Baudet stelt abortus, werkende vrouwen en meer ter discussie

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Winged

Berichten: 33088
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 11:32

Ibbel schreef:
Verkondigt Baudet nou echt dat hij wil dat autochtone Nederlandse mannen hun vrouwen net zoals als de door hem zo verguisde en gevreesde conservatieve Moslims gaan behandelen? Ik vraag me af of hij dat zelf ook door heeft :=

Nope, want daar zit een kleurtje op en die Nederlander is blond en heeft blauwe ogen. Dat weet je toch :))

Hier 30-jarige die een goede baan heeft, kindloos én hartstikke vrijgezel. Ik doe denk ik alles verkeerd in Tsjerrie zijn ogen.

Ik vind het griezelig dat er mannen en vrouwen zijn die zijn denkbeeld toejuichen.

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 11:35

Ibbel schreef:
Verkondigt Baudet nou echt dat hij wil dat autochtone Nederlandse mannen hun vrouwen net zoals de door hem zo verguisde en gevreesde conservatieve Moslims gaan behandelen? Ik vraag me af of hij dat zelf ook door heeft :=

Het probleem zit hem er waarschijnlijk ook niet in dat wat moslimmannen zouden doen, maar in het feit dat moslimmannen dat doen. Hij is niet tegen hiërarchische verhoudingen, integendeel, maar dan moet wel zijn soort mens (blanke, West-Europese man) daarin bovenaan staan.

Ibbel

Berichten: 49229
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 11:36

Ik vind het vooral verbijsterend. Hoe kun je zo blind zijn dat je zo iemand als politicus/leider van een land ziet? Ook mensen die gestudeerd hebben tuinen er in (niet dat die 'beter' zouden zijn dan 'de gewone man in de straat', maar als zelfs een studie - die je zou moeten leren onafhankelijk en analytisch te denken - niet voldoende is om zo'n griezel te doorzien...), en vrouwen idd. Onbegrijpelijk, en doodeng.

Karin

Berichten: 65337
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 11:48

Ik kan mij alleen maar aansluiten bij Ibbel. Ook ben ik oprecht benieuwd welke eigenschappen het zijn die zijn vriendin zo aanspreken.

Opvallend is vaak de reactie van zijn aanhang: 'nee hoor, dat bedoelt hij niet, je leest gewoon niet goed'. Zo kun je het natuurlijk ook draaien: het probleem bij de ontvanger leggen terwijl de zender vrijuit gaat. :j

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37320
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-19 11:49

Dat zegt hij in interview letterlijk vanmorgen ook zelf. Wij begrijpen hem niet en zijn dom en gek en hij zal het domme volk wel even uitleggen dat hij het allemaal zo goed weet en we hem braaf moeten volgen.

Waar heb ik daar eerder gehoord in de geschiedenis :o? >;)

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Baudet stelt abortus, werkende vrouwen en meer ter discussie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 11:52

Als hij het zo niet bedoeld kan die wel een cursus gebruiken want als politicus moet je toch een helder denkbeeld en standpunt op het volk overbrengen.

Is inderdaad gewoon slap gel*l natuurlijk. Die man heeft nooit normaal antwoord kunnen geven op sterke vragen. Altijd eromheen draaien. Geen sterke politicus wat mij betreft.

yarrah

Berichten: 2706
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: the city of the farting (groninger)horse!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 12:00

Hij heeft duidelijk een cursus gevolgd bij die Trump. Dezelfde ideeen en taal. Ze zeggen allebei dat ze zoooo intelligent zijn, maar ze weten absoluut niet wat ze zeggen. Dat maakt het heel grappig.....Maar er zit wel een gevaar aan er zijn teveel mensen die ze ook nog geloven. En in de verkiezingen kan dat enorme gevolgen hebben. Daarom STEM!!!!!!

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 12:15

Karin ik denk dat er best vrouwen zijn die het helemaal prima vinden als voor hun wordt besloten en nagedacht. Die helemaal geen zin hebben in werken en prima een paar kinderen op de wereld willen zetten. Dus zo'n vriendin zal hij wel hebben.
En daar is ook niks mis mee, ieder zijn of haar keuze.
Maar dat hoeft niet bij de rest opgedrongen te worden...

IMANDRA

Berichten: 9823
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 12:20

Djilna schreef:
Karin ik denk dat er best vrouwen zijn die het helemaal prima vinden als voor hun wordt besloten en nagedacht. Die helemaal geen zin hebben in werken en prima een paar kinderen op de wereld willen zetten. Dus zo'n vriendin zal hij wel hebben.
En daar is ook niks mis mee, ieder zijn of haar keuze.
Maar dat hoeft niet bij de rest opgedrongen te worden...


Inderdaad. Zij kiezen ervoor om geen keuze te hebben. Die keuze moet iedereen hebben imo.

Karin

Berichten: 65337
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 12:21

https://www.businessinsider.nl/thierry-baudet-vriendin/

Business Insider schreef:
In augustus gaf Baudet nog een interview aan Privé (te lezen via Blendle voor €0,49), waarin hij zei op zoek te zijn naar een serieuze relatie en op termijn een gezin. “Maar ik heb niet de vrouw om dat mee te doen. Nu is het zo dat mijn werkdagen vrij extreem zijn. Ik zie om me heen hoe heftig dat is met een gezin.”

Die uitspraak blijkt nu een rookgordijn om zijn relatie met Davide verborgen te houden voor de media.

In datzelfde interview schetst hij zijn ideale toekomstbeeld: een huis op het platteland en een vrouw die werkt. “En ik overdag bouillon aan het trekken ben en een beetje schrijf terwijl de kinderen op school zitten. Dat lijkt mij een prachtig huismannenbestaan.”

'...en een vrouw die werkt.' Maar dat zal hij dan vast niet zo bedoeld hebben. Oh wacht, het was een interview met Privé. :') :=

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Re: Baudet stelt abortus, werkende vrouwen en meer ter discussie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 12:23

:')

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30257
Geregistreerd: 08-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 12:24

Maar als je niks wil vinden als vrouw kun je natuurlijk ook gewoon SGP stemmen. Die hadden we al. En die hebben nog het benul dat bij "Wir haben es gewusst" nog een beetje politieke lading is en dat dat niet gewoon een Duits zinnetje is.

Hij begaat wel serieuze ongelukken deze week. Niet zo handig.

Cookies
Berichten: 6576
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 12:25

Ik vraag me af hoe hij dat wil gaan doen, alle vrouwen weer achter het aanrecht, bedrijven kunnen nu al niet aan personeel komen. Het onderwijs bestaat voornamelijk uit vrouwen, dus we kunnen dan ook niet meer naar school.

IMANDRA

Berichten: 9823
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 12:26

Karin schreef:
https://www.businessinsider.nl/thierry-baudet-vriendin/

Business Insider schreef:
In augustus gaf Baudet nog een interview aan Privé (te lezen via Blendle voor €0,49), waarin hij zei op zoek te zijn naar een serieuze relatie en op termijn een gezin. “Maar ik heb niet de vrouw om dat mee te doen. Nu is het zo dat mijn werkdagen vrij extreem zijn. Ik zie om me heen hoe heftig dat is met een gezin.”

Die uitspraak blijkt nu een rookgordijn om zijn relatie met Davide verborgen te houden voor de media.

In datzelfde interview schetst hij zijn ideale toekomstbeeld: een huis op het platteland en een vrouw die werkt. “En ik overdag bouillon aan het trekken ben en een beetje schrijf terwijl de kinderen op school zitten. Dat lijkt mij een prachtig huismannenbestaan.”

'...en een vrouw die werkt.' Maar dat zal hij dan vast niet zo bedoeld hebben. Oh wacht, het was een interview met Privé. :') :=


Ik zie steeds meer overeenkomsten met trump: die springt ook makkelijk van de ene naar de andere kant van een kwestie, en weer terug :))

8nnemiek

Berichten: 43469
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 12:27

Waaw, hij wil lekker thuis zitten, bouillon trekken en lavendel snuiven :')

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 12:35

Volgens mij mist Baudet zelf een stukje geschiedenis. Vroeger kregen mensen kinderen, niet uit liefde, maar omdat die kinderen gewoon mee aan het werk moesten. Er was geen sprake van vrije keuze in die tijd. Je werd geboren en je leven lag al vast, je ging gewoon doen wat je ouders deden en that's it. Als je dan nog eens je dochter uit kon huwen met de zoon van de buren naast je die een mooi stuk grond in bezit hadden was het nog beter want; nog meer grond op op te kunnen werken.
En als ik het mij goed herinner gingen vrouwen ook gewoon werken in die tijd... Bij de rijke mensen misschien niet, maar kloof tussen arm en rijk was erg duidelijk en daar zijn we nu precies opnieuw naar toe aan streven ofzo.

Baudet wilt dus terug naar deze tijd? Waar kinderarbeid normaal was, arme families een aardappel per persoon te eten kregen als avondmaal? En de kindersterfte ook velen malen hoger was... Het is maar wat je aantrekt zeker. Maar belachelijk veel kinderen hebben is bijna niet eens meer mogelijk in deze tijd, kinderen kosten geld en mogen (gelukkig) niet meer werken. Het hebben van zoveel kinderen heeft dus eigenlijk gewoon geen functie meer binnen onze maatschappij. Als je dan kijkt naar bepaalde landen in Afrika; daar heeft het op zich nog een functie om zoveel kinderen te krijgen want de helft komt uiteindelijk toch vroeg te overlijden... Dat probleem hebben wij hier niet meer.

Ik vraag me ook af hoe Baudet dan tegenover homoseksualiteit staat. Veel LGBT mensen die ik ken willen geen kinderen, of adopteren kinderen. Pleit hij dan ook voor het afschaffen van adoptie want ja... Dat komt ook vaak van het buitenland hé.. Niet goed om onze 'inheemse' bevolking in stand te houden.

anjali
Berichten: 15185
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 12:36

Ik durf het haast niet te zeggen want dan krijg ik weer heel bokt over me heen. Maar ik vind dat Baudet gelijk heeft. Ik ben al lid van een andere partij,anders zou ik op hem stemmen.

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Re: Baudet stelt abortus, werkende vrouwen en meer ter discussie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 12:38

Anjali, ik denk niet dat je reactie als een verrassing aankomt hoor. :+

Karin

Berichten: 65337
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 12:39

DezeNaam schreef:
Ik vraag me ook af hoe Baudet dan tegenover homoseksualiteit staat. Veel LGBT mensen die ik ken willen geen kinderen, of adopteren kinderen. Pleit hij dan ook voor het afschaffen van adoptie want ja... Dat komt ook vaak van het buitenland hé.. Niet goed om onze 'inheemse' bevolking in stand te houden.

Het homohuwelijk krijgt er vast ook nog wel een keer flink van langs. Binnen een homohuwelijk kun je vrouwen tenslotte niet inzetten als boreale broedmachine.

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 12:41

Anjali, als je wilt toelichten graag. Waarin heeft hij gelijk? Vrouwen niet meer werken en alleen geschikt voor huishouden en kinderen uitpoepen? Ja dat schrijf ik wat cru, maar zo komt hij op mij over.
Oh behalve voor hem zelf volgens de Privé dan. Dan mag hij lekker achter de geraniums en zijn vrouw werken :+

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 12:42

Karin schreef:
DezeNaam schreef:
Ik vraag me ook af hoe Baudet dan tegenover homoseksualiteit staat. Veel LGBT mensen die ik ken willen geen kinderen, of adopteren kinderen. Pleit hij dan ook voor het afschaffen van adoptie want ja... Dat komt ook vaak van het buitenland hé.. Niet goed om onze 'inheemse' bevolking in stand te houden.

Het homohuwelijk krijgt er vast ook nog wel een keer flink van langs. Binnen een homohuwelijk kun je vrouwen tenslotte niet inzetten als boreale broedmachine.


Je zou alleenstaande vrouwen natuurlijk kunnen inzetten als draagmoeder/broedmachine en dan via KI :P

MarjanB

Berichten: 16550
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 12:43

DezeNaam schreef:
Anjali, ik denk niet dat je reactie als een verrassing aankomt hoor. :+


:') nee niet echt. En je mag die mening prima hebben zolang je andere mensen ook hun eigen mening laat hebben.

yarrah

Berichten: 2706
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: the city of the farting (groninger)horse!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 12:43

Hij heeft duidelijk een cursus gevolgd bij die Trump. Dezelfde ideeen en taal. Ze zeggen allebei dat ze zoooo intelligent zijn, maar ze weten absoluut niet wat ze zeggen. Dat maakt het heel grappig.....Maar er zit wel een gevaar aan er zijn teveel mensen die ze ook nog geloven. En in de verkiezingen kan dat enorme gevolgen hebben. Daarom STEM!!!!!!

Karin

Berichten: 65337
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 12:43

Als dat jouw keuze is Anjali, dan is dat toch prima? Ik ben blij dat ik de keuze mag maken voor iets anders.

Wat spreekt jou zo aan in zijn denkbeelden?

Cookies
Berichten: 6576
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 12:43

Alleenstaande vrouwen kan echt niet. Die moeten maar op marktplaats.