Platte aarde, waarom?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 22:26

Anne. schreef:
Laurora schreef:
Ik vraag me trouwens af of er ook flat earth bokkers zijn die er misschien uit schaamte niet voor uit durven te komen?


Tuurlijk. Als je denkwijze en theorieën 3 pagina's lang belachelijk gemaakt worden, dan zou ik er ook weinig moeite in steken om te reageren :=

Tsja, ik heb met de meeste wappies geen moeite, maar dit is wel heel zot. :D

Of wat dacht je van de mensen die geloven dat Australie niet bestaat. Geen ideee waar ik dan in het verleden meerdere malen geweest ben. :+

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 22:27

Sunnda schreef:
Of wat dacht je van de mensen die geloven dat Australie niet bestaat. Geen ideee waar ik dan in het verleden meerdere malen geweest ben. :+

:wow: :oo :):)

xrobbiee

Berichten: 300
Geregistreerd: 16-12-14
Woonplaats: Noord Holland

Re: Platte aarde, waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 22:56

Afbeelding
Ben deze wel vaker tegen gekomen maar hoe dan :+

Sideswipe

Berichten: 285
Geregistreerd: 03-05-19
Woonplaats: Gliese581-d

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 09:42

Sunnda schreef:
Of wat dacht je van de mensen die geloven dat Australie niet bestaat. Geen ideee waar ik dan in het verleden meerdere malen geweest ben. :+



Dat pretpark ben ik ook geweest:
- ze vliegen eerst ca 20 uur rondjes over de oceaan om je te laten geloven dat je heeeel ver bent.
- de acteurs daar hebben een raar engels accentje.
- ze hebben zelfs gemuteerde grote konijnen gekweekt (kangeroos noemen ze die)

:+ :+ :+ :+ :+ :+ :+



Trouwens in een Stargate (SF serie uit de vorige eeuw) groepje word ook gediscussieerd over een scene waarbij ze Australië zijn vergeten op de kaart (groenland ook trouwens)
Afbeelding

Kaitlyn

Berichten: 9726
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 10:40

Balenciaga schreef:
De aarde is rond, net zoals een pannenkoek :D


Dus jij gelooft ook dat de aarde plat is. :')


En zijn er serieus theorieën dat Australië niet zou bestaan? WTF. _O-

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 10:54

Laatst bijgewerkt door Kuggur op 07-06-19 10:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 10:55

Kwanyin schreef:
Ik denk dat-buiten het proberen te rijmen met goddelijke verhalen- sommige mensen het fijn vinden om zich tot de uitverkoren bevolkingsgroep te kunnen benoemen. Dat jij het gevoel hebt dat jij niet tot dat “domme klootjesvolk” behoort dat maar braaf slikt wat die “grote slechte overheid” jou wilt doen geloven, maar dat jij bij die selecte groep mensen hoort die wèl weet hoe de wereld ineen zit en wat ze allemaal doen om de burger klein te houden. Jij bent slimmer dan de rest, jij beseft wel dat er meer is dan het oog kan zien. Jou hebben ze niet liggen!

Dit inderdaad.
Meestal zijn het, met alle respect, mensen met een wat lager IQ (je kan zelf proefjes doen om de kromming van de aarde te bewijzen, maar dat vergt wel wat intelligentie) en weinig belangrijks in hun leven die nu de kans zien opeens tot de slimste te behoren.

In het begin zullen ze vooral zoeken naar bewijs dat hun theorie bevestigd en na verloop van tijd zijn ze zo geïnvesteerd in de overtuiging dat het te pijnlijk wordt om tegenbewijs objectief te bekijken en grafen ze de kuil steeds dieper. Op YouTube kan je filmpjes vinden van mensen die eerst flat-earther waren en die geven bijna allemaal aan dat het een soort van sekte is waar je niet meer uit komt.

Sideswipe

Berichten: 285
Geregistreerd: 03-05-19
Woonplaats: Gliese581-d

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 10:57

Kaitlyn schreef:
Balenciaga schreef:
De aarde is rond, net zoals een pannenkoek :D



En zijn er serieus theorieën dat Australië niet zou bestaan? WTF. _O-



Het kan nog veel erger hoor..... Er zijn ook mensen die er echt van overtuigd zijn dat de aarde hol is en bewoond is door de Agarthanen.
De openingen zitten op de polen.

http://www.hetgrotereplaatje.nl/hollow-earth.html
http://www.volkwordtwakker.nl/nl/waarhe ... nnenaarde/

Misschien dat er nu ruzie ontstaat tussen de platte aarde en de holle aarde aanhangers....... :D :+ :P


Ik geloof er niet in, geloof helemaal niet veel. Zelfs niet of ik dit jaar nog glasvezel in de straat krijg :') .
Laatst bijgewerkt door Sideswipe op 07-06-19 11:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: Platte aarde, waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 11:09

Hoe bedenk je het. Prachtig verhaal in die laatste link.

