Baudet stelt abortus, werkende vrouwen en meer ter discussie

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 03:04

pien_2010 schreef:
Klopt, neemt niet weg dat braakbal voor mij zo negatief is, dat je dit voor mensen gebruikt die gewoon fout zijn. En dan echt fout imo. Maar iedereen gebruikt zijn eigen jargon. En Joep kun je niet leuk vinden, of het niet mee eens zijn, maar braakbal ....nou zeg, gaat voor mij veel te ver.

In dat geval kan je wegblijven uit dit topic want zoals "JdR" eerder inventariseerde zijn de volgende woorden al gebruikt:
Nazi
Vrouwenhater
Racist
Narcist
Zijn moeder had hem beter door kunnen slikken
Flapdrol
Misselijkmakend
Omhoog gevallen gladjakker
Eng en naar ventje
Boreaal gelul
Slijmerige blaaskaak
Rasidioot
Engerd
Domme blaaskaak
Ariosofisch gelul
Randdebiel
Vuile vent
Laf ventje

Dan vind ik braakbal nog vriendelijk.

Electra63

Berichten: 17853
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 04:18

enzino schreef:
pien_2010 schreef:
Klopt, neemt niet weg dat braakbal voor mij zo negatief is, dat je dit voor mensen gebruikt die gewoon fout zijn. En dan echt fout imo. Maar iedereen gebruikt zijn eigen jargon. En Joep kun je niet leuk vinden, of het niet mee eens zijn, maar braakbal ....nou zeg, gaat voor mij veel te ver.

In dat geval kan je wegblijven uit dit topic want zoals "JdR" eerder inventariseerde zijn de volgende woorden al gebruikt:
Nazi
Vrouwenhater
Racist
Narcist
Zijn moeder had hem beter door kunnen slikken
Flapdrol
Misselijkmakend
Omhoog gevallen gladjakker
Eng en naar ventje
Boreaal gelul
Slijmerige blaaskaak
Rasidioot
Engerd
Domme blaaskaak
Ariosofisch gelul
Randdebiel
Vuile vent
Laf ventje

Dan vind ik braakbal nog vriendelijk.


Maar die kwalificaties over TB waren allemaal onderbouwd :D

Nu graag een mening over de inhoud van de column. ;) ook al is die van een braakbal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 04:40

Inhoudelijk vind ik de column van Joep niet noemenswaardig. Hij heeft het debat op TV gekeken en probeert er op zijn humoristische wijze (waar je van moet houden) een verslagje over te schrijven. Ik zie geen analyse en geen inhoudelijke punten waar je het mee eens of oneens kan zijn.

Waarom komt deze column opeens naar voren in dit topic? Wat is Joep zijn expertise in politiek of debatteren dat we geinteresseerd moeten zijn in zijn mening? Welk punt probeert hij eigenlijk te maken? Mijn persoonlijke mening is dat de column inhoudelijk waardeloos is en hij probeert aandacht te krijgen door een grappig verslagje te schrijven over een actueel onderwerp.

(Ik vond Joep trouwens altijd schitterend, alleen bleef hij jaren achter elkaar precies hetzelfde trucje doen. Nu is hij duidelijk zijn hoogtepunt voorbij en doet hij zo nu en dan nog een poging aandacht te krijgen).

Babootje

Berichten: 26341
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Baudet stelt abortus, werkende vrouwen en meer ter discussie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 07:27

Een eens enzino. De collumn is een duidelijk staaltje van makkelijk scoren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 07:36

Babootje schreef:
Een eens enzino. De collumn is een duidelijk staaltje van makkelijk scoren.


Op een hilarische manier! 8-)

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Baudet stelt abortus, werkende vrouwen en meer ter discussie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 07:40

Het is de manier waarop Youp iedere Nederlandse politicus die opvalt bespreekt.

Je kan er van houden of niet. Dat is persoonlijk.

Maar het is niet alsof hij de rest spaart.

Electra63

Berichten: 17853
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Baudet stelt abortus, werkende vrouwen en meer ter discussie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 07:58

Ik kon me erg vinden in de karakteranalyse van TB ;)
En met name de afkeuring over het rechts-extremistische filmpje.
Ik zie en hoor daar weinig afkeuring over vanuit FvD-aanhangers.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 08:36

Adelaide71 schreef:
Babootje schreef:
Een eens enzino. De collumn is een duidelijk staaltje van makkelijk scoren.


Op een hilarische manier! 8-)

Zijn optredens vind ik weinig meer aan, maar met het geschreven woord kan hij soms nog aardig leuk en treffend zijn (zoals met zijn glossy "Youp").

Ik denk trouwens dat sommige mensen naar zijn column verwijzen omdat hij beschrijft wat iedereen al aanvoelde maar niet zo leuk onder woorden kan brengen. Dan is het natuurlijk schitterend dat iemand met meer schrijfkunsten dat treffend neerzet. Maar inhoudelijk valt er weinig te bespreken... je vind het grappig of niet.

Veronica2
Berichten: 2669
Geregistreerd: 26-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 09:01

enzino schreef:
(Ik vond Joep trouwens altijd schitterend, alleen bleef hij jaren achter elkaar precies hetzelfde trucje doen. Nu is hij duidelijk zijn hoogtepunt voorbij en doet hij zo nu en dan nog een poging aandacht te krijgen).

Ja, dat gebeurt soms als je een tikkie terug krijgt en ineens vaste klant bent bij de cardioloog. Overigens vind ik Youp helemaal niet zo links en als hij dan al links zou denken, dan altijd nog links op Gooische wijze. Dat is gelukkig wat anders dan het extreem rechtse van TB. Het waren trouwens uilenballen:
Youpie schreef:
Ik begrijp dat het niet goed gaat met Thierry. Sinds hij in zijn overwinningspeech die uilenballen van Minerva heeft staan braken is het mis met onze boreale borrelprater.
.

mysa

Berichten: 10496
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Baudet stelt abortus, werkende vrouwen en meer ter discussie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 09:14

Zo nu en dan een poging om aandacht te krijgen? De man heeft een vaste column in de zaterdageditie van NRC.

Boras
Berichten: 9953
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 09:45

Ik denk dat het weinig te maken heeft met links of rechts of met fan zijn van Youp van het Hek of niet (ik zeker niet!).

Ik denk dat de inhoud op punten heel goed verklaart waarom Baudet (en ik schrijf heel bewust geen Forum alleen Baudet) in 2 maanden tijd 460.000 stemmen van de 1.060.00 stemmen kon verliezen.

Ik vermoed dat een heel groot deel van die 460.000 verloren stemmers iets of alles in die column onderschrijft en daarin de reden zag om niet weer op Baudet en/of Forum te stemmen.

Als ik in de top van Forum zat, dan zou ik laaiend op Baudet zijn.
Laatst bijgewerkt door Boras op 27-05-19 09:47, in het totaal 1 keer bewerkt

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 09:47

Boras schreef:
Als ik in de top van Forum zat, dan zou ik laaiend op Baudet zijn.

Heeft hij een gespleten persoonlijkheid dan? Hij ís in zijn eentje de top van zijn partij. Iedereen in de top die daar anders over denkt, mag vertrekken.

MarjanB

Berichten: 16485
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 10:15

oomens schreef:
Boras schreef:
Als ik in de top van Forum zat, dan zou ik laaiend op Baudet zijn.

Heeft hij een gespleten persoonlijkheid dan? Hij ís in zijn eentje de top van zijn partij. Iedereen in de top die daar anders over denkt, mag vertrekken.


:') Haha ik denk dat hij aardig dictatoriaal is ingesteld.

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 10:40

De column van Youp; op
zich scherp geformuleerd, daar is ie handig in maar wel een beetje preken voor eigen parochie. Lezers verwachten van hem nu eenmaal geen bijval voor Baudet.
En ja, ik vind Youp best een beetje een zelfingenomen braakbal, die al jaren hetzelfde kunstje doet en daarmee scoort. Mag ik vinden toch.

Karl66

Berichten: 29753
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 11:07

Boras schreef:
Ik denk dat het weinig te maken heeft met links of rechts of met fan zijn van Youp van het Hek of niet (ik zeker niet!).

Ik denk dat de inhoud op punten heel goed verklaart waarom Baudet (en ik schrijf heel bewust geen Forum alleen Baudet) in 2 maanden tijd 460.000 stemmen van de 1.060.00 stemmen kon verliezen.

Ik vermoed dat een heel groot deel van die 460.000 verloren stemmers iets of alles in die column onderschrijft en daarin de reden zag om niet weer op Baudet en/of Forum te stemmen.

