Nederland grote en dubieuze rol in apenhandel (Tilburg)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Loretta
Berichten: 8775
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 08:52

Ninette schreef:
Amber_anne schreef:
Vind dit topic helemaal off topic gaan met of mensen dood mogen of niet

Stichting aap vangt in sommige gevallen oude proefdieren op. Het probleem is dat deze apen nooit meer herplaatst kunnen en dat is wat stichting aap toch wilt. Dus moeten er permanente verblijven worden gemaakt die altijd in quarantaine staan omdat de dieren vaak geïnfecteerd zijn met ziektes. Daar moeten ze maar plek voor hebben en de laboratoria moeten deze apen ook maar af staan. Vaak is dat niet het geval en worden ze afgemaakt

Maar dat is toch ook al zo tegenstrijdig....je hebt een organisatie die zo zoveel mogelijk probeert deze dieren te redden/goed leven te bieden. Maar daarnaast heb je dus de handelaar die door zijn handel alles in stand houd. Uh iets van dweilen met de kraan open.

Vind jammer dat topic uit de hand loopt. Mijn bedoeling was wel een soort eyeopener ...ik wist namelijk niet van onze rol in de apenhandel. Heb nergens vermeld dat ik de noodzaak niet zie van dierproeven maar in mijn ogen kunnen de omstandigheden veel beter en zijn er nog tal van onnodige proeven wat anhders kan en is mijn hoop dat alle dierproeven straks vervangen kan worden.


Mensen die trouwens zelf de dierproeven uitvoeren zien dat ook als alles behalve ideaal. Die willen oom dat ernaltenatieve testmethoden komen en daar wordt dan ook aan gewerkt. Tot die tijd zal het toch een noodzakelijk kwaad blijven.
De oplossing voor dierproeven zal uiteindelijk njet van protestgroepen zoals animal rights en Peta komen. Maar juist van de wetenschappers die deze testen uit voeren.

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 08:56

@Quera Ook jij hebt niet goed gelezen of begrepen wat de anders denkenen bedoelen. Alle medicatie en medische uitvindingen die er tot nu toe gedaan zijn hoeven niet op de plank te blijven liggen. Die zijn er nu. Dat leed is inmiddels geleden. Het zou pas echt een verspilling zijn om dat niet meer te gebruiken. Het gaat over nieuwe testen.
En ja ik weet waar ik het over heb. Ik heb een aandoening die men graag wil repareren. Maar ik bedank voor de eer. Ik kan opeens omvallen. Dat kan ook over jaren gebeuren. Maar ik kan straks ook door een auto worden aangereden.

julius_juut

Berichten: 3104
Geregistreerd: 14-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 08:57

Captain schreef:
Ninette schreef:
Ik weet ook niet hoe het zit met dieren die na een experiment afgemaakt worden zonder dat dit per se hoeft? Het lijkt me dat die dieren ook wel een goed pensioen verdienen, indien ze geen pijn hebben. Maar ook hier zal vast een gegronde reden achter zitten.


Voor zo ver ik weet is het verplicht dieren die niet meer gebruikt worden te doden. Pensioen zou ook lastig zijn: Ze kunnen in contact geweest zijn met iets gevaarlijks dus ik gok dat ze in quarantaine moeten blijven, en het zijn niet tien dieren, maar heeeeeeeel veel. Zie eens een pensioenplek voor al die muizen, ratten, insecten, honden, katten, wat-dan-ook-en te vinden.



Vind ik dierproeven fijn? Nee. Vind ik dat er misschien nog betere regels moeten komen (of eigenlijk regels wegnemen, zodat stoffen die eigenlijk al wel getest zijn niet nog een keer hoeven testen)? Jep. Maar ik ben uitermate dankbaar voor alle pillen die ik zelf eet, en de pillen en apparaten die mijn moeder in leven houden.
En ook voor de pillen die mijn paard zijn cushing langer uit heeft laten houden.
En de wormmiddelen die zorgen dat mijn dieren niet sterven aan inwendige parasieten.
En de middelen die zorgen dat ze niet door luizen opgevreten worden.
En de entingen die zorgen dat ze niet aan de q-koorts neer gaan.

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 08:59

Jennyj01 schreef:
@Quera Ook jij hebt niet goed gelezen of begrepen wat de anders denkenen bedoelen. Alle medicatie en medische uitvindingen die er tot nu toe gedaan zijn hoeven niet op de plank te blijven liggen. Die zijn er nu. Dat leed is inmiddels geleden. Het zou pas echt een verspilling zijn om dat niet meer te gebruiken. Het gaat over nieuwe testen.
En ja ik weet waar ik het over heb. Ik heb een aandoening die men graag wil repareren. Maar ik bedank voor de eer. Ik kan opeens omvallen. Dat kan ook over jaren gebeuren. Maar ik kan straks ook door een auto worden aangereden.

Alleen het probleem is dus dat er voor heelveel geen medicatie is, of dat medicatie niet meer werkt. En er dus nieuwe medicatie nodig is.

Neroo
Berichten: 10272
Geregistreerd: 16-03-04
Woonplaats: Zuid-oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 09:03

Feit blijft dat dierproeven er nu eenmaal zijn, en deze zullen ook niet stoppen. Wat een paar personen op bokt daar ook van vinden. Jammer is wel dat je voor Nazi uitgemaakt wordt, als je je bepaalde dingen afvraagt die niet stroken met de algemene meningen.

Er wordt toch doorgegaan met allerlei onderzoeken om ziektes op te lossen en daardoor ook levens te verlengen, wat weer andere problemen oplevert op de langere termijn. Maar het blijkt lastig te kunnen zijn om daar naar te kijken, want sommige halen zijn of haar persoonlijke situatie erbij en dat is lastig een discussie houden, vanuit emotie. En vanuit mij persoonlijk ben ik ook dankbaar dat er medicijnen zijn als ik ziek ben. Maar vanuit dit standpunt probeer ik niet de discussie te voeren.

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 09:06

Neroo schreef:
Feit blijft dat dierproeven er nu eenmaal zijn, en deze zullen ook niet stoppen. Wat een paar personen op bokt daar ook van vinden. Jammer is wel dat je voor Nazi uitgemaakt wordt, als je je bepaalde dingen afvraagt die niet stroken met de algemene meningen.

Er wordt toch doorgegaan met allerlei onderzoeken om ziektes op te lossen en daardoor ook levens te verlengen, wat weer andere problemen oplevert op de langere termijn. Maar het blijkt lastig te kunnen zijn om daar naar te kijken, want sommige halen zijn of haar persoonlijke situatie erbij en dat is lastig een discussie houden, vanuit emotie.

Maar wie bepaald wanneer er verlengd mag worden? Is dat 10 jaar, 30 jaar, 50 jaar 70 jaar?
Om het bij mezelf te houden. Ik ben nu 27, met alle behandelingen mag ik in Mn handen klappen als dit 29 word.
Wat is dan het probleem op langere termijn??? En vanaf welke leeftijd gaat dat gelden?

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 09:11

Jammer dat je daar zo fel op reageert. Want het gaat helemaal niet over wie dat bepaald en wat de kaders zijn.

Neroo
Berichten: 10272
Geregistreerd: 16-03-04
Woonplaats: Zuid-oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 09:13

quera schreef:
Neroo schreef:
Feit blijft dat dierproeven er nu eenmaal zijn, en deze zullen ook niet stoppen. Wat een paar personen op bokt daar ook van vinden. Jammer is wel dat je voor Nazi uitgemaakt wordt, als je je bepaalde dingen afvraagt die niet stroken met de algemene meningen.

Er wordt toch doorgegaan met allerlei onderzoeken om ziektes op te lossen en daardoor ook levens te verlengen, wat weer andere problemen oplevert op de langere termijn. Maar het blijkt lastig te kunnen zijn om daar naar te kijken, want sommige halen zijn of haar persoonlijke situatie erbij en dat is lastig een discussie houden, vanuit emotie.

Maar wie bepaald wanneer er verlengd mag worden? Is dat 10 jaar, 30 jaar, 50 jaar 70 jaar?
Om het bij mezelf te houden. Ik ben nu 27, met alle behandelingen mag ik in Mn handen klappen als dit 29 word.
Wat is dan het probleem op langere termijn??? En vanaf welke leeftijd gaat dat gelden?

Niemand heeft het over bepalen hoe lang iemands leven verlengd mag worden, enkel dat ze verlengd worden.

En nogmaals, mondiale problematiek bespreken vanuit het oogpunt van iemands persoonlijke situatie werkt niet.

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 09:20

Jennyj01 schreef:
Jammer dat je daar zo fel op reageert. Want het gaat helemaal niet over wie dat bepaald en wat de kaders zijn.

In feite gaat het daar wel over. Want de medicatie die er is en nog komt word op dieren getest.

@nero ik heb het ook niet over hoelang er verlengt mag worden maar vanaf welke leeftijd ;)

Loretta
Berichten: 8775
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 09:22

Neroo schreef:
Feit blijft dat dierproeven er nu eenmaal zijn, en deze zullen ook niet stoppen. Wat een paar personen op bokt daar ook van vinden. Jammer is wel dat je voor Nazi uitgemaakt wordt, als je je bepaalde dingen afvraagt die niet stroken met de algemene meningen.

Er wordt toch doorgegaan met allerlei onderzoeken om ziektes op te lossen en daardoor ook levens te verlengen, wat weer andere problemen oplevert op de langere termijn. Maar het blijkt lastig te kunnen zijn om daar naar te kijken, want sommige halen zijn of haar persoonlijke situatie erbij en dat is lastig een discussie houden, vanuit emotie. En vanuit mij persoonlijk ben ik ook dankbaar dat er medicijnen zijn als ik ziek ben. Maar vanuit dit standpunt probeer ik niet de discussie te voeren.



Met dit antwoord geef je eigenlijk al aan dat het je aan historisch besef ontbreekt. Je vraagt je af of het niet beter zal zijn om de populatie mensen uit te dunnen om een hoger doel na te streven. Vanuit dat idee zijn het dus de zwakkere mensen die het veld moeten ruimen. Dit lijkt echt verdacht veel op de ideeën die in Nazi Duitsland golden. Het hogere doel was destijds om een sterk volk te creëeren. Daar hoorden uiteraard geen zwakkere mensen bij. Die waren namelijk onbruikbaar in het duizendjarig rijk. Nu is het hogere doel iets anders maar de aangedragen methoden en de daarbij behorende filosofie hebben verdacht veel raakvlakken met wat er destijds heeft plaatsgevonden. Mensen opofferen voor een in jouw ogen hoger doel. Het is gewoon bizar om te zien hoe er in deze tijd weer gedacht wordt.

Ik vind dat persoonlijk een behoorlijk gevaarlijke glijdende schaal aan het worden. Waarvan ik me al begin af te vragen wat het volgende idee gaat worden als endlosung voor het overbevolkingsvraagstuk. Langzamerhand wordt alles waar one voorouders keihard voor gevochten hebben verkwanseld door mensen met gevaarlijke ideeën. Weliswaar in een ander jasje, maar wel met een aantal hele enge raakvlakken uit het verleden.
Laatst bijgewerkt door Loretta op 21-06-19 09:26, in het totaal 1 keer bewerkt

ruitje

Berichten: 12339
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 09:26

Jennyj01 schreef:
Ruitje niet alle ziektes zijn dodelijk.


Ja, dit is echt een antwoord op mijn vraag :') .

Dus, wanneer weiger je dan medicatie als het getest is op dieren? Ligt voor jou de grens bij dodelijk?

Neroo
Berichten: 10272
Geregistreerd: 16-03-04
Woonplaats: Zuid-oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 09:53

Citaat:
Nadenken over dierenrechten is niets nieuws of revolutionairs. Al sinds de jaren zeventig stelt de Australische ethicus Peter Singer dat een gelijke afweging van belangen ons morele startpunt moet zijn wanneer we ons verhouden tot andere mensen, maar ook in onze relatie tot dieren.

Als we de belangen van alle partijen gelijk laten meewegen in ons handelen, betekent dat dat we in onze relatie met dieren het lijden van een dier nooit lichter mogen laten meewegen dan het lijden van een mens. We weten immers dat dieren, net als mensen, pijn kunnen voelen en daarmee ook kunnen lijden.

"Het argument dat dieren minder intellectuele vermogens hebben en daarom niet dezelfde rechten verdienen als mensen, gaat niet op."

Het argument dat dieren minder intellectuele vermogens hebben en we ze daarom minder serieus hoeven te nemen, gaat voor Singer niet op. Dat zou immers betekenen dat we de belangen van jonge kinderen en mentaal minder begaafde volwassenen ook best naast ons neer kunnen leggen - en het opeten van jonge kinderen omdat ze minder slim zijn gaat regelrecht tegen onze morele intuïtie in.

En het enkele feit dan dat dieren precies dieren zijn, en geen mensen? Dat is volgens Singer wel de grootste misvatting: dat is 'speciesism', het enkel en alleen benadelen van dieren vanwege hun dier-zijn. Hij schakelt dit gelijk aan racisme en seksisme, en daarmee is het moreel ontoelaatbaar.

Voor Singer betekent bovenstaande dat de bio-industrie en dierproeven, maar bijvoorbeeld ook dierentuinen moreel onacceptabel zijn.


Ik kan me vinden in de denkwijze van Peter Singer, niet die van de nazi's.
Ik ben oprecht geïnteresseerd in wat jullie van bovenstaand stuk vinden :).

Amber_anne

Berichten: 6927
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 10:15

Neroo schreef:
Citaat:
Nadenken over dierenrechten is niets nieuws of revolutionairs. Al sinds de jaren zeventig stelt de Australische ethicus Peter Singer dat een gelijke afweging van belangen ons morele startpunt moet zijn wanneer we ons verhouden tot andere mensen, maar ook in onze relatie tot dieren.

Als we de belangen van alle partijen gelijk laten meewegen in ons handelen, betekent dat dat we in onze relatie met dieren het lijden van een dier nooit lichter mogen laten meewegen dan het lijden van een mens. We weten immers dat dieren, net als mensen, pijn kunnen voelen en daarmee ook kunnen lijden.

"Het argument dat dieren minder intellectuele vermogens hebben en daarom niet dezelfde rechten verdienen als mensen, gaat niet op."

Het argument dat dieren minder intellectuele vermogens hebben en we ze daarom minder serieus hoeven te nemen, gaat voor Singer niet op. Dat zou immers betekenen dat we de belangen van jonge kinderen en mentaal minder begaafde volwassenen ook best naast ons neer kunnen leggen - en het opeten van jonge kinderen omdat ze minder slim zijn gaat regelrecht tegen onze morele intuïtie in.

En het enkele feit dan dat dieren precies dieren zijn, en geen mensen? Dat is volgens Singer wel de grootste misvatting: dat is 'speciesism', het enkel en alleen benadelen van dieren vanwege hun dier-zijn. Hij schakelt dit gelijk aan racisme en seksisme, en daarmee is het moreel ontoelaatbaar.

Voor Singer betekent bovenstaande dat de bio-industrie en dierproeven, maar bijvoorbeeld ook dierentuinen moreel onacceptabel zijn.


Ik kan me vinden in de denkwijze van Peter Singer, niet die van de nazi's.
Ik ben oprecht geïnteresseerd in wat jullie van bovenstaand stuk vinden :).


Ben het hier helemaal mee eens. Vind het ook apart dat er tussen de dieren een verschil zit. Mensen waarderen het leven van een aap en hond veel meer dan die van een muis of konijn.

Loretta
Berichten: 8775
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 10:19

Neroo schreef:
Citaat:
Nadenken over dierenrechten is niets nieuws of revolutionairs. Al sinds de jaren zeventig stelt de Australische ethicus Peter Singer dat een gelijke afweging van belangen ons morele startpunt moet zijn wanneer we ons verhouden tot andere mensen, maar ook in onze relatie tot dieren.

Als we de belangen van alle partijen gelijk laten meewegen in ons handelen, betekent dat dat we in onze relatie met dieren het lijden van een dier nooit lichter mogen laten meewegen dan het lijden van een mens. We weten immers dat dieren, net als mensen, pijn kunnen voelen en daarmee ook kunnen lijden.

"Het argument dat dieren minder intellectuele vermogens hebben en daarom niet dezelfde rechten verdienen als mensen, gaat niet op."

Het argument dat dieren minder intellectuele vermogens hebben en we ze daarom minder serieus hoeven te nemen, gaat voor Singer niet op. Dat zou immers betekenen dat we de belangen van jonge kinderen en mentaal minder begaafde volwassenen ook best naast ons neer kunnen leggen - en het opeten van jonge kinderen omdat ze minder slim zijn gaat regelrecht tegen onze morele intuïtie in.

En het enkele feit dan dat dieren precies dieren zijn, en geen mensen? Dat is volgens Singer wel de grootste misvatting: dat is 'speciesism', het enkel en alleen benadelen van dieren vanwege hun dier-zijn. Hij schakelt dit gelijk aan racisme en seksisme, en daarmee is het moreel ontoelaatbaar.