Sideswipe

Berichten: 285
Geregistreerd: 03-05-19
Woonplaats: Gliese581-d

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 11:14

Cookies schreef:
Hoe bedenk je het. Prachtig verhaal in die laatste link.



Inderdaad, ik denk dat er vast een mooie SF serie van te maken is.

Sideswipe

Berichten: 285
Geregistreerd: 03-05-19
Woonplaats: Gliese581-d

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 11:30

enzino schreef:
Kwanyin schreef:
Ik denk dat-buiten het proberen te rijmen met goddelijke verhalen- sommige mensen het fijn vinden om zich tot de uitverkoren bevolkingsgroep te kunnen benoemen. Dat jij het gevoel hebt dat jij niet tot dat “domme klootjesvolk” behoort dat maar braaf slikt wat die “grote slechte overheid” jou wilt doen geloven, maar dat jij bij die selecte groep mensen hoort die wèl weet hoe de wereld ineen zit en wat ze allemaal doen om de burger klein te houden. Jij bent slimmer dan de rest, jij beseft wel dat er meer is dan het oog kan zien. Jou hebben ze niet liggen!

Dit inderdaad.
Meestal zijn het, met alle respect, mensen met een wat lager IQ (je kan zelf proefjes doen om de kromming van de aarde te bewijzen, maar dat vergt wel wat intelligentie) en weinig belangrijks in hun leven die nu de kans zien opeens tot de slimste te behoren.

In het begin zullen ze vooral zoeken naar bewijs dat hun theorie bevestigd en na verloop van tijd zijn ze zo geïnvesteerd in de overtuiging dat het te pijnlijk wordt om tegenbewijs objectief te bekijken en grafen ze de kuil steeds dieper. Op YouTube kan je filmpjes vinden van mensen die eerst flat-earther waren en die geven bijna allemaal aan dat het een soort van sekte is waar je niet meer uit komt.



IQ vind ik lastig te omkaderen. Zelf ben/was ik heel sterk in mijn wiskunde en natuurkunde. Ik heb genoeg mensen ontmoet die daar echt niks van snappen maar wel in één dag een andere taal kunnen leren.

Ik vraag mij dan ook af alle gelovers van dergelijke afwijkende theorieën per definitie een laag IQ hebben.

Onali

Berichten: 18449
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 12:00

Sideswipe schreef:
Cookies schreef:
Hoe bedenk je het. Prachtig verhaal in die laatste link.



Inderdaad, ik denk dat er vast een mooie SF serie van te maken is.


Heeft Jules Verne toch al gedaan. Journey to the centre of the earth :')

julius_juut
Zilveren 1 april Bokt-stokpaardtemmer

Berichten: 3101
Geregistreerd: 14-11-10

Re: Platte aarde, waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 12:15

Die laatste link is ook wel prachtig. 'Ze bouwen geen gebouwen' en het dan een paar regels verder over steden hebben. :')

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Re: Platte aarde, waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 12:21

En ik denk dat social media een heel groot vergif is in het verspreiden van zo’n gedachtegoed. Vroeger vonden zulke mensen elkaar moeilijker. Je hebt overal wel mensen met aparte ideeën maar het was al moeilijker om met elkaar in contact komen en ze te verspreiden. Nu kan elke gek iets op het internet zetten en het is bereikbaar voor miljoenen mensen. Wat vroeger nooit zou geraakt zijn bij iemand met hetzelfde gedachtegoed 10.000 kilometer verder, is zo daar. Dus je hebt heel wat meer kansen om je ideeën te verspreiden en mensen te beïnvloeden. Mensen die bijvoorbeeld een zware onvoldoende zouden krijgen op school voor vakken die draaien rond wetenschap, onderzoek en statistiek kunnen wel hun theorieën rondstrooien. Ah ja, want die wetenschapsmensen zijn een enge kliek die leugens verspreiden want eigenlijk zijn al die onderzoeken fout.

nps
Berichten: 1979
Geregistreerd: 12-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 12:37

ClauH schreef:
Citaat:
Waar is de rand dan?


[ [url=m/KKIe12.jpg]Afbeelding[/url] ]

Antarctica (of arctica, zo goed heb ik niet opgelet) is de rand.


Maar wat zit er dan aan de andere kant? -O-

Cowboy55
Berichten: 8482
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 12:44

Sideswipe schreef:
Ik geloof er niet in, geloof helemaal niet veel. Zelfs niet of ik dit jaar nog glasvezel in de straat krijg :') .


Glasvezel bestaat niet. Glas lijkt zelfs niet eens op vezels. Glasvezels zijn het Bielefelt van de wereld van produkten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 13:56

Kwanyin schreef:
En ik denk dat social media een heel groot vergif is in het verspreiden van zo’n gedachtegoed. Vroeger vonden zulke mensen elkaar moeilijker. Je hebt overal wel mensen met aparte ideeën maar het was al moeilijker om met elkaar in contact komen en ze te verspreiden. Nu kan elke gek iets op het internet zetten en het is bereikbaar voor miljoenen mensen. Wat vroeger nooit zou geraakt zijn bij iemand met hetzelfde gedachtegoed 10.000 kilometer verder, is zo daar. Dus je hebt heel wat meer kansen om je ideeën te verspreiden en mensen te beïnvloeden. Mensen die bijvoorbeeld een zware onvoldoende zouden krijgen op school voor vakken die draaien rond wetenschap, onderzoek en statistiek kunnen wel hun theorieën rondstrooien. Ah ja, want die wetenschapsmensen zijn een enge kliek die leugens verspreiden want eigenlijk zijn al die onderzoeken fout.

Dat weet ik niet. De tegenhangende theorie is dat er vroeger meer mensen waren die zulke dingen geloofden maar je hoorde ze niet omdat er geen internet was. Mogelijk dat juist het internet het makkelijker maakt om de waarheid te vinden. Een snelle google zoekopdracht mbt "aarde" geeft toch snel duizenden foto's en artikelen die spreken over een ronde aarde. Vroeger moest je dat ene getekende plaatje in het boek bij de buren maar vertrouwen.

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 14:10

Sideswipe schreef:
[onzin aan, troll mode aan]

Ja, nu ik er over nadenk. Als de aarde rond was dan zouden de hoeken van de rijbak ook lager zijn als het midden van de bak en dat is niet zo. Dus zou die dan toch plat zijn.......? Misschien dat daarom een rijbak vergunningsplichtig is zodat de grote boze gemeentes op de hoogte worden gesteld wie wel eens de waarheid zou kunnen achterhalen. :+

[onzin uit, troll mode uit]


Nee, daarom is het juist zo belangrijk dat je paard bergopwaarts kan lopen.

Sideswipe

Berichten: 285
Geregistreerd: 03-05-19
Woonplaats: Gliese581-d

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 14:38

julius_juut schreef:
Die laatste link is ook wel prachtig. 'Ze bouwen geen gebouwen' en het dan een paar regels verder over steden hebben. :')



Zijn dan ook luchtkastelen... :+

Onali schreef:
Heeft Jules Verne toch al gedaan. Journey to the centre of the earth :')


Dat is toch een film? Ik bedoel een serie met meerdere seizoenen.

Cowboy55 schreef:
Sideswipe schreef:
Ik geloof er niet in, geloof helemaal niet veel. Zelfs niet of ik dit jaar nog glasvezel in de straat krijg :') .


Glasvezel bestaat niet. Glas lijkt zelfs niet eens op vezels. Glasvezels zijn het Bielefelt van de wereld van produkten.



Ojee, dan ben ik opgelicht..... :')

Iriscope schreef:
Sideswipe schreef:
[onzin aan, troll mode aan]

Ja, nu ik er over nadenk. Als de aarde rond was dan zouden de hoeken van de rijbak ook lager zijn als het midden van de bak en dat is niet zo. Dus zou die dan toch plat zijn.......? Misschien dat daarom een rijbak vergunningsplichtig is zodat de grote boze gemeentes op de hoogte worden gesteld wie wel eens de waarheid zou kunnen achterhalen. :+

[onzin uit, troll mode uit]


Nee, daarom is het juist zo belangrijk dat je paard bergopwaarts kan lopen.



Hahaha dat is zo!


