Abortus verboden in Alabama...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 16:19

Citaat:
terwijl vrouwen lekker het kind opvoeden thuis en aardappeltjes koken voor als de man thuis komt).
Leuk geformuleerd. Krijg er echt een nostalgisch jaren 50 gevoel bij :D

ElineS
Berichten: 5507
Geregistreerd: 10-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 16:30

blokje schreef:
n_love_qwert schreef:
Idioten. En iedereen die het er mee eens doet ook.
PS. blokje, je vermoord geen kind pffff. Je haalt een foetus weg, is heel wat anders. "Veiligste plek voor een baby" 1. het is nog geeneens een baby 2. die baby merkt er niks van hoor


Dat is jou mening.

Maar je mag abortus doen tot +/- 21 weken. En me 8 weken heeft een foetus al armen, benen en handjes etc. Het is echt geen klompje cellen die je weg haalt.
Ik weet heus wel hoe de ontwikkeling in de buik is. Ben zelf moeder van 3 en zwanger op het moment.
Tijdens mijn eerste zwangerschap was ik net geen student meer en liet ik echo foto's zien aan klasgenoten die schrokken zich lam die dachten dat je tot een week of 16 echt een klopje cellen weg haalt. En dit gaat niet over 20 jaar terug ofzo zo oud ben ik nog lang niet. Maar met 6 weken klopt er een hartje en zit er gewoon een mini mensje in je buik. Misschien nog niet zo compleet en perfect als met 12 weken maar het is leven.


Zelf 4 kids nemen, maar niet even denken aan adoptie? Al die kinderen waarvan jij wilt dat die verplicht geboren worden, ook al wil moeders dat niet, hebben vaak een huis nodig, adoptieouders. Maar geen enkele pro lifer die daarvoor in de rij staat. Eenmaal uit de buik is het kind niet boeiend of belangrijk meer.

Blijkt ook wel, als jij vind dat een 11 jarig slachtoffer van verkrachting alsnog geen abortus mag doen, want de baby is een leven,is een kind. Dat 11 jarige meisje ook, maar dat maakt niet uit. Die is al geboren immers, en na geboorte beschermen pro lifers ze niet meer.

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 17:51

Askja schreef:
Citaat:
terwijl vrouwen lekker het kind opvoeden thuis en aardappeltjes koken voor als de man thuis komt).
Leuk geformuleerd. Krijg er echt een nostalgisch jaren 50 gevoel bij :D


Op de een of andere manier denken mannen over het algemeen dat "lekker het kind opvoeden thuis" gelijk staat aan de hele dag op de bank hangen :')
Ik begin 's ochtends om 7 uur en ' s avonds rond half tien ben ik eindelijk eens klaar (kinderen op bed, afwas gedaan, speelgoed opgeruimd etc etc.


Qua verschillen /ongelijkheid ik zou het fijn vinden als mannen langer vaderschapsverlof krijgen.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 18:06

Jes schreef:
Qua verschillen /ongelijkheid ik zou het fijn vinden als mannen langer vaderschapsverlof krijgen.

Daar kunnen ze gewoon vakantiedagen voor opsparen of onbetaald verlof voor opnemen. Bij de vrouw gaat het om herstel van het lichaam dat ze verlof heeft, bij de man is het overbodig. Althans niet op kosten van de maatschappij.

SinneJ

Berichten: 3077
Geregistreerd: 02-04-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 18:13

elnienjo schreef:
Jes schreef:
Qua verschillen /ongelijkheid ik zou het fijn vinden als mannen langer vaderschapsverlof krijgen.

Daar kunnen ze gewoon vakantiedagen voor opsparen of onbetaald verlof voor opnemen. Bij de vrouw gaat het om herstel van het lichaam dat ze verlof heeft, bij de man is het overbodig. Althans niet op kosten van de maatschappij.



Gelukkig is het niet zo zwart-wit. Het dwingt mannen in de rol van broodwinner omdat ze net iets minder een relatie opbouwen met de kinderen en de kans krijgen het huishouden op zich te nemen. Je versterkt dus eigenlijk datgene wat wij als vrouwen niet willen. Er zijn bijvoorbeeld plaatsen waar je als koppel het verlof naar keuze kan inzetten tot op zekere hoogte (er is natuurlijk een minimum dat beide moeten opnemen).

Het feit dat mannen snel weer aan het werk zijn zorgt er ook voor dat vrouwen minder snel aangenomen worden dan mannen omdat zij meer afwezig zullen zijn bij een zwangerschap. Als je dat gelijk maakt voor beiden, is dat nadeel ook weer weggenomen!

Het moment dat de man weer gaat werken na enkele weken en de vrouw plots alleen de dag moet doorbrengen met de baby die elke 3u moet eten is trouwens niet te onderschatten zwaar. De man is snachts ook minder behulpzaam, want de stakker is heel de dag aan het werk geweest en heeft slaap nodig. De vrouw zit er snel door, want overdag bijslapen is onmogelijk als de baby een moeilijke dag heeft.

Uiteraard geeft dat economisch gezien uitdagingen, maar ik wil maar even benadrukken dat het ook hier niet vrouw VS man is.

Daarbij is het ook als man niet fijn zo snel je kleintje te moeten missen overdag.

Shadow0

Berichten: 43500
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 18:15

Vaderschapsverlof graag op kosten van de maatschappij! Iedereen verdient een goede start en vaders zijn juist ook in die tijd belangrijk. (En waar komt toch dat idee vandaan dat werk belangrijker is dan mensen? We zijn geen arme maatschappij, er staat geen hongersnood voor de deur, dus waarom zouden ouders niet lekker bij hun pasgeboren kind zijn?)

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 18:20

SinneJ schreef:
Gelukkig is het niet zo zwart-wit. Het dwingt mannen in de rol van broodwinner omdat ze net iets minder een relatie opbouwen met de kinderen en de kans krijgen het huishouden op zich te nemen. Je versterkt dus eigenlijk datgene wat wij als vrouwen niet willen. Er zijn bijvoorbeeld plaatsen waar je als koppel het verlof naar keuze kan inzetten tot op zekere hoogte (er is natuurlijk een minimum dat beide moeten opnemen).

Het feit dat mannen snel weer aan het werk zijn zorgt er ook voor dat vrouwen minder snel aangenomen worden dan mannen omdat zij meer afwezig zullen zijn bij een zwangerschap. Als je dat gelijk maakt voor beiden, is dat nadeel ook weer weggenomen!

Het moment dat de man weer gaat werken na enkele weken en de vrouw plots alleen de dag moet doorbrengen met de baby die elke 3u moet eten is trouwens niet te onderschatten zwaar. De man is snachts ook minder behulpzaam, want de stakker is heel de dag aan het werk geweest en heeft slaap nodig. De vrouw zit er snel door, want overdag bijslapen is onmogelijk als de baby een moeilijke dag heeft.

Uiteraard geeft dat economisch gezien uitdagingen, maar ik wil maar even benadrukken dat het ook hier niet vrouw VS man is.

Daarbij is het ook als man niet fijn zo snel je kleintje te moeten missen overdag.

Vrouwen zijn doorgaans uit zichzelf meer geneigd om te minderen met werk omdat ze graag bij hun wurm zijn. Mannen storten zich nog harder op hun carriere omdat ze 1 uur getut met zo'n baby per dag meer dan genoeg vinden. Bij vrouwen die hun carriere even belangrijk vinden als de man is iets als een au-pair vaak wel financieel haalbaar.
Vind dat kinderen nemen een persoonlijke keuze is die je zelf moet bekostigen. Ook de tijd die je er in wil steken. Je krijgt ook geen gratis verlof omdat je voor je paard/hond wil kunnen zorgen tenslotte.

SinneJ

Berichten: 3077
Geregistreerd: 02-04-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 18:26

elnienjo schreef:
Vrouwen zijn doorgaans uit zichzelf meer geneigd om te minderen met werk omdat ze graag bij hun wurm zijn. Mannen storten zich nog harder op hun carriere omdat ze 1 uur getut met zo'n baby per dag meer dan genoeg vinden. Bij vrouwen die hun carriere even belangrijk vinden als de man is iets als een au-pair vaak wel financieel haalbaar.
Vind dat kinderen nemen een persoonlijke keuze is die je zelf moet bekostigen. Ook de tijd die je er in wil steken. Je krijgt ook geen gratis verlof omdat je voor je paard/hond wil kunnen zorgen tenslotte.


Kijk die instelling houdt ongelijkheid in gang... jammer is dat.

Akkoord dat tot op zekere hoogte vrouwen meer zorg van de kinderen op zich willen nemen, dat is geprogrammeerd, maar je mag echt niet onderschatten hoeveel daarvan is beïnvloed door de maatschappelijke normen. Vaders krijgen meestal de kans niet om die band met de kinderen te hebben en willen het vaak minder omdat het gewoon nog steeds taboe is om een huisvader te zijn of gewoon geen carrièrebeest. Een man die thuis moet blijven omdat de kleine griep heeft, is gewoon minder cool. En vrouwen die thuis blijven vanwege de griep van hun kind zijn een kostenpost.

Dat je daar zegt dat mannen het na een uur beu zijn, is echt gewoon een verkeerde conclusie. Als dat het geval is, moet je mijns inzien niet aan kinderen beginnen (en de meeste mensen zijn het daar gelukkig mee eens, dus ik heb dat nog niet veel zien gebeuren).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 18:26

elnienjo schreef:
Jes schreef:
Qua verschillen /ongelijkheid ik zou het fijn vinden als mannen langer vaderschapsverlof krijgen.

Daar kunnen ze gewoon vakantiedagen voor opsparen of onbetaald verlof voor opnemen. Bij de vrouw gaat het om herstel van het lichaam dat ze verlof heeft, bij de man is het overbodig. Althans niet op kosten van de maatschappij.



Dat is het niet; het is belangrijk dat de vader ook een sterke band vormt met het kind.

Shadow0

Berichten: 43500
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 18:27

elnienjo schreef:
Vrouwen zijn doorgaans uit zichzelf meer geneigd om te minderen met werk omdat ze graag bij hun wurm zijn. Mannen storten zich nog harder op hun carriere omdat ze 1 uur getut met zo'n baby per dag meer dan genoeg vinden.


Geheel uit zichzelf, nadat de cultuur zo is ingericht dat dat is hoe het werkt.

Citaat:
Vind dat kinderen nemen een persoonlijke keuze is die je zelf moet bekostigen.


Nee. Kinderen horen bij het leven. Dat betekent niet dat iedere persoon een kind moet hebben (dat is inderdaad wel persoonlijke keuze), maar we bestaan als maatschappij ook samen, zijn allemaal kind geweest, en hebben uiteindelijk als we zelf ouder worden ook weer jongeren nodig om bepaalde dingen te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 18:29

elnienjo schreef:
SinneJ schreef:
Gelukkig is het niet zo zwart-wit. Het dwingt mannen in de rol van broodwinner omdat ze net iets minder een relatie opbouwen met de kinderen en de kans krijgen het huishouden op zich te nemen. Je versterkt dus eigenlijk datgene wat wij als vrouwen niet willen. Er zijn bijvoorbeeld plaatsen waar je als koppel het verlof naar keuze kan inzetten tot op zekere hoogte (er is natuurlijk een minimum dat beide moeten opnemen).

Het feit dat mannen snel weer aan het werk zijn zorgt er ook voor dat vrouwen minder snel aangenomen worden dan mannen omdat zij meer afwezig zullen zijn bij een zwangerschap. Als je dat gelijk maakt voor beiden, is dat nadeel ook weer weggenomen!

Het moment dat de man weer gaat werken na enkele weken en de vrouw plots alleen de dag moet doorbrengen met de baby die elke 3u moet eten is trouwens niet te onderschatten zwaar. De man is snachts ook minder behulpzaam, want de stakker is heel de dag aan het werk geweest en heeft slaap nodig. De vrouw zit er snel door, want overdag bijslapen is onmogelijk als de baby een moeilijke dag heeft.

Uiteraard geeft dat economisch gezien uitdagingen, maar ik wil maar even benadrukken dat het ook hier niet vrouw VS man is.

Daarbij is het ook als man niet fijn zo snel je kleintje te moeten missen overdag.

Vrouwen zijn doorgaans uit zichzelf meer geneigd om te minderen met werk omdat ze graag bij hun wurm zijn. Mannen storten zich nog harder op hun carriere omdat ze 1 uur getut met zo'n baby per dag meer dan genoeg vinden. Bij vrouwen die hun carriere even belangrijk vinden als de man is iets als een au-pair vaak wel financieel haalbaar.
Vind dat kinderen nemen een persoonlijke keuze is die je zelf moet bekostigen. Ook de tijd die je er in wil steken. Je krijgt ook geen gratis verlof omdat je voor je paard/hond wil kunnen zorgen tenslotte.



1 uur getut met zo'n baby? :+ Mag hopen dat jij geen kinderen krijgt. Wat zullen die problemen ontwikkelen door een afwezige vader.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 18:32

Resistance schreef:
1 uur getut met zo'n baby? :+ Mag hopen dat jij geen kinderen krijgt. Wat zullen die problemen ontwikkelen door een afwezige vader.

