Cash opnemen bij ING gaat geld kosten

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vanitas
Berichten: 207
Geregistreerd: 14-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 16:06

Shenavallie schreef:
Het zijn niet alleen de oudjes die er niet mee om kunnen gaan. Genoeg (jongere) mensen die om uiteenlopende redenen dit niet kunnen of willen.

Mensen met geld problemen of de potentie om die te krijgen worden ook bijna altijd geadviseerd om terug te gaan naar contant. Het geeft nu eenmaal veel meer inzicht.

Toch maar een zwart bijbaantje zoeken dan, dat maakt pinnen overbodig.

Hanmar
Advies Mies

Berichten: 16984
Geregistreerd: 28-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 18:40

Hier is per abuis een slotje geplaatst, waarvoor excuses. Het topic is weer open!

Achterom
Berichten: 23041
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 19:02

Winged schreef:
Mkango schreef:
Zoals ik het lees kun je kiezen tussen twee opties hoor: óf je krijgt korting op je betaalpakket, pint maximaal 4 keer per jaar en betaalt die 80ct per pintransactie, óf je krijgt die korting niet, en betaalt ook niets. Ik zie het probleem dus niet echt. Je wordt niet gedwongen te betalen voor je pintransacties als je gewoon het volle tarief betaalt.

Zo had ik het inderdaad ook gelezen. Kies je niet voor die regeling, dan heb je dus geen korting op je maandkosten.

Hebben jullie aandelen daar?
Dit heeft alles te maken met de ontmoediging van contant geld. Dat netwerk van pinautomaten in de lucht houden kost ze geld. Terwijl ze aan giraal veel kunnen verdienen. Het is op z'n minst opmerkelijk te noemen dat dit wordt aangekondigd vlak nadat de mogelijkheid is gekomen voor banken om jouw transactieoverzichten ten gelde te maken...

purny

Berichten: 27524
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Cash opnemen bij ING gaat geld kosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 19:11

Als je dus met een oranjepakket niet alleen wil pinnen in de winkel maar gewoon contant wil blijven houden dan ben je dus meer kwijt.
Je word dus benadeeld met het feit dat je niet wil pinnen.

verootjoo
Berichten: 35654
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 19:14

purny schreef:
Als je dus met een oranjepakket niet alleen wil pinnen in de winkel maar gewoon contant wil blijven houden dan ben je dus meer kwijt.
Je word dus benadeeld met het feit dat je niet wil pinnen.


Nee, dan loop je alleen die geweldige korting van €3,85 per jaar mis.

purny

Berichten: 27524
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Cash opnemen bij ING gaat geld kosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 19:16

Het word tijd dat ik m'n rekening op ga zeggen...

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 20:00

purny schreef:
Als je dus met een oranjepakket niet alleen wil pinnen in de winkel maar gewoon contant wil blijven houden dan ben je dus meer kwijt.
Je word dus benadeeld met het feit dat je niet wil pinnen.

Je kan ook gewoon je basispakket behouden dan veranderd er niets :)* geen extra kosten.

Alleen bij een oranjerekening kun je korting verdienen door niet te pinnen. En anders betaal je daar iid voor.

Esmee_RS

Berichten: 4884
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 20:01

purny schreef:
Als je dus met een oranjepakket niet alleen wil pinnen in de winkel maar gewoon contant wil blijven houden dan ben je dus meer kwijt.
Je word dus benadeeld met het feit dat je niet wil pinnen.

Je bent niet per se meer kwijt want het is niet alsof je meer gaat betalen. Je krijgt alleen geen korting van 30 cent per maand.

:+

jesito
Berichten: 12806
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 06:47

Te gek voor woorden. Hier in NL slaan ze echt door. En je kunt wel overstappen maar meestal als 1 zo'n bank met deze onzin begint volgen de anderen vanzelf. Maar ja hier in NL blijven we toch maar brave dodo's die dan toch gewoon alles blijven betalen. In andere landen gaan ze de straat op.

8nnemiek

Berichten: 43419
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Cash opnemen bij ING gaat geld kosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 06:51

:')
Blijkt toch lastig om meer dan de OP te lezen.

Schuur_

Berichten: 4889
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Cash opnemen bij ING gaat geld kosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 07:19

In België is dit al langer trouwens. Als je geld wilt halen uit een automaat die niet van je bank is betaal je 70ct ofzo. Nu zijn ze ook aan het overgaan dat gewoon geld ophalen geld kost. Mij stoort het niet. Ik zorg dat ik wat cash heb maar betaal alles met de kaart of telefoon. Eens in de zoveel tijd haal ik extra cash tijdens het boodschappen doen, kost me niks.

Als je kijkt naar Scandinavië is alles digitaal en zijn er amper bankautomaten. Daar wonen toch ook oudere mensen?

Melvern
Berichten: 4411
Geregistreerd: 14-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 07:23

Als het zo is dat je gewoon de korting niet krijgt dan lijkt het mij niet zo'n probleem. Ik pin bijna nooit geld bij de automaat, maar wil die mogelijkheid gewoon houden zonder kosten ( ivm hoefsmid en andere dingen die ik contant betaal )

Ik zit bij het ing en mocht het te lastig worden stap ik gewoon over maar nu lijkt me dat nog niet nodig. Ik neem dan maar geen korting :p

verootjoo
Berichten: 35654
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 07:28

jesito schreef:
Te gek voor woorden. Hier in NL slaan ze echt door. En je kunt wel overstappen maar meestal als 1 zo'n bank met deze onzin begint volgen de anderen vanzelf. Maar ja hier in NL blijven we toch maar brave dodo's die dan toch gewoon alles blijven betalen. In andere landen gaan ze de straat op.


