Baudet stelt abortus, werkende vrouwen en meer ter discussie

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Boras
Berichten: 9967
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 09:03

Precies, MarliesV.

Ik vind hem een laf ventje. Nu en ook na zijn overwinningstoespraak. En na zijn urenlange meeting met een ideoloog van alt-right/extreem rechts uit de VS.


Wees een vent, draag je principes uit in duidelijke taal en krabbel niet terug.

Maar ja, zolang mensen alles slikken en zich in slaap laten sussen door hem....

Iemand die met dit soort denkbeelden (in aanraking) komt, moet je nog geen mm macht geven. We zien in andere landen waar dat toe leidt. Grenzen schuiven steeds een stukje verder op.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37320
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-19 09:04

Helaas kan ik zeker zo 10 mannen aanwijzen voor wie het de ideale leefvorm zou zijn. Die reageren nu al als je als vrouw verstand hebt van "mannendingen" ze je niet mogen of domweg negeren. Of je openlijk de mond willen snoeren. Een van mijn leraren op de hts was er zelfs open over in de klas. Ik hoorde thuis achter het aanrecht en niet in zijn klaslokaal. :n

fransje23

Berichten: 15425
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 09:05

oomens schreef:
Cowboy55 schreef:
En dus?

Nou ja, het werd gebracht alsof het iets hééél vreemds, haast ondenkbaar, zou zijn als een autoriteit zich met iemands gezinsgrootte zou bemoeien, terwijl dat heel lang en tot heel kortgeleden (in Nederland tot zeker na WOII, en in sommige kringen waarschijnlijk nog veel recenter of nu nog steeds) iets heel gebruikelijks is geweest.


Daar ben ik mij terdege van bewust!
Kom uit een katholiek nest met heel veel ooms en tantes :+

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37320
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-19 09:08

Mijn ouders hebben de pastoor nog aan de deur gehad omdat ze niet snel genoeg voortplantten. Mijn paps heeft hem vriendelijk toch dwingend de deur uitgewerkt. Mijn moeder had voor haar trouwen een goede baan bij de bank. Na haar trouwen mocht ze bij hoge uitzondering en met toestemming nog even blijven werken om haar vervanger in te werken. :(:) en is toen met bloedend hart thuis komen zitten, zij niet blij, bank niet blij maar het mocht gewoon niet

Boras
Berichten: 9967
Geregistreerd: 21-10-10

Re: Baudet stelt abortus, werkende vrouwen en meer ter discussie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 09:20

Een ieder die de jaren vijftig idealiseert, kan worden verwezen naar de docu die momenteel in delen bij de NPO wordt uitgezonden: de (h)eerlijke jaren vijftig.

Heel toepasselijk, ook het lot van de vrouw komt aan bod.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 09:23

Pipodipo schreef:
NatasjavE schreef:
Ohh Ik ken Houellebecq wel hoor. Ook gelezen ook.
Dit boek dan niet. Weet ook nog niet of ik deze van hem ga lezen.

Haha, plusje achter je naam *D .


Want?

Je wereldbeeld kanpt er niet van op hoor.

MarjanB

Berichten: 16550
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Baudet stelt abortus, werkende vrouwen en meer ter discussie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 09:35

Vraag me af hoe lang wachtlijsten in het ziekenhuis worden als alle zusters, vrouwelijke artsen en ondersteunend vrouwelijk personeel maar niet meer moeten gaan werken en vooral meer kinderen moeten maken :')

Ik ben 35, kindloos, met een fulltime baan en samenwonend. Nou echt niet dat ik me door zo’n griezel laat vertellen dat ik kinderen uit moet poepen.. wil geen kinderen op laten groeien in de huidige samenleving. Al helemaal niet als baudet aan de macht komt :+

Taffje

Berichten: 2656
Geregistreerd: 03-01-06
Woonplaats: Terschuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 09:39

Even los van wat ik van die man vind (nee zou niet op hem stemmen) vind ik dit hele verhaal wel enorm opgeblazen door de pers..
Hij geeft in dat essay idd reactie op een boek en spiegelt dit naar onze maatschappij, hier worden nu stukjes uitgeknipt en uit de context getrokken als zijnde dat hij dit zou willen wat hij nergens gezegd heeft.
Het euthanasie deel bijvoorbeeld, FvD staat juist achter een verruiming van de mogelijkheden voor euthanasie.
Er is ook nergens gezegd dat het recht op abortus zou moeten verdwijnen (lees ik ook op diverse sites) maar hij zegt wel (en dat zie ik in mijn omgeving ook gebeuren) dat mensen hier bewuster mee zouden moeten omgaan, je wil niet weten hoeveel vrouwen een abortus laten plegen omdat het nu niet zo goed uitkomt om een kind te krijgen om dan vervolgens en jaar of vijf verder aan kinderen te beginnen met dezelfde partner.
En ja, onze huizenprijzen zijn zo bizar hoog geworden omdat we zonodig allemaal met dubbele inkomens huizen moesten kopen.

Veronica2
Berichten: 2698
Geregistreerd: 26-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 09:44

NatasjavE schreef:
Ohh Ik ken Houellebecq wel hoor. Ook gelezen ook.
Dit boek dan niet. Weet ook nog niet of ik deze van hem ga lezen.
NatasjavE schreef:
Pipodipo schreef:

Haha, plusje achter je naam *D .


Want?

Je wereldbeeld kanpt er niet van op hoor.

Dat klopt zeker, maar het zorgt wel voor een brede ontwikkeling. Niet alles wat je leest hoef je het mee eens te zijn, maar het voegt wel iets toe aan hoe je de wereld bekijkt. Provocatie is zijn middel, wat het wel weer fijn maakt dat hij geen politicus is, zoals Baudet.

8nnemiek

Berichten: 43468
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 09:48

Taffje schreef:
Even los van wat ik van die man vind (nee zou niet op hem stemmen) vind ik dit hele verhaal wel enorm opgeblazen door de pers..
Hij geeft in dat essay idd reactie op een boek en spiegelt dit naar onze maatschappij, hier worden nu stukjes uitgeknipt en uit de context getrokken als zijnde dat hij dit zou willen wat hij nergens gezegd heeft.
Het euthanasie deel bijvoorbeeld, FvD staat juist achter een verruiming van de mogelijkheden voor euthanasie.
Er is ook nergens gezegd dat het recht op abortus zou moeten verdwijnen (lees ik ook op diverse sites) maar hij zegt wel (en dat zie ik in mijn omgeving ook gebeuren) dat mensen hier bewuster mee zouden moeten omgaan, je wil niet weten hoeveel vrouwen een abortus laten plegen omdat het nu niet zo goed uitkomt om een kind te krijgen om dan vervolgens en jaar of vijf verder aan kinderen te beginnen met dezelfde partner.
En ja, onze huizenprijzen zijn zo bizar hoog geworden omdat we zonodig allemaal met dubbele inkomens huizen moesten kopen.

Nee, Baudet is gewoon aan het aftasten hoe ver hij kan gaan met zijn mening. Hij weet wat er geaccepteerd is in de samenleving, daar past hij zijn verkiezingsprogramma op aan, en met dit soort 'kleine' uitspraken en teksten probeert hij er achter te komen wat Nederland van zijn echte mening vindt, maar hij verpakt het zo dat hij er zich er nog makkelijk uit kan banketstaaf.

Ik vraag me overigens af wat er mis is met abortus als je nog niet klaar bent voor een kind. Jij vind het normaal dat jonge meisjes die nog studeren dan maar een kind geboren laten worden?

Nancy96
Berichten: 77
Geregistreerd: 05-01-11

Re: Baudet stelt abortus, werkende vrouwen en meer ter discussie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 10:05

Abortus is toch ook geen gewoon voorbehoedsmiddel? Om daar zo nonchalant mee om te gaan, gaat ook nogal ver. Het is nog steeds een leven wat je afbreekt en waar een hoop vrouwen later in hun leven serieus last van krijgen na een abortus.

Tevens vind ik dat vrouwen in deze maatschappij een hoop op hun bordje krijgen. Als je mee wilt tellen moet je serieus carrière maken, het grootste deel van de zorg voor kinderen en later je ouders is toch ook nog steeds voor de vrouw.
En iedereen heeft het zo druk, dat er geen tijd meer is voor vrijwilligers werk waardoor sportclubs, kerkorganisaties en ouderenzorg het steeds moeilijker krijgen om hun besturen en activiteiten rond te krijgen. En als dat allemaal weer door betaalde krachten gedaan moet worden, wordt alles veel duurder, waardoor we weer meer moeten gaan werken.

Naar deze dingen mag ook wel eens serieus gekeken worden en daar heb je soms mensen voor nodig die rare dingen roepen.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 10:10

Nancy96 schreef:
Tevens vind ik dat vrouwen in deze maatschappij een hoop op hun bordje krijgen. Als je mee wilt tellen moet je serieus carrière maken, het grootste deel van de zorg voor kinderen en later je ouders is toch ook nog steeds voor de vrouw.
En iedereen heeft het zo druk, dat er geen tijd meer is voor vrijwilligers werk waardoor sportclubs, kerkorganisaties en ouderenzorg het steeds moeilijker krijgen om hun besturen en activiteiten rond te krijgen. En als dat allemaal weer door betaalde krachten gedaan moet worden, wordt alles veel duurder, waardoor we weer meer moeten gaan werken.



Maar daar hoeven vrouwen toch niet alleen voor op te draaien? Waarom kan papa niet minder gaan werken?

En verreweg de meeste vrouwen laten niet zomaar even een abortus plegen. Dat is lariekoek.

IMANDRA

Berichten: 9823
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 10:46

pol013 schreef:
Ergens zit er een kern van waarheid in. Maar die ligt volgens mij niet op het punt van vrouwen emepancipatie.

Dat het lastig is om als gezin werk, kinderen en een relatie 'goed' te houden kun je niet ontkennen. Er zijn genoeg statistieken die dat (voor zover je 'goed' kunt definieren) onderbouwen.

In het essay word de emancipatie daar voor aangewezen. In dit topic het geld wat je nodig hebt om 'normaal' te leven.

Maar misschien zit het hem er (ook) juist in wat onze levens standaard is. Wat we als 'gemiddeld' beschouwen. Want 'we' vinden dat we allemaal op vakantie moeten kunnen, en allerlei media tot ons moeten kunnen nemen, en vaak mooie spullen moeten hebben. etc etc. Dát maakt het misschien juist moeilijk. Dat wat we als de standaard zien. (wat overigens vrij normaal is, dat de norm verschuift, altijd en eeuwig)

Om maar een voorbeeld te noemen: ons huis, ruim 100 jaar oud, word als 'klein' gezien. Terwijl hier vroeger met gemak een gezin van 12 zou hebben gewoond met een ruimte voor het varken en de koe. Vóór de uitbouw wel te verstaan.

Er zijn wel heel wat meer zaken verandert dan de vrouwen emancipatie die er voor zorgen dat we ons wat in de knel voelen. Ik vind het dus op zijn minst een heel kortzichtige kijk op de problematiek.

Buiten het feit dat mijn bloed gaat koken omdat het 'probleem' wat gesignaleerd word erg eenzijdig bij de vrouw weg gelegd word.

Mkango: ik vind dat óók een vorm van emancipatie. Dat je kunt kiezen hoe je je leven/relatie wil vormgeven. Kan mij heus voorstellen dat er mensen zijn die het fijn vinden op verzorgd te worden. De mate daarvan zal per persoon verschillen. Als het bij je past is dat toch prima?


Nu ben ik wel benieuwd hoe groot jou huis is dan, want volgens mij is dat niet zo :)).

@Nancy96: maar dat is het punt, er wordt niet nonchalant mee omgegaan.
Hoop dat het zo duidelijk is.

En grootste zorg voor de kinderen is voor de vrouw? Volgens mij is dat ieders eigen keuze. Vallen veel mensen nog in dezelfde genderrollen als voorheen? Zeker. Maar tegenwoordig kan je afgezien van zwangerschapsverlof maar hé de vrouw moet 't kind er alsnog uitpoepen dus op zich vind ik de vrouwelijke vorm van zwangerschapsverlof geen probleem gewoon zelf kiezen wie voor de kinderen zorgt. Ik heb bijv. met mijn vriend afgesproken dat hij naar alle waarschijnlijkheid huisvader gaat worden, die parttime werkt of fulltime vanuit thuis werkt. Ik blijf fulltime werken. Waarom? Omdat ik veel meer ambitie heb dan hij. Hey nog iets wat Baudet dus verkeerd heeft gezien, in mijn situatie dan.

BigOne
Berichten: 38417
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Baudet stelt abortus, werkende vrouwen en meer ter discussie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 10:50

Je kunt er van alles achter zoeken maar Baudet wil maar een ding, een boreale samenleving dus moeten er zoveel mogelijk witte kindjes geboren worden en hoe bereik je dat? Juist , ma thuis, verbod op abortus en fokken als konijnen.

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 11:01

Dat is misschien wat cru gesteld maar ik denk dat het daar wel op neer komt.
Grote vraag aangaande FvD is nu hoe zij omgaan met deze zogenaamd particuliere standpunten van Baudet.
Gezien het feit dat de mede-oprichter die niet zo veel zei op te hebben met "dat boreale gelul' vervolgens effectief buiten spel is gezet.

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: Baudet stelt abortus, werkende vrouwen en meer ter discussie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 11:03

Hij wint alleen maar stemmen met dit gel.l let maar op. Er zijn heel wat mensen die dit maar wat prachtig vinden.

Blussem
Berichten: 1707
Geregistreerd: 11-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 11:04

Nancy96 schreef:
Abortus is toch ook geen gewoon voorbehoedsmiddel? Om daar zo nonchalant mee om te gaan, gaat ook nogal ver. Het is nog steeds een leven wat je afbreekt en waar een hoop vrouwen later in hun leven serieus last van krijgen na een abortus.

Tevens vind ik dat vrouwen in deze maatschappij een hoop op hun bordje krijgen. Als je mee wilt tellen moet je serieus carrière maken, het grootste deel van de zorg voor kinderen en later je ouders is toch ook nog steeds voor de vrouw.
En iedereen heeft het zo druk, dat er geen tijd meer is voor vrijwilligers werk waardoor sportclubs, kerkorganisaties en ouderenzorg het steeds moeilijker krijgen om hun besturen en activiteiten rond te krijgen. En als dat allemaal weer door betaalde krachten gedaan moet worden, wordt alles veel duurder, waardoor we weer meer moeten gaan werken.

Naar deze dingen mag ook wel eens serieus gekeken worden en daar heb je soms mensen voor nodig die rare dingen roepen.

Ik kon niet beter zeggen.

Voor rest ben ik erg verbaast hoe de meeste hier reageren als je zegt dat vrouwen heel goed met kinderen zijn. De meeste begingen te steigeren en kruipen in de slachtoffer rollen terwijl eigenlijk een heel mooi compliment is.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37320
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-19 11:06

:') ik val daar niet onder hoor.

Maar meneertje is eigelijk beledigd dat we niet juichen om zijn stukje tekst :') . Was net op journaal :+

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Re: Baudet stelt abortus, werkende vrouwen en meer ter discussie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 11:09

Tja ach, dat heb je met narcisten.

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 11:10

Nancy96 schreef:
Abortus is toch ook geen gewoon voorbehoedsmiddel? Om daar zo nonchalant mee om te gaan, gaat ook nogal ver. Het is nog steeds een leven wat je afbreekt en waar een hoop vrouwen later in hun leven serieus last van krijgen na een abortus.

Tevens vind ik dat vrouwen in deze maatschappij een hoop op hun bordje krijgen. Als je mee wilt tellen moet je serieus carrière maken, het grootste deel van de zorg voor kinderen en later je ouders is toch ook nog steeds voor de vrouw.
En iedereen heeft het zo druk, dat er geen tijd meer is voor vrijwilligers werk waardoor sportclubs, kerkorganisaties en ouderenzorg het steeds moeilijker krijgen om hun besturen en activiteiten rond te krijgen. En als dat allemaal weer door betaalde krachten gedaan moet worden, wordt alles veel duurder, waardoor we weer meer moeten gaan werken.

Naar deze dingen mag ook wel eens serieus gekeken worden en daar heb je soms mensen voor nodig die rare dingen roepen.

Oh dus eigenlijk komt Baudet dus op voor de vrouw! Dat had ik even gemist, dank voor de verheldering.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37320
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-19 11:11

Ja was zo overduidelijk _O- echt zooooooo gemeeeeeen en oneerlijk dat we niet zijn tenen likken of zo :))

Maar ja op de vraag bent u tegen abortus, heel verhaal maar eigenlijk nee daar was hj niet zo happig op :n

Veronica2
Berichten: 2698
Geregistreerd: 26-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 11:21

Askja schreef:
Dat is misschien wat cru gesteld maar ik denk dat het daar wel op neer komt.
Grote vraag aangaande FvD is nu hoe zij omgaan met deze zogenaamd particuliere standpunten van Baudet.
Gezien het feit dat de mede-oprichter die niet zo veel zei op te hebben met "dat boreale gelul' vervolgens effectief buiten spel is gezet.

Dat had er ook niet uit gezien op de rand van een zwembad, zeg nou zelf. Maar even serieus: dit gebeuren laat maar weer eens duidelijk zien dat slechte publiciteit niet bestaat, er gaat heel erg veel aandacht (en discussie-energie) naar TB en daar is hij alleen maar blij mee.

Ibbel

Berichten: 49229
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 11:21

Verkondigt Baudet nou echt dat hij wil dat autochtone Nederlandse mannen hun vrouwen net zoals de door hem zo verguisde en gevreesde conservatieve Moslims gaan behandelen? Ik vraag me af of hij dat zelf ook door heeft :=
Laatst bijgewerkt door Ibbel op 21-05-19 11:31, in het totaal 1 keer bewerkt

plutolover

Berichten: 11706
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Baudet stelt abortus, werkende vrouwen en meer ter discussie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 11:28

Ik denk dat er als dit door wordt gezet er heel veel scheidingen komen.. maar wat hij vind hoeft de rest van de man dat niet te vinden.

Ik geloof nooit dat hij zoiets door kan zetten. Want never nooit dat mijn recht alleen de aanrecht is...

Karl66

Berichten: 29764
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 11:31

Wat is dat nou weer voor onzin, die FvD-propaganda dat er nonchalant abortussen gepleegd worden als gemakkelijke vorm van voorbehoedsmiddel. In Nederland wordt er goede voorlichting gegeven en is er goede toegang tot voorbehoedsmiddelen. Het gevolg is dat we een heel laag percentage abortussen hebben.

We krijgen ook niet minder kinderen omdat vrouwen nou opeens moeten werken om als gezin rond te komen. We krijgen minder kinderen omdat we kunnen plannen, omdat we de pil hebben. De trend naar kleinere gezinnen was er al in de jaren 60 en 70 van de vorige eeuw, toen de meeste vrouwen nog als huisvrouw thuis zaten. De meeste mensen zitten namelijk helemaal niet op een gezin van twaalf kinderen te wachten, die vinden twee of drie meer dan genoeg en dat heeft niks met de eisen van de huidige tijd te maken.

Baudet kan wel klagen dat het uit zijn verband gerukt is en dat hij alleen maar een boek bespreekt en dat het dus niet zijn eigen menig is. Maar als je de moeite doet om het essay te lezen, dan is het heel duidelijk dat hij ook zijn eigen mening geeft aan de hand van dat boek. Ik heb het al vaker gezegd, Baudet en de FvD zijn niet zo onschuldig als ze zich voordoen. Het is een partij met sterke fascistische trekken en hun ideologie is zeker gestoeld op het romantisch nationalisme, wat de voedingsbodem voor het fascisme is. Dit geblaat past dan ook precies in hun ideologie en dat gaat alleen nog maar sterker worden, nu ze het liberale deel van de partij aan het kaltstellen zijn.