Gelovige uitingen op bedrijfspanden

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
anjali
Berichten: 15131
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 15:51

Kinke schreef:
Bijzonder. Waar kwam je al die mannen tegen dan?

Ik ben al 65 jaar op deze aardbol, waarop 7 miljard mensen zijn,waarvan meer dan de helft mannen.

Whale

Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Re: Gelovige uitingen op bedrijfspanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 15:54

Ze zullen er vast zijn, maar het is niet alsof gelovige mannen allemaal heilig zijn.

anjali
Berichten: 15131
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 15:58

Whale schreef:
Ze zullen er vast zijn, maar het is niet alsof gelovige mannen allemaal heilig zijn.

Nee,dat is zeker zo. Maar iemand die gelovig is begrijpt me in elk geval beter omdat die dezelfde achtergrond heeft. Anders krijg je allerlei vervelende discussies over van alles en nog wat.

rien10
Berichten: 14731
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 16:12

En daarom begrijp ik een niet-gelovige ook beter dan een gelovige.
Precies, geen discussie.
Leven en laten leven.

En geen uitingen op een bedrijfspand. :D

PS het zou toch ook heel raar zijn als ik op mijn dak schilder "wordt wakker, God is een verzinsel van de mens!"

anjali
Berichten: 15131
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 16:20

rien10 schreef:
En daarom begrijp ik een niet-gelovige ook beter dan een gelovige.
Precies, geen discussie.
Leven en laten leven.

En geen uitingen op een bedrijfspand. :D

PS het zou toch ook heel raar zijn als ik op mijn dak schilder "wordt wakker, God is een verzinsel van de mens!"

Dat mag jij gerust op je dak schilderen. Maar het moge wel duidelijk zijn dat jij dan niet goed door 1 deur zult kunnen met de schrijver van "Jesus saves"waar dit topic mee begon.

Avalanche

Berichten: 16071
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 16:22

anjali schreef:
Whale schreef:
Ze zullen er vast zijn, maar het is niet alsof gelovige mannen allemaal heilig zijn.

Nee,dat is zeker zo. Maar iemand die gelovig is begrijpt me in elk geval beter omdat die dezelfde achtergrond heeft. Anders krijg je allerlei vervelende discussies over van alles en nog wat.

Oh ja? Ik ben gelovig.

En ik begrijp er helemaal niets van wat je zegt.

Ik snap niet dat je het zo moet opdringen. Mensen die er meer over willen weten, vragen toch wel, en mensen die niet geinteresseerd zijn, worden niet meer geinteresseerd als je het ze door de strot duwt.

blokje

Berichten: 7916
Geregistreerd: 24-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 16:23

Ik ben zelf gelovig.

Maar plak nergens een tekst ofzo.

Rijd hier in het dorp ook een auto met een bord er op 'Jezus Leeft'.

Van mij hoeft dat niet.
Heb er niets op tegen maar zie de meerwaarde er ook niet van in.

Als je graag wil evangeliseren zijn er vele betere en fijnere manieren.
Opdringen is sowieso geen goede en fijne manier.

rien10
Berichten: 14731
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 16:36

anjali schreef:
rien10 schreef:
En daarom begrijp ik een niet-gelovige ook beter dan een gelovige.
Precies, geen discussie.
Leven en laten leven.

En geen uitingen op een bedrijfspand. :D

PS het zou toch ook heel raar zijn als ik op mijn dak schilder "wordt wakker, God is een verzinsel van de mens!"

Dat mag jij gerust op je dak schilderen. Maar het moge wel duidelijk zijn dat jij dan niet goed door 1 deur zult kunnen met de schrijver van "Jesus saves"waar dit topic mee begon.


Ik WIL dat helemaal niet op mijn dak schrijven. Het boeit me niet. Ik houd me er niet mee bezig. (Met dingen op daken schrijven).

Avalanche

Berichten: 16071
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Gelovige uitingen op bedrijfspanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 16:51

Ik vond jou nou net een type om van alles op daken te schrijven }>

:')

Ik ben weer diep teleurgesteld -O-

anjali
Berichten: 15131
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Gelovige uitingen op bedrijfspanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 17:14

@Avalanche: Ik bedoelde dat gelovig versus niet-gelovig in een relatie niet werkt,omdat je dan over belangrijke dingen het vaak oneens zult zijn.En dat je dan voortdurend vervelende discussies daarover kunt krijgen.Of ja,je zou dan gewoon helemaal nooit ergens over moeten praten. Maar dat is niet mijn idee van een relatie.

shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 17:16

Ja hij red

Whale

Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Re: Gelovige uitingen op bedrijfspanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 17:20

Ligt er ook wel aan hoe gelovig je bent hoor. Mijn vader is gelovig, mijn moeder niet, maar het heeft nooit voor problemen gezorgd. Maar hij is dan ook niet streng gelovig en bid ook niet. Hij gelooft alleen wel in de hemel en dat God bestaat.