Ik ben bewust kindvrij en ook al de leeftijd om te werpen ruimschoots voorbij :D

SinneJ

Berichten: 3077
Geregistreerd: 02-04-15
Woonplaats: België

Re: Abortus verboden in Alabama...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 18:38

Ik wil ook geen kinderen, maar ik vind het toch belangrijk. Het hoort bij onze maatschappij en ik ga volgend jaar, als ik op zoek ga naar werk, nog steeds minder kans hebben op een specifieke job als de man met exact dezelfde capaciteiten. En economisch gezien snap ik dat dat bedrijf zo denkt (en wettelijk gezien mag het niet, maar het gebeurt), maar daar leg ik me niet zomaar bij neer.

Daarnaast wil ik dat mijn zussen en vriendinnen die wel een kinderwens hebben, dezelfde kansen hebben als mannen. EN niet te vergeten: ik heb hun partners ook erg graag en ik gun die mannen de tijd met hun toekomstige kinderen.

We zijn biologisch verschillend en uiteraard zullen er altijd meer vrouwelijke kleuterleidsters zijn dan mannelijke en zullen er minder vrouwen zwaar fysiek werk doen, maar zolang mensen niet het gevoel hebben dat ze wel kunnen kiezen voor al die dingen (en dat financieel mogelijk is), is er nog steeds iets niet juist in mijn ogen.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 18:45

SinneJ schreef:
Ik wil ook geen kinderen, maar ik vind het toch belangrijk. Het hoort bij onze maatschappij en ik ga volgend jaar, als ik op zoek ga naar werk, nog steeds minder kans hebben op een specifieke job als de man met exact dezelfde capaciteiten. En economisch gezien snap ik dat dat bedrijf zo denkt (en wettelijk gezien mag het niet, maar het gebeurt), maar daar leg ik me niet zomaar bij neer.

Daarnaast wil ik dat mijn zussen en vriendinnen die wel een kinderwens hebben, dezelfde kansen hebben als mannen. EN niet te vergeten: ik heb hun partners ook erg graag en ik gun die mannen de tijd met hun toekomstige kinderen.

We zijn biologisch verschillend en uiteraard zullen er altijd meer vrouwelijke kleuterleidsters zijn dan mannelijke en zullen er minder vrouwen zwaar fysiek werk doen, maar zolang mensen niet het gevoel hebben dat ze wel kunnen kiezen voor al die dingen (en dat financieel mogelijk is), is er nog steeds iets niet juist in mijn ogen.

Ik heb niet het gevoel dat een vrouw moet kiezen anno nu. Als je wil (én capaciteiten hebt) kun je als vrouw ook hoog opklimmen in een carriere en juist door twee goede salarissen veel meer opties hebben tot nanny's e.d. Maar veel vrouwen verkiezen toch meer tijd thuis te zijn bij hun kind, uit vrije wil/hormonaal bepaald. En mannen kiezen daar vaak niet voor. En onzin dat je 24/7 om je kind heen moet draaien voor een goede band. Mijn vader werkte fulltime en mijn moeder was huisvrouw, maar ik was toch vooral een vaderskindje. Zolang de uren die je samen hebt maar qualitytime zijn.

SinneJ

Berichten: 3077
Geregistreerd: 02-04-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 18:59

elnienjo schreef:
Ik heb niet het gevoel dat een vrouw moet kiezen anno nu. Als je wil (én capaciteiten hebt) kun je als vrouw ook hoog opklimmen in een carriere en juist door twee goede salarissen veel meer opties hebben tot nanny's e.d. Maar veel vrouwen verkiezen toch meer tijd thuis te zijn bij hun kind, uit vrije wil/hormonaal bepaald. En mannen kiezen daar vaak niet voor. En onzin dat je 24/7 om je kind heen moet draaien voor een goede band. Mijn vader werkte fulltime en mijn moeder was huisvrouw, maar ik was toch vooral een vaderskindje. Zolang de uren die je samen hebt maar qualitytime zijn.


Als ik in mijn werkgebied gewoon een fulltime doe, ben ik van 8u tot 19u minstens aan het werk. Mijn vriend zit in dezelfde branche. Je bent dan nog even onderweg (heen en terug), dus je komt thuis tegen bedtijd en neemt dan over van de opère. Je hebt dan 5minuten met je kinderen (als het dat al is, vaak slapen ze voor 20u) en smorgens zal het niet veel meer zijn. Je mist alle hobbies door de week en je hele weekend draait om je kinderen, want je bent het ze verschuldigd. Ik vind het ongelooflijk hoe sommige mensen dat rond krijgen, echt waar, zelfs met opère. En dan heb je vrouwen die fulltime werken en 90% van het huishouden doen (in België zie je dat nog erg veel), dat zijn echt gewoon stiekem superhelden denk ik.

