de korte lontjes van tegenwoordig

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Carol_Beer
Berichten: 1148
Geregistreerd: 21-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 18:56

Buuk schreef:
Stuk mentaliteit ook hier in dit land denk ik te merken. Ik werk met Amerikanen, die focussen op de dingen die iemand goed kan. Dus als een kind op school goed is in zingen en niet goed in wiskunde, complimenteren ze over de zang en doen normaal over het mindere wiskunde.Hier schakelt men alle hulp troepen in om dat wiskunde omhoog te trekken en die zang...whatever... andere benadering. Wat minder druk op schouders denk ik dan. Ik zie het ook terug in mijn werk...taken verdelen over degene wie er goed in is...gedaan krijgen, ipv te beginnen met als je eerst ff training doet kun jij het ook. Levert minder druk op.
Tis maar hoe je de zaken benaderd...als het hier op een dag 10% regent en 90% droog is....zeiken over de reken..

En het aanspreken van anderen, ik zag hier laatst een dame van 60+ door een tokkie van 40+ een gekneusde neus geslagen worden...midden op een dorp, geen hond! Die er iets van zei....bang om zelf pijn te krijgen....we schijnen niet te begrijpen dat als je daar met 10 man opgaf gaat, die ene persoon echt in de minderheid is....

En dan nog het onprettige feit dat onze hulpverleners zich ongemakkelijk voelen is werkelijk ver boven wat mijn hersens aankunnen. hulpverlener moet kunnen werken en elke sufferd die dat onmogelijk maakt een jaar de bak in. Niet praten, niet dreigen, gewoon jaartje wegstoppen. ( het zou je vader of moeder maar zijn zeg die daardoor niet een mogelijkheid op leven krijgt...)

Verder vind ik wel dat de meeste paardenmensen trouwens echt een betere sociale kant hebben...misschien zelf wel de meeste dierenmensen...op een of andere manier zie ik dat toch best vaak.



Eens, aan de andere kant, waarom zou je er wat van zeggen als de rest je toch niet gaat helpen (en in veel gevallen een dumpert filmpje gaan maken) en in plaats daarvan gaat uitlachen hoe jij faalt terwijl "je de held van de dag" wilde spelen. Ja, zo gaat het in Nederland, het land wat geestelijk nog op middeleeuws niveau ligt. Ook idd wat betreft onderwijs.

pien_2010

Berichten: 43711
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 19:23

Citaat:
Ja, zo gaat het in Nederland, het land wat geestelijk nog op middeleeuws niveau ligt. Ook idd wat betreft onderwijs.
:oo wouw wat een opvatting. Jij gaat duidelijk met andere mensen om als ik in Nederland.

Whale

Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Re: de korte lontjes van tegenwoordig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 19:24

Dat vind ik ook wel heel erg overdreven :')

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 19:33

pien_2010 schreef:
Citaat:
Altijd karretjes die in de weg staan, irritante kinderen, of dn dieje komt dn dieje tegen en dan gaan ze lekker midden in het gangpad bijkletsen. :

Dit vind ik dus getuige van geïriteerdheid en gejaagdheid dat een kort lontje kan veroorzaken. Wat maakt het uit dat mensen staan te praten? Dan wacht je even of je loopt om, so what. De Fransen hebben echt een praat en uitgebreid begroetingscultuur. Ik vind dat grappig en gezellig.


Hier quote je mijn zin. Ik moet zeggen dat ik me daar wel echt aan kan irriteren ja. En van irriteren krijg je misschien wel een kort lontje. Maar ik vind het persoonlijk erg asociaal om even het hele gangpad in te nemen omdat jij een praatje moet maken midden in het gangpad. Je kan natuurlijk ook gewoon even opschuiven, ik vind dat eigenlijk de normaalste zaak van de wereld.
Nu moet ik zeggen dat van de supermarkten die ik ken in Frankrijk (Carrefour bijv) ze ook veel bredere gangpaden en grotere winkels hebben. Ik merk in die hypermarchees dat ik me ook veel minder snel erger omdat je daar tenminste de ruimte hebt met je karretje.

Ik vind een praatje maken ook erg gezellig hoor, maar ik vind de weg blokkeren gewoon ontzettend egoïstisch.

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 20:32

Zoals Shaggy zegt...