:D :D :D _/-\o_

enzino schreef:
Dat weet ik niet. De tegenhangende theorie is dat er vroeger meer mensen waren die zulke dingen geloofden maar je hoorde ze niet omdat er geen internet was. Mogelijk dat juist het internet het makkelijker maakt om de waarheid te vinden. Een snelle google zoekopdracht mbt "aarde" geeft toch snel duizenden foto's en artikelen die spreken over een ronde aarde. Vroeger moest je dat ene getekende plaatje in het boek bij de buren maar vertrouwen.


Mensen zijn, denk ik, net zo dom of net zo slim als vroeger. Alleen anders. Nu zijn we sneller en hopelijk beter geïnformeerd.

Van die foto als jou voorbeeld...Ja het internet heeft ons een handvat om makkelijker op onderzoek te gaan als je iets in twijfel trekt, dat is waar.

Aan de andere kant nodigt het ook uit om niet meer zelf na te denken want een andere heeft het al gedaan en kan die zelfde internet informatie stroom ons ook nadelig beïnvloeden zoals fake nieuws (Het staat op facebook dus zal wel waar zijn).

Maar er zijn daar ook andere krachten waarbij je beïnvloed word zonder dat je het wilt. Denk aan reclame.

Vroeger geloofde we dat er heksen bestonden omdat de buren dat zeiden. Nu geloven dat die messenset op Tellsell van €99,95 met twee gratis afwasborstels als je direct bestelt veeeeeel beter is als die van de blokker van €34,95.
Laatst bijgewerkt door khirshanta op 07-06-19 15:39, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd

Onali

Berichten: 18449
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 15:24

Sideswipe schreef:
Onali schreef:
Heeft Jules Verne toch al gedaan. Journey to the centre of the earth :')


Dat is toch een film? Ik bedoel een serie met meerdere seizoenen.



:x

Oorspronkelijk gepubliceerd: 25 november 1864

Urbanus

Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Platte aarde, waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 15:34

Zou je je berichten in 1 post willen plaatsen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 15:36

Shadow0 schreef:
Anne. schreef:
Wat? :') Bedoel je nou dat je bang bent dat bokkers de flat-earth-theorie gaan ondersteunen? Mogen bokkers geen flat-eathers worden?


Zowel in dit topic als in het vorige bleek dat voor sommigen de lijn al dun is. En het is niet onschuldig of alleen maar grappig: het ondermijnt het idee dat er een waarheid is die relevant is. Van onzinnige conspiracies gaat het vaak al vrij makkelijk naar niet bepaald niet onschuldige conspiracies (antivax, misinformatie over de MH17, politieke invloed.)


_O-
Ben je bang dat als anti vaxxers dit topic gaan bestormen om aan te tonen dat de wereld toch echt wel plat is?
:')

Eén ding is zeker, er zitten gelukkig geen piloten tussen de flat earthers :=

Sideswipe

Berichten: 285
Geregistreerd: 03-05-19
Woonplaats: Gliese581-d

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 15:36

Onali schreef:
:x

Oorspronkelijk gepubliceerd: 25 november 1864


Inderdaad een boek ... Ik zat met film/serie in mijn hoofd. Mijn punt ging om dat het ene holle aarde verhaal wel in een moderne serie omgezet kon worden en dit is ongeacht waar de oorsprong ligt, een boek of van mijn part een prehistorische grottekening.

MarcoBorsato schreef:
Zou je je berichten in 1 post willen plaatsen?



Ja hoor, Graag. Hoe doe ik dat?

(ojee ik krijg nu zeker een paar reacties dat er ergens een handleiding staat :7 )

Op andere forums weet ik dat er een "multi quote" knop is.
Laatst bijgewerkt door khirshanta op 07-06-19 15:41, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd

Urbanus

Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 15:41

Via meerdere tabs het topic openen is het makkelijkst. En dan quote - copy - paste.

Of via je telefoon naar beneden scrollen en quoten.

Sideswipe

Berichten: 285
Geregistreerd: 03-05-19
Woonplaats: Gliese581-d

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 15:42

MarcoBorsato schreef:
Via meerdere tabs het topic openen is het makkelijkst. En dan quote - copy - paste.

Of via je telefoon naar beneden scrollen en quoten.


Sideswipe schreef:
Onali schreef:
:x

Oorspronkelijk gepubliceerd: 25 november 1864


Inderdaad een boek ... Ik zat met film/serie in mijn hoofd. Mijn punt ging om dat het ene holle aarde verhaal wel in een moderne serie omgezet kon worden en dit is ongeacht waar de oorsprong ligt, een boek of van mijn part een prehistorische grottekening.

MarcoBorsato schreef:
Zou je je berichten in 1 post willen plaatsen?



Oke! 8-)