Als ik in de top van Forum zat, dan zou ik laaiend op Baudet zijn.


Ik denk dat je je niet te rijk moet rekenen. Een deel van het verval is verklaarbaar uit de lage opkomst. Alle protestpartijen hebben verschrikkelijk slecht gescoord, blijkbaar zagen de proteststemmers geen reden om te komen stemmen en hebben ze deze keer geprotesteerd door niet te stemmen.

Tegelijkertijd wankelt zijn beeld van de nieuwe golden boy in de politiek, die alles wat hij aanraakt in goud verandert. Na zijn overwinning in de provinciale verkiezingen is hij alleen nog maar in het nieuws gekomen met neonazistische, boreale uitspraken, ruzie in de top van zijn partij, het niet verzilveren van zijn verkiezingswinst, domme uitspraken over vrouwen achter het aanrecht en de uitspraak: "Ich habe es gewüst." En op het moment dat zo'n beeld gaat wankelen, dan kan de val ook heel snel gaan.

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Re: Baudet stelt abortus, werkende vrouwen en meer ter discussie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 11:08

De opkomst was wel hoger dan vorige keren dat er voor de EU gestemd moest worden toch?

Veronica2
Berichten: 2669
Geregistreerd: 26-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 11:10

Tegen de tijd dat er weer TK verkiezingen zijn, is iedereen dat joch van Baudet alweer vergeten. Aan Youpie zullen we echter nog vaak denken.

Electra63

Berichten: 17853
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 11:10

Ontevreden stemmers zijn niet trouw. Ze wisselen de ene populist heel gemakkelijk in voor de andere populist :D.
Als Baudet nog wat foutjes maakt, dan zal de PVV vast weer stijgen.

Karl66

Berichten: 29753
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 11:11

@Djilna, maar nog steeds extreem laag in vergelijking met andere verkiezingen in Nederland.

Benzz
Berichten: 2895
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 11:12

Askja schreef:
En ja, ik vind Youp best een beetje een zelfingenomen braakbal, die al jaren hetzelfde kunstje doet en daarmee scoort. Mag ik vinden toch.

Denk niet dat hij er een nacht van wakker ligt :D

Ik vind hem hylarisch, maar ik ga al jaren naar zijn shows.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 11:12

Mensen zien gewoon wat voor een doorzichtige man Baudet nu eigenlijk is.
Doorzichtiger als GW als je het mij vraagt.

Boras
Berichten: 9953
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 11:22

Askja schreef:
En ja, ik vind Youp best een beetje een zelfingenomen braakbal, die al jaren hetzelfde kunstje doet en daarmee scoort. Mag ik vinden toch.


Vind ik ook

Boras
Berichten: 9953
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 11:24

Karl66 schreef:
Boras schreef:
Ik denk dat het weinig te maken heeft met links of rechts of met fan zijn van Youp van het Hek of niet (ik zeker niet!).

Ik denk dat de inhoud op punten heel goed verklaart waarom Baudet (en ik schrijf heel bewust geen Forum alleen Baudet) in 2 maanden tijd 460.000 stemmen van de 1.060.00 stemmen kon verliezen.

Ik vermoed dat een heel groot deel van die 460.000 verloren stemmers iets of alles in die column onderschrijft en daarin de reden zag om niet weer op Baudet en/of Forum te stemmen.

Als ik in de top van Forum zat, dan zou ik laaiend op Baudet zijn.


Ik denk dat je je niet te rijk moet rekenen. Een deel van het verval is verklaarbaar uit de lage opkomst. Alle protestpartijen hebben verschrikkelijk slecht gescoord, blijkbaar zagen de proteststemmers geen reden om te komen stemmen en hebben ze deze keer geprotesteerd door niet te stemmen.

Tegelijkertijd wankelt zijn beeld van de nieuwe golden boy in de politiek, die alles wat hij aanraakt in goud verandert. Na zijn overwinning in de provinciale verkiezingen is hij alleen nog maar in het nieuws gekomen met neonazistische, boreale uitspraken, ruzie in de top van zijn partij, het niet verzilveren van zijn verkiezingswinst, domme uitspraken over vrouwen achter het aanrecht en de uitspraak: "Ich habe es gewüst." En op het moment dat zo'n beeld gaat wankelen, dan kan de val ook heel snel gaan.


Eens.

pien_2010

Berichten: 43454
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 12:36

Karl66 schreef:
Boras schreef:
Ik denk dat het weinig te maken heeft met links of rechts of met fan zijn van Youp van het Hek of niet (ik zeker niet!).

Ik denk dat de inhoud op punten heel goed verklaart waarom Baudet (en ik schrijf heel bewust geen Forum alleen Baudet) in 2 maanden tijd 460.000 stemmen van de 1.060.00 stemmen kon verliezen.

Ik vermoed dat een heel groot deel van die 460.000 verloren stemmers iets of alles in die column onderschrijft en daarin de reden zag om niet weer op Baudet en/of Forum te stemmen.

Als ik in de top van Forum zat, dan zou ik laaiend op Baudet zijn.


Ik denk dat je je niet te rijk moet rekenen. Een deel van het verval is verklaarbaar uit de lage opkomst. Alle protestpartijen hebben verschrikkelijk slecht gescoord, blijkbaar zagen de proteststemmers geen reden om te komen stemmen en hebben ze deze keer geprotesteerd door niet te stemmen.

Tegelijkertijd wankelt zijn beeld van de nieuwe golden boy in de politiek, die alles wat hij aanraakt in goud verandert. Na zijn overwinning in de provinciale verkiezingen is hij alleen nog maar in het nieuws gekomen met neonazistische, boreale uitspraken, ruzie in de top van zijn partij, het niet verzilveren van zijn verkiezingswinst, domme uitspraken over vrouwen achter het aanrecht en de uitspraak: "Ich habe es gewüst." En op het moment dat zo'n beeld gaat wankelen, dan kan de val ook heel snel gaan.


Het zou kunnen karl dat dit de verklaring is, want ik heb niet het idee dat het populisme af aan het nemen is (integendeel). dus ik had een veel grotere stemmingsoverwinning verwacht door de populisten. Maar ze hebben het niet slecht gedaan in Europees verband, maar ik had veel hogere winst voor ze verwacht.

Het zou fijn zijn als vrouwen eens goed achter hun oren krabben als het om Baudet gaat, want openlijker vrouwonvriendelijke standpunten verkondigen als Baudet doet, kan eigenlijk niet. Als het aan hem ligt mogen we ook niet meer kiezen straks %) , of anders gezegd, als het aan deze man ligt gaan we wat vrouwen rechten betreft, weer enorm terug in de geschiedenis. Zijn standpunten zijn werkelijk zo oer conservatief, ook die standpunten had ik nooit verwacht nog in Nederland ooit te horen als een mening van een politicus :oo
Ik moet mezelf daarin wel enige naïviteit toekennen, daar ik nooit verwacht had, dat terugdraaien van rechten, tot de mogelijkheid zou behoren, zelfs in Nederland.

Daarin vind ik Wilders dan weer echt totaal anders. Hij heeft een echte anti islam, anti immigratie agenda (denk ik ook anders over) en is super rechts. In Nederland voor de TV houdt Wilders zich nog in, maar internationaal als spreker op bijeenkomsten van uiterst rechtse partijen, vind ik hem een stuk radicaler overkomen.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15925
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 12:46

Boras schreef:
Ik denk dat het weinig te maken heeft met links of rechts of met fan zijn van Youp van het Hek of niet (ik zeker niet!).

Ik denk dat de inhoud op punten heel goed verklaart waarom Baudet (en ik schrijf heel bewust geen Forum alleen Baudet) in 2 maanden tijd 460.000 stemmen van de 1.060.00 stemmen kon verliezen.

Ik vermoed dat een heel groot deel van die 460.000 verloren stemmers iets of alles in die column onderschrijft en daarin de reden zag om niet weer op Baudet en/of Forum te stemmen.

Als ik in de top van Forum zat, dan zou ik laaiend op Baudet zijn.

60% van de FvD stemmers is niet gaan stemmen voor het EP parlement. De echte challenge is volgend jaar.

En toegegeven, de uitspraken die hij op persoonlijke titel doet maken hem een domme l.u.l. En je kunt best een keertje iets anders bedoelen maar als het keer op keer is dan moet je je wel op je achterhoofd krabben.

Daarentegen, hij is niet de partij. En daar stem je uiteindelijk op.