Zwemplas leegvissen na snoekbeet, logisch of stom?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Water leegvissen of niet?

Ja, alles moet er uit, veiligheid gaat voor
6 (1%)
Nee, ga maar naar een zwembad
396 (98%)

Totaal aantal stemmen: 402


karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Zwemplas leegvissen na snoekbeet, logisch of stom?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-19 20:38


verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Zwemplas leegvissen na snoekbeet, logisch of stom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 20:39

Wat? Is dat serieus?
Hoe gaan ze de plas onderhouden zonder vissen erin dan :?

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-19 20:40

Ja dat is een heel serieus plan, gemeente daar is in overleg met vissers nu. :+

julius_juut
Zilveren 1 april Bokt-stokpaardtemmer

Berichten: 3101
Geregistreerd: 14-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 20:41

Idioterie.
Volgend jaar zeuren over ander ongedierte dat opeens een kans heeft zonder vissen zeker?


Ga toch naar een zwembad, of besef dat je een mini risico neemt.

SvS88

Berichten: 320
Geregistreerd: 28-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 20:42

Dit is dus de reden waarom ik alleen in zwembaden zwem :')
Wel triest dat het gelijk leeggehaald word.. Zwemmen in natuurwater is idd nou eenmaal een risico dat je zelf wel of niet neemt

Onali

Berichten: 18460
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 20:43

Wow


Heb er geen andere woorden voor, alleen wow.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-19 20:43

Vooral de reactie over de baby. Mag hopen dat die niet alleen ronddobbert in het water :P

Simoonzel

Berichten: 2200
Geregistreerd: 05-05-13
Woonplaats: Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 20:43

Typisch hoor. Één incident en meteen moeten alle dieren dood of weg. :')
Of je realiseert je gewoon dat dit kan gebeuren onder uitzonderlijke omstandigheden en je vette pech hebt gehad. Als dat zo vreselijk is ga je lekker naar het zwembad. :)*

xPabloBokt

Berichten: 9392
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Re: Zwemplas leegvissen na snoekbeet, logