Abortus verboden in Alabama...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Winged

Berichten: 33066
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 10:55

elnienjo schreef:
De wereld is al veel te overbevolkt. Als dan ook nog eens kinderen geboren moeten worden bij mensen die ze niet eens willen. Ik zeg eerder dat een kind het leven bespaard is gebleven. Het leven is geen rozegeur en maneschijn. Zelfs degenen die bij liefdevolle ouders opgroeien en niets te kort komen zullen te maken krijgen met pijn en verdriet.

Eens. Je haalt eigenlijk aan waarom ik twijfel of ik wel kinderen wil. Plus ecologische redenen... (en ik vind mijn neefjes en nichtjes echt geweldig)

Geluk is een relatief begrip, en ja... Geluk heb je pas wanneer je ook verdriet kent. Maar een kind een eerlijke kans geven is IMO minder relatief. Denk aan een stabiel thuis, geen honger hoeven lijden, geen mogelijkheden door buitensluiten vanwege geen geld ouders. Een kind kan heel veel liefde geven en krijgen, maar weegt dat op?

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: Abortus verboden in Alabama...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 11:15

Ik zat vandeweek een amerikaans debat te luisteren. De vraag was wat de leden van abortus vonden. 1 had wel een apart antwoord: alle vrouwen, maar ook mensen uit de transcommunitie, moeten het recht hebben om zelf te beslissen over abortus.
Ik dacht even: huh, sinds wanneer kan een transgender zwanger worden?

Marjo

Berichten: 37246
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 11:18

anjali schreef:
__Sannne schreef:
MarcoBorsato schreef:
Het is alleen zo jammer dat Anjali nooit inhoudelijk terug reageert.


Wel zo makkelijk natuurlijk.

Het heeft gewoon geen zin dat ik nog meer reageer. Ik ben de enige pro-lifer die nog over is in dit topic.En verder erover discussieren leidt alleen maar tot ruzie.


Prolife, of probaby?

Want naar mijn ervaring zijn de meeste prolifers niet zo voor het leven van de moeder.

Pantykous

Berichten: 10490
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 11:19

Napie schreef:
Ik zat vandeweek een amerikaans debat te luisteren. De vraag was wat de leden van abortus vonden. 1 had wel een apart antwoord: alle vrouwen, maar ook mensen uit de transcommunitie, moeten het recht hebben om zelf te beslissen over abortus.
Ik dacht even: huh, sinds wanneer kan een transgender zwanger worden?


Als je als vrouw geboren bent maar man wilt zijn en daar ook mee bezig bent kun je wel zwanger raken natuurlijk.

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: Abortus verboden in Alabama...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 12:03

Dan ben je nog steeds vrouw

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 12:05

anjali schreef:
Winged schreef:
Dames, er is nog een petitie gaande over anticonceptie in het basispakket: https://actie.degoedezaak.org/petitions ... asispakket

Of het zin heeft, you never know, Maar ondertekenen kan altijd.

Anjali: Ik heb het idee dat je erg conservatief denkt. Pro-life: Prima. Maar hoe zie je het voor je als een kind wordt geboren en het eigenlijk geen eerlijke toekomst heeft? Wie zorgt er dan voor het kind? Als pro-choice-er ben ik daar wel erg benieuwd naar. Het gaat namelijk niet alleen om het krijgen van een kind, het gaat om het iemand een eerlijke kans op een goed leven geven.

Pro-lifers vinden dat met abortus iemand vermoord wordt. Die krijgt dus helemaal geen kans op een goed leven.


Weet je wat ik totaal niet snap aan jullie pro-lifers,
dat je zogenaamd pro-life bent, maar totaal geen sprietje empathie kan opbrengen voor het leven
het kind en de moeder.

Wie ga je ermee helpen om dat kind te houden als daar geen geld voor is? Als de moeder daar om welke reden dan ook niet klaar voor is? Als het kind geen liefde en aandacht gegeven kan worden?

Voor wie doe je het dan? Voor het kind niet, die krijgt geen eerlijke kansen en is eigenlijk vanaf de geboorte al gedoemd om in armoe en achterstand op te groeien.
Voor de moeder ook niet, al helemaal niet als die verkracht is, en kinderen horen geen kinderen te krijgen!
En voor de wereld is het weer een ecologische voetafdruk meer.


Dus ja, voor wie doe je het dan? Voor god? :+

SinneJ

Berichten: 3077
Geregistreerd: 02-04-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 12:09

Napie schreef:
Dan ben je nog steeds vrouw


Ik begrijp echt even niet waarom dit moet?

