Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 8 van de 8 [ 183 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8
Plaats een nieuw onderwerp

Als iedereen stopt met dieren houden..

 

beert schreef
Het is een fictieve vraag, geen politiek statement. De wereld draait gewoon door (met dieren) als je dit topic negeert :-).

@Deesdaan, er is veel eenzaamheid onder mensen, met name bij oudere mensen. In plaats van een robot zou ik dan eerder die mensen aan elkaar "koppelen" tegen eenzaamheid. Als jij niet eenzaam bent, is dat natuurlijk niet nodig. Ik zou ook gek worden met altijd maar mensen om me heen :-).


Ik denk dat ik zonder mijn honden ook eenzamer zou zijn. Ik woon alleen, vind dat nu heerlijk maar wel omdat de honden heb waar ik nog van alles mee doe, genoeg mensen leren kennen in de wijk door ze die ik niet meer face to face zou spreken als we geen honden meer hebben. Mensen koppelen werkt gewoon niet, ik heb geen zin in mensen als ik thuis kom na een dag werken omdat ik dan gewoon even rustig wil zitten en niet zo nodig hoef te praten, ik heb dan ook geen zin meer om iets af te spreken en dergelijke, dat hoeft met mijn honden niet want die zijn er wel maar komen niet met verhalen aanzetten waar ik echt even naar moet luisteren.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-19 14:28 



 
Profiel   

maak je qua 'gehouden' dieren nog onderscheid in Nuttige dieren (voedselproductie) en Hobby dieren?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-19 17:05 



 
Profiel   

fransje23 schreef
Karl66 schreef
Als je het probleem wilt oplossen, dan moet je de oorzaak wegnemen. Die oorzaak is het aantal mensen, niet het aantal dieren. Maar het is wel weer een typisch menselijke aanpak van het probleem; "Oh er zijn teveel mensen op aarde? Weet je wat, dan gaan we het aantal dieren verminderen."


Nuance: het aantal gehouden dieren die er puur zijn voor "het gewin" van mensen.


Overigens is ook de levensstijl van mensen die zorgt voor grote problemen, niet alleen puur het aantal.
Een persoon in 'het westen" kan een grotere "voetafdruk" hebben dan, bij wijze van spreken, een gezin met 5 mensen in een ander deel van de wereld.
Het aantal gehouden dieren en welvaart gaan hand in hand.


Dat verandert er nog steeds niks aan dat de mensen de oorzaak zijn en niet de dieren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-19 20:04 



 
Profiel   

Karl66 schreef
fransje23 schreef

Nuance: het aantal gehouden dieren die er puur zijn voor "het gewin" van mensen.


Overigens is ook de levensstijl van mensen die zorgt voor grote problemen, niet alleen puur het aantal.
Een persoon in 'het westen" kan een grotere "voetafdruk" hebben dan, bij wijze van spreken, een gezin met 5 mensen in een ander deel van de wereld.
Het aantal gehouden dieren en welvaart gaan hand in hand.


Dat verandert er nog steeds niks aan dat de mensen de oorzaak zijn en niet de dieren.


Dit komt meer over van mening zijn dat mensen geen dieren zouden moeten houden en daar vervolgens op zoek gaan naar redenen om dat te ondersteunen. Het niet meer houden van dieren is dan een doel op zich zelf geworden. Er moet alleen nog een mooi verhaal aan vast gebreid worden om het te verkopen als een goed onderbouwde mening.

Dat is in ieder geval zoals het op mij over komt.

Er bestaat trouwens al een standaard dogmatische uitleg uit de vegan hoek om deze mening te onderbouwen. Ik heb hem al vaker copy and pasted op verschillende websites zien staan. Volgens mij heeft ook ooit iemand hem hier gepost. Maar zoals ik al zei is dat een vrij dogmatisch verhaal. Niet eentje die echt stand houdt als je hem nader onderzoekt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-19 20:36 



 
Profiel   

Loretta schreef
Dit komt meer over van mening zijn dat mensen geen dieren zouden moeten houden en daar vervolgens op zoek gaan naar redenen om dat te ondersteunen. Het niet meer houden van dieren is dan een doel op zich zelf geworden. Er moet alleen nog een mooi verhaal aan vast gebreid worden om het te verkopen als een goed onderbouwde mening.

Dat is in ieder geval zoals het op mij over komt.

Er bestaat trouwens al een standaard dogmatische uitleg uit de vegan hoek om deze mening te onderbouwen. Ik heb hem al vaker copy and pasted op verschillende websites zien staan. Volgens mij heeft ook ooit iemand hem hier gepost. Maar zoals ik al zei is dat een vrij dogmatisch verhaal. Niet eentje die echt stand houdt als je hem nader onderzoekt.


Mijn vraag, waar ik het topic mee open, is: hoe zou de wereld eruit zijn als we geen dieren meer zouden houden?

Een vraag is niet hetzelfde als een mening. Het is dus ook niet meer dan logisch dat het niet goed onderbouwd is. ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-19 07:19 



 
Profiel   

Dan sterven een hoop dierenrassen uit. Dus een lage diversiteit aan (wilde) dieren. Eigenlijk dus maar saai.

Waarschijnlijk wel veel semi tamme wilde dieren die in onze wereld rondlopen en aandacht krijgen/ De vuilniszakken plunderen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-19 13:37 



 
Profiel   

Riddershow schreef
Dan sterven een hoop dierenrassen uit. Dus een lage diversiteit aan (wilde) dieren. Eigenlijk dus maar saai.

Waarschijnlijk wel veel semi tamme wilde dieren die in onze wereld rondlopen en aandacht krijgen/ De vuilniszakken plunderen.


Of de diersoorten die nu te lijden hebben onder de populatie gehouden dieren floreren juist meer en daardoor meer diversiteit?!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-19 13:47 



 
Profiel   

Riddershow schreef
Dan sterven een hoop dierenrassen uit. Dus een lage diversiteit aan (wilde) dieren. Eigenlijk dus maar saai.

Hoe leg je dat uit? Veel gehouden dieren leven volledig geisoleerd en zien in hun hele leven geen wild dier van dichtbij.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-19 13:55 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 8 van de 8 [ 183 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen