiezira op 17-05-19 10:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-19 10:03 



 
Profiel   

Ik word hier ontzettend misselijk van.. :n
Een meisje van 11 hoort niet zwanger te zijn! Dat moet niet kunnen. Ik vind het zo ontzettend walgelijk. Om nog maar niet te spreken over de gezondheid en kwaliteit van leven van kind en moeder.

Nee, ik zie hier echt helemaal niets in. Zo snel mogelijk weer afschaffen die hap.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-19 10:04 



 
Profiel   

Om beroerd van te worden. Er zijn zoveel redenen te bedenken om abortus juist toe te staan. Zoals inderdaad een 11 jarig meisje die na verkrachting zwanger is en dan nog heel veel meer.
Ik vind wel dat als mensen om de haverklap zwanger worden omdat ze gewoon te laks zijn met voorbehoedsmiddelen en die elke keer abortus laten plegen dat die toch maar eens een extra biologie les moeten volgen. Maar dan nog moet iedereen recht hebben om te beslissen over hun eigen lichaam.
Ik hoop echt dat ze hier snel weer vanaf stappen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-19 10:11 



 
Profiel   

Sommige mensen noemen Amerika niet voor niks een 'modern derdewereldland'... Echt vreselijk hoe het er daar aan toegaat. Altijd maar roepen dat ze een 'vrij' land zijn. Tot zover je vrijheid dus...

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-19 10:11 



 
Profiel   

rockwitch schreef
Om beroerd van te worden. Er zijn zoveel redenen te bedenken om abortus juist toe te staan. Zoals inderdaad een 11 jarig meisje die na verkrachting zwanger is en dan nog heel veel meer.
Ik vind wel dat als mensen om de haverklap zwanger worden omdat ze gewoon te laks zijn met voorbehoedsmiddelen en die elke keer abortus laten plegen dat die toch maar eens een extra biologie les moeten volgen. Maar dan nog moet iedereen recht hebben om te beslissen over hun eigen lichaam.
Ik hoop echt dat ze hier snel weer vanaf stappen.

Die biologieles word dan weer amper gegeven en voorbehoedsmiddelen zit een enorm waardeoordeel aan.
Want "iew seks" -O-

Echt een vreselijk sneue achteruitgang van mensenrechten dit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-19 10:13 



 
Profiel   

rockwitch schreef
Om beroerd van te worden. Er zijn zoveel redenen te bedenken om abortus juist toe te staan. Zoals inderdaad een 11 jarig meisje die na verkrachting zwanger is en dan nog heel veel meer.
Ik vind wel dat als mensen om de haverklap zwanger worden omdat ze gewoon te laks zijn met voorbehoedsmiddelen en die elke keer abortus laten plegen dat die toch maar eens een extra biologie les moeten volgen. Maar dan nog moet iedereen recht hebben om te beslissen over hun eigen lichaam.
Ik hoop echt dat ze hier snel weer vanaf stappen.


Ik denk dat er maar héél weinig mensen zijn die abortus als een soort van voorbehoedsmiddel zien. Volgens mij is het een vrij grote aanslag op je, zowel lichamelijk als mentaal.
Ik denk niet dat er veel mensen zijn die er lichtzinnig over denken.

Ik ben overigens pro baas in eigen buik. En hoop dat de VS niet nog verder achteruit gaan.
Net nu het in Ierland wel gelegaliseerd is en het imo dus de goede kant op ging qua abortus regelingen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-19 10:13 



 
Profiel   

DezeNaam schreef
Sommige mensen noemen Amerika niet voor niks een 'modern derdewereldland'... Echt vreselijk hoe het er daar aan toegaat. Altijd maar roepen dat ze een 'vrij' land zijn. Tot zover je vrijheid dus...


Dit, echt zo.
Het is te triest voor woorden allemaal. Zorg is niet te betalen, dit soort rechten worden je ontnomen maar ondertussen kan iedere halve zool een geweer kopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-19 10:17 



 
Profiel   

Walgelijke beslissing. Kan hier zo kwaad om worden. Ik las ergens dat de straf voor een arts die abortus uitvoert gewoon hoger kan zijn dan voor een verkrachter. Dat is toch bizar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-19 10:20 



 
Profiel   

En zo ging de achteruitgang van de Verenigde Staten weer verder. Nog even en zitten terug op het niveau van 50 jaar geleden onder het mom vroeger was alles beter. Dag kiesrecht hallo aanrecht. Zo blij dat wij op een vooruitstrevender continent wonen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-19 10:20 



 
Profiel   

Bijzonder land hoor.

Maar hé, waarom zou je als mens recht willen hebben op inspraak over wat je met je eigen lijf doet? Andere mensen die veel verstandiger zijn dan jij hebben dat maar vast voor je bepaald. En voor je dochter die net even te makkelijk te beïnvloeden was in de brugklas. En voor je moeder die toevallig op het verkeerde moment de hond uit liet. En voor iedereen... Idioten.


Hoe zou dat zitten als je daar woont en elders een abortus laat uitvoeren. Zou je dan ook strafbaar zijn?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-19 10:25 



 
Profiel   

Ik ben tegen abortus om dezelfde reden dat ik vegetarier ben. Omdat ik vind dat alle leven beschermd moet worden.De argumenten van de andere partij ken ik wel hoor.Verkrachtende mannen moeten levenslang opgesloten in een hele strenge gevangenis als het aan mij ligt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-19 10:26 



 
Profiel   

anjali schreef
Ik ben tegen abortus om dezelfde reden dat ik vegetarier ben. Omdat ik vind dat alle leven beschermd moet worden.De argumenten van de andere partij ken ik wel hoor.Verkrachtende mannen moeten levenslang opgesloten in een hele strenge gevangenis als het aan mij ligt.


En wat moet er dan volgens jou gebeuren met de foetus van die verkrachter?

Ik vind deze hele wetgeving walgelijk. Ik ben ook oprecht kwaad, ookal is het zo ver weg. Voelt voor mij echt als geweldpleging uit naam van het geloof/politiek > puur terrorisme als je het mij vraagt.


Laatst bijgewerkt door Silenna op 17-05-19 10:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-19 10:29 



 
Profiel   

Anjali, en dat jij die mening hebt vind ik helemaal prima. Ik zou jou ook nooit dwingen tot een abortus.
Ik vind dat een ander mij dus ook niet mag dwingen tot het houden van een ongewenst kind.

julius_juut, lijkt mij niet. De arts is strafbaar, de patiënt niet, toch? Dan zou het in een andere staat prima kunnen lijkt mij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-19 10:29 



 
Profiel   

En dan is die verkrachtte vrouw opeens niet meer zwanger Anjali?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-19 10:29 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 28 [ 686 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 28  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen