de korte lontjes van tegenwoordig

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Matheno

Berichten: 7954
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 16:15

pien_2010 schreef:
Carol ik ken geen een platform die jij noemt.
Ik ben op Bokt actief en dat vind ik leuk.
Op discord zit ik in een internationale groep waar we allemaal frans schrijven en zo nodig als dat niet lukt Engels. Heel erg gezellig ook, net als Bokt.
Verder kom ik nergens op social media.

Als er op Bokt iets uit de bocht dreigt te vliegen probeer ik soms wat te helpen om het weer gezellig te krijgen en als dat niet lukt ontstip ik.

Doe ik ook in het echte leven. De meeste mensen zijn aardig en gezellig. Zo nee, als ik ze niet ken draai ik me om. Ik doe eigenlijk zo min mogelijk mee aan gezeur cq negativiteit. Ik vind het zonde van mijn tijd en de energie en zonde want ik vier graag mijn leven.
[ [url=m/3qZBmq.png]Afbeelding[/url] ]


High five! *\o/*

Carol_Beer
Berichten: 1148
Geregistreerd: 21-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 16:21

pien_2010 schreef:
Carol ik ken geen een platform die jij noemt.
Ik ben op Bokt actief en dat vind ik leuk.
Op discord zit ik in een internationale groep waar we allemaal frans schrijven en zo nodig als dat niet lukt Engels. Heel erg gezellig ook, net als Bokt.
Verder kom ik nergens op social media.

Als er op Bokt iets uit de bocht dreigt te vliegen probeer ik soms wat te helpen om het weer gezellig te krijgen en als dat niet lukt ontstip ik.

Doe ik ook in het echte leven. De meeste mensen zijn aardig en gezellig. Zo nee, als ik ze niet ken draai ik me om. Ik doe eigenlijk zo min mogelijk mee aan gezeur cq negativiteit. Ik vind het zonde van mijn tijd en de energie en zonde want ik vier graag mijn leven.
[ [url=m/3qZBmq.png]Afbeelding[/url] ]





Helemaal groot gelijk!
Wat ik dus probeer te zeggen is dat een paar jaar terug (op de wat bekendere socials) dat ook zo was. Alleen waar eerst (op platformen als Youtube etc) allen om de lol draaide, gaat het nu om de meeste likes, volgers etc. Iets wat inderdaad niet op bokt, discord ed socials niet heerst.

Brainless

Berichten: 29763
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 16:23

bigone schreef:
Klopt helemaal, een van mijn kinderen was een keer getuige van een krijsend kind in de supermarkt, moeder gaf snel een zak snoep. Die van probeerde het bij de koekjes , languit op de grond. Ik liep door en drie paden verder was het over, half in paniek want waar was mama. Nooit weer gedaan.

Heb dan 1x geprobeerd, mijn dochter stond op... ging naar het snoep en pakte zelf.

Sinds die tijd pakte ik haar op bij een krijsbui en liep de winkel uit.
En dan nog waren er mensen (vooral ouderen) die zeiden... wil ze anders een snoepje van mij?! -O-

Vanitas
Berichten: 207
Geregistreerd: 14-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 16:24

Carol_Beer schreef:
pien_2010 schreef:
Carol ik ken geen een platform die jij noemt.
Ik ben op Bokt actief en dat vind ik leuk.
Op discord zit ik in een internationale groep waar we allemaal frans schrijven en zo nodig als dat niet lukt Engels. Heel erg gezellig ook, net als Bokt.
Verder kom ik nergens op social media.

Als er op Bokt iets uit de bocht dreigt te vliegen probeer ik soms wat te helpen om het weer gezellig te krijgen en als dat niet lukt ontstip ik.

Doe ik ook in het echte leven. De meeste mensen zijn aardig en gezellig. Zo nee, als ik ze niet ken draai ik me om. Ik doe eigenlijk zo min mogelijk mee aan gezeur cq negativiteit. Ik vind het zonde van mijn tijd en de energie en zonde want ik vier graag mijn leven.
[ [url=m/3qZBmq.png]Afbeelding[/url] ]





Helemaal groot gelijk!
Wat ik dus probeer te zeggen is dat een paar jaar terug (op de wat bekendere socials) dat ook zo was. Alleen waar eerst (op platformen als Youtube etc) allen om de lol draaide, gaat het nu om de meeste likes, volgers etc. Iets wat inderdaad niet op bokt, discord ed socials niet heerst.
Alles wordt vreselijk commercieel en heel veel mensen verkopen hun moeder nog voor wat centen. Of zelfs voor een beetje aandacht.

verootjoo
Berichten: 35666
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 16:26

bigone schreef:
Klopt helemaal, een van mijn kinderen was een keer getuige van een krijsend kind in de supermarkt, moeder gaf snel een zak snoep. Die van probeerde het bij de koekjes , languit op de grond. Ik liep door en drie paden verder was het over, half in paniek want waar was mama. Nooit weer gedaan.


Ik dacht dat ook zo aan te pakken, maar de mijne trok gewoon een pak koek open en was het in het gangpad aan het opeten toen ik terugkwam. Terwijl ik dacht dat ie ook wel in paniek mij zou zoeken :=

Moest ik die koek alsnog kopen -O-

Ik bestel boodschappen op internet :')

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: de korte lontjes van tegenwoordig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 16:38

Ik haat boodschappen doen sowieso dus ik bestel ook liever via internet. Altijd karretjes die in de weg staan, irritante kinderen, of dn dieje komt dn dieje tegen en dan gaan ze lekker midden in het gangpad bijkletsen. :\
Het afrekenen bij de kassa wil op de een of andere manier ook nooit vlekkeloos verlopen, komt vaak door ongeduldige of lastige mensen.

Nee doe mij maar lekker online hihi :Y)

Carol_Beer
Berichten: 1148
Geregistreerd: 21-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 16:47

Shaggy09 schreef:
Ik haat boodschappen doen sowieso dus ik bestel ook liever via internet. Altijd karretjes die in de weg staan, irritante kinderen, of dn dieje komt dn dieje tegen en dan gaan ze lekker midden in het gangpad bijkletsen. :
Het afrekenen bij de kassa wil op de een of andere manier ook nooit vlekkeloos verlopen, komt vaak door ongeduldige of lastige mensen.

Nee doe mij maar lekker online hihi :Y)


Dat niet alleen, laatst ook weer van die alarmpoortjes die afgingen en als klap op de vuurpijl een week later dachten ze ook nog dat k valsgeld had omdat dat poedersuiker apparaat van hun gewoon kapot was. Sta je daar dan lekker terwijl je voor halve crimineel wordt uitgemaakt.

BigOne
Berichten: 38430
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 17:04

Sizzle schreef:
Ik geloof echter niet dat een jengel kind perse later ook een jengel volwassene is.
Kortaf gedrag en burnouts zijn niet voorbehouden aan prinsjes en prinsesjes.
Sterker nog, ik denk juist dat mensen die geneigd zijn tot ‚gehoorzaamheid‘ zich sneller kapot laten maken onder druk.

Jengelen mocht bij mij zeker wel, daar hadden kinderen soms ook reden toe. Moe, niet lekker of gewoon een off day, had ik ook wel eens. Stennis schoppen omdat je iets wilde heb ik niet geaccepteerd, wilde je als kind iets dan kon je vragen, konden we er over in discussie maar geen dramaking of queen uithangen. Gehoorzaamheid is iets anders dan overal maar ja nee op knikken. Wij hadden wel regels maar daartussen kon heel veel. Zijn ook leuke grote mensen geworden dus zullen mijn man en ik wel iets goed gedaan hebben.

Lynnepinny

Berichten: 2708
Geregistreerd: 14-03-10

Re: de korte lontjes van tegenwoordig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 17:26

Ik vind dit vooral in de randstad een probleem. Ik woon nu een jaartje in Wageningen, maar als ik dan weer terugkom in de randstad dan krijg ik eigenlijk meteen weer stress. Mensen hebben haast op de snelweg, je wordt viezer aangekeken en het is er drukker in de supermarkten. Vooral waar ik vandaan kom in het Gooi heb je soms ook van die typjes die niemand lijken te verdragen en dit ook laten blijken :') Nee, doe mij maar rustig ergens in een dorp dan.. :Y)

pien_2010

Berichten: 43711
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 17:30

Citaat:
Altijd karretjes die in de weg staan, irritante kinderen, of dn dieje komt dn dieje tegen en dan gaan ze lekker midden in het gangpad bijkletsen. :

Dit vind ik dus getuige van geïriteerdheid en gejaagdheid dat een kort lontje kan veroorzaken. Wat maakt het uit dat mensen staan te praten? Dan wacht je even of je loopt om, so what. De Fransen hebben echt een praat en uitgebreid begroetingscultuur. Ik vind dat grappig en gezellig.

