Gelovige uitingen op bedrijfspanden

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Janneke2

Berichten: 22747
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 22:26

...eh: een slecht voorbeeld - of 'slechts 1 voorbeeld'?

Persoonlijk vind ik de gereformeerde bond in de voormalige hervormde kerk, het cda en gewetensdwang drie goede voorbeelden van een soort van christendom waar ik niet veel mee op heb - en in de bilblebelt stuikel je er over.

Blijft staan dat het eenzijdig is, er zijn veel verschillende vormen van christendom.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-19 22:30

Klopt, maar ook binnen de gereformeerde gemeenschap heb je mensen die door slaan en mensen waar je niks geen last van hebt.
Ik sport elke vrijdag met een gereformeerde dame, en kan het prima met haar vinden.
Maar zij dringt haar geloof niet aan mij op.

Enkele huizen verder woont een aardige meid, ook gereformeerd, jonger dan mij, stuk of 8 kinderen... en om een of andere reden draait elk gesprek met haar er weer op uit dat God écht bestaat en ook van mij houdt... :?

alex66

Berichten: 1771
Geregistreerd: 24-12-05
Woonplaats: poetsplaats

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 23:19

@Janneke2 Werkendam hoort zeker bij de bliblebelt die loopt van zeeland over Werkendam/Hardinxveld door naar de Veluwe.
Werkendam wordt ook wel kerkendam genoemd omdat er zoveel kerken zijn die allemaal net op een andere manier de bijbel interpreteren en elkaar het licht in de ogen niet gunnen.
Tot het gaat over een in hun ogen aanval op het geloof, dan is men eensgezind en dient de ongelovige,trans,homo te zwijgen, weg te gaan of zijn frietkot te sluiten op zondag.

Begrijp me niet verkeert, ik heb er 0 problemen mee als iemand de vrije zondag wil doorbrengen in de kerk en tussendoor wandelend langs de dijk, waar ik wel problemen mee heb is dat er van mij ook verwacht wordt dat ik op zondag doe. Terwijl ik op zondag gewoon moet werken en ook lekker op mijn pony wil rijden.
Leven en laten leven, maar niet in het land van Heusden en Altena want daar geld de wet van God (die niet bestaat)

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 23:23

Hoe je het ervaart is ook erg afhankelijk van de omgeving waar je woont idd

In mijn geboortedorp heeft iemand dreigbrieven mogen ontvangen. Omdat ze als vrouw (god forbid) penningmeester van de Voetbalvereniging was (1 van de vele voorbeelden uit de Lange Lange jaren Waar in ik mocht opgroeien in een kerkelijke omgeving Met verschillende christelijke stromingen in het dorp> een stuk of 3 sowieso )

Moet je voor de gein ook nog eens wat vrijgevochten zijn , volgens de geldende gristelijke Normen een heidense inborst hebben (Ja , Ik heb meer met pre christelijke geloven en gebruiken dan Met christelijke , heb me verdiept in Van alles van christendom, Hare Krishna tot satanisme ( niet de duivel aanbidden versie want zoals ik al zei, die bestaat niet in mijn belevinswereld en heeft ook nooit bestaan) en ook nog een gothische inslag hebben
Ik kan U vertellen , das niet grappig -O-

Dat heeft niets Met eenzijdig te maken Maar wel Met wat voor mij persoonlijk als correct en aannemelijk klinkt en voelt
Net zoals voor iemand die Gelooft in god en zijn zoon Jesus etc dat zeer aannemelijk

En zo heb ik in meerdere dorpen gewoond en gewerkt in deze regio
En Helaas is Er Binnen een hoop stromingen een hoop ellende te Vinden die mijn Inziens een aantal universele religie basics aan hun laars lappen


Edit Alex ; op zondag een buitenrit maken in Werkendam
Als blijven konden Doden, had ik tien jaar terug dood naast mijn paard gelegen :') (waarschijnlijk al wat eerder trouwens )
Dad Er zoiets als op zondag in wijk en Aalburg je auto wassen
Hele grote foei

Ik Ben echt heel erg in de verkeerde regio geboren _O-


Edit 2 : stromingen in de regio
-gereformeerd
-reformatorisch
-Protestants
-vrijgemaakt Protestants
-hervormd Protestants
-vrijgemaakt gereformeerd
-pinkstergemeente
- jehova getuigen
-oud gereformeerd
-hervormd
-vrij hervormd
-Hersteld hervormd
-evangelisch
-Vrij evangelisch
-pinkstergemeente (was ik die toch bijna vergeten )
- katholiek (dorp waar ik nu woon is half katholiek, die zijn tenminste nog relaxed)


En ik durf Met zekerheid te stellen dat ik Er een aantal mis
Laatst bijgewerkt door Sonja_vR op 28-06-19 23:40, in het totaal 4 keer bewerkt

alex66

Berichten: 1771
Geregistreerd: 24-12-05
Woonplaats: poetsplaats

Re: Gelovige uitingen op bedrijfspanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 23:34

Gelukkig staat de pony in de Biesbosch en woon ik zelf in Sleeuwijk maar voor de Werkendammers van de kerk zal ik altijd die van God los enge lesbie blijven waar je maar beter niet mee kan omgaan :D

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 23:36

Gelukkig in mijn geboortedorp dan wel een kerk waar je als Enge Lesbi ook Welkom hebt
Hoewel dat tijdens mijn opgroeien anders was
Toen was dat sowieso raar (Ik Ben bi , dat kon ook echt niet )

alex66

Berichten: 1771
Geregistreerd: 24-12-05
Woonplaats: poetsplaats

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 23:41

Wil gelukkig niet naar een kerk als atheïst zijnde maar voel mee met de gelovige lhgbtq dan heb je in deze regio echt niets te zoeken

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Gelovige uitingen op bedrijfspanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 23:49

Ik ben ook niet zoekende naar geloof/kerk ,maar als je in een omgeving als de onze woont dan krijg je wel eens goed bedoelde adviezen :+