Als vrouwen zichzelf liever als man identificeren, maar toch nog fysiek in staat zijn een baby te dragen, dan is dat zo. Dat is voor mensen die er ver af staan moeilijk te begrijpen, zo werkt ons brein nu eenmaal; je wil alles in hokjes steken in je hersenen. Dat begrijp ik echt, ik heb dat ook als ik heel eerlijk ben. Ik heb dat ook al eerlijk met mensen die zich anders identificeren besproken en ook zij begrijpen dat, ze willen gewoon de keuze en ze willen dat mensen zich openstellen voor wie ze zijn.

Echter geeft onze verwarring ons niet het recht om iemand zijn of haar keuze af te nemen.

En dat is voor abortus net zo. We zullen het allemaal maar moeten leren begrijpen en anders langs ons heen laten gaan. Iemand dwingen om een kind te dragen is voor niemand goed. We zijn nog steeds geen 'mensenfokkerij'.

vikawiek

Berichten: 1503
Geregistreerd: 24-10-16
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 12:13

Pantykous schreef:
Napie schreef:
Ik zat vandeweek een amerikaans debat te luisteren. De vraag was wat de leden van abortus vonden. 1 had wel een apart antwoord: alle vrouwen, maar ook mensen uit de transcommunitie, moeten het recht hebben om zelf te beslissen over abortus.
Ik dacht even: huh, sinds wanneer kan een transgender zwanger worden?


Als je als vrouw geboren bent maar man wilt zijn en daar ook mee bezig bent kun je wel zwanger raken natuurlijk.

Er zin meerdere opties voor transmannen. Nog voor dat je hormonen krijgt kan je kiezen om je eicellen te laten bevriezen en je kan zelf het kind wil dragen, alleen moet je dan een flinke tijd de hormonen niet gebruiken. Daarnaast word de baarmoeder verwijdert nog voor of tegelijk met de geslachtsoperatie dus dat speelt ook weer mee
ik kruip weer onder m'n meelees-steen

sanne83
Berichten: 5334
Geregistreerd: 22-04-03

Re: Abortus verboden in Alabama...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 13:00

Je kan ook gewoon besluiten als transman om helemaal niet te opereren en gewoon je baarmoeder te houden. Is best wel ingrijpend namelijk om die eruit te halen. Misschien is je (eigen) kind-wens wel zo groot, dat je die dan wel wilt dragen in je eigen baarmoeder. Ik begrijp de noodzaak van al die hokjes niet zo goed, laat mensen gewoon zelf kiezen waar ze gelukkig van worden.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 13:02

sanne83 schreef:
Je kan ook gewoon besluiten als transman om helemaal niet te opereren en gewoon je baarmoeder te houden. Is best wel ingrijpend namelijk om die eruit te halen. Misschien is je (eigen) kind-wens wel zo groot, dat je die dan wel wilt dragen in je eigen baarmoeder. Ik begrijp de noodzaak van al die hokjes niet zo goed, laat mensen gewoon zelf kiezen waar ze gelukkig van worden.

Als vrouw heb ik al een gloeiende hekel aan die baarmoeder gehad (gelukkig laten verwijderen!), laat staan als iemand zich man voelt. Als iemand zich om laat bouwen is wel seks mogelijk maar geen zelfgemaakt kind voor zover ik wel 'ns bij een docu heb gezien.

sanne83
Berichten: 5334
Geregistreerd: 22-04-03

Re: Abortus verboden in Alabama...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 13:06

Maar wie zegt dat je als transman perse een gloeiende hekel aan je baarmoeder hebt? Hoeft toch helemaal niet?

Hiraeth

Berichten: 3223
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Ruinerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 13:10

Ik zat dit topic al een tijdje mee te lezen, maar ik wil toch even reageren gezien het nu ineens over transmannen zijn.

Het nemen van testosteron (en het dus langzaam verkrijgen van een mannelijk uiterlijk) betekend niet dat je onvruchtbaar raakt. Een transman kan dus zwanger raken. Ik vind het dus best een goede zet dat dat genoemd wordt in een discussie rondom abortus. Niet per se met alle focus daarop, daar is de groep met die belangen natuurlijk te klein voor naar verhouding.

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 13:12

Marjoow schreef:
Prolife, of probaby?

Want naar mijn ervaring zijn de meeste prolifers niet zo voor het leven van de moeder.


Veel prolifers zijn sowieso nogal selectief prolife, want vóór de doodstraf. Zeker die fanatiekelingen in de VS. Het bijbelse gebod 'gij zult niet doden' geldt voor sommige idioten ook niet als het gaat om abortusartsen.

Punt met religie is dat een deel van de gelovigen religie niet beschouwt als een keuze van het individu. Het moet en zal aan anderen opgelegd worden, anders vergaat de (lees: hun) wereld. Religieus fanatisme is overal ter wereld een legitimatie om andersdenkenden te verketteren/ ontmenselijken, met alle gevolgen van dien. Ik vind het een teken van onvolwassenheid van de mensheid (schijnzekerheid zoeken), en ik denk niet dat we die onvolwassenheid snel ontgroeien.

Mars

Berichten: 33269
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Abortus verboden in Alabama...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 14:01

Prolifers bekommeren zich alleen om baby’s die nog in de baarmoeder zitten. Zodra datzelfde kind na de bevalling hulp nodig heeft, psychisch niet in orde blijkt of homo/bi/trans/etc zijn ze nergens meer te bekennen.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 14:43

Mars schreef:
Prolifers bekommeren zich alleen om baby’s die nog in de baarmoeder zitten. Zodra datzelfde kind na de bevalling hulp nodig heeft, psychisch niet in orde blijkt of homo/bi/trans/etc zijn ze nergens meer te bekennen.

Ja precies, als dat kind homo durft te zijn wordt het door diezelfde pro-lifer die de abortus verhinderde verketterd.

Marjo

Berichten: 37246
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: Abortus verboden in Alabama...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 14:58

Hypocrisie ten top.

Lillian__

Berichten: 3275
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 16:42

Lillian__ schreef:
Jonges dit begint op the handmaids tail te lijken... echt absurd.

handmaids tale, sorry autocorrectie

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 21:59


vikawiek

Berichten: 1503
Geregistreerd: 24-10-16
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 22:05


speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3032
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Abortus verboden in Alabama...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 22:09

What the actual fack. Gadverdamme

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 22:10

Bah, bah, bah. Je zou ze toch aan hun vuile ballen ophangen? Net zo erg als de verkrachters zelf zijn ze.

"Het zou het leven van de jongen verwoesten". :+ Bewijst maar weer eens dat er meer waarde gehecht wordt aan het leven van mannen dan dat van vrouwen. :j

Marjo

Berichten: 37246
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 22:12

vikawiek schreef:
Sunnda schreef:
https://nos.nl/artikel/2291843-amerikaa ... hting.html

De laatste alinea is echt meg schokkend. -O-
Ik begrijp niet waarom Europa toch altijd zo'n voorbeeld neemt aan Amerika, wat een ellende daar zeg.

:wow: :r
what the fiets??!

Dit is niets nieuws voor Amerika. Hebben jullie de serie 13 Reasons Why gezien?
Zal het even in spoilertag plaatsen voor degene die de serie niet gezien hebben en nog willen zien.

Spoiler:
Hier wordt één van de hoofdpersonen verkracht door een jongen uit een rijke familie. Haar vriend ziet dit, en doet er niets aan.
Tijdens de rechtszaak wordt de rijke verkrachter nog net niet vrijgesproken, hij krijgt enkel een taakstraf. De vriend die níet heeft meegaan aan de verkrachting maar het dus liet gebeuren, werd veroordeeld tot een celstraf.
In een aflevering achter de schermen, werd verteld dat ze dit zo realistisch mogelijk wilden weergeven. Dit zijn dus dingen die gewoon gebeuren in de USA. Heb je geld, kun je goede advocaten betalen en wordt de verkrachter zelfs nog beschermd onder het mom van 'anders lijdt zijn toekomst onder die ene fout'.

Urbanus

Berichten: 44952
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Abortus verboden in Alabama...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 22:14

Brock Turner.

Nuff said.

vikawiek

Berichten: 1503
Geregistreerd: 24-10-16
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 22:25

MarcoBorsato schreef:
Brock Turner.

Nuff said.

Precies.

Die gek heeft ook een tijdje na zijn veel te korte straf lopen zeuren op social media over hoe goed het weer met hem na dat “that” hem had aangegeven. Oftewel het meisje dat ‘ie had verkracht
Ja joh, zo’n lieve jongen met een veel belovende toekomst. Gelukkig heeft ie zo’n lieve pappie die alles wel voor m doet
8)7

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Re: Abortus verboden in Alabama...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 22:33

Met 'grab 'em by the pussy'- Trump als president voelen dit soort types zich al helemaal gelegitimeerd. Ziek land.