Dus ja, dat is inderdaad ook een keuze, maar meestal geen erg aangename en ook niet wat de meeste mensen in gedachten hebben als ze aan kinderen beginnen.

Dus dan is de vraag: als je niet zo'n scenario wilt, wie doet er dan een stap terug van het werk? Bij default is dat in onze huidige maatschappij de vrouw. Dat komt niet alleen door hormonen, maar ook door wat er verwacht wordt. En dan nog is het extreem hard werken om je huishouden rond te krijgen!

Het is nu eenmaal niet anders dan dat er voor de kinderen gezorgd moet worden, maar geloof me dat niet elke huisvrouw dat volledig zo gewild heeft en ook niet elke fulltime werkende man is tevreden met die regeling. Uiteraard zorgen ze allemaal met liefde voor hun kinderen en hebben ze niet strikt genomen spijt van de koters, maar ik heb al heel erg vaak gehoord dat de taakverdeling voor beide een stuk aangenamer zou kunnen als de maatschappelijke verwachtingen en mogelijkheden op het werk anders lagen.

Sizzle

Berichten: 35684
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 19:04

Wat wel gewoon echt een probleem is zijn mannen die zeggen van alles willen en vervolgens niets doen als het kroost er eenmaal is. Als dan het puntje bij het paaltje komt zijn dan maar weinig vrouwen die het over hun hart kunnen verkrijgen om dat die baby bij de vader te deponeren en er zelf vandoor te gaan.
Anderzijds vraag ik me dan ook weer af waarom je een kind wilt met iemand die er waarschijnlijk niet in geinteresseerd is.

Wat ik wel intzettend schadelijk vind zijn de opmerkingen als: waarom ben je op je werk, je kind is toch ziek? Dat laat je toch niet aan je man over?

Of (vandaag nog)
Je man werkt toch gewoon? Het is dus een luxe dat jij ook werkt.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 19:59

elnienjo schreef:
SinneJ schreef:
Gelukkig is het niet zo zwart-wit. Het dwingt mannen in de rol van broodwinner omdat ze net iets minder een relatie opbouwen met de kinderen en de kans krijgen het huishouden op zich te nemen. Je versterkt dus eigenlijk datgene wat wij als vrouwen niet willen. Er zijn bijvoorbeeld plaatsen waar je als koppel het verlof naar keuze kan inzetten tot op zekere hoogte (er is natuurlijk een minimum dat beide moeten opnemen).

Het feit dat mannen snel weer aan het werk zijn zorgt er ook voor dat vrouwen minder snel aangenomen worden dan mannen omdat zij meer afwezig zullen zijn bij een zwangerschap. Als je dat gelijk maakt voor beiden, is dat nadeel ook weer weggenomen!

Het moment dat de man weer gaat werken na enkele weken en de vrouw plots alleen de dag moet doorbrengen met de baby die elke 3u moet eten is trouwens niet te onderschatten zwaar. De man is snachts ook minder behulpzaam, want de stakker is heel de dag aan het werk geweest en heeft slaap nodig. De vrouw zit er snel door, want overdag bijslapen is onmogelijk als de baby een moeilijke dag heeft.

Uiteraard geeft dat economisch gezien uitdagingen, maar ik wil maar even benadrukken dat het ook hier niet vrouw VS man is.

Daarbij is het ook als man niet fijn zo snel je kleintje te moeten missen overdag.

Vrouwen zijn doorgaans uit zichzelf meer geneigd om te minderen met werk omdat ze graag bij hun wurm zijn. Mannen storten zich nog harder op hun carriere omdat ze 1 uur getut met zo'n baby per dag meer dan genoeg vinden. Bij vrouwen die hun carriere even belangrijk vinden als de man is iets als een au-pair vaak wel financieel haalbaar.
Vind dat kinderen nemen een persoonlijke keuze is die je zelf moet bekostigen. Ook de tijd die je er in wil steken. Je krijgt ook geen gratis verlof omdat je voor je paard/hond wil kunnen zorgen tenslotte.


Mag ik vragen hoe je aan deze onzin komt?

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 20:02

Shaggy09 schreef:
Mag ik vragen hoe je aan deze onzin komt?

De praktijk die ik om me heen heb gezien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 20:03

elnienjo schreef:
Shaggy09 schreef:
Mag ik vragen hoe je aan deze onzin komt?

De praktijk die ik om me heen heb gezien.



Maar in wat voor kringen bevind jij je dan?

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 20:11

elnienjo schreef:
Shaggy09 schreef:
Mag ik vragen hoe je aan deze onzin komt?

De praktijk die ik om me heen heb gezien.


Oké dus dan werkt dat per definitie zo?

Echt heel apart jouw manier van denken. Ik zie gewoon alleen maar aannames en stereotypering in je post.

Avalanche

Berichten: 15955
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 20:21

elnienjo schreef:
Shaggy09 schreef:
Mag ik vragen hoe je aan deze onzin komt?

De praktijk die ik om me heen heb gezien.

Ik woon in de bible belt. En hier zie je het ook veel.

Maar....... dat hangt wel wat samen met wat je in die orthodoxe kerken hoort...... er zijn er een paar zo extreem dat vrouwen niet eens anticonceptie mogen gebruiken, en abortus mag uiteraard ook niet, dus je zit met gezinnen van tig kinderen, vent die niks doet, want dat hoefde die vroeger thuis ook niet, en dan is de uitkomst niet zo moeilijk....... :roll: maar wat als diezelfde mensen met heel andere gedachtengoed werden opgevoed?

Zouden ze dan nog 10 kinderen hebben?
Zouden ze dan nog steeds geen anticonceptie gebruiken?
Zou die kerel dan nog steeds niets doen?

Of is het toch allemaal conditionering, en staat het eigenlijk los van biologie?

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Abortus verboden in Alabama...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 20:56

Ik woon zeer zeker niet in de biblebelt en ken geen zwaar religieuze mensen. Ik ken mensen die beiden werken of stellen waarvan de vrouw bewust een stap terug heeft gedaan om met haar kind(eren) te tutten. Mannen hebben doorgaans andere gespreksonderwerpen tegen mannen of tegen vrouwen die niets met kinderen hebben. Die leven hun leven vaak door met werken en sporten etc. Ik ga er vanuit dat de meesten zeker wel van hun kind(eren) houden, maar het hoeft allemaal niet zoveel uur per dag, zeker niet als je er nog niets mee kan en het alleen maar huilt en poept.

SinneJ

Berichten: 3077
Geregistreerd: 02-04-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 22:35

elnienjo schreef:
Ik woon zeer zeker niet in de biblebelt en ken geen zwaar religieuze mensen. Ik ken mensen die beiden werken of stellen waarvan de vrouw bewust een stap terug heeft gedaan om met haar kind(eren) te tutten. Mannen hebben doorgaans andere gespreksonderwerpen tegen mannen of tegen vrouwen die niets met kinderen hebben. Die leven hun leven vaak door met werken en sporten etc. Ik ga er vanuit dat de meesten zeker wel van hun kind(eren) houden, maar het hoeft allemaal niet zoveel uur per dag, zeker niet als je er nog niets mee kan en het alleen maar huilt en poept.


Met zo'n mannen zou niemand kinderen mogen hebben... En ik hoop dat als vrouwen dat op voorhand weten (want zoals Sizzle terecht opmerkt wordt dat vaak achteraf pas duidelijk) ze geëmancipeerd genoeg zijn om een andere vader voor hun toekomstige kinderen te zoeken.

Sizzle

Berichten: 35684
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Abortus verboden in Alabama...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 22:39

Wij hadden vroeger (35 jaar geleden) een buurvrouw die voor haar tijd eigenlijk echt goed reageerde daarop. Hij deed letterlijk geen hol in huis en met de kinderen dus is ze zonder ruzie van hem gescheiden onder het mom: als je ons blijkbaar enkel financieel tot steun wil zijn, dan doen we dat :+

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 23:09

elnienjo schreef:
Ik woon zeer zeker niet in de biblebelt en ken geen zwaar religieuze mensen. Ik ken mensen die beiden werken of stellen waarvan de vrouw bewust een stap terug heeft gedaan om met haar kind(eren) te tutten. Mannen hebben doorgaans andere gespreksonderwerpen tegen mannen of tegen vrouwen die niets met kinderen hebben. Die leven hun leven vaak door met werken en sporten etc. Ik ga er vanuit dat de meesten zeker wel van hun kind(eren) houden, maar het hoeft allemaal niet zoveel uur per dag, zeker niet als je er nog niets mee kan en het alleen maar huilt en poept.


:')

Ik noem dit maar een generatiekloof :')