Baudet stelt abortus, werkende vrouwen en meer ter discussie

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 16:13

Ik lees ook tussen de regels door vooral de angst dat de blanke westerse bevolking weg geconcureerd gaat worden door andere bevolkingsgroepen als gevolg van beperkte voortplanting.

Niemand mag in een keurslijf of verwachting worden gepropt. Zowel de vrouw niet als de man niet. Iedereen moet vrij zijn om z'n eigen pad te kiezen. Dan heb je pas ware gelijkheid.

Feit is wel dat het in de huidige maatschappij financieel bijna onmogelijk is om op 1 inkomen een gezin te onderhouden als je man niet een dik boven modaal inkomen heeft. Denk dat er genoeg vrouwen huismoeder zouden willen zijn maar dit simpelweg niet kunnen. Net zoals er vast mannen zijn die liever een parttime huispapa willen zijn terwijl hun vrouw carrière maakt........ keuzes en vrijheden waar niet iedereen de luxe toe heeft. Tenzij je op haags pluche zit.........

secricible

Berichten: 25698
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 16:15

eva1969 schreef:
Ik vind het zo grappig dat iedereen bij dit soort uitspraken direct op zijn achterste benen staat. In mijn ogen zegt Baudet niets dat niet waar is. Hij constateert gewoon en heeft ook nog eens gelijk. Hij zegt toch nergens in het artikel dat we vrouwen direct weer achter het aanrecht moeten gooien en volproppen met kinderen? Hij zegt ook nergens dat abortus verboden moet worden. Zijn uitspraak over euthanasie kan ik dan weer minder mee, maar ik ben inmiddels zo sceptisch over de schrijvende pers dat ik niet klakkeloos er van uit ga dat hij dat op die wijze gezegd heeft.
Hij wil het e.e.a. ter discussie stellen en daar is in mijn ogen helemaal niks mis mee.

Mwah wat ik lees geeft hij de gelijke rechten van vrouwen tov mannen de schuld van de "ondergang" van Europa en van dat "de islam" Europa "overneemt".
Ik vind dat op z'n minst gezegd een bijzondere simplistische kijk op de wereld. :+

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 16:15

Over het klimaat zegt hij misschien allerlei onzin, maar hij zou best wel eens gelijk kunnen hebben dat 'we' (=blanke, Westerse mannen) onze haast vanzelfsprekende dominante positie in de wereld aan het kwijtraken zijn of die al kwijtgespeeld hebben, en dat we die niet meer vanzelf gaan terugkrijgen als we op de huidige koers doorgaan. Op dat punt, of je dat nu een goede of slechte zaak vindt, moet je hem waarschijnlijk toch echt gelijk geven.

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 16:17

Tallie De opvoeding van de mannen inderdaad dus wat ze van huis uit meekrijgen. En nog steeds het beeld in de maatschappij dat vaak geschetst wordt dat mannen de hoofdverdiener moeten zijn.

Eva, hij stelt dat het komt omdat de vrouw onafhankelijk wil zijn. Dat is zeker ook zo ja (want stel je komt als vrouw alleen te staan en je hebt nooit gewerkt + waar was je studie dan voor), maar vrouwen moeten daarnaast wel werken wil een gezin het hoofd boven water kunnen houden. Een man moet wel een heel fiks salaris hebben moet de vrouw thuis kunnen blijven.
En dat zie ik zo snel niet terug.
Laatst bijgewerkt door Djilna op 20-05-19 16:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 16:18

Puur feitelijk gezien heeft hij gelijk.
In mijn regio kun je niet meer alleen een huis kopen op 1 salaris, daar moet een 2e salaris bij zitten.
Kinderen e.d. worden onder andere daardoor steeds later aan begonnen.

Maar hoe je in godsnaam precies dit ontstane probleem denkt op te lossen door aan de vrijheden van de vrouw te gaan zitten, ipv te zoeken naar een oplossing die meteen ook werkt voor de steeds grotere groep singels (wat ook een nieuw probleem vormt gezien onze maatschappij is ingericht op 2 verdieners).

Was het niet onze eigen overheid die vond dat alles privatiseren, inclusief de huizenmarkt, het beste idee was?
Waardoor onlangs nog een zweedse investeerder 10.000 huizen in NL opkocht en er dus een zweed geld zit te verdienen aan het imo basisrecht van een dak boven je hoofd.

De samenleving verandert, aan de goedbetaalde overheid om daar goede oplossingen voor te bedenken ipv vrouwen terug te willen brengen naar de middeleeuwen.

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 16:19

eva1969, kan zo even snel zijn mooie aanrecht quote niet vinden. Wel dit fijne stuk:
Citaat:
Tevergeefs. Aardige jongens halen het slechtste in jonge vrouwen naar boven. In weerwil van het dominante discours over het ‘zwakke’ geslacht is geen diersoort zo wreed als de jonge vrouw. Misschien is het evolutionair te verklaren – dat vrouwen een sterke spermadonor zoeken voor de voortplanting; dat het voortbestaan van de soort van een dergelijk afweermechanisme afhankelijk is.

Citaat:
En het werkt. Wat een hypocrisie om hem ‘misogynie’ te verwijten als vrouwen bij bosjes voor zijn methodes vallen (en massaal het masochistische Vijftig Tinten Grijs lezen). De realiteit is dat vrouwen niet alleen maar met omzichtig “respect” behandeld willen worden door hun sexpartner; dat ze helemaal niet willen dat je hun ‘nee’, hun weerstand respecteert: de realiteit is dat vrouwen overrompeld, overheerst, ja: overmand willen worden. Julien Blanc heeft volkomen gelijk en alle ‘jongens, maar aardige’ zouden zijn cursus moeten volgen.

Bron:
https://cult.tpo.nl/2017/03/17/julien-b ... en-gelijk/

Nee is volgens meneer geen nee en wij willen duidelijk overmand worden. Oh en wij zijn wreed :j

eva1969

Berichten: 4036
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 16:20

Djilna schreef:
Eva, hij stelt dat het komt omdat de vrouw onafhankelijk wil zijn. Dat is zeker ook zo ja (want stel je komt als vrouw alleen te staan en je hebt nooit gewerkt + waar was je studie dan voor), maar vrouwen moeten daarnaast wel werken wil een gezin het hoofd boven water kunnen houden. Een man moet wel een heel fiks salaris hebben moet de vrouw thuis kunnen blijven.
En dat zie ik zo snel niet terug.

In mijn ogen wil hij dit ter discussie stellen maar geeft hij niet op voorhand al de oplossing dat de vrouwen dan maar weer thuis moeten blijven en financieel afhankelijk van de man worden. Ik lees dat iig zo niet.
In mijn optiek constateert hij een probleem waar hij volgens mij gelijk in heeft en wil daar een oplossing voor bedenken. En om tot een oplossing te komen kan je dus daarover discussieren.

Ierpier

Berichten: 1831
Geregistreerd: 28-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 16:22

Ik heb geprobeerd het essay te lezen maar ik ben al snel afgehaakt. Wat een blaaskaak zeg met z'n pseudo-intellectueel gezever. Kwestie van als mensen niet begrijpen wat ik zeg klink ik vast slim. Ik vind 't een slijmerige blaaskaak die zijn sexisme en racisme achter het imago can "intellectueel" verbergt. Bah. Wilders is er tenminste eerlijk over :roll:
Laatst bijgewerkt door Ierpier op 20-05-19 16:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 16:22

Dit is ook zo'n fijn stukje:
Citaat:
Ook over vrouwen had Baudet op zijn minst opmerkelijk uitspraken. "Vrouwen excelleren over het algemeen minder in een heleboel beroepen. Ze hebben minder ambitie en hebben vaak meer interesse in familie-achtige dingen", zei hij tegen zakenblad Quote nadat hij net in de Kamer zat.

Dat is volgens Baudet niet seksistisch. "Het is gewoon zo."


Bron: https://www.nu.nl/politiek/5121641/over ... -zich.html

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 16:23

Wat een rasidioot. :') :')

Jammer dat hij best nog wel eens een gevaarlijke rasidioot zou kunnen blijken.

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 16:23

Gloa schreef:
Niemand mag in een keurslijf of verwachting worden gepropt. Zowel de vrouw niet als de man niet. Iedereen moet vrij zijn om z'n eigen pad te kiezen. Dan heb je pas ware gelijkheid.

Dat is een kijk op het leven.
Er zijn ook samenlevingen waar men behoorlijk succesvol het principe hanteert dat je maar gewoon doet wat er van je verwacht wordt, voor het algemeen belang, en dat het daarbij niet in de eerste plaats uitmaakt of je er gelukkig van wordt of niet. Niet iets waar mensen hier echt voor warmlopen, maar het zorgt wel voor een economie die al jaren onafgebroken groeit, en een invloed op het wereldtoneel die misschien nog wel harder groeit. Een invloed die we hier, met alle oog voor individuele keuzevrijheid, al decennia niet meer zien toenemen.

eva1969

Berichten: 4036
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 16:24

Selka, misschien heb je gelijk maar daarvoor zou ik alle volledige artikelen moeten lezen, stukjes als dit kunnen ook volledig uit hun verband getrokken worden en in de verkeerde context geplaatst.
Ik baseerde mijn opmerkingen op het stuk dat op nu.nl staat, nergens anders op en dat vond ik echt zo gek nog niet.

mysa

Berichten: 10496
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 16:25

Goed zo, meteen even de helft van zijn electoraat van zich vervreemd!

Ierpier

Berichten: 1831
Geregistreerd: 28-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 16:26

mysa schreef:
Goed zo, meteen even de helft van zijn electoraat van zich vervreemd!

Also hij dit niet al jaren roept en ze alsnog op hem hebben gestemd

Boras
Berichten: 9953
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 16:29

Baudet is zijn eigen ondergang.

Dit soort mannen kan zich niet lang genoeg beheersen en in de hand houden om werkelijk aan de macht te komen.

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 16:29

Nouja alleen dit stukje dan eva1969 uit het artikel wat jij aanhaalt:
Citaat:
Hij beschrijft dat van de vrouw wordt verwacht dat zij haar rol als ondersteuner van de man afwijst


Hoe kun je hier niet negatief tegenover staan?

Hoezo rol afwijzen? Waar staat dat dit mijn rol is (ik ben vrouw namelijk)?

Die aanname (het is geen feit!) alleen al, dat dit de rol van de vrouw is, bah!

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 16:32

eva1969 schreef:
Djilna schreef:
Eva, hij stelt dat het komt omdat de vrouw onafhankelijk wil zijn. Dat is zeker ook zo ja (want stel je komt als vrouw alleen te staan en je hebt nooit gewerkt + waar was je studie dan voor), maar vrouwen moeten daarnaast wel werken wil een gezin het hoofd boven water kunnen houden. Een man moet wel een heel fiks salaris hebben moet de vrouw thuis kunnen blijven.
En dat zie ik zo snel niet terug.

In mijn ogen wil hij dit ter discussie stellen maar geeft hij niet op voorhand al de oplossing dat de vrouwen dan maar weer thuis moeten blijven en financieel afhankelijk van de man worden. Ik lees dat iig zo niet.
In mijn optiek constateert hij een probleem waar hij volgens mij gelijk in heeft en wil daar een oplossing voor bedenken. En om tot een oplossing te komen kan je dus daarover discussieren.


Maar de vraag is, is het een probleem? Is het zo erg dat we, in deze tijd van overbevolking, niet meer allemaal een gezin met 4 of meer kinderen (willen) hebben?

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 16:35

Het probleem is, dat de economie is gebaseerd op groei.

Daarbij,is het wat vrouwen en mannen willen (laat en weinig kinderen)? Of is het omdat het niet anders kan?

Wat gebeurt er wanneer je er niks aan doet en mensen nog ouder voor een huis en kind moeten kiezen?

MyChoice

Berichten: 2197
Geregistreerd: 08-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 16:35

Amaryllis schreef:
Hij doet mij denken aan de leider van de dystopie in de serie the Handmaids Tale. Creep.


Precies dit

Kaitlyn

Berichten: 9728
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Re: Baudet stelt abortus, werkende vrouwen en meer ter discussie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 16:44

Ik vind het zo'n engerd. Als dit er door komt dan wordt het tijd om naar het buitenland te vertrekken. :=

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 16:45

oomens schreef:
Gloa schreef:
Niemand mag in een keurslijf of verwachting worden gepropt. Zowel de vrouw niet als de man niet. Iedereen moet vrij zijn om z'n eigen pad te kiezen. Dan heb je pas ware gelijkheid.

Dat is een kijk op het leven.
Er zijn ook samenlevingen waar men behoorlijk succesvol het principe hanteert dat je maar gewoon doet wat er van je verwacht wordt, voor het algemeen belang, en dat het daarbij niet in de eerste plaats uitmaakt of je er gelukkig van wordt of niet. Niet iets waar mensen hier echt voor warmlopen, maar het zorgt wel voor een economie die al jaren onafgebroken groeit, en een invloed op het wereldtoneel die misschien nog wel harder groeit. Een invloed die we hier, met alle oog voor individuele keuzevrijheid, al decennia niet meer zien toenemen.

Van die onafgebroken economische groei en idem invloed op het wereldtoneel profiteert echter in toenemende mate slechts een hele, hele kleine groep supperrijken, en zeker geen hele samenleving. Ik denk dat daar veel meer het probleem ligt. Die groep vertelt anderen dat ze maar gewoon moeten doen wat er van ze verwacht wordt. En dat is: harder werken voor minder geld.
En die superrijken zijn, drie keer raden, 9 van de 10 keer blanke Westerse mannen (plus een enkele oliesheik).

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 16:49

Een enkele oliesheik? Ik zou China bovenaan zetten. :D

JudithGigi

Berichten: 4218
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 16:49

Afgezien van het feit dat het absoluut niet oké is dat hij dit uberhaupt roept,

hoe ziet hij dit voor zich? Meerdere kinderen onderhouden van 1 salaris?

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 16:52

Nou, als de vrouwen stoppen met werken schieten de salarissen natuurlijk omhoog door het grote tekort. Kunnen mannen veel meer salaris vragen en dus een heel gezin onderhouden van 1 salaris :)* :')

JudithGigi

Berichten: 4218
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 16:53

Djilna schreef:
Nou, als de vrouwen stoppen met werken schieten de salarissen natuurlijk omhoog door het grote tekort. Kunnen mannen veel meer salaris vragen en dus een heel gezin onderhouden van 1 salaris :)* :')


Maar... Moeten we dan niet ook uiteindelijk nog meer van die "enge" buitenlanders binnen halen om een hoop te vullen? :')