Cash opnemen bij ING gaat geld kosten

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ceffyl

Berichten: 1194
Geregistreerd: 17-08-15

Cash opnemen bij ING gaat geld kosten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-19 14:29

Ik lees net dat geld opnemen bij ING vanaf oktober 0,80 cent per keer gaat kosten:
https://www.google.nl/amp/s/www.rtlz.nl/life/personal-finance/artikel/4778001/ing-korting-oranjepakket-cashloos-niet-pinnen-contant%3famp
Nou snap ik dat ze pinnen willen ontmoedigen, maar ik pin elke week nog geld voor o.a. mijn schoonmaakster. Dat zou me dus volgend jaar ruim € 41.- extra kosten. En ik vermoed dat andere banken hier dan ook wel in mee zullen gaan, wat nu overstappen zinloos maakt want die kijken dit natuurlijk eerst stilletjes aan. Ik heb geen zin om de hele bubs over te zetten en dan over een half jaar dat nog eens te doen.

Waar bankieren jullie en waarom? Ik zit eigenlijk mijn hele leven al bij ING, maar misschien toch eens tijd om verder te kijken tzt.

Moderatoropmerking:
zoals in de link in de openingspost te lezen is zijn de kosten per geldopname alleen voor klanten die daar een speciaal pakket voor afsluiten, deze groep mensen kiest er zelf voor om een korting te krijgen en dan per geldopname transactie een bedrag bij te betalen. Als je dit pakket niet afsluit veranderd er dus niks
Laatst bijgewerkt door Polly op 18-07-19 09:35, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: mod opmerking toegevoegd

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Cash opnemen bij ING gaat geld kosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 14:30

Wij zitten bij de Rabobank. Hoop dat ze dit niet bij ons gaan doorvoeren.
Moet ook nog regelmatig pinnen.

XxDiandraxX

Berichten: 3996
Geregistreerd: 07-05-07

Re: Cash opnemen bij ING gaat geld kosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 14:32

Ik pin eigenlijk altijd bij als ik boodschappen doe (jumbo). Ik zit overigens ook bij ING maar had dit nog niet meegekregen...

mystery1980
Berichten: 4225
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 14:33

gewoon weer alles cash betalen en maar 1x pinnen, ik deed toch al veel contant.

Shenavallie
Berichten: 11576
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 14:34

Dit had ik ook nog niet meegekregen, maar vind het hoe dan ook een zeer belachelijke regeling. Ik overweeg steeds meer om bij ING te vertrekken. Ze maken het mensen niet makkelijk, maar duwen van alles door hun strot.

Lynn_Nikita

Berichten: 25459
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 14:35

XxDiandraxX schreef:
Ik pin eigenlijk altijd bij als ik boodschappen doe (jumbo). Ik zit overigens ook bij ING maar had dit nog niet meegekregen...

Aan de kassa pinnen kost geen extra geld, alleen geld opnemen bij een automaat

Ik betaal bijna alles met de pin maar het wordt toch te gek voor woorden, je betaald al voor je rekening, geld storten, je pas en nu ook nog voor het opnemen van je eigen geld??

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 14:35

Ik zit bij de Rabo. Heb eigenlijk nooit contant en pin ook nooit contant.
Als je niet 80ct per week wilt betalen kan je toch ook gewoon verder vooruit pinnen? :)
Of het overmaken ipv contant betalen?

Ceffyl

Berichten: 1194
Geregistreerd: 17-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-19 14:35

Ik vind het best een schandalige actie. Als je minder dan 4 keer pint per jaar kun je een heuse korting van €3,60 (!) per jaar krijgen, maar elke pin opname kost je 0,80 cent per keer. En je betaalt daarbij ook nog eens kosten voor je betaalrekening en pas. Nog even en ze voeren negatieve rente in |(

Sommige dingen moet je gewoon cash voor hebben; inleggen voor een cadeautje op werk, de plaatselijke buurtsuper en mijn schoonmaakster dus. Ik vond het echt absurt en denk er echt over om op te stappen. Maar dan moet je dus wel weten wie dit ook van plan zijn.
Laatst bijgewerkt door Ceffyl op 15-07-19 14:37, in het totaal 1 keer bewerkt

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 14:36

Ik zit bij ING en pin best veel... misschien toch maar een andere bank overwegen. Was eigenlijk zowiezo al klaar met ING maar het is zo’n gedoe om over te stappen..

