Baudet stelt abortus, werkende vrouwen en meer ter discussie

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Electra63

Berichten: 17853
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 19:34

HorseTimeXL schreef:
karuna schreef:
Baudet is verbaal sterker dan Rutte denk ik. Ik vrees dat de laatste onderspit gaat delven. En dan zijn we als land nog meer de pineut. Ik ga niet kijken, beter van niet mezelf kwaad maken om een paar bekvechtende haantjes is me niet waard


Mee eens. Ik schrok ervan toen ik het las. Van mij mag die ook weg.. ben wel benieuwd wie er dan op hem stemmen. Had gehoopt na de laatste schrik dat de partijen buiten die van baudet om wakker waren geschud maar merk nog weinig. Hopelijk krijgt hij niet veel stemmen, en als dat wel zo is dan kan ik mijn eigen land niet denk ik..


Ik denk dat Rutte dit gaat winnen.
Die heeft inmiddels een bak ervaring. Heeft veel dossierkennis en is een hele goede debater, die zich niet snel uit de tent laat lokken.
Ik heb al eerder gezien, dat Baudet niet zo goed is in discussiëren als zijn stellingen met feiten worden weerlegd. Dan weet hij het even niet meer en gaat weer in het bankje zitten.

IMANDRA

Berichten: 9812
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 19:39

Electra63 schreef:
HorseTimeXL schreef:
Mee eens. Ik schrok ervan toen ik het las. Van mij mag die ook weg.. ben wel benieuwd wie er dan op hem stemmen. Had gehoopt na de laatste schrik dat de partijen buiten die van baudet om wakker waren geschud maar merk nog weinig. Hopelijk krijgt hij niet veel stemmen, en als dat wel zo is dan kan ik mijn eigen land niet denk ik..


Ik denk dat Rutte dit gaat winnen.
Die heeft inmiddels een bak ervaring. Heeft veel dossierkennis en is een hele goede debater, die zich niet snel uit de tent laat lokken.
Ik heb al eerder gezien, dat Baudet niet zo goed is in discussiëren als zijn stellingen met feiten worden weerlegd. Dan weet hij het even niet meer en gaat weer in het bankje zitten.

Eens!

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Baudet stelt abortus, werkende vrouwen en meer ter discussie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 20:07

Herfstig weer zeg,...de eikels vallen uit de boom.

Ik roep het al een hele tijd dit is een hele enge man.

Hoop dat mensen optijd inzien dat deze man iets anders wil dan Nederland redden.

En nee ik vertrouw nog niet op een goede afloop.

Dat er onvrede is onder een bepaalde groep mensen is geen rede om mij mijn vrijheden af te pakken.

Als hij wil dat zijn kinderen niet naar de opvang gaan gaat ie zelf maar lekker huisvader zijn....zijn wij er mooi vanaf.

Heb al een hele tijd dat liedje van Lilly Allen in mijn hoofd O:)

xrobbiee

Berichten: 300
Geregistreerd: 16-12-14
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 20:21

Afbeelding

Ook echt wel een beetje gehuild toen ik dit las, dit komt uit een boek dat Baudet ooit geschreven heeft. Ik heb zeker niet op hem gestemd, ga ik nooit doen maar ik ken indd mensen die dat wel hebben gedaan en die hem ook echt supporter in alles wat hij zegt en dat maakt me oprecht toch wel bang voor wat er komen gaat.
Edit: sorry voor de vage foto

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 20:30

Hopelijk neemt elke vrouw die npg serieus overweegt om op Forum cq Thierry te stemmen de moeite om bovenstaande tekst te lezen.
Hou jezelf niet voor de gek.

In M was net een discussie over Baudets essay en daarin werd een link gelegd met wat er nu gaande is in o.a. Alabama. En wat in meerdere staten in de VS dreigt te gebeuren. Dat komt ook niet uit de lucht vallen.
Het is echt niet voorbarig om luid en duidelijk stelling te nemen en je te realiseren dat ook anno 2019 volkomen vanzelfsprekend lijkende maar ooit fel bevochten rechten teruggedraaid kunnen worden.

mysa

Berichten: 10496
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Baudet stelt abortus, werkende vrouwen en meer ter discussie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 20:34

Pfff, essay gelezen. Review essay, noemt hij het. Is gewoon een vehikel om zijn persoonlijke boodschap te verkondigen. We wachten met spanning op Houellebecq's review van de review ;)

secricible

Berichten: 25699
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 21:31

eva1969 schreef:
Ik vind het zo grappig dat iedereen bij dit soort uitspraken direct op zijn achterste benen staat. In mijn ogen zegt Baudet niets dat niet waar is. Hij constateert gewoon en heeft ook nog eens gelijk. Hij zegt toch nergens in het artikel dat we vrouwen direct weer achter het aanrecht moeten gooien en volproppen met kinderen? Hij zegt ook nergens dat abortus verboden moet worden. Zijn uitspraak over euthanasie kan ik dan weer minder mee, maar ik ben inmiddels zo sceptisch over de schrijvende pers dat ik niet klakkeloos er van uit ga dat hij dat op die wijze gezegd heeft.
Hij wil het e.e.a. ter discussie stellen en daar is in mijn ogen helemaal niks mis mee.

Hij claimt wel dat het de schuld van de vrouw is en dat vind ik een beetje idioot. Als in de tijd van de apartheid de slaven het werk hadden neergelegd en de economie daardoor verslechterd was, is hetbdan de schuld van die slaven? Nee, het is de schuld van het feit dat de beginsituatie niet rechtvaardig was.
Wij vrouwen trekken naar gelijkheid toe, nu is het de taak van de man om ook in het gat te gaan springen dat er ontstaat ipv in een hoekje te mokken dat het "de schuld van de vrouw is dat het minderr gaat met Europa."

Anoniem

Re: Baudet stelt abortus, werkende vrouwen en meer ter discussie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 21:35

Ik vind het belachelijk dat iemand de gelijkheid van vrouwen en mannen in deze tijd nog steeds ter discussie stelt. Wat een vuile vent is die Baudet.

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 21:44

xrobbiee schreef:
[ [url=m/LgIIbn.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ook echt wel een beetje gehuild toen ik dit las, dit komt uit een boek dat Baudet ooit geschreven heeft. Ik heb zeker niet op hem gestemd, ga ik nooit doen maar ik ken indd mensen die dat wel hebben gedaan en die hem ook echt supporter in alles wat hij zegt en dat maakt me oprecht toch wel bang voor wat er komen gaat.
Edit: sorry voor de vage foto

:r :r :r :r :r :r

Blussem
Berichten: 1707
Geregistreerd: 11-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 21:51

Ook ik ben verbaasd over ophef.

En aan de andere kant maar klagen dat de huurprijzen zo omhoog zijn geschoten? Dit is idd wel het resultaat van de twee verdieners. Door dubbele inkomens zijn de huis prijzen omhoog geschoten met als gevolg dat nu beide zich een zo slag in de ronde kunnen werken en de ouders bijna geen tijd meer hebben voor hun kinderen.
Echt sneu voor heede daagse kinderen.

justkid

Berichten: 11816
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 21:54

Blussem schreef:
Ook ik ben verbaasd over ophef.

En aan de andere kant maar klagen dat de huurprijzen zo omhoog zijn geschoten? Dit is idd wel het resultaat van de twee verdieners. Door dubbele inkomens zijn de huis prijzen omhoog geschoten met als gevolg dat nu beide zich een zo slag in de ronde kunnen werken en de ouders bijna geen tijd meer hebben voor hun kinderen.
Echt sneu voor heede daagse kinderen.


Serieus? :')
Nou dan gaan de mannen toch lekker voor de kinders zorgen

Blussem
Berichten: 1707
Geregistreerd: 11-03-19

Re: Baudet stelt abortus, werkende vrouwen en meer ter discussie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 21:58

Dat zou heel mooi zijn. Jammer genoeg zijn al prijzen voor twee verdieners zo omhoog gejaagd dat haast geen doen is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 22:01

Blussem schreef:
Ook ik ben verbaasd over ophef.

En aan de andere kant maar klagen dat de huurprijzen zo omhoog zijn geschoten? Dit is idd wel het resultaat van de twee verdieners. Door dubbele inkomens zijn de huis prijzen omhoog geschoten met als gevolg dat nu beide zich een zo slag in de ronde kunnen werken en de ouders bijna geen tijd meer hebben voor hun kinderen.
Echt sneu voor heede daagse kinderen.

En jij denkt dat vrouwen in de vroegmoderne tijd allemaal netjes op stok gingen elke avond met de kinderen onder de vleugels en verder hun huis niet uit kwamen? Houd op, schei uit. :') Sla een degelijk geschiedenisboek open en je zult merken dat "de vrouw aan het aanrecht" iets heel recents is, en dat gezinnen met tweeverdieners al honderden jaren bestaan.

Sizzle

Berichten: 35704
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 22:02

Blussem schreef:
Dat zou heel mooi zijn. Jammer genoeg zijn al prijzen voor twee verdieners zo omhoog gejaagd dat haast geen doen is.


En dat geloof je ook allemaal zelf?
Als mensen niet perse 2 auto‘s willen en 3x op vakantie dan valt het heus wel een beetje mee.
Een vriendin van mij komt als alleenstaande moeder met 3 dagen werken ook rond hoor ;)

Veel 2 verdieners werken ook niet full-time, maar beide 3 of 4 dagen.

In de laagste lonen is een ander verhaal maar dat is nog nooit een feest geweest.

Dat boek is ronduit schokkend..... :r vrouwen willen graag verkracht worden?
-:(-

8nnemiek

Berichten: 43419
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 22:05

Blussem schreef:
Ook ik ben verbaasd over ophef.

En aan de andere kant maar klagen dat de huurprijzen zo omhoog zijn geschoten? Dit is idd wel het resultaat van de twee verdieners. Door dubbele inkomens zijn de huis prijzen omhoog geschoten met als gevolg dat nu beide zich een zo slag in de ronde kunnen werken en de ouders bijna geen tijd meer hebben voor hun kinderen.
Echt sneu voor heede daagse kinderen.

:')
Ik hoop dat je sarcastisch bent.

Die hoge huizenprijzen komen door de overbevolking. Vraag en aanbod.
Lekker door blijven fokken, dan wordt dat alleen nog maar erger.
Gratis anticonceptie en abortus, dát lost veel problemen op.

Christiene
Berichten: 7729
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 22:09

Cookies schreef:
_O- _O- _O- Die man is gek geworden. Misschien aan het behang zitten snuiven of zo?

Vroeger schreef hij ook al iets dergelijks over vrouwen weet niet wat precies maar ook zeer slecht

secricible

Berichten: 25699
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 22:10

Blussem schreef:
Ook ik ben verbaasd over ophef.

En aan de andere kant maar klagen dat de huurprijzen zo omhoog zijn geschoten? Dit is idd wel het resultaat van de twee verdieners. Door dubbele inkomens zijn de huis prijzen omhoog geschoten met als gevolg dat nu beide zich een zo slag in de ronde kunnen werken en de ouders bijna geen tijd meer hebben voor hun kinderen.
Echt sneu voor heede daagse kinderen.


Allemaal de schuld van die vrouwen die zo nodig denken dat ze dezelfde rechten zouden moeten hebben als de man.
Thuisblijven, benen wijd en fokken. Worden de huizen vanzelf goedkoper van :j

Anne_GTI

Berichten: 18204
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 22:22

Bloemetje75 schreef:
https://americanaffairsjournal.org/2019 ... modernity/

Mijn dochter van 15 had ook een hoop vragen. Ik hoop dat ze haar zelfdenkend vermogen en kritische houding nooit kwijt raakt.


Manmanman, geen doorkomen an...

En ik vertik het om te reageren op quotes die volledig uit hun verband getrokken zijn.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Baudet stelt abortus, werkende vrouwen en meer ter discussie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 22:32

Hij wilde Fortuyn zijn gedachtegoed toch naleven?
Hij bakt er niks van in dat geval..

Ik ga er nu eigenlijk van uit dat de stemmen voor het Forum stevig gaan dalen. Niet alleen door deze narigheid maar sowieso doordat het Forum al een poosje niet al te positief in de media verschijnt.
Baudet is extreem doorzichtig en mensen beginnen dat nu langzamerhand te zien volgens mij.

Mocht hij ooit hier premier worden dan ben ik weg :evaw:

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 22:33

Kijk in zulke tijden met vluchtige social media is bokt toch wel weer een fijn rustpunt zeg maar. Hier wordt weldenkend en onderbouwd gepraat, godzijdank er zijn nog mensen die wél nadenken.

Het is natuurlijk te mal voor woorden dit hersenspinsel van meneer. Idd waarschijnlijk ooit afgewezen door een onafhankelijke vrouw, peeuw. Heeft ie nu een relatie eigenlijk?

Maarrrrrr zet je maar vast schrap; ik denk dat zijn populariteit alleen maar gaat toenemen hierdoor. Het zou weleens vies kunnen tegenvallen bij hoeveel mensen dit toch wel heel lekker valt....

Achterom
Berichten: 23041
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 22:38

Arabesk schreef:
Kijk in zulke tijden met vluchtige social media is bokt toch wel weer een fijn rustpunt zeg maar. Hier wordt weldenkend en onderbouwd gepraat, godzijdank er zijn nog mensen die wél nadenken.

Het is natuurlijk te mal voor woorden dit hersenspinsel van meneer. Idd waarschijnlijk ooit afgewezen door een onafhankelijke vrouw, peeuw. Heeft ie nu een relatie eigenlijk?

Maarrrrrr zet je maar vast schrap; ik denk dat zijn populariteit alleen maar gaat toenemen hierdoor. Het zou weleens vies kunnen tegenvallen bij hoeveel mensen dit toch wel heel lekker valt....

Klopt, dat zie je in dit topic alleen al :j

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Baudet stelt abortus, werkende vrouwen en meer ter discussie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 22:39

Ik zie dat eerlijk gezegd niet.
Ja, hij wordt hier uitvoerig besproken, maar op alles behalve een positieve manier toch?

BigOne
Berichten: 38335
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 22:44

Mkango schreef:
Blussem schreef:
Ook ik ben verbaasd over ophef.

En aan de andere kant maar klagen dat de huurprijzen zo omhoog zijn geschoten? Dit is idd wel het resultaat van de twee verdieners. Door dubbele inkomens zijn de huis prijzen omhoog geschoten met als gevolg dat nu beide zich een zo slag in de ronde kunnen werken en de ouders bijna geen tijd meer hebben voor hun kinderen.
Echt sneu voor heede daagse kinderen.

En jij denkt dat vrouwen in de vroegmoderne tijd allemaal netjes op stok gingen elke avond met de kinderen onder de vleugels en verder hun huis niet uit kwamen? Houd op, schei uit. :') Sla een degelijk geschiedenisboek open en je zult merken dat "de vrouw aan het aanrecht" iets heel recents is, en dat gezinnen met tweeverdieners al honderden jaren bestaan.

In Nederland was het toch echt in de jaren vijftig zo dat vrouwen die trouwden gewoon ontslag kregen .

Achterom
Berichten: 23041
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 22:46

Shaggy09 schreef:
Ik zie dat eerlijk gezegd niet.
Ja, hij wordt hier uitvoerig besproken, maar op alles behalve een positieve manier toch?

Er zijn sowieso al twee personen voor uit gekomen dat zij zich achter deze ideeën scharen, ondanks dat de tendens in dit topic grotendeels negatief is.
Dat is voor mij wel een signaal ja :j

Anne_GTI

Berichten: 18204
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 22:48

Respect dat jullie je door dat essay heen geworsteld hebben!