Duncan heeft het Eurovisie Songfestival gewonnen!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shadow0

Berichten: 43500
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Duncan heeft het Eurovisie Songfestival gewonnen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 12:07

(Misschien kunnen we Zandvoort nog afzeggen? O:) )

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 12:10

Shadow0 schreef:
(Misschien kunnen we Zandvoort nog afzeggen? O:) )


Toch maar naar Assen sturen :D :Y)

zonnebloem18

Berichten: 24835
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Duncan heeft het Eurovisie Songfestival gewonnen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 12:20

Laat maar komen hoor. Assen is er klaar voor.

rockwitch

Berichten: 11727
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 12:52

Sheehan schreef:
Ziggo is te klein, Ahoy is waarschijnlijk de beste optie. :P


Ahoy en Ziggo liggen qua capaciteit volgens mij redelijk bij elkaar in de buurt, al heeft Ahoy nog verschillende hallen. Geen idee wat het meest geschikt is.

Mand

Berichten: 3157
Geregistreerd: 27-04-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 12:55

rockwitch schreef:
Ahoy en Ziggo liggen qua capaciteit volgens mij redelijk bij elkaar in de buurt, al heeft Ahoy nog verschillende hallen. Geen idee wat het meest geschikt is.


Het verschil zit in hoe groot de floor is. Ik quote mezelf uit het andere topic:

Sheehan schreef:
Ik denk dat het Ahoy word, based op het verstand dat ik heb van poppodia :+ Ziggo word te klein, als ze daar een grote catwalk in bouwen dan is het -3500 mensen van de 6300 staanplaatsen die er zijn. Plus, als ze daar een greenroom willen creeëren, is de enige plek die daarvoor "plat" genoeg is de vip area maar dan moeten ze daar alle ramen uit halen omdat het anders nog te klein is :=

Ahoy heeft veel meer staanplekken, plus in Ahoy zijn er 6 (of meer) hallen waar ze een prachtige backstage in kunnen bouwen. De backstage van Ziggo is ook groot, maar niet zó groot, kan ik jullie met zekerheid zeggen :o

leintje_

Berichten: 4200
Geregistreerd: 13-12-06
Woonplaats: Breezand

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 13:02

rockwitch schreef:
Sheehan schreef:
Ziggo is te klein, Ahoy is waarschijnlijk de beste optie. :P


Ahoy en Ziggo liggen qua capaciteit volgens mij redelijk bij elkaar in de buurt, al heeft Ahoy nog verschillende hallen. Geen idee wat het meest geschikt is.

Ahoy is geschikter voor zo'n groot evenement omdat daar meer ruimte is voor decorstukken, techniek, kleedkamers etc. Die ruimte heeft de Ziggo Dome niet, dan zou daar wat op moeten worden gevonden.

rockwitch

Berichten: 11727
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: Duncan heeft het Eurovisie Songfestival gewonnen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 13:05

Klopt idd, dus dan is Ahoy wel een goeie keus, ook goed bereikbaar met de metro en flink wat parkeerplek bij Ahoy zelf.

Boras
Berichten: 9947
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 13:08

Shadow0 schreef:
(Misschien kunnen we Zandvoort nog afzeggen? O:) )


Goed plan :+

Boras
Berichten: 9947
Geregistreerd: 21-10-10

Re: Duncan heeft het Eurovisie Songfestival gewonnen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 13:10

Ik hoorde iemand vertellen dat hij volgend jaar zeker gaat kijken, naar alles.
Dat zou dan, inclusief alle shows, zo'n 800 euro gaan kosten. Zonder reis en verblijf.
Dure hobby :)

rockwitch

Berichten: 11727
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 13:13

Zandvoort hoeft van mij ook niet per se, ondanks dat ik ontzettend F1 fan ben, maar Zandvoort is niet meer geschikt voor de auto's van tegenwoordig. Wordt 1 grote optocht, tenzij ze de boel kunnen verbreden, dus doe dan maar gewoon Songfestival.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34625
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 13:14

Jammer alleen dat in Ahoy het geluid echt veel slechter is als bijv Ziggodome.

xPabloBokt

Berichten: 9395
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 13:14

Als ik zou gaan ga ik alleen naar de finale, maar dat hangt volledig af van het bedrag. Als het in de honderden loopt geef ik dat liever uit aan Rock Werchter :)

Pandameisje

Berichten: 4022
Geregistreerd: 23-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 13:32

ik heb niks met eurosongfestival maar ik ken een achtergrond zanger van Duncan (fotografeer voor een band waar die achtergrond zanger inzit) en die had ik beloofd om te kijken . uit eindelijk zat ik te juichen dat ze gewonnen hadden

Mand

Berichten: 3157
Geregistreerd: 27-04-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 13:32

Pandameisje schreef:
ik heb niks met eurosongfestival maar ik ken een achtergrond zanger van Duncan (fotografeer voor een band waar die achtergrond zanger inzit) en die had ik beloofd om te kijken . uit eindelijk zat ik te juichen dat ze gewonnen hadden


Leuk! Wie is dat? :o

Pandameisje

Berichten: 4022
Geregistreerd: 23-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 13:40

Sheehan schreef:
Pandameisje schreef:
ik heb niks met eurosongfestival maar ik ken een achtergrond zanger van Duncan (fotografeer voor een band waar die achtergrond zanger inzit) en die had ik beloofd om te kijken . uit eindelijk zat ik te juichen dat ze gewonnen hadden


Leuk! Wie is dat? :o


Marcel van Melrose (als je op google in typt de eerste foto zwart wit)

Seraphia
Berichten: 272
Geregistreerd: 07-05-14

Re: Duncan heeft het Eurovisie Songfestival gewonnen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 14:51

Rotterdam, Arnhem, Maastricht en Zwolle hebben interesse getoond. Voor mij persoonlijk zou Maastricht beter uit komen maar ik snap het wel als Rotterdam beter ligt. :) We gaan het zien en ik ga alvast sparen voor de ticketverkoop. :D Je betaalde daar zo'n 400+ euro maar dat zal in Nederland denk ik wel een stuk minder zijn. Een flesje cola kostte daar ook 6 euro dus de prijzen lagen sowieso al erg hoog daar.

Nessie

Berichten: 8578
Geregistreerd: 29-03-05

Re: Duncan heeft het Eurovisie Songfestival gewonnen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 14:58


Juut

Berichten: 6900
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 15:58

Boras schreef:
Ik hoorde iemand vertellen dat hij volgend jaar zeker gaat kijken, naar alles.
Dat zou dan, inclusief alle shows, zo'n 800 euro gaan kosten. Zonder reis en verblijf.
Dure hobby :)

Skiën schijnt duurder te zijn :P

Tallie1979
Berichten: 22750
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: Duncan heeft het Eurovisie Songfestival gewonnen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 16:23

Ahoy is op dit moment vol in de verbouw. Ik vraag mij af of de bouwer die nu bezig is daar het op tijd afgerond krijgt. :')

Als het klaar is, is het wel een enorm complex met onwijs veel ruimte! Dus dat zou het heel geschikt maken.

Ik ben dus benieuwd waar ze het gaan houden. Ahoy zou wel waanzinnig zijn, daar ben ik in 10 minuten. Dan is het wellicht de moeite waard om een ticket te kopen :D

roxiie

Berichten: 7825
Geregistreerd: 22-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 16:38

De Ziggodome is qua geluid in mijn ogen de beste optie, mar dat is qua ruimte mss een uitdaging. Maar laat het alsjeblieft NIET in de Arena zijn, daar is het geluid zooooo slecht.

leintje_

Berichten: 4200
Geregistreerd: 13-12-06
Woonplaats: Breezand

Re: Duncan heeft het Eurovisie Songfestival gewonnen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 16:41

Het geluid in de Johan Cruiff Arena is idd echt ruk, maar ik geloof dat dat ook lastig is i.v.m. de voetbalcompetitie

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 17:14

Speelt de kwaliteit van het geluid überhaupt een rol dan bij de keuze?
Zolang het meerendeel van de inzendingen bestaat uit nummers die het vooral moeten hebben van de extravagant uitgedoste dansers (of hun torso's), uitbundige effecten (meer vuur uit het decor dan uit het optreden zelf), bizarre choreografieën en/of de goede (ongezien douze points voor Griekenland/Cyprus!) relatie met hun buurlanden, en zeker niet van de vaak onzuivere of gewoon technisch belabberde zang (hoorbare ademhalingen op plaatsen waar geen geschoolde zanger ze zou laten vallen, zeker niet op een groot, internationaal podium), en zolang miljoenenacts in de pauze nog veel erger zijn dan zelfs de slechtste deelnemers, is de akoestiek van de zaal wel het laatste waar de organisatie aan moet denken.

Suzanne F.

Berichten: 49207
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Duncan heeft het Eurovisie Songfestival gewonnen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 20:59

En Gelredome?

mika11

Berichten: 11107
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-19 22:57

Het gaat er vanavond bij Pauw ook over waar het volgend jaar gehouden moet worden. Dus misschien weer nieuwe inzichten :)

leintje_

Berichten: 4200
Geregistreerd: 13-12-06
Woonplaats: Breezand

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 23:47

Suzanne F. schreef:
En Gelredome?

Geldt hetzelfde voor als voor de arena, dat loopt ook spaak met de voetbalcompetitie