Pedo-flyers bij Pride in beslag genomen na boze reacties.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Callisto04

Berichten: 1377
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: Belgie

Re: Pedo-flyers bij Pride in beslag genomen na boze reacties.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 18:33

Zoolgangster, dat is dus wat ik er ziek aan vind. Het dan nog voorstellen als een soort van onbaatzuchtigheid of empathie ten opzichte van kinderen, ten voordele van eigen zieke fantasieën. Compleet onaanvaardbaar en dit zou voor mij strafbaar mogen zijn. Het is namelijk de deur willen openzetten voor iets dat moreel onaanvaardbaar is en wettelijk strafbaar. Degoutant.

Laurora

Berichten: 2639
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 18:36

Mer1980 schreef:
Laurora: ik ga mee in je uitleg dat ze er niet voor gekozen hebben, het is een geaardheid echter;

De mensen die achter het 'kinderbevrijdingsfront' zijn geen pedofielen die de keuze hebben gemaakt om niets te doen met deze gevoelens, maar dit zijn smeerlappen die de wet bij voorkeur willen veranderen zodat zij WEL hun fantasieën kunnen botvieren op jonge meisjes of jongens. Zij willen seks met kinderen, zij zijn overtuigd dat kinderen dit ook willen en daarom willen zij de wet aangepast zien zodat zowel de kinderen als zij (in hun ogen) hun gang kunnen gaan. Zij zien niet in dat hun ideologie verachtelijk en misselijkmakend is.

Dat bovenstaande mensen zich willen voegen bij de LHBT is vreselijk, Ja het is een geaardheid, maar niet te vergelijken. Seks met kinderen mag niet. Wat volwassenen met elkaar op het gebied van liefde en seksualiteit willen doen mag (uiteraard met wederzijds goedkeuren) wel.


Ja en dat vraag ik me dus af, of deze club daadwerkelijk staat voor de mogelijkheid om seks te hebben met kinderen. Ik kan namelijk niks over hun standpunten vinden als ik op kinderbevrijdingsfront zoek. Als dit inderdaad zo is dan is dat afschuwelijk en absoluut verwerpelijk.
Sowieso ben ik het met je eens dat ze niet in de pride thuishoren omdat gevoelens voor kinderen nooit iets is om trots op te zijn of om te vieren.
Echter kan ik het me ook voorstellen dat deze club juist openheid probeert te creëren zodat hulp zoeken/ontvangen makkelijker word.
Maar inderdaad, de pride vind ik daar niet de juiste plek voor.

(overigens is de naam "kinderbevrijdingsfront" inderdaad discutabel, het insinueerd verkeerde bedoelingen)
Laatst bijgewerkt door Laurora op 28-07-19 18:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Felicxa

Berichten: 2415
Geregistreerd: 04-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 18:36

Laurora schreef:
Felicxa schreef:
Naar mijn inziens is pedofilie absoluut niet vergelijkbaar met homoseksualiteit en is er dus ook geen plaats voor bij pride, en ik begrijp ook niet waarom mensen het oke vinden om die twee te vergelijken.

Pride is (voor mij althans) meer een viering van het feit dat er voor lhbtq mensen steeds meer vrijheid is om zichzelf te zijn en te houden van wie ze houden. Ik vind niet dat pedofilie hier tussen past of op dergelijke manier gevierd moet worden of dat er voor mensen met dergelijke gevoelens meer vrijheden moeten komen op dat vlak. Het vergelijken van homoseksualiteit en pedofilie alsin dat het "allebei maar gewoon geaardheden zijn waar iemand ook niks aan kan doen" is gewoon ontzettend krom en geen acceptabele vergelijking.


Maar technisch gezien IS pedofilie een geaardheid. Dat is geen mening, dat is een feit.
Een pedofiel kán ook niks doen aan zijn gevoelens, net zo min als wie dan ook met welke geaardheid dan ook iets kan doen aan zijn/haar gevoelens.
Seksuele of verliefde gevoelens zijn enkel en alleen een chemisch proces in de hersenen en kan op geen enkele manier gestuurd worden. Ik wed dat de meeste mensen wel eens gevoelens hebben gehad die ze niet wouden hebben (een weird celebrity crush, of een verliefdheid op een getrouwde collega)
Wat iemand doet met zijn gevoelens, dát is de toon die de muziek maakt. En in de praktijk valt pedofilie niet automatisch samen met kindermisbruik, ook dat is een feit.
(tuurlijk zijn er pedofielen die kinderen misbruiken. Maar er zijn ook hetero's die kinderen misbruiken. En homo's. En lesbiennes. En travestieten. En transgenders. En polygamisten. En panseksuelen. En queers.)

Verder ben ik het er wel mee eens dat pedofilie niet iets is wat "gevierd" moet worden.
Ik vind ook niet dat pedofielen de vrijheid moeten krijgen om iets te doen met hun gevoelens, in tegendeel.
Ik denk wel dat het geaccepteerd moet worden dat er nou eenmaal mensen zijn met deze gevoelens. (waarbij de gevoelens zélf niet geaccepteerd hoeven worden uiteraard) alleen dan kunnen deze mensen geholpen worden hun gevoelens te negeren of om te vormen.

Edit:
@dezenaam:
Ik heb niet direct een wetenschappelijk onderzoek bij de hand, maar wel wat websites.
https://www.sciencedirect.com/science/a ... 3814777314

https://www.vice.com/en_us/article/mgmz ... xpert-says

https://www.google.com/url?q=https://ww ... OpdYWoeeKE

En er is via google nog veel meer te vinden.


Op wie je verliefd wordt heb je inderdaad niet zelf te kiezen. Het gaat mij meer om de vergelijking met homoseksualiteit in de trant van het "normaliseren", waarmee ik bedoel dat lhbtq mensen al jaren bezig zijn om meer rechten te krijgen en de vrijheid om zichzelf te uiten, en dat dat dan door mensen wordt vergeleken met zoiets als het normaliseren van pedofilie op dezelfde manier. Lhbtq mensen hebben gewoon gezonde relaties waarbij de mensen in die relatie gelukkig zijn met elkaar, dat is bij pedofilie absoluut niet het geval. Daarom vind ik dat die twee gewoon niet zo vergeleken kunnen worden, en dat die vergelijking (op basis van acceptie door de samenleving) krom en respectloos is.

Misschien had ik dat in mijn eerste post niet goed duidelijk gemaakt, dat ik het zo bedoelde.
Laatst bijgewerkt door Felicxa op 28-07-19 18:38, in het totaal 2 keer bewerkt

Shadow0

Berichten: 43501
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 18:37

Nogmaals: ik denk dat het voornamelijk wordt aangemoedigd om verdeeldheid te zaaien rondom de Pride.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 18:39

alice0cullen schreef:
Walgelijk, net alsof pedos recht hebben van bestaan. Bah, ga fijn met zijn alle ergens in een hutje op de hei verweg bij de maatschappij. Ook lekker voor slachtoffers van kindermisbruik dit, helemaal niet confronterend dat die gekken dit willen normaliseren.

Vind de gehele maatschappij laatste tijd steeds meer pedofilie normaliseren, zag laatst bij de zeeman een voorgevormd push up bh'tje voor kinderen. Met kant en al. Hoezo kinderen niet seksualiseren.