Citaat:
Zijn ook leuke grote mensen geworden dus zullen mijn man en ik wel iets goed gedaan hebben.
Die van mij zijn ook leuke grote mensen geworden. Ik beleef dat vooral als geluk gehad hebben, fijne mensen die mijn kinderen van zichzelf zijn en als laatste opvoeding en schoolkeuze (vrije school) die heel goed paste bij mijn kinderen.
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 02-08-19 17:59, in het totaal 1 keer bewerkt

magda_90
Berichten: 32282
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 17:39

Vanitas schreef:
Mijn broertje ging gewoon op de grond liggen dreinen := Die mocht dus ook bijna nooit meer mee.


Ik spreek tegenwoordig soms ouders gewoon aan in de supermarkt met de vraag of ze niet eens op hun kind zouden letten. Of "goh bij ons zagen speeltuinen er toch anders uit". Maar eerlijk gezegd snap ik dat winkelpersoneel ook niet, het is gewoon zo naar voor de rest van je klanten. Toen ik een bijbaantje had in een winkel zei ik altijd wat van dat wangedrag. Sommige ouders doen dan ineens of ze wakker worden, anderen kijken chagrijnig. Vragen beantwoordde ik ook altijd gewoon, regelmatig met een ouder die zei dat het kind vervelend was. Nooit geweten dat nieuwsgierigheid en leergierigheid fout is. Juist een hele goede eigenschap imo. Wat dat betreft ben ik echt blij dan ik niet nu kind ben.


Even daarop inhakend. Ten eerste is het personeel van de winkel en niet voor kinderen. Ten tweede, heb je wel eens als winkelpersoneel geprobeerd ouders op dit gedrag aan te spreken? De meesten worden nog net niet agressief maar o wee als Vlindertje uitglijdt op de gladde vloer, dan is het ineens de schuld van het personeel. :roll:

Als winkelpersoneel heb ik helaas al heel wat gezien met betrekking tot driftbuien en sloperijen. -O-

Vanitas
Berichten: 207
Geregistreerd: 14-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 17:44

Ja hoor vaak zat. Zoals je ook in de zin na de vetgedrukte zin had kunnen lezen :') Het is gewoon ontzettend onklantvriendelijk om je klanten door een soort apenkooi te laten zigzaggen.

Nou stond ik wel op een afdeling met messen, misschien dat dat wat gezag meegaf :')

Loretta
Berichten: 8807
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 17:46

Brainless schreef:
bigone schreef:
Klopt helemaal, een van mijn kinderen was een keer getuige van een krijsend kind in de supermarkt, moeder gaf snel een zak snoep. Die van probeerde het bij de koekjes , languit op de grond. Ik liep door en drie paden verder was het over, half in paniek want waar was mama. Nooit weer gedaan.

Heb dan 1x geprobeerd, mijn dochter stond op... ging naar het snoep en pakte zelf.

Sinds die tijd pakte ik haar op bij een krijsbui en liep de winkel uit.
En dan nog waren er mensen (vooral ouderen) die zeiden... wil ze anders een snoepje van mij?! -O-


Je moet je daar als ouder toch ook wel tegen wapenen. Alle dingen die kinderen lekker vinden staan op ooghoogte van kinderen om de ouders te manipuleren via de kinderen. Heel slim gedaan, maar de ouders zitten er mee. Daarom is het goed wanneer jij daar als ouder consequent in blijft.

magda_90
Berichten: 32282
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 17:52

Vanitas schreef:
Ja hoor vaak zat. Zoals je ook in de zin na de vetgedrukte zin had kunnen lezen :') Het is gewoon ontzettend onklantvriendelijk om je klanten door een soort apenkooi te laten zigzaggen.

Nou stond ik wel op een afdeling met messen, misschien dat dat wat gezag meegaf :')


Er is altijd wat van gezegd, daar niet can, maar dit is zelden goed ontvangen. Zo bedoel ik het meer. Ook genoeg klanten gezien die moedwillig een been uitstaken. :n

Sizzle

Berichten: 35712
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: de korte lontjes van tegenwoordig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 17:57

Ik vind het wel ontzettend grappig dat uitgerekend dit topic nu verzand in klagen over andere mensen en hoe fout ze alles doen _O-

pien_2010

Berichten: 43711
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 17:58

Citaat:
Ook genoeg klanten gezien die moedwillig een been uitstaken. :n
:oo Daar kan ik me nu niets bij voorstellen. Wat een naar gedrag. Schokkend, dat vind ik echt agressief.

Vanitas
Berichten: 207
Geregistreerd: 14-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 17:58

Sizzle schreef:
Ik vind het wel ontzettend grappig dat uitgerekend dit topic nu verzand in klagen over andere mensen en hoe fout ze alles doen _O-

Van die kinderen die met die karretje tegen m'n enkels raggen krijg ik een kort lontje :D

Loretta
Berichten: 8807
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 18:00

Sizzle schreef:
Ik vind het wel ontzettend grappig dat uitgerekend dit topic nu verzand in klagen over andere mensen en hoe fout ze alles doen _O-


Vooral kinderen in de supermarkt. Daar kun je het uren over hebben.

Loretta
Berichten: 8807
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 18:01


pien_2010

Berichten: 43711
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 18:02

Heel veel kinderen vind ik erg grappig en lief.

Geweldig filmpje _O-
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 02-08-19 18:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Whale

Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Re: de korte lontjes van tegenwoordig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 18:03

Heel veel kinderen vind ik strontirritant, vooral de gene in Nederland. In het buitenland valt het meestal mee.

pien_2010

Berichten: 43711
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 18:05

Whale schreef:
Heel veel kinderen vind ik strontirritant, vooral de gene in Nederland. In het buitenland valt het meestal mee.

Binnenkort ben ik in Nederland. Ik ga extra opletten of er verschil is.

Buuk
Berichten: 232
Geregistreerd: 14-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 18:08

Stuk mentaliteit ook hier in dit land denk ik te merken. Ik werk met Amerikanen, die focussen op de dingen die iemand goed kan. Dus als een kind op school goed is in zingen en niet goed in wiskunde, complimenteren ze over de zang en doen normaal over het mindere wiskunde.Hier schakelt men alle hulp troepen in om dat wiskunde omhoog te trekken en die zang...whatever... andere benadering. Wat minder druk op schouders denk ik dan. Ik zie het ook terug in mijn werk...taken verdelen over degene wie er goed in is...gedaan krijgen, ipv te beginnen met als je eerst ff training doet kun jij het ook. Levert minder druk op.
Tis maar hoe je de zaken benaderd...als het hier op een dag 10% regent en 90% droog is....zeiken over de reken..

En het aanspreken van anderen, ik zag hier laatst een dame van 60+ door een tokkie van 40+ een gekneusde neus geslagen worden...midden op een dorp, geen hond! Die er iets van zei....bang om zelf pijn te krijgen....we schijnen niet te begrijpen dat als je daar met 10 man opgaf gaat, die ene persoon echt in de minderheid is....

En dan nog het onprettige feit dat onze hulpverleners zich ongemakkelijk voelen is werkelijk ver boven wat mijn hersens aankunnen. hulpverlener moet kunnen werken en elke sufferd die dat onmogelijk maakt een jaar de bak in. Niet praten, niet dreigen, gewoon jaartje wegstoppen. ( het zou je vader of moeder maar zijn zeg die daardoor niet een mogelijkheid op leven krijgt...)

Verder vind ik wel dat de meeste paardenmensen trouwens echt een betere sociale kant hebben...misschien zelf wel de meeste dierenmensen...op een of andere manier zie ik dat toch best vaak.

Lynnepinny

Berichten: 2708
Geregistreerd: 14-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 18:34

Buuk schreef:
Verder vind ik wel dat de meeste paardenmensen trouwens echt een betere sociale kant hebben...misschien zelf wel de meeste dierenmensen...op een of andere manier zie ik dat toch best vaak.


Hmm, naar mijn ervaring zijn paarden/dierenmensen vaak juist degenen met een kort lontje en direct gedrag, maar misschien ligt dat aan mij :')

marleen_usar

Berichten: 24683
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 18:43

Mee eens voor al paarden mensen, honden eigenaren zijn vaak toch anders.