Isabel

Berichten: 2271
Geregistreerd: 10-03-13
Woonplaats: Someren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 17:22

Ik vind het helemaal prima. Mensen mogen op hun gebouw schilderen wat ze willen, mits het niet kwetsend of haatdragend is. Leuk juist, zoveel variatie in de wereld.
Wel een kleine sidenote: als ik chemicaliën moest hebben, zou ik eerder naar een “wij verkopen goede chemicaliën” gaan dan naar een “jesus saves chemicals”.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 17:23

anjali schreef:
@Avalanche: Ik bedoelde dat gelovig versus niet-gelovig in een relatie niet werkt,omdat je dan over belangrijke dingen het vaak oneens zult zijn.En dat je dan voortdurend vervelende discussies daarover kunt krijgen.Of ja,je zou dan gewoon helemaal nooit ergens over moeten praten. Maar dat is niet mijn idee van een relatie.


Heb daar m'n bedenkingen over. Ook binnen het geloof zie ik veel verschillende denkwijzes. Dus ook gelovigen kunnen botsen met elkaar en discussies krijgen. Je scheert teveel over 1 kam denk ik, anjali.

Isabel

Berichten: 2271
Geregistreerd: 10-03-13
Woonplaats: Someren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 17:24

anjali schreef:
@Avalanche: Ik bedoelde dat gelovig versus niet-gelovig in een relatie niet werkt,omdat je dan over belangrijke dingen het vaak oneens zult zijn.En dat je dan voortdurend vervelende discussies daarover kunt krijgen.Of ja,je zou dan gewoon helemaal nooit ergens over moeten praten. Maar dat is niet mijn idee van een relatie.

Ik ben het hier zoooo niet mee eens.

Jessix

Berichten: 16451
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 17:27

anjali schreef:
@Avalanche: Ik bedoelde dat gelovig versus niet-gelovig in een relatie niet werkt,omdat je dan over belangrijke dingen het vaak oneens zult zijn.En dat je dan voortdurend vervelende discussies daarover kunt krijgen.Of ja,je zou dan gewoon helemaal nooit ergens over moeten praten. Maar dat is niet mijn idee van een relatie.

Ik zou zelf nooit een relatie willen met iemand waarbij het geloof een grote rol speelt in zijn leven.

Maar er zijn meerdere geloven en manieren van geloven. Zo heb ik wel mensen die geloven dat er meer is tussen hemel en aarde, al weten ze niet precies wat. Daar zou ik in een relatie wel mee uit de weg kunnen.

anjali
Berichten: 15131
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 17:40

Shaggy09 schreef:
anjali schreef:
@Avalanche: Ik bedoelde dat gelovig versus niet-gelovig in een relatie niet werkt,omdat je dan over belangrijke dingen het vaak oneens zult zijn.En dat je dan voortdurend vervelende discussies daarover kunt krijgen.Of ja,je zou dan gewoon helemaal nooit ergens over moeten praten. Maar dat is niet mijn idee van een relatie.


Heb daar m'n bedenkingen over. Ook binnen het geloof zie ik veel verschillende denkwijzes. Dus ook gelovigen kunnen botsen met elkaar en discussies krijgen. Je scheert teveel over 1 kam denk ik, anjali.

O ja,zeer zeker. In mijn eigen R.K.geloof zijn er hele grote verschillen en spanningen.Maar dan is er nog wel de gemeenschappelijke basis van geloof in God.Maar iemand die dat echt afwijst,daar kom ik gewoon niet verder mee.En ik heb daar ervaring mee. Maar God is voor mij zo belangrijk dat Die voor mij op de eerste plaats blijft komen.

Jessix

Berichten: 16451
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 17:44

anjali schreef:
O ja,zeer zeker. In mijn eigen R.K.geloof zijn er hele grote verschillen en spanningen.Maar dan is er nog wel de gemeenschappelijke basis van geloof in God.Maar iemand die dat echt afwijst,daar kom ik gewoon niet verder mee.En ik heb daar ervaring mee. Maar God is voor mij zo belangrijk dat Die voor mij op de eerste plaats blijft komen.

Begrijpelijk. :j Ik zou afhaken bij iemand die op die manier geloofd. In een vriendschap niet hoor, maar in een relatie wel.

Avalanche

Berichten: 16071
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 17:53

anjali schreef:
@Avalanche: Ik bedoelde dat gelovig versus niet-gelovig in een relatie niet werkt,omdat je dan over belangrijke dingen het vaak oneens zult zijn.En dat je dan voortdurend vervelende discussies daarover kunt krijgen.Of ja,je zou dan gewoon helemaal nooit ergens over moeten praten. Maar dat is niet mijn idee van een relatie.


En toch...... Ik ben een vrouw. Om die reden voel ik me in streng orthodoxe kringen niet comfortabel. De reden daarvoor is de bijna Amerikaanse manier van denken over kuisheid (maar die beperkt zich op mysterieuze wijze alleen tot vrouwen), haar relatie tot de man, anticonceptie, abortus, het recht om te scheiden en om het even samen te vatten: vrouwenrechten in het algemeen.
Want het punt is dat ik in bepaalde kringen gereduceerd word tot een wandelende babyfabriek, die daarbij onvoorwaardelijk gehoorzaam is aan de man.