Of als je bijvoorbeeld iemand kruist op het voetpad. Je hebt van die mensen die dan met twee (of drie,...) naast elkaar wandelen, de voetpaden zijn hier al niet breed. Denk je dat ze aan de kant gaan? Nope. Ff twee seconden achter elkaar aanwandelen, je gesprek even op pauze zetten dat is te veel gevraagd.

En misschien is het maar iets stoms of iets kleins, maar ik vind dat echt respectloos. Moet ik op de weg gaan wandelen omdat zij te mottig zijn om even plaats te maken.

Dat de mensen je hier op straat je nog niet eens aankijken, niet vriendelijk gedag zeggen of even glimlachen, oké, tot daar aan toe, moet er maar aan wennen zeker. Maar wandelpaden blokkeren, je van het voetpad aflopen, dat vind ik echt wel next level asociaal. :+ Het is gewoon een kwestie van ook wat aandacht te hebben voor je omgeving. Je kan gerust even praten en de weg blokkeren. Maar als je dan opmerkt dat iemand er langs moet is het wel zo netjes om even je excuses aan te bieden en aan de kant te gaan.

Zo was ik ooit ook een keer in een 'fiets it' bui. Zag al twee meisjes afkomen die duidelijk niet aan de kant zouden gaan. Dus ik pak gewoon mijn gsm en doe alsof ik heel geconcentreerd bezig ben met iets en ik week niet van het voetpad af (hoewel ik al op de rand liep). Man, die geïrriteerde zucht die ik toen te horen kreeg joh. :') Erg toch dat het voetpad niet alleen voor hun is. :+

Maar natuurlijk ligt het ook wel aan mij. Want ik krijg van dat gedrag echt agressieve gedachten/gevoelens. Het liefst zou ik ze gewoon van het voetpad rammen of ze een keiharde beuk geven met mijn schouder als ze zich zo asociaal gedragen. Gelukkig voor hun ben ik daar te awkward voor.

Zoals eerder in het topic al gezegd is komt veel asociaal gedrag ook wel door de druk van de maatschappij. Geen/minder contact met de natuur... Alles moet snel.
Ik merk dat bij mezelf ook. Ik wist het al langer, maar nu ben ik er ook iets mee gaan doen. De dagen mogen gewoon traag gaan, je moet niet continu iets hebben dat je 'bezighoudt'. Ja, als je de ganse dag werkt en daarna 's avonds op social media zit (of gewoon door de dag) dan heb je niet veel keuze en hou je je al snel met social media bezig. Maar een boek lezen in de natuur, of gewoon wandelen, zitten,... Dat kan best wel al veel doen. In plaats van de tijd vooruit proberen te jagen en altijd 'meer' bezigheid nodig te hebben. Dat wordt echt nog eens onze ondergang geloof ik... Nooit tevreden zijn met wat er is, altijd behoefte aan meer.
En ja, ook ik maak me daar schuldig aan hoor. :=

Nu ik al minder social media gebruik voel ik zelf ook dat ik rustiger word. Ik zit wel nog steeds te vaak op Bokt, maar ik hou me al meer met mijn eigen leven bezig. :+

pien_2010

Berichten: 43711
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 21:23

Jullie komen duidelijk in andere winkels als ik in Frankrijk. Zo vaak is het pad geblokkeerd. Ik vind het best. Of ik loop om, of ik wacht even. Pas soucis (geen probleem).

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Re: de korte lontjes van tegenwoordig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 00:37

Ik loop ook meestal gewoon om hoor. :') Waar ik meer problemen mee heb zijn mensen die je bijna omver lopen/uit de weg 'duwen'.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 00:57

pien_2010 schreef:
Jullie komen duidelijk in andere winkels als ik in Frankrijk. Zo vaak is het pad geblokkeerd. Ik vind het best. Of ik loop om, of ik wacht even. Pas soucis (geen probleem).


Naja oké maar ik vind niet dat je mij dan gejaagd kan noemen, want het is gewoon aso om het hele gangpad in beslag te nemen en mensen maar te laten omlopen.