Heb toch het idee dat dat mee valt, aangezien dit al in heel veel landen speelt. Uiteindelijk gaat contant geld er gewoon uit.
NL loopt weer eens achter :+

8nnemiek

Berichten: 43419
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 08:03

En je kan toch altijd nog cash bijpinnen in de winkel? De meeste winkeliers zijn daar zelfs erg blij mee.
Laatst bijgewerkt door 8nnemiek op 16-07-19 08:31, in het totaal 1 keer bewerkt

jesito
Berichten: 12806
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 08:25

verootjoo schreef:
jesito schreef:
Te gek voor woorden. Hier in NL slaan ze echt door. En je kunt wel overstappen maar meestal als 1 zo'n bank met deze onzin begint volgen de anderen vanzelf. Maar ja hier in NL blijven we toch maar brave dodo's die dan toch gewoon alles blijven betalen. In andere landen gaan ze de straat op.


Heb toch het idee dat dat mee valt, aangezien dit al in heel veel landen speelt. Uiteindelijk gaat contant geld er gewoon uit.
NL loopt weer eens achter :+



Hoe meer alles via de banken gaat, hoe meer controle ze hebben over jojw en je financiële situatie.
In de rijkere landen is dat misschien zo maar de landen hier rondom wordt toch nog veel cash betaald.

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 08:35

Welke landen rondom Nederland zijn niet rijk dan?

purny

Berichten: 27524
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 08:37

8nnemiek schreef:
En je kan toch altijd nog cash bijpinnen in de winkel? De meeste winkeliers zijn daar zelfs erg blij mee.

Naar mijn idee niet. Bij de ah kun je niet bijpinnen. Zelfs niet als de automaat kapot is

Loretta
Berichten: 8774
Geregistreerd: 11-01-04

Re: Cash opnemen bij ING gaat geld kosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 08:41

De War on Cash neemt zo langzamerhand belachelijke vormen aan.

Er moet maar eens een keer een dergelijke storing komen zoals laatst bij telefonie. Dan ligt gelijk het hele betalingsverkeer plat.

verootjoo
Berichten: 35654
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 08:41

purny schreef:
8nnemiek schreef:
En je kan toch altijd nog cash bijpinnen in de winkel? De meeste winkeliers zijn daar zelfs erg blij mee.

Naar mijn idee niet. Bij de ah kun je niet bijpinnen. Zelfs niet als de automaat kapot is


Oh raar. Hier kan dat in alle supermarkten :j
jesito schreef:
verootjoo schreef:

Heb toch het idee dat dat mee valt, aangezien dit al in heel veel landen speelt. Uiteindelijk gaat contant geld er gewoon uit.
NL loopt weer eens achter :+



Hoe meer alles via de banken gaat, hoe meer controle ze hebben over jojw en je financiële situatie.
In de rijkere landen is dat misschien zo maar de landen hier rondom wordt toch nog veel cash betaald.


Waar woon jij dan?

Loretta
Berichten: 8774
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 08:51

jesito schreef:
Hoe meer alles via de banken gaat, hoe meer controle ze hebben over jojw en je financiële situatie.


Dat is een vreselijk slechte ontwikkelingen. de banken hebben de overheid al behoorlijk ver in hun macht. we hebben niets geleerd van de kredietcrisis. Inplaats daarvan laten we ons gewoon weer bepiepelen.

8nnemiek

Berichten: 43419
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 09:05

purny schreef:
8nnemiek schreef:
En je kan toch altijd nog cash bijpinnen in de winkel? De meeste winkeliers zijn daar zelfs erg blij mee.

Naar mijn idee niet. Bij de ah kun je niet bijpinnen. Zelfs niet als de automaat kapot is

Hier kan dat op heel veel plekken, zelfs bij het boerderijwinkeltje in het dorp.
Ik haal regelmatig wat cash bij de Action.

Loretta
Berichten: 8774
Geregistreerd: 11-01-04

Re: Cash opnemen bij ING gaat geld kosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 09:12

daar zullen winkels waarschijnlijk ook wel terughoudender mee worden. waneer mense dat steeds meer gaan doen. Ik denk dat je het beste gewoon maar in 1 keer een groot bedrag kunt pinnen.

Als ik iets via marktplaats koop is het contant. Ook de hoefsmid heeft geen pin automaat en zo zijn er nog wel meer dingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 09:22

purny schreef:
8nnemiek schreef:
En je kan toch altijd nog cash bijpinnen in de winkel? De meeste winkeliers zijn daar zelfs erg blij mee.

Naar mijn idee niet. Bij de ah kun je niet bijpinnen. Zelfs niet als de automaat kapot is

Dat is mij nog nooit ergens geweigerd. Misschien was dat een momentopname omdat ze zelf niet genoeg cash in huis hadden?

Peetstap

Berichten: 2518
Geregistreerd: 10-12-11
Woonplaats: Noord Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 09:33

Citaat:
Hoe meer alles via de banken gaat, hoe meer controle ze hebben over jojw en je financiële situatie.
In de rijkere landen is dat misschien zo maar de landen hier rondom wordt toch nog veel cash betaald.


Yep, in duitsland zijn ze niet gewend bedragen onder de 10,- a 20,- te pinnen.., eigenlijk wel prima en verstandig.

magda_90
Berichten: 32281
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 09:33

Klopt hoor, de AH doet dat in Leeuwarden en Harlingen sowieso niet meer. Zo stond ik vorige week ook nog toen ik cash nodig had en veel apparaten niet bijgevuld of weggehaald bleken te zijn. -O-