Ik heb lang oogkleppen op gehad. Ik kon voor alles min of meer een reden bedenken. Totdat.... ik een man trouwde, die werkelijk mijn droomman was, en zich naar de buitenwereld ook zo presenteerde. Binnenshuis was hij heel anders. Ik heb om die reden een Mirena spiraal laten plaatsen. Ik realiseerde me, dat als er ooit een kind geboren werd binnen dat huwelijk, ik voor altijd gevangen zou zijn. Ik heb ooit een zwangerschap vermoed, en ik was in blinde paniek. Het is een miskraam geworden, iets waarvoor ik intens dankbaar was.

Toen ben ik gaan nadenken, en overal vragen bij gaan stellen.
Ik kwam tot de conclusie dat, als de helft van de wereldbevolking ofwel zo behandeld werd, of het risico daarop liep (de cijfers rond huiselijk geweld zijn niet mis), maar dan het recht ontnomen werd te vertrekken, of zich in ieder geval te beschermen tegen een zwangerschap, dat intens liefdeloos is.

Ik geloof niet dat God wil dat zijn kinderen zo behandeld worden.
Maar dat deed me wel vragen stellen over de behandeling en positie van vrouwen in orthodoxe kringen. Het probleem is niet dat huiselijk geweld voorkomt in de kerk, het komt overal voor, het is een wereldwijd probleem. Het probleem is dat de cultuur in die kringen daders beschermt en faciliteert door vrouwen hun rechten te ontnemen.

Dat is de reden dat ik met bepaalde kringen niets te maken wil hebben, en dat gaat me niet om individuen, wel om de kerk op zich. Religie is eeuwenlang gebruikt als een machtsmiddel, om anderen te onderdrukken, en dat gebeurt ook hier.

Punt is dat alleen 'gelovig' de lading niet dekt. Er zijn heel veel christenen die veel ruimdenkender zijn, die wel begrijpen wat liefde inhoudt, die begrijpen hoe belangrijk vrije keus is in een relatie. En ook ik vind het fijn om mijn geloof te kunnen delen met mijn partner. Maar er is een essentieel verschil tussen je geloof delen, en regels opgelegd krijgen vanuit een religie. En zolang je niet verder komt dan religie, en wetjes en regeltjes, is het geloof wat mij betreft dood.

Geloof is een diepe relatie met God, en de ironie dat de mensen die dat hebben, en daarmee bezig zijn, het vaak te druk hebben daarmee om een ander regels op te leggen.

rien10
Berichten: 14731
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 18:42

Avalanche81 schreef:
Ik vond jou nou net een type om van alles op daken te schrijven }>

:')

Ik ben weer diep teleurgesteld -O-

Ach. Arme jij. Ik heb wel 13 zonnepanelen. *\o/*

rien10
Berichten: 14731
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 18:44

anjali schreef:
@Avalanche: Ik bedoelde dat gelovig versus niet-gelovig in een relatie niet werkt,omdat je dan over belangrijke dingen het vaak oneens zult zijn.En dat je dan voortdurend vervelende discussies daarover kunt krijgen.Of ja,je zou dan gewoon helemaal nooit ergens over moeten praten. Maar dat is niet mijn idee van een relatie.

Mijn schoonzus en zwager zijn dan denk ik de uitzondering. Ik vind ze heel goed bij elkaar passen.

anjali
Berichten: 15131
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Gelovige uitingen op bedrijfspanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 18:49

@Avalanche: Dat is heel erg voor je,dat je een dergelijke man getroffen hebt. Maar,ik neem aan dat je Protestants-Christelijk bent,daar is het huwelijk geen sacrament en die mogen dan toch scheiden en opnieuw trouwen?Of heb ik het mis?

Shadow0

Berichten: 43520
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Gelovige uitingen op bedrijfspanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 18:57

Anjali: dan mis je wel erg het punt dat Avalanche wil maken.

Avalanche

Berichten: 16071
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 19:00

Dat heb je mis.
Zeker in orthodoxe kringen mag dat absoluut niet. Ik ben om die reden ook uit die kerk vertrokken, en niet van plan er ooit nog terug te keren.

Begrijp me goed. Ik ben niet bitter. Ik heb geen haat of boosheid. Ik ben het fundamenteel oneens met hun liefdeloze benadering van mensen, en de manier waarop huiselijk geweld wordt getolereerd en gefaciliteerd. Ik vind het allesbehalve een reclame voor het geloof.

Ik heb alles wat naar religie riekt, losgelaten. Het is niet meer van mij en het is goed zo. Toen ik mijn religie kwijtraakte, vond ik God. Hij bleek niet erg religieus. Jezus heeft zich vrij vaak uitgesproken over hypocrisie en dat kun je één op één doortrekken. Juist ans christenen zouden we veel liefdevoller moeten zijn.

Blussem
Berichten: 1707
Geregistreerd: 11-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 19:01

fransje23 schreef:
Snap niet waar mensen zich druk om maken. :)

Zullen dat soort mensen er ook aan storen wanneer iemand rondt rijdt met een visje op zijn auto :=