Abortus verboden in Alabama...

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Urbanus

Berichten: 44959
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 15:16

Dat was geen antwoord op de vraag Anjali. Bovendien is een ziektekostenverzekering voor het vergoeden van medische behandelingen en alles omtrent een zwangerschap is een medische behandeling.

Maar goed, dat was geen antwoord op de vraag. Lees hem nog eens door.

Lillian__

Berichten: 3280
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 15:17

Jonges dit begint op the handmaids tail te lijken... echt absurd.

Urbanus

Berichten: 44959
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Abortus verboden in Alabama...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 15:18

Tale, anders krijgt het verhaal een wel heel raar 'staartje'.

anjali
Berichten: 15209
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 15:49

MarcoBorsato schreef:
Dat was geen antwoord op de vraag Anjali. Bovendien is een ziektekostenverzekering voor het vergoeden van medische behandelingen en alles omtrent een zwangerschap is een medische behandeling.

Maar goed, dat was geen antwoord op de vraag. Lees hem nog eens door.

bedoel je dat de vraag was hoe je wou controleren of een zwangerschap het gevolg is van een avondje stappen? Nee je hebt alleen het woord van de zwangere.Maar als die verkracht zou zijn is dat een misdrijf en hoort ze zich direct bij ziekenhuis en politie te melden.Waarbij dan in elk geval medicijnen tegen soa's gegeven worden. En de dader hoort opgepakt,ook om te voorkomen dat hij nog meer slachtoffers maakt.

Urbanus

Berichten: 44959
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Abortus verboden in Alabama...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 15:53

Ja dat hoort allemaal he?

Jammer dat het niet zo werkt in de praktijk.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 15:54

anjali schreef:
MarcoBorsato schreef:
Dat was geen antwoord op de vraag Anjali. Bovendien is een ziektekostenverzekering voor het vergoeden van medische behandelingen en alles omtrent een zwangerschap is een medische behandeling.

Maar goed, dat was geen antwoord op de vraag. Lees hem nog eens door.

bedoel je dat de vraag was hoe je wou controleren of een zwangerschap het gevolg is van een avondje stappen? Nee je hebt alleen het woord van de zwangere.Maar als die verkracht zou zijn is dat een misdrijf en hoort ze zich direct bij ziekenhuis en politie te melden.Waarbij dan in elk geval medicijnen tegen soa's gegeven worden. En de dader hoort opgepakt,ook om te voorkomen dat hij nog meer slachtoffers maakt.


Oftewel onmogelijk om zoiets te controleren, nietwaar?

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 15:56

Maar waarom is dit uberhaupt een discussie punt? Zeker op een forum met overwegend vrouwen. Ik probeer het echt te begrijpen maar snap niet hoe je hier (als vrouw) met je volle verstand achter kan staan. Dat je het zelf niet zou doen oke, maar het een ander verbieden?
Laatst bijgewerkt door sanso op 02-07-19 16:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Ailill

Berichten: 11672
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 15:58

MarcoBorsato schreef:
Ja dat hoort allemaal he?

Jammer dat het niet zo werkt in de praktijk.
Ik dacht precies hetzelfde, hoe iets zou horen en de werkelijk zijn zo verschillend.

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: Abortus verboden in Alabama...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 15:59

Iets met ‘in de ideale wereld.....’

Urbanus

Berichten: 44959
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 16:00

sanso schreef:
Maar waarom is dit uberhaupt een discussie punt? Zeker op een forum met overwegend vrouwen. Ik probeer het echt te begrijpen maar snap niet hoe je hier (als vrouw) met je volle verstand achter kan staan. Dat je het zelf niet zo doen oke, maar het een ander verbieden?


En als je tegen abortus bent, doe er iets constructiefs mee, gebruik bijvoorbeeld condooms. Maar een ander jouw wil willen opleggen omwille van zoiets als een religie is zo fout.

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: Abortus verboden in Alabama...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 16:01

Nog niet eens vanwege religie, vanuit alles is het fout, welk standpunt dan ook.

Urbanus

Berichten: 44959
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Abortus verboden in Alabama...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 16:03

Heerlijk hoe jij mij altijd aanvult <3

Blue_Eyes

Berichten: 20356
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 16:06

anjali schreef:
MarcoBorsato schreef:
Dat was geen antwoord op de vraag Anjali. Bovendien is een ziektekostenverzekering voor het vergoeden van medische behandelingen en alles omtrent een zwangerschap is een medische behandeling.

Maar goed, dat was geen antwoord op de vraag. Lees hem nog eens door.

bedoel je dat de vraag was hoe je wou controleren of een zwangerschap het gevolg is van een avondje stappen? Nee je hebt alleen het woord van de zwangere.Maar als die verkracht zou zijn is dat een misdrijf en hoort ze zich direct bij ziekenhuis en politie te melden.Waarbij dan in elk geval medicijnen tegen soa's gegeven worden. En de dader hoort opgepakt,ook om te voorkomen dat hij nog meer slachtoffers maakt.

Is dit een serieuze opmerking Anjali? Want daar valt mijn mond van open, zelfs hoewel ik weet van wie die komt. :oo
Vrouwen die verkracht zijn, schamen zich daar vaak ontzettend voor. Veel durven helemaal niet naar de politie en het ziekenhuis, maar gaan thuis onder de douche staan of kruipen in bed. Een hoog percentage vertelt het aan niemand. Ga alsjeblieft niet zeggen 'hoe het hoort', want zo werkt het dus niet. Vertel een slachtoffer niet wat ze moeten doen volgens jou, maar begin eerst eens met wat begrip en compassie.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 16:08

anjali schreef:
Ziektekostenverzekering is er voor ziektes. En zwangerschap is geen ziekte.

Dus vrouwen die gewenst zwanger zijn moeten voortaan ook hun echo's en bevalling en alles wat er verder bij komt kijken zelf betalen omdat het geen ziekte is?

Avalanche

Berichten: 16272
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 16:22

Hier word ik altijd zo boos van.
Mensen die zeggen christen te zijn, maar waar elke vorm van begrip, compassie, empathie en liefde ontbreekt....... onvoorstelbaar.

Het abortus issue is zo complex. En ik geloof dat met: 'heb je naaste lief als jezelf en verplaats je verdomme eens in haar situatie' je nog altijd het verste komt. Ik denk dat voor heel veel mensen abortus een allerlaatste redmiddel is, mensen doen dat niet vanuit een luxe positie. En om dan die persoon dat redmiddel te ontzeggen, maar ook allerlei zaken zoals anticonceptie (Amerika) sex educatie waardoor mensen snappen wat ze doen, waar geen kinderbijslag, zwangerschapsverlof, kraamzorg en weet ik wat al gewoon niet is....... vind ik werkelijk beneden alle peil.


elnienjo schreef:
anjali schreef:
Ziektekostenverzekering is er voor ziektes. En zwangerschap is geen ziekte.

Dus vrouwen die gewenst zwanger zijn moeten voortaan ook hun echo's en bevalling en alles wat er verder bij komt kijken zelf betalen omdat het geen ziekte is?


Volgens mij als je die redenering tot het bittere einde volgt, is dat de logische conclusie.
Dan is een abortus toch te verkiezen boven een bevalling. Een bevalling is vele malen duurder, zeker als je een keizersnee nodig hebt. Maar ik vermoed dat sommige mensen daar dan weer niet blij mee zijn.......

Ook fijn voor single vrouwen, die van een minimumloon moeten rondkomen trouwens en ongewenst zwanger zijn trouwens. Zo komen jonge vrouwen in de VS op straat terecht.

Winged

Berichten: 33089
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 16:29

elnienjo schreef:
anjali schreef:
Ziektekostenverzekering is er voor ziektes. En zwangerschap is geen ziekte.

Dus vrouwen die gewenst zwanger zijn moeten voortaan ook hun echo's en bevalling en alles wat er verder bij komt kijken zelf betalen omdat het geen ziekte is?

Betaalt de man dan ook even mee? Want de man heeft er ook aan bijgedragen... (er is volgens mij nog niemand zwanger geworden van het tegen een lantaarnpaal aanrijden :+ )

Overigens, bij een zwangerschap is heel wat zorg nodig. Echo's, eventuele medicatie, bepaalde prikken, oh, het baren zelf... Er zijn vroeger veel vrouwen overleden adhv een zwangerschap... Laten we vooral de achteruitgang in zorg in gang zetten omdat mensen de zorg niet kunnen betalen.

secricible

Berichten: 25710
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 16:35

anjali schreef:
Ziektekostenverzekering is er voor ziektes. En zwangerschap is geen ziekte.


Sorry, hier moet ik even om lachen. Ziektekostenverzekering (nee, zorgverzekering) doet echt een stuk meer dan alleen vergoeden bij ziektes.


elnienjo schreef:
anjali schreef:
Ziektekostenverzekering is er voor ziektes. En zwangerschap is geen ziekte.


Dus vrouwen die gewenst zwanger zijn moeten voortaan ook hun echo's en bevalling en alles wat er verder bij komt kijken zelf betalen omdat het geen ziekte is?


Dan was ik failliet geweest voor ik een kind had gehad :') met 4dgn opname en een spoedkeizersnede.

Urbanus

Berichten: 44959
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Abortus verboden in Alabama...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 16:37

Ja of ik, 60 dagen opgenomen op de neo.

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 16:39

Een been breken is ook geen ziekte. Een klaplong is ook geen ziekte. Die mensen ook maar zelf laten betalen?

Zal het aan mijn vader zeggen die een hartstilstand en twee herseninfarcten heeft gehad, of die even de traumahelikopter en 10 dagen coma wilt betalen (plus alle andere kosten, beste man is nog steeds, bijna 5 maanden later, niet thuis), goed idee. Is namelijk geen ziekte.
Sjongejonge wat een kromme visie op de wereld.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Abortus verboden in Alabama...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 16:45

Vanuit de positie van de verzekeringen is abortus/sterilisatie/anticonceptie vergoeden veel voordeliger dan het complete zwangerschapscircus. Laat staan mensen die vruchtbaarheidsbehandelingen nodig hebben, geen kind kunnen krijgen is natuurlijk ook geen ziekte.

Urbanus

Berichten: 44959
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Abortus verboden in Alabama...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 16:47

Het is alleen zo jammer dat Anjali nooit inhoudelijk terug reageert.

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 16:47

Blijft er nog maar weinig over ineens.

Maar ik snap inderdaad ook niet waarom de overheid niet zorgt voor gratis anticonceptie ipv gratis abortussen (en bevallingen??)

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 16:48

sanso schreef:
Blijft er nog maar weinig over ineens.

Maar ik snap inderdaad ook niet waarom de overheid niet zorgt voor gratis anticonceptie ipv gratis abortussen (en bevallingen??)

De overheid wil dat we nieuwe belastingbetalers fokken natuurlijk.

Urbanus

Berichten: 44959
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Abortus verboden in Alabama...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 16:50

Meer stemgerechtigden.

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: Abortus verboden in Alabama...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 16:52

Maar anticonceptie wordt nu ook gebruikt. En abortussen worden ook uitgevoerd. Zou er dermate schuivingen komen als anticonceptie (of een deel ervan) gratis wordt? Ik denk het niet. Niet in een land als Nederland althans.