Duncan heeft het Eurovisie Songfestival gewonnen!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maartje1990

Berichten: 22289
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 13:43

Sizzle schreef:
Ik vond het wel heel Nederlands dat die vrouw (geen idee wie dat was) nog even snel zei: ‚Madonna was out of tune‘.

Madonna was echt een sneu optreden, maar ach past er ergens wel bij.


Nee ze zei "we liked madonna's autotune" op een gegeven moment werd haar nummer ge autotuned (dat hoort bij dat nummer) en toen hoorde je niet meer hoe vreselijk vals t was.

Edit: lol lees nu pas pagina's verder :+ je was al
Op de hoogte
Laatst bijgewerkt door Maartje1990 op 19-05-19 13:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Onali

Berichten: 18517
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 13:44

Ik zeg niet dat Duncan slecht is, ik vroeg me af of de andere nummers zo slecht waren.

Ik vind dit echt een 13 in een dozijn nummer. Tekst is niks bijzonders en de act zag er ook niet echt spectaculair uit.

Ik vond onze inzending in vorig jaar leuk, wiens naam ik uiteraard weer helemaal vergeten ben.
Maar een beetje countryachtig en klokken ofzo op de achtergrond.


*2016 Douwe Bob met Slow Down

Nummers uit 2017 en 2018 ken ik niet en hoef ik niet te kennen :+
Laatst bijgewerkt door Onali op 19-05-19 13:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolien87

Berichten: 17518
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 13:45

Ik vind het nummer van Duncan technisch een goed nummer en de uitvoering was zuiver. Wel even wat anders dan het hysterische geheig en gemauw wat tegenwoordig de boventoon voert.

Onali, bedoel je Waylon?

Mijn alltime favourite blijft toch wel Love shine a light van Katrina & the waves.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 13:48

Onali schreef:
Ik zeg niet dat Duncan slecht is, ik vroeg me af of de andere nummers zo slecht waren.

Ik vind dit echt een 13 in een dozijn nummer. Tekst is niks bijzonders en de act zag er ook niet echt spectaculair uit.

Ik vond onze inzending in vorig jaar leuk, wiens naam ik uiteraard weer helemaal vergeten ben.
Maar een beetje countryachtig en klokken ofzo op de achtergrond.


*2016 Douwe Bob met Slow Down

Nummers uit 2017 en 2018 ken ik niet en hoef ik niet te kennen :+


Je hebt hem uitgezet want je kan het niet aanhoren schrijf je :?

Onali

Berichten: 18517
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 13:48

Nee ik bedoelde Douwe Bob, maar dat was blijkbaar langer geleden dan ik dacht.

DiantaM
Berichten: 11285
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 13:48

Onali schreef:
Mizora schreef:
Voor alle mensen die het liedje dus gemist hebben:
[ Video ]

Hij komt van mijn middelbare school af, dus ik werd er zo al op gewezen. Normaal kijk ik niets van Eurovisie songfestival, het heeft mijn interesse niet. Maar ik vind dit wel echt mooi gezongen.


Dit is het winnende nummer?
Was de rest dan zo slecht ofzo?

Zo niet mijn smaak, heb hem uitgezet want ik kan het niet aanhoren.


Ook een nummer 1 hit op dit moment dus je bent toch in de minderheid. Maar goed, over smaak valt niet te twisten

Onali

Berichten: 18517
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 13:49

LadyMadonna schreef:
Onali schreef:
Ik zeg niet dat Duncan slecht is, ik vroeg me af of de andere nummers zo slecht waren.

Ik vind dit echt een 13 in een dozijn nummer. Tekst is niks bijzonders en de act zag er ook niet echt spectaculair uit.

Ik vond onze inzending in vorig jaar leuk, wiens naam ik uiteraard weer helemaal vergeten ben.
Maar een beetje countryachtig en klokken ofzo op de achtergrond.


*2016 Douwe Bob met Slow Down

Nummers uit 2017 en 2018 ken ik niet en hoef ik niet te kennen :+


Je hebt hem uitgezet want je kan het niet aanhoren schrijf je :?


Ja want een nummer die IK niks vind luister ik helemaal af.
Het zal best een goed nummer geweest zijn, maar ik word er niet warm of koud van. Niet mijn smaak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 13:49

Kunnen we dit topic misschien houden op vieren dat we eindelijk een keer gewonnen hebben? Vind het persoonlijk een beetje jammer als mensen hier hun gal komen spuwen over hoe slecht je het liedje vind ofzo. Blijkbaar is het goed genoeg want we hebben gewonnen en de meeste mensen hier zijn daar heel blij om dus don't kill the vibe please :o

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34787
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 13:50

Ik dacht dat je Waylon bedoelde. Wat een omhoog gevallen figuur vind ik dat. Dan heb ik veel liever Duncan. Lekker spontaan en down to earth, zo komt hij over iig.

Ineke2

Berichten: 33166
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 13:50

O echt Douwe?! Dat vond ik toch wel zo’n zeik nummer :o

Onali

Berichten: 18517
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 13:54

Annet_Dottie schreef:
Kunnen we dit topic misschien houden op vieren dat we eindelijk een keer gewonnen hebben? Vind het persoonlijk een beetje jammer als mensen hier hun gal komen spuwen over hoe slecht je het liedje vind ofzo. Blijkbaar is het goed genoeg want we hebben gewonnen en de meeste mensen hier zijn daar heel blij om dus don't kill the vibe please :o


Ik ben blij dat Nederland weer een keer gewonnen heeft maar ik spuug absoluut mn gal niet.

Ik had het nummer nog nooit gehoord en daar geef ik mijn mening over.
Dat ik het nummer niet leuk vind betekent toch niet dat jij het niet leuk mag vinden of dat je niet mag vieren dat er gewonnen is?

Onali

Berichten: 18517
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 13:55

SusanH schreef:
Ik dacht dat je Waylon bedoelde. Wat een omhoog gevallen figuur vind ik dat. Dan heb ik veel liever Duncan. Lekker spontaan en down to earth, zo komt hij over iig.



Nee Waylon moet ik ook niet hebben hoor.
Vreselijke kerel.

Jolien87

Berichten: 17518
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 13:58

Ik vond het echt bizar, het moment dat de laatste punten werden gegeven.
Toen hij begon met "Nine...." Dacht ik in een nanoseconde: "Wow, negenhonderd!" Maar dat bleek dus negentig. :')

Het lijkt me wel heel vet om het volgend jaar live mee te maken, zijn er meerderen hier die op tickets mikken?

Myour

Berichten: 3402
Geregistreerd: 21-05-08
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Duncan heeft het Euro Songfestival gewonnen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 14:07

Wat leuk een topic! Ik kijk sinds 2010 elk jaar steevast mee, gisteren echt nagelbijtend zitten kijken maar wauw! Ik ga zeker proberen voor tickets!

Goof

Berichten: 28995
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 14:29

Luckystory schreef:
Van mij had Italië mogen winnen. :D


Echt? Die gast leek op Junior van het vorige seizoen van dreamschool. Alsof hij zo stoned als een garnaal op dat podium stond.

anjali
Berichten: 15236
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Duncan heeft het Euro Songfestival gewonnen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 14:58

Ik kijk elk jaar. Fijn dat ditmaal een mooi lied won, vanwege de muzikale kwaliteit en niet vanwege een bizarre show eromheen.Alhoewel ik daar niet op tegen ben hoor,want het is toch ook een kijkspektakel.Proficiat Duncan, en volgend jaar is het dus in Nederland!

gerpiegorp

Berichten: 1586
Geregistreerd: 15-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 15:34

Goof schreef:
Luckystory schreef:
Van mij had Italië mogen winnen. :D


Echt? Die gast leek op Junior van het vorige seizoen van dreamschool. Alsof hij zo stoned als een garnaal op dat podium stond.


Ik vond die garnaal wel een lekker liedje hebben hoor :j Vooral dat geklap vond ik geinig, maar hij keek niet bijster enthousiast verder.
Ik vond Zweden ook wel heel gaaf, maar die arme man keek echt zó not amused toen hij maar 90 punten kreeg, vond het wel erg sneu. Ik had Zweden of Italië ook wel graag zien winnen.

Maar even hè, wie the f*ck was die irritante meid die onze punten voorlas? Jezus wat een vreselijk mens, ik vond haar niks. Hoezo had dat een campagne nodig? Lees gewoon je douze points voor en ga niet zo onnodig aandacht trekken :o

iirrssjjee

Berichten: 5958
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 15:37

gerpiegorp schreef:
Goof schreef:
Echt? Die gast leek op Junior van het vorige seizoen van dreamschool. Alsof hij zo stoned als een garnaal op dat podium stond.


Ik vond die garnaal wel een lekker liedje hebben hoor :j Vooral dat geklap vond ik geinig, maar hij keek niet bijster enthousiast verder.
Ik vond Zweden ook wel heel gaaf, maar die arme man keek echt zó not amused toen hij maar 90 punten kreeg, vond het wel erg sneu. Ik had Zweden of Italië ook wel graag zien winnen.

Maar even hè, wie the f*ck was die irritante meid die onze punten voorlas? Jezus wat een vreselijk mens, ik vond haar niks. Hoezo had dat een campagne nodig? Lees gewoon je douze points voor en ga niet zo onnodig aandacht trekken :o


Emma Wortelboer... Van spuiten en slikken. Ze wilde het ook heel graag presenteren begreep ik. Mag toch hopen dat dat niet gaat gebeuren.

Radiostilte
Berichten: 988
Geregistreerd: 15-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 15:58

iirrssjjee schreef:
gerpiegorp schreef:
Ik vond die garnaal wel een lekker liedje hebben hoor :j Vooral dat geklap vond ik geinig, maar hij keek niet bijster enthousiast verder.
Ik vond Zweden ook wel heel gaaf, maar die arme man keek echt zó not amused toen hij maar 90 punten kreeg, vond het wel erg sneu. Ik had Zweden of Italië ook wel graag zien winnen.

Maar even hè, wie the f*ck was die irritante meid die onze punten voorlas? Jezus wat een vreselijk mens, ik vond haar niks. Hoezo had dat een campagne nodig? Lees gewoon je douze points voor en ga niet zo onnodig aandacht trekken :o


Emma Wortelboer... Van spuiten en slikken. Ze wilde het ook heel graag presenteren begreep ik. Mag toch hopen dat dat niet gaat gebeuren.


O ik was dus gelukkig niet de enige die haar vreselijk irritant vond en niet kenden. Ik val niet eens zo over die opmerking van de auto-tune van Madonna. Die opmerking was niet nodig maar wel de waarheid. Maar voor de rest, wat een irritant mens en aandachttrekker (sorry is niet aardig maar wel mijn mening). Ik mag zo hopen dat zij idd niet gaat presenteren.

Moet het iemand zijn van de avrotros die het gaat presenteren? Of een andere niet-commerciële omroep? Ik zou anders Chantal Janzen ofzo wel leuk vinden, die is dat wel gewend live shows presenteren. Weet niet hoe haar engels is. Je moet natuurlijk niet iemand hebben staan die steenkolen engels praat. Geen idee of Michiel Huisman kan presenteren maar is dat anders niet wat?

Foaly

Berichten: 4987
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Duncan heeft het Euro Songfestival gewonnen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 16:32

Van mij mogen Jan en Cornald het doen :j

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 16:55

Luckystory schreef:
Van mij had Italië mogen winnen. :D


Tik van de molen gehad?
Wat een crimineel zeg. Ik schrok gewoon toen ik hem zag. brrr...

Wel weer erg vriendjes politiek tijdens de jury stemmen |(
Vooral dat boe geroep uit het publiek als er weer duidelijk werd gestemd. Ik en mijn vriendin hadden van de 41 landen, 22 goed geraden waar hun stemmen heen gingen. Dat is toch wel erg...

Maar verder:
*\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/*

Ben nog steeds misselijk van al het eten, drinken, spanning, schreeuwen, springen en juichen.

Foaly

Berichten: 4987
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Duncan heeft het Euro Songfestival gewonnen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 17:03

Wel het enige minpuntje aan Duncan z'n act :') :

Afbeelding

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Re: Duncan heeft het Euro Songfestival gewonnen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 17:13

Italië vond ik ook zeer goed. :D

Maar ik zie Nederland zoiets groots gewoon niet presenteren... :+

Autumnn

Berichten: 8092
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 17:33

Ik ben echt super trots dat we hebben gewonnen! Had echt fikse zweethanden van de spanning *\o/*

Wat hangt er trouwens qua prijs voor Duncan aan vast behalve de bokaal en eeuwige roem, weet iemand dat?

xxCYNNxx

Berichten: 5663
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 17:38

het nummer zelf van Italie ging nog wel, al is het absoluut niet mijn smaak. Maar ik vond die gast een ontzettend lelijke zangstem hebben. Dat is echt zo'n stem waarbij ik de radio direct uit zou zetten, hoe zuiver die stem dan ook zingt.

Wat betreft de vakjury vraag ik mij bij een aantal acts ook af hoe vakkundig die vakjury is...kuch San Marino kuch....of dat zijn pity punten geweest; zo van; ach heeft die toch nog wat puntjes

Vond het wel sneu voor Duitsland; geen enkel puntje van het publiek...zelfs San Marino kreeg nog punten daarvan. Zo slecht was het Duitse liedje niet.

Dat die man voor Zweden zo reageerde toen Zweden hun punten kreeg, begrijp ik wel. Die presentatoren brachten het allemaal echt alsof Zweden die benodigde 253 punten wel binnen hadden gekregen en dan blijkt het ineens maar 93 te zijn. Ik dacht zelf ook al toen ze maar bleven rekken en die 253 maar bleven noemen; ah nee he, Zweden wint dus...en toen kwamen de werkelijke punten.
Volgens mij heeft die gast hetzelfde als mij gedacht...nou ja, die dacht; YES its in the pocket....dus ik begrijp wel waarom die ineens zo betrok; grotere anticlimax kan je toch niet hebben als artiest.
Laatst bijgewerkt door xxCYNNxx op 19-05-19 17:44, in het totaal 1 keer bewerkt