Esmee_RS

Berichten: 4880
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 14:36

Ceffyl schreef:
Nou snap ik dat ze pinnen willen ontmoedigen, maar ik pin elke week nog geld voor o.a. mijn schoonmaakster.

Misschien een idee om 1 keer in de maand het geld voor die maand op te nemen?

Ik vind het ook een rare regeling :+

Dieselpaard
Berichten: 1758
Geregistreerd: 19-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 14:36

Van wat ik lees is het alleen voor mensen met het oranjepakket? Ik vind dat ik al te veel betaal voor slechts een rekening bij ing, maar het is me nog teveel werk om over te stappen. Zelf pin ik ook regelmatig nog cash, dus ik zou hier niet blij mee zijn.

XxDiandraxX

Berichten: 3996
Geregistreerd: 07-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 14:36

Lynn_Nikita schreef:
XxDiandraxX schreef:
Ik pin eigenlijk altijd bij als ik boodschappen doe (jumbo). Ik zit overigens ook bij ING maar had dit nog niet meegekregen...

Aan de kassa pinnen kost geen extra geld, alleen geld opnemen bij een automaat

Ja dat snapte ik, dit was dan ook mij oplossing voor dit "probleem".. ;)

Ik doe zelf overigens haast niks contant dus voor mij zal het niet zoveel verschil maken maar vind het wel van de zotte..
Laatst bijgewerkt door XxDiandraxX op 15-07-19 14:37, in het totaal 1 keer bewerkt

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 14:37

mystery1980 schreef:
gewoon weer alles cash betalen en maar 1x pinnen, ik deed toch al veel contant.


Contant geld opnemen gaat juist geld kosten, niet het betalen met pin ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 14:37

Zoals ik het lees kun je kiezen tussen twee opties hoor: óf je krijgt korting op je betaalpakket, pint maximaal 4 keer per jaar en betaalt die 80ct per pintransactie, óf je krijgt die korting niet, en betaalt ook niets. Ik zie het probleem dus niet echt. Je wordt niet gedwongen te betalen voor je pintransacties als je gewoon het volle tarief betaalt.

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 14:39

Ceffyl schreef:
Ik vind het best een schandalige actie. Als je minder dan 4 keer pint per jaar kun je een heuse korting van €3,60 (!) per jaar krijgen, maar elke pin opname kost je 0,80 cent per keer. En je betaalt daarbij ook nog eens kosten voor je betaalrekening en pas. Nog even en ze voeren negatieve rente in |(

Sommige dingen moet je gewoon cash voor hebben; inleggen voor een cadeautje op werk, de plaatselijke buurtsuper en mijn schoonmaakster dus. Ik vond het echt absurt en denk er echt over om op te stappen. Maar dan moet je dus wel weten wie dit ook van plan zijn.


:') wel ernstig ja. Ik zou dan echt overstappen.
Maar ik zou er geen last van hebben want zou niet weten waar je cash voor nodig hebt...
de dingen die jij noemt doe ik ook niet contant. Ik vind contant geld onhandig.

Yessy

Berichten: 23025
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 14:42

Ik snap ook het probleem niet goed. Als je vaker dan 5x per jaar pint dan vraag je toch gewoon niet om de korting en blijft geld opnemen gratis? Het is nou niet dat ze het je door de strot duwen.. ze geven juist een extra optie voor mensen die zelden tot nooit pinnen.

Stybba

Berichten: 3016
Geregistreerd: 14-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 14:44

Mkango schreef:
Zoals ik het lees kun je kiezen tussen twee opties hoor: óf je krijgt korting op je betaalpakket, pint maximaal 4 keer per jaar en betaalt die 80ct per pintransactie, óf je krijgt die korting niet, en betaalt ook niets. Ik zie het probleem dus niet echt. Je wordt niet gedwongen te betalen voor je pintransacties als je gewoon het volle tarief betaalt.

Zo had ik het ook begrepen inderdaad :)

_Bianca

Berichten: 709
Geregistreerd: 03-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 14:45

Mkango schreef:
Zoals ik het lees kun je kiezen tussen twee opties hoor: óf je krijgt korting op je betaalpakket, pint maximaal 4 keer per jaar en betaalt die 80ct per pintransactie, óf je krijgt die korting niet, en betaalt ook niets. Ik zie het probleem dus niet echt. Je wordt niet gedwongen te betalen voor je pintransacties als je gewoon het volle tarief betaalt.


Mensen, eerlijk waar. Precies wat Mkango zegt! Als je niet of nauwelijks contant geld opneemt, krijg je korting op je pakket. Maar, als je dan tóch een keer geld opneemt, betaal je daar 80 cent voor.

Neem je vaker contant geld op, dan vraag je dus die korting niet aan en verandert er niets :j

Ceffyl

Berichten: 1194
Geregistreerd: 17-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-19 14:46

Mkango schreef:
Zoals ik het lees kun je kiezen tussen twee opties hoor: óf je krijgt korting op je betaalpakket, pint maximaal 4 keer per jaar en betaalt die 80ct per pintransactie, óf je krijgt die korting niet, en betaalt ook niets. Ik zie het probleem dus niet echt. Je wordt niet gedwongen te betalen voor je pintransacties als je gewoon het volle tarief betaalt.

Ah, kijk dat is het fijne van een forum, mensen die het anders lezen! Ik had het zo niet gezien, maar als dat het is dan is het natuurlijk geen probleem. Blijft dat ik 3,60 per jaar wel een beetje een flutkorting vind hoor.

Freekieee

Berichten: 1758
Geregistreerd: 19-09-13
Woonplaats: Borculo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 14:47

sanso schreef:
Ik zit bij ING en pin best veel... misschien toch maar een andere bank overwegen. Was eigenlijk zowiezo al klaar met ING maar het is zo’n gedoe om over te stappen..



Valt best mee toch? of is het bij ING een gedoe.

Ik ging van ABN AMRO naar Rabobank. Was 5 min werk. Was alleen even paar dagen wachten op je pasje

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37242
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 14:48

Eh wacht even, lijkt er nu toch echt op dat ze contant geld de nek om willen draaien of zo? Heel fijn voor ouderen die ooit bij de postbank zaten, daarna ing werden noodgedwongen en meestal niet eens electronisch bankieren.

Matheno

Berichten: 7942
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 14:48

Huh, dat pakket moet je toch expliciet voor kiezen?

Jord

Berichten: 1561
Geregistreerd: 05-09-06
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 14:48

Ik zit ook bij ING en pin ook wekelijks, voor evenementen en uitgaan vind ik cash toch het handigst. Overstappen naar een andere bank vind ik zeker geen optie, veel banken zoals Rabo, ABN, SNS werken met van de kl*te kastjes om betalingen over te maken, daar heeft ING een ideaal systeem voor.

tiwi1969

Berichten: 7636
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 14:49

Het is een keuze voor korting op je maandkosten.

Ik, ben geen klant meer van ING, zou het niet doen als mijn bank dit gaat aanbieden. Helemaal zonder contant geld is nog niet echt handig. Wat als je bijvoorbeeld iets via Marktplaats koopt?
Natuurlijk kan dat met een Tikkie maar daar waarschuwde MP op dit moment voor, met een valse link kunnen ze zo bij je rekening dus daar begin ik kog niet aan.

Ook voor overzicht op mijn weekbudget vind ik contant geld erg handig. Vast bedrag pinnen en op is op.

Blacksmurf
Berichten: 503
Geregistreerd: 30-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 14:49

Balen zeg. Ik zit ook al mijn hele leven bij ING. Maar bij veel andere banken is het niet veel anders en anders komen ze er ook nog wel mee. Vaak volgen ze elkaar wel. Vrees dat overstappen niet zo veel zin gaat hebben. Ze laten ons geen keus helaas.