Sea watch, verdronken vluchtelingen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 18:25

pien_2010 schreef:
Wat erg zoveel mensen die weer overleden zijn. Ik vind het een hele moeilijke discussie. Puur vanuit menselijk oogpunt vind ik dat mensen die aan het verdrinken zijn, gered moeten worden. Zo verdrietig iedere keer.
Ik voel die harde opstelling daarin totaal niet in mezelf. Ik vind het gewoon heel verdrietig en een heel moeilijk onderwerp.
WANT ik begrijp ook wel dat niet alle mensen die elders willen gaan wonen toegang horen te krijgen daar het dan een onhoudbare situatie wordt. Dat de echte vluchtelingen gescheiden dienen te worden van de mensen die een betere toekomst zoeken (waar ik dan ook nog eens sympathie voor voel), ik heb immers zelf ook dat gedaan door te verhuizen naar Frankrijk. We voelen ons welkom hier en zijn blij dat we mogen wonen waar we willen.
Dit gun ik iedereen, maar dat is niet realistisch. Toch voel ik daar verdriet over.
Gisteravond is de herhalingserie begonnen van de VPRO "de Sahara" van Bram vermeulen. Dat laat de complexheid zien van deze hele problematiek.

Dank voor die kijktip, mooie serie. Ik voel het net zo, ik vind dit zo vreselijk ingewikkeld.
Ik ben net ook De Trek van Bram Vermeulen terug gaan kijken, de aflevering De drenkeling uit 2016. Echt zo aangrijpend en verdrietig, ouders die niet weten wat er met hun kind is gebeurd. Vooral een van die vaders vond ik echt hartverscheurend, tegen beter weten in vasthouden aan de hoop dat zijn zoon ergens in de gevangenis zit en niet mag bellen....