Het blijft mij verbazen hoor,zwarte piet kan niet :') en dit wel

Laurora

Berichten: 2639
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 18:41

@Felicxa
Ik had je post inderdaad verkeerd opgevat.
Zoals je het nu stelt heb je imo 100% gelijk!

tamary

Berichten: 29184
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Pedo-flyers bij Pride in beslag genomen na boze reacties.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 19:08

Pride staat voor vieren en acceptatie van het zonder juridische consequenties seksueel actief kunnen zijn (anders dan standaard hetro) met de volwassen! partner naar keuze mits met wederzijdse instemming. Onder die vlag past een seksuele orientatie gericht op 1 partner is minderjarig dus niet.

elizabeth85
Berichten: 316
Geregistreerd: 16-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 19:12

beatje schreef:
alice0cullen schreef:
Walgelijk, net alsof pedos recht hebben van bestaan. Bah, ga fijn met zijn alle ergens in een hutje op de hei verweg bij de maatschappij. Ook lekker voor slachtoffers van kindermisbruik dit, helemaal niet confronterend dat die gekken dit willen normaliseren.

Vind de gehele maatschappij laatste tijd steeds meer pedofilie normaliseren, zag laatst bij de zeeman een voorgevormd push up bh'tje voor kinderen. Met kant en al. Hoezo kinderen niet seksualiseren.

Het blijft mij verbazen hoor,zwarte piet kan niet :') en dit wel



Idd... ik vind het zo walgelijk. Ik geloof zeker dat het een geaardheid is waar je niets aan kan doen. Maar je kiest er zelf voor wát je er mee doet. Zelf helaas een opa gehad die de handjes niet thuis kon houden en het heeft mijn leven voorgoed getekend. Kinderen verdienen bescherming en een pedo moet hulp zoeken. Dat wij als Nederland vinden dat dit moet kunnen daar kan ik oprecht niet bij. Sommige dingen kunnen gewoon niet en ik vind dat demonsteren rondom pedofilie daar ook bij horen.

Shadow0

Berichten: 43501
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Pedo-flyers bij Pride in beslag genomen na boze reacties.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 20:05

Maar elizabeth: de flyers zijn in beslag genomen, dus het kan ook niet. Wij vinden 'als Nederland' helemaal niet dat het moet kunnen.

LindyH

Berichten: 11259
Geregistreerd: 02-07-05
Woonplaats: The Buckle of the Bible Belt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 20:53

Ik vind ook dat pedofilie een geaardheid is waar aandacht voor moet zijn. Vroeger werd homofilie/-seksualiteit ook als 'ziek' gezien. Wat is dan het verschil met pedofilie? Het komt in het dierenrijk net zo goed voor.

Pedofilie is nog niet pedoseksueel. Het verschil is of je er wat mee doet of niet. Maar juist omdat het rijtje LHBTQ steeds verder uitgebreid wordt zou er voor de P toch ook een plekje moeten zijn. Juíst wel zou ik denken, omdat dat een geaardheid is die eigenlijk niet in de praktijk gebracht kan worden. Wat moeten die mensen het vreselijk moeilijk hebben en wat verdienen zij juist ontzettend veel respect voor het continu onderdrukken van hun gevoelens, in het belang van de samenleving.

Er moet toch ook voor hen een plaats zijn om naartoe te gaan en te kunnen praten over hun gevoelens zonder veroordeeld te worden. Juist als je geen kant op kunt lijkt me dat heel belangrijk. Ook om te voorkomen dat iemand het opkropt en misschien wel een keer de fout in gaat. Pedoseksualiteit hoeft niet genormaliseerd te worden, pedofilie wel. En juist omdat dat verschil bij de gemiddelde burger niet duidelijk is moet er aandacht voor komen.

De naam 'kinderbevrijdingsfront' is dan een beetje vreemd, maar ik denk wel dat de flyeractie voorkomt uit het zich buitengesloten voelen door de LHBTQ+ -gemeenschap, en daar kan ik me wel iets bij voorstellen.

EDIT: Het 'vieren' is inderdaad een lastige, want voor mensen met pedoseksuele gevoelens valt het niets te vieren en ook voor de samenleving niet. Misschien zou er een boot kunnen komen voor mensen die geen kant op kunnen met hun gevoelens, welke dat ook zijn. Ook zij mogen er zijn.

tamary

Berichten: 29184
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 21:05

LindyH schreef:
Ik vind ook dat pedofilie een geaardheid is waar aandacht voor moet zijn. Vroeger werd homofilie/-seksualiteit ook als 'ziek' gezien. Wat is dan het verschil met pedofilie? Het komt in het dierenrijk net zo goed voor.

Pedofilie is nog niet pedoseksueel. Het verschil is of je er wat mee doet of niet. Maar juist omdat het rijtje LHBTQ steeds verder uitgebreid wordt zou er voor de P toch ook een plekje moeten zijn. Juíst wel zou ik denken, omdat dat een geaardheid is die eigenlijk niet in de praktijk gebracht kan worden. Wat moeten die mensen het vreselijk moeilijk hebben en wat verdienen zij juist ontzettend veel respect voor het continu onderdrukken van hun gevoelens, in het belang van de samenleving.

Er moet toch ook voor hen een plaats zijn om naartoe te gaan en te kunnen praten over hun gevoelens zonder veroordeeld te worden. Juist als je geen kant op kunt lijkt me dat heel belangrijk. Ook om te voorkomen dat iemand het opkropt en misschien wel een keer de fout in gaat. Pedoseksualiteit hoeft niet genormaliseerd te worden, pedofilie wel. En juist omdat dat verschil bij de gemiddelde burger niet duidelijk is moet er aandacht voor komen.

De naam 'kinderbevrijdingsfront' is dan een beetje vreemd, maar ik denk wel dat de flyeractie voorkomt uit het zich buitengesloten voelen door de LHBTQ+ -gemeenschap, en daar kan ik me wel iets bij voorstellen.

EDIT: Het 'vieren' is inderdaad een lastige, want voor mensen met pedoseksuele gevoelens valt het niets te vieren en ook voor de samenleving niet. Misschien zou er een boot kunnen komen voor mensen die geen kant op kunnen met hun gevoelens, welke dat ook zijn. Ook zij mogen er zijn.

Nee, seks is voor volwassenen, dat is ook de overeenkomst die geld voor de gehele LHBTQ+ -gemeenschap. Een geaardheid waarbij 1 "partner" minderjarig is, mag niet onder die noemer vallen. Of je er wat mee doet is daarvoor geheel niet relevant.

Whale

Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 21:05

Tuurlijk pedofilie is een geaardheid net zoals heteroseksualiteit, homoseksualiteit, biseksualiteit, en vul maar in, en ze kunnen er niks aan doen. Maar ik vind niet dat het in het rijtje LGBTQ past of dat het gevierd moet worden tijdens Gay Pride. Gewoon omdat het een geaardheid is dat niet oke is in onze maatschappij (en tuurlijk dat was homoseksualtieit vroeger ook niet, maar dit is een geaardheid dat te maken heeft met het aangetrokken voelen tot kinderen, wat gewoon niet oke is).

Avalanche

Berichten: 15981
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Pedo-flyers bij Pride in beslag genomen na boze reacties.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 21:33

Consent.

Dat is het sleutelwoord hier. Daar is bij volwassenen (in welke samenstelling dan ook) idealiter wel sprake van, bij seks met kinderen nooit. Omdat iemand die niet volwassen genoeg is auto te rijden, te stemmen, contracten aan te gaan ook niet volwassen genoeg is om volwaardig consent te geven wanneer de ander wel volwassen is (ik heb het dus niet over 2 16-jarigen).

En dat maakt seks met een kind per definitie immoreel, en seks tussen volwassenen wel oke.

Het is echt zo moeilijk niet.

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 01:29

LindyH schreef:
Ik vind ook dat pedofilie een geaardheid is waar aandacht voor moet zijn. Vroeger werd homofilie/-seksualiteit ook als 'ziek' gezien. Wat is dan het verschil met pedofilie? Het komt in het dierenrijk net zo goed voor.