Net als mensen die voor het schap gaan staan lüllen waardoor je niet de producten kunt pakken. En als je dan netjes vraagt of je erbij mag krijg je van die doodsblikken. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 08:33

Carol_Beer schreef:
Eens, aan de andere kant, waarom zou je er wat van zeggen als de rest je toch niet gaat helpen (en in veel gevallen een dumpert filmpje gaan maken) en in plaats daarvan gaat uitlachen hoe jij faalt terwijl "je de held van de dag" wilde spelen. Ja, zo gaat het in Nederland, het land wat geestelijk nog op middeleeuws niveau ligt. Ook idd wat betreft onderwijs.
Het lijkt me niet dat je moet ingrijpen om "held van de dag te spelen", maar om iemand te helpen.
Gelukkig wordt er vaak wel ingegrepen. https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b670d8da/
Ik denk dat je ook een vertekend beeld van de maatschappij krijgt als je veel op Dumpert en dergelijke sites kijkt. Wat op social media wordt geplaatst is niet bepaald representatief voor de hele bevolking gelukkig.

Ik merk zelf dat mijn lontje ook echt wel korter is dan vroeger, en dan met name op de fiets in de spits in de stad. Ik probeer me daar wel echt van bewust te zijn en te denken: ach ik maak ook wel eens een fout. Maar dat blijft iedere dag een uitdaging...

Ik vind het verder wel opvallend dat hier nu vooral geklaagd wordt over het "asociale" gedrag van anderen. Ik denk dat de meeste mensen die een pad blokkeren in de supermarkt omdat ze staan te kletsen dat niet in de gaten hebben en gewoon opzij gaan als ze dat merken en je vraagt of je er langs mag. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk, die zijn er altijd. En als je zelf altijd boze blikken krijgt als je vraagt of je er langs mag en je daar continu problemen mee hebt, moet je jezelf misschien toch eens afvragen hoe je mensen dan aanspreekt en of jij niet degene met een kort lontje bent....

Vanitas
Berichten: 207
Geregistreerd: 14-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 08:53

Shaggy09 schreef:
pien_2010 schreef:
Jullie komen duidelijk in andere winkels als ik in Frankrijk. Zo vaak is het pad geblokkeerd. Ik vind het best. Of ik loop om, of ik wacht even. Pas soucis (geen probleem).


Naja oké maar ik vind niet dat je mij dan gejaagd kan noemen, want het is gewoon aso om het hele gangpad in beslag te nemen en mensen maar te laten omlopen.

Net als mensen die voor het schap gaan staan lüllen waardoor je niet de producten kunt pakken. En als je dan netjes vraagt of je erbij mag krijg je van die doodsblikken. :+

Mee eens. Als het een halve dag duurt omdat het gewoon druk is boeit me dat niks, maar dat prutsmuts en getreuzel..

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 09:45

Shaggy09 schreef:
Nu moet ik zeggen dat van de supermarkten die ik ken in Frankrijk (Carrefour bijv) ze ook veel bredere gangpaden en grotere winkels hebben. Ik merk in die hypermarchees dat ik me ook veel minder snel erger omdat je daar tenminste de ruimte hebt met je karretje.

Dat is met de Amerikaanse supermarkten ook zo; veel bredere gangpaden en ook veel bredere parkeerplaatsen. In Nederland moet je met je klein autootje al uitkijken dat je niet met je deur tegen een andere auto komt. In Amerika heb je ruimte zat al parkeer je met 'n grote SUV. Scheelt ook al veel ergernissen.

GraceZarif
Berichten: 344
Geregistreerd: 18-08-08

Re: de korte lontjes van tegenwoordig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 09:53

Helemaal eens met Shaggy en Deze Naam.

Hoe je zelf altijd probeert vooruit te denken zodat iedereen daar profijt van heeft en hoe een ander het dan voor je verkl%%t door wèl tijdens een braderie ervoor te zorgen dat iedereen om ze heen moeten lopen omdat ze elkaar toevallig tegen komen en dan uitgebreid gaan beppen, terwijl ze daar buiten om niet de moeite nemen af te spreken bij elkaar thuis.

Zo heeft mijn vriend afgelopen weekend 3 uur vast gestaan omdat er vrachtwagens op de verkeerde baan stonden voor de boot vanaf Dover. Die zijn toen schuin gaan manoeuvreren en hebben alles daardoor geblokkeerd.

verootjoo
Berichten: 35666
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 09:58

Dat bijbeppen midden in de supermarkt snap ik ook niet. Ga dan iig niet de hele boel blokkeren, of ga zitten aan de koffietafel, die staat ervoor.

Maar nog ergelijker is dat het hier ook midden op straat gebeurt, twee auto’s blokkeren de weg, raam open en gaan lopen kletsen. En als je er dan achter staat moet je gewoon even wachten >;) echt zooo irritant als je naar het station moet ofzo...

Echt idioot hierboven ook met die vrachtwagens.

GraceZarif
Berichten: 344
Geregistreerd: 18-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 10:00

Wat mij een kort lontje bezorg is dat mensen klauwen met geld betalen aan hun pension stalling en dat hun paarden in de brandende zon tussen hun verspreide drollen scharrelen op een geel-bruine vlakte. Er is geen gras, geen schaduw maar kennelijk ook geen management. Hoezo laten de eigenaren dit gebeuren en spreken ze de stalhouders hier niet op aan?
Teveel paarden is vet kassa voor die houders maar ze doen er maar bar weinig voor terug.
- rouleren van groepen
- mest opruimen
dat is toch wel het minste ?

daarisdekaas

Berichten: 110
Geregistreerd: 25-03-19
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 10:17

Ik heb niet alles doorgelezen maar ik ben her ermee eens dat het wel een tandje minder kan. Eerlijk is eerlijk, soms ben ik ook best snel ontvlambaar als het druk is, zeker als mensen mij geen tijd gunnen en klassieke sociale regels aan de laars gelapt worden, of asociaal zijn zoals niet mensen uit laten stappen in de trein, of iemand die achter de kassa vlak achter je staat terwijl jij aan het pinnen bent, of inderdaad het met z'n vieren breed op de stoep lopen en geen haar opzij gaan. Hoewel ik tegenwoordig wel meer rust probeer te vinden bij mezelf. Ooit zei een collega tegen mij toen ik pissig werd toen iemand een leeg flesje in de winkel gooide: "Jij houd er een hoge bloeddruk aan over en diegene denkt er niet eens meer aan, hou je hart rustig voor mensen die je niet eens kent".

Waar ik het meeste last van heb gehad toen ik net begon met veel autorijden is de haast en het ongeduld op de weg, met name in de randstad. Ik heb mensen gehad die toeteren omdat ik volgens hun te langzaam optrok bij een stoplicht (sorry dat ik niet zo'n dikke BMW heb als jij) of rustiger ging rijden omdat ik een afslag moest nemen (ja, richtingaanwijzer staat dan echt al aan), mensen die seinen als ik stop voor oranje, bumperkleven en douwen als ik rond de maximum snelheid rijd (of eronder maar niet harder kan omdat het gewoon druk is) en zelfs een meneer op de fiets die geïrriteerd was omdat ik 3 keer voor hem stopte op de rotonde omdat IK niet kon zien of hij zijn hand uitstak of niet (blijkbaar deed hij dat wel, zijn 3 kleine rotondes valk achter elkaar).

Ik kon mij hierdoor erg opgejaagd en gestresst voelen tijdens het autorijden en helemaal op zijn na een ritje van nog geen uur. Tegenwoordig kan ik het gelukkig wat beter van mij af laten glijden, 'heb maar een beetje geduld' denk ik dan (richting anderen, maar ook richting mijzelf).

Dus ja, het mag echt wel een tandje minder ook al ben ik soms ook schuldig aan ongeduldig gedrag. Met de drukte en grote bevolkingsdichtheid in sommige gebieden snap ik wel waar het vandaan komt. Ik hou me 9 van de 10 keer in maar ik loop van binnen soms echt over. Maar ik probeer het allemaal een beetje om te draaien voor mijzelf en alles wat rustiger te nemen. Als mensen haast hebben is dat hun probleem. Als het druk is en iedereen elkaar voorbij probeert te racen op de A2, blijf ik lekker op de rechter twee banen. Dan rij ik maar geen 100. Ik kom echt wel thuis.

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Re: de korte lontjes van tegenwoordig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-19 10:54

Och ja, de stoepclaimers. Ik ben dan wel weer zo dat ik gewoon op de stoep blijf lopen, die 2 rijen tegels langs de rand zou ik toch wel mogen gebruiken terwijl zij lekker breeduit willen lopen? En ja, soms leidt dat tot een schouderbeuk en dan is men verontwaardigd dat IK niet aan de kant ging... Tja. O:)

magda_90
Berichten: 32282
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 11:02

antje_vip schreef:
Och ja, de stoepclaimers. Ik ben dan wel weer zo dat ik gewoon op de stoep blijf lopen, die 2 rijen tegels langs de rand zou ik toch wel mogen gebruiken terwijl zij lekker breeduit willen lopen? En ja, soms leidt dat tot een schouderbeuk en dan is men verontwaardigd dat IK niet aan de kant ging... Tja. O:)


Of fietsers die boos zijn dat je als voetganger niet aan de kant gaat... Op de stoep. :')

Vala

Berichten: 6728
Geregistreerd: 31-05-05
Woonplaats: Werkendam

Re: de korte lontjes van tegenwoordig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 11:08

Het topic over korte lontjes loopt uit op waar iedereen zich wel of niet aan irriteert, huh? Mischien wat minder jezelf irriteren aan andere mensen?
Goede tip, het boek De edele kunst van not giving a fiets van Mark Manson. Want korte lontjes beginnen bij irritaties, en daar kun je zelf echt mee leren omgaan!

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 12:35

Vala schreef:
Het topic over korte lontjes loopt uit op waar iedereen zich wel of niet aan irriteert, huh? Mischien wat minder jezelf irriteren aan andere mensen?
Goede tip, het boek De edele kunst van not giving a fiets van Mark Manson. Want korte lontjes beginnen bij irritaties, en daar kun je zelf echt mee leren omgaan!


Goh je krijgt toch een kort lontje van irritaties. :+ Je doet nu net alsof dat raar is. Als mensen zich aso gedragen is het logisch dat andere mensen zich daar aan gaan ergeren. Je hoeft niet om ieder wissewasje jezelf te gaan ergeren maar sommige dingen zijn gewoon ronduit asociaal.

Nee, ik ga dan niet aan mezelf twijfelen als het duidelijk aan iemand anders ligt.

Kaka

Berichten: 4819
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Camping 4, 2e straat rechts

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 12:47

Je ergeren is nog steeds een keuze. Heel veel van de dingen die ik hier lees zijn m.i. de moeite van de verhoogde bloeddruk echt niet waard.

Om met Jack Sparrow te spreken: the problem is not the problem, the problem is your attitude about the problem.

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-19 12:59

Kaka schreef:
Je ergeren is nog steeds een keuze. Heel veel van de dingen die ik hier lees zijn m.i. de moeite van de verhoogde bloeddruk echt niet waard.

Om met Jack Sparrow te spreken: the problem is not the problem, the problem is your attitude about the problem.


True :+

GraceZarif
Berichten: 344
Geregistreerd: 18-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 13:03

Mijn attitude about the problem is voornamelijk gericht op mensen die alleen vanuit hun eigen aso geadachte de wereld naar zichzelf voegen en dwingen. Daarom ben ik beter af als kluizenaar.

@daarisdekaas : fijn dat jij wel weet waar je goed aan doet door rechts te gaan rijden.

Je wilt niet weten hoeveel mensen onzeker zijn achter het stuur en daardoor situaties creeeren die voor degene achter hen uiterst gevaarlijk zijn.
zoals plotseling inhalen met 100 op de linkerbaan omdat er in de verte een vrachtwagen is waar ze anders achter blijven hangen. Zo ontstaan ook files waar zij geen weet van hebben want ze rijden zelf vooraan. :+
Ze blijven uit onzekerheid ook vaak in de middelste baan van 3 stroken rijden terwijl ze net zo hard gaan als de meest rechtse. Hallohooo moven naar rechts please!!!

Of mensen die onnodig links blijven rijden en met vanalles bezig zijn behalve autorijden en pas na een lichtsignaal teruggaan naar rechts mogen me dan niet irriteren want het probleem is dan hoe ik ermee omga. Hmm volgens mij is een beetje nadenkendheid van de mensch tegenwoordig al veelgevraagd.

En wat te denken van de snelle jongens die op het laatste invoegen zodat je met je paardentrailer nauwelijks kan remmen. Of als er geritst moet worden er altijd een zooi auto's je voorbij sjezen en op het maximum punt zorgen dat de auto's rechts geen meter vooruit komen. Sorry maar dan irriteer ik zélf graag door half op de linkerbaan te blijven rijden. Ik ga toch ook niet in de rij voor de kassa iemand met een blitser winkelkarretje voor laten. :n

In het verkeer ontstaan idd vaak korte lontjes omdat mensen niet meedenken met elkaar. Rij vlot door, weesbezig met autorijden en denk pas weer na over welk liedje je wil horen op je iPhone als de situatie zich daar voor leent.

elizabeth85
Berichten: 316
Geregistreerd: 16-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 13:31

Ja herkenbaar... wij komen heel veel in ziekenhuizen en bij artsen. Mensen klagen steen en been over de wachttijd. Ik snap dat niet zo, als jij aan de beurt bent wil je toch ook dat ze de tijd nemen voor je? Het is de verzekering die alles zo inperkt, niet de artsen. Ben regelmatig met spoed doorgestuurd met onze zoon naar het zh vanuit de huisarts. Dan is hij al snel 30 minuten met je bezig, ipv de 10 die hij er aan mag besteden. Overigens is er 1 arts die wel altijd op tijd loopt, die krijgt dan weer het verwijt dat hij te kortaf is en te zakelijk... Ook al eens gehad dat een operatie op het laatste moment gecanceld werd, ivm met een spoedgeval. Natuurlijk was dat balen maar ik heb me verbaasd over het (in mijn ogen) egoïstisch commentaar van veel mensen uit onze omgeving. Wat moet zo'n arts dan zeggen, sorry geen operatie, je gaat maar dood want de operatie kamers zijn bezet door mensen die best een dagje kunnen wachten? Als jij met spoed een operatie nodig hebt, hoop je toch ook dat iemand plek maakt voor je?

Zelf irriteer ik me soms mateloos aan kinderen van een ander ( en ook wel eens van mezelf haha maar die kan ik dan op hun nummer zetten)... van die 'superkids' die schreeuwen, rennen of een hele grote brutale mond geven en respectvol met een ander omgaan. Mijn kids zeggen regelmatig 'als ik dat deed mama, zou jij heel boos worden dat zou ok niet durven '. Al moet ik zeggen dat ik soms commentaar krijg van wild vreemden omdat ik dan in hun ogen te streng ben... en daar irriteer ik me dan weer aan haha.

Moet zeggen dat ik zelf ook wel eens een kort lontje heb hoor . Bij bumperklevers enz☺

Vanitas
Berichten: 207
Geregistreerd: 14-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 13:46

Uhm je moet juist de gehele invoegstrook gebruiken dus die mensen die tot het laatst wachten bij het ritsen doen het juist als enige goed. Maar laten we niet over het verkeer beginnen. Hier heb je allemaal van die oude klinkerwegen waar 80 km/h geldt. Nou rijd ik er zelf vaak wat langzamer, maar ga wel harder rijden als er iemand achter me zit. Veel mensen daarentegen sjokken daar met 30 km/h over de weg, bovenop de rem bij elke oprit en dan ook nog midden op de weg zodat je niet kunt inhalen. Die mensen zouden beter hun rijbewijs inleveren. En ja die mensen zullen mijn inhaalmanoeuvres vast regelmatig als kort lontje opvatten.


Mijn moeder heeft vroeger eens mijn broertje als peuter op de balie gezet bij de dermatoloog. Met de mededeling dat dat (krijsende) kind daar blijft zitten tot ze geholpen werden. De dermatoloog had het daar 10 jaar later nog over dat ze dat zo goed aan had gepakt en de mensen achter de balie hebben een hele flinke preek gekregen. Als mensen hun werk gewoon goed zouden doen zou dat ook al een hoop korte lontjes schelen.

denice

Berichten: 9645
Geregistreerd: 02-09-04

Re: de korte lontjes van tegenwoordig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 14:25

Wauw, dit is een serieus zeurtopic geworden. :')

Als verscheidene bovenstaande zich zo ergeren, kun je wellicht eens nagaan hoe dit zit. Je kunt een ander niet veranderen, alleen jezelf. Dus, adem in adem uit en ontspannnn