Voor Singer betekent bovenstaande dat de bio-industrie en dierproeven, maar bijvoorbeeld ook dierentuinen moreel onacceptabel zijn.


Ik kan me vinden in de denkwijze van Peter Singer, niet die van de nazi's.
Ik ben oprecht geïnteresseerd in wat jullie van bovenstaand stuk vinden :).


Hij heeft in iedergeval al een hele andere toon dan alleen de sterksten mogen in leven blijven of gevangenen gebruiken als vervanging van dierproeven. Het standpunt of dieren gelijk aan mensen zijn daarover kun je het wel of niet met hem eens zijn. Ik vraag me dan wel af welk alternatief hij aan draagt en op welke manier hij de medische wetenschap vooruit wil helpen.

Neroo
Berichten: 10272
Geregistreerd: 16-03-04
Woonplaats: Zuid-oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 10:42


Loretta
Berichten: 8775
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 11:50

Neroo schreef:
Een hele hoop is uiteengezet in dit stuk.
https://www.scienceguide.nl/2018/12/wat ... servatief/

Wel een flinke lap tekst, maar de moeite waard om door te lezen.

Edit* ik ben alsnog wel benieuwd naar jouw mening over dit stuk. Losstaand van of er alternatieven zijn.


Dit is een hele andere insteek. het is een constructieve insteek. eentje waar er serieus nagedacht wordt. waar ook de knelpunten belicht worden. een aantal van die knelpunten zijn op het vlak van de wet. En daar is de politiek bij nodig. Het probleem is volgens mij ook dat een debat in de politiek al snel uit draait op een schreeuwpartij. In dat licht denk ik ook dat clubjes zoals animal rights het afbouwen van dierproeven meer kwaad dan goed doen. Een dierproef centrum lijkt soms meer op een fort dan op een wetenschappelijk instituut. Er wordt al sinds de eerste wet voor dierproeven ingezet op afbouw.

In het standpunt van dit artikel kan ik me wel vinden. Waar het niet mogelijk is om dierproeven af te schaffen wordt er ingezet op het verminderen van dierproeven bijvoorbeeld door onderzoeken te bundelen zodat het aantal benodigde dieren wordt verminderd.

Dat zijn heel wat genuanceerdere standpunten dan zaken als de wetenschappelijke vooruitgang stop te zetten of zelfs standpunten die er over gaan om gevangenen in te zetten of zelfs de hoeveelheid mensen gigantisch uit te dunnen. met dat soort extreme stnandpunten wordt doorgaans maar weinig bereikt.

Als je mij persoonlijk vraagt over proeven op mensen ben ik daar terughoudend in. Maar er zijn wel heel veel zieke mensen die echt heel graag deel zouden nemen als laatste redmiddel in een proef maar dat eenvodigweg niet mogen. Als je niets te verliezen hebt dan vind ik dat dat een optie zou moeten zijn. maar uiteraard dient zo'n persoon wel heel goed voorgelicht te worden over de risico's en eventuele gevolgen en aan de hand daarvan een afweging te maken. Voorstellen zoals proven op gevangenen gaan rechtstreeks terug naar de nazitijd en zouden zo of zo niet gemaakt moeten worden.

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 12:15

Citaat:
Niemand heeft het over bepalen hoe lang iemands leven verlengd mag worden, enkel dat ze verlengd worden.

En nogmaals, mondiale problematiek bespreken vanuit het oogpunt van iemands persoonlijke situatie werkt niet.


Nee laten we er vooral theoretische modellen op los laten en het belang van de 'mondiale bevolking' voor laten gaan op de rechten van het individu. Dat individue ben jij ook hé! En dus ook @quera. Tegen wij jij nu gewoon zegt: ik vindt het wel heel erg hoor, maar ja, u bent maar een klein radartje in het geheel..jammer maar helaas.

En nee ik ben niet voor gelijke behandeling mens en dier. Dieren behandelen elkaar onderling ook niet gelijk, daar geldt ook het recht van de sterkste.

Echt, hoe meer ik lees en hoor over dierenrechtorganisaties en mensen hoe meer ik er een hekel aan krijg.

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 12:19

Loretta ik heb getemd op je bericht. Je blijft maar door gaan met je nazi vergelijking. Heb jij zelf wel enig historisch besef wanneer je mensen daar mee vergelijkt?

Haarbal

Berichten: 3447
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Wierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 12:21

Jennyj01 schreef:
@ haarbal. Dat is toch de boodschap die dagelijks wordt gegeven. Sorry, we zijn uitbehandeld. We kunnen niks meer voor u doen. Jij doet net of die mededeling nu niet wordt gegeven.

@ loretta. Dat de sterke overleven is geen uitvinding van nazi Duitsland. Darwin heeft het bedacht. De nazis hadden het niet over de sterkste. Die besloten dat ze dat zelf waren. En daar ging het bij hun weer mis.



Dus iedereen links van "de streep" heeft pech en iedereen rechts van de streep heeft geluk? Ja, die mededeling wordt nu ook gegeven, maar het zou mooi zijn als die steeds minder vaak gegeven hoefde te worden. En dan heb ik het niet over mensen van 102, maar mensen zoals in mijn voorbeeld, of mensen zoals Quera. Ik vind het vreselijk dat er mensen durven te stellen dat we maar moeten stoppen met medicijnontwikkeling, hoe onmenselijk ben je dan? Maar als het je zelf raakt piep je wel anders, als het jouw kind is, of jijzelf.

purny

Berichten: 27525
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 12:21

@quera: laatst was er op het nieuws dat medicatie die in eerste instantie geschikt was voor alleen darmkanker ook effectief zou zijn voor longkanker of andere soorten. Dus de medicatie is er waarschijnlijk wel, alleen weten ze nog niet hoeveel het zou helpen.
Ik ga bewust niet kijken.

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 12:22

ruitje schreef:
Jennyj01 schreef:
Ruitje niet alle ziektes zijn dodelijk.


Ja, dit is echt een antwoord op mijn vraag :') .

Dus, wanneer weiger je dan medicatie als het getest is op dieren? Ligt voor jou de grens bij dodelijk?


Bij mij niet. Zoals eerder aangegeven kan ik “gerepareerd” worden. Deze behandeling is uitgebreid op dieren getest. En toch laat ik het niet doen. Ik kan het niet los van elkaar zien.

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 12:30

Jennyj01 schreef:
Loretta ik heb getemd op je bericht. Je blijft maar door gaan met je nazi vergelijking. Heb jij zelf wel enig historisch besef wanneer je mensen daar mee vergelijkt?


Ik snap die vergelijking heel goed.
De nazi's kozen een soort mensen uit wat 'het juiste soort' was in hun ogen en de rest was vogelvrij. Dus niet alleen gehandicapten, Joden, enz. Maar ook mensen die hen hielpen.
Hier in dit topic wordt ook gewoon soortgelijke dingen geroepen, ala: laten we een sterk ras maken, dus de 'zwakkeren' laten gaan.
De reden is niet hetzelfde als in 1940-1945, maar het idee van een bepaald 'sterk'ras zeer zeker wel.
Alleen wil men het nu ten behoeve van de overbevolking en omdat dierproeven zielig zouden zijn.

Loretta
Berichten: 8775
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 12:34

Jennyj01 schreef:
Loretta ik heb getemd op je bericht. Je blijft maar door gaan met je nazi vergelijking. Heb jij zelf wel enig historisch besef wanneer je mensen daar mee vergelijkt?


Ik vind voorstellen om gevangenen onder dwang in te zetten, zwakkere mensen laten doodgaan of zelfs de populatie mensen uit dunnen gewoon veel en veel te ver gaan. Daarmee haal je de beschaving gewoon naar een dieptepunt.

Je kunt ook voor de belangen van dieren op komen zonder bizarre voorstellen te doen.

Haarbal

Berichten: 3447
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Wierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 12:39

Loretta schreef:
Jennyj01 schreef:
Loretta ik heb getemd op je bericht. Je blijft maar door gaan met je nazi vergelijking. Heb jij zelf wel enig historisch besef wanneer je mensen daar mee vergelijkt?


Ik vind voorstellen om gevangenen onder dwang in te zetten, zwakkere mensen laten doodgaan of zelfs de populatie mensen uit dunnen gewoon veel en veel te ver gaan. Daarmee haal je de beschaving gewoon naar een dieptepunt.

Je kunt ook voor de belangen van dieren op komen zonder bizarre voorstellen te doen.


Amen.

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 12:40

Loretta volgens mij is er maar een iemand geweest die dat heeft geopperd hoor. Op pagina 1. Op pagina 6 heb je het er nog over.
Laatst bijgewerkt door Jennyj01 op 21-06-19 12:42, in het totaal 1 keer bewerkt