Pedofilie is nog niet pedoseksueel. Het verschil is of je er wat mee doet of niet. Maar juist omdat het rijtje LHBTQ steeds verder uitgebreid wordt zou er voor de P toch ook een plekje moeten zijn. Juíst wel zou ik denken, omdat dat een geaardheid is die eigenlijk niet in de praktijk gebracht kan worden. Wat moeten die mensen het vreselijk moeilijk hebben en wat verdienen zij juist ontzettend veel respect voor het continu onderdrukken van hun gevoelens, in het belang van de samenleving.

Er moet toch ook voor hen een plaats zijn om naartoe te gaan en te kunnen praten over hun gevoelens zonder veroordeeld te worden. Juist als je geen kant op kunt lijkt me dat heel belangrijk. Ook om te voorkomen dat iemand het opkropt en misschien wel een keer de fout in gaat. Pedoseksualiteit hoeft niet genormaliseerd te worden, pedofilie wel. En juist omdat dat verschil bij de gemiddelde burger niet duidelijk is moet er aandacht voor komen.

De naam 'kinderbevrijdingsfront' is dan een beetje vreemd, maar ik denk wel dat de flyeractie voorkomt uit het zich buitengesloten voelen door de LHBTQ+ -gemeenschap, en daar kan ik me wel iets bij voorstellen.

EDIT: Het 'vieren' is inderdaad een lastige, want voor mensen met pedoseksuele gevoelens valt het niets te vieren en ook voor de samenleving niet. Misschien zou er een boot kunnen komen voor mensen die geen kant op kunnen met hun gevoelens, welke dat ook zijn. Ook zij mogen er zijn.


Meen je dit nu serieus? 8)7

Echt om van te kotsen vind ik dit, sorry. Ten eerste is het niet omdat het 'rijtje steeds verder uitgebreid wordt' de 'P' ook maar ff een plek moet krijgen. Veel/een deel mensen zijn het om te beginnen al niet eens met al die belachelijke uitbreidingen (zoals de A, de Q en de I). En dan is de LGBT nog steeds een gemeenschap die draait rond aantrekking tot gender/sekse en genderidentiteit/expressie. Of moeten we mensen die zich aangetrokken voelen tot lampen, kermisattracties, auto's, dieren, lijken... er ook maar ff tussen gooien, we breiden het immers toch al uit, niet? Misschien dan ook een pride voor mensen die polyamorous zijn. Zij vallen immers ook best nog wel uit de boot en krijgen veel onbegrip. Nuja, ik zou er geen moeite mee hebben dat deze mensen een pride organiseren, maar dat zal dan niet bij de LGBT zijn. Die maken ze dan maar gewoon zelf. Is toch niet zo moeilijk hé? Zelf een organisatie maken voor je doelgroep. Maar nee, alles moet tegenwoordig maar bij de LGBT gepropt worden. Dit is echt gewoon complete erasure.

De geschiedenis van de LGBT is er één die van deze mensen alleen is. Transseksuele mensen en homoseksuele mensen hebben jarenlang gevochten voor hun rechten. Dus nee, het is geen kwestie van 'nu mogen jullie er ook even bij'.

Er is nog steeds bizar weinig geweten over hoe het precies komt dat mensen homoseksueel zijn. Laat staan dat de wetenschap kan zeggen dat het in dezelfde categorie valt als pedofilie en hoe het precies komt dat mensen pedofiel zijn. Ik betwijfel het zeer hard dat de oorzaak dezelfde is.
In de natuur komt homoseksualiteit ook voor en dat heeft vaak nog een functie. Homoseksuele dieren zullen weesjongen adopteren en voor hen zorgen. Zo gaat (of ging) dat bij mensen ook gewoon. Je aangetrokken voelen tot iets wat zelf niet volwassen is heeft geen enkele functie, ook niet in de natuur. Het kan nog niet eens voor zichzelf zorgen, laat staan voor iets anders.

Onze gevoelens en verlangens hadden/hebben uiteindelijk de functie om ons bij elkaar te houden om een kind op te voeden. Na een drietal jaar gaat die verliefdheid over. Volwassenen kunnen verliefd op elkaar worden. Een volwassene blijkbaar ook op een kind, maar een kind kan geen liefde voelen zoals een volwassene dat doet. Daarbij is het dus gewoon onnatuurlijk en niet te vergelijken met homoseksualiteit. (En ja, die 'pedofiele' dieren zullen vast wel voorkomen. Maar het lijkt mij dat er een verschil zit tussen een hamster en hoger ontwikkelde dieren)

Maarja joh, ik had er als 14 jarige echt naar uitgekeken om bij mijn lokale LGBT bar langs te gaan waar mogelijk ook pedofielen tussen zaten. Moet toch echt geweldig voelen. :j
Nu zonder sarcasme... Het antwoord blijft gewoon nee. De veiligheid van LGBT mensen gaat voor. En die veiligheid gaat niet enkel over fysieke veiligheid.

Dat ze hun eigen plaats zoeken om er samen over te praten, geen probleem. (Behalve voor deze groep dan, aangezien zij seks met kinderen dus wel goedkeuren) Maar val andere, al bestaande groepen niet lastig met dit gedoe. Al betwijfel ik het ten zeerste hoe veilig het is om een groep pedofielen samen te steken. Kunnen ze wel mooi zeggen dat ze nooit iets met hun gevoelens zouden doen... En voor je het weet zit je met een groep pedoseksuelen die zich wel aan kinderen vergrijpen. Hebben wij hun als maatschappij wel een mooi platform gegeven om zich te verzamelen en slachtoffers te maken.

daantjuhhh

Berichten: 26869
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 08:02

Cayenne schreef:
Ik snap de titel ook niet. Kinderbevrijdingsfront? Waarom?

Nou dit.
Ik heb de rest van de reacties niet gelezen.

Maar deze titel overtuigd mij ervan dat dit mensen zijn die het goedkeuren om kinderen te misbruiken.

Je hebt inderdaad pedofielen die zich beseffen dat wat hun sexuele voorkeur is niet kan en hulp zoeken en dus niet handelen na hun sexuele voorkeur.

Kinderbevrijdingfront klinkt mij in combinatie met pedofilie verkeerd in mijn oren

capopjekop

Berichten: 30655
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Pedo-flyers bij Pride in beslag genomen na boze reacties.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 08:21

Volgens mij zit (een van) de oprichters van martijn hier achter. Op twitter plaatst het account ook walgelijke meningen. Ze willen idd dat sex met minderjarigen legaal wordt.

romyamb
Berichten: 676
Geregistreerd: 20-04-13
Woonplaats: den bosch

Re: Pedo-flyers bij Pride in beslag genomen na boze reacties.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 08:43

om te walgen! ik heb meteen de petitie getekend

Loretta
Berichten: 8759
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 22:50

Cayenne schreef:
Ik snap de titel ook niet. Kinderbevrijdingsfront? Waarom?


Als je denkt dat het bijna niet gestoorder kan met actiegroepjes is er toch nog iemand die er in slaagt om daar ruimschoots over heen te gaan. Mijn eerste gedachte was dat dit een hele onsmakelijke grap was. Maar deze persoon neemt zichzelf nog serieus ook.

Hoe diep kan een goorlap zinken?

BigOne
Berichten: 38254
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 23:07

Sunnda schreef:
Als ze nu komen en op een boot gaan zitten, kunnen ze daarna meteen door naar de gevangenis varen. Scheelt weer zoeken voor oom agent.

Walgelijk, echt waar.
Maar dit is NL en hier moet alles kunnen helaas.

Nee dit kan niet en word blijkbaar ook meteen de kop ingedrukt. Ik had het misschien anders aangepakt, laat maar komen die hap en op de foto en dan allemaal een huis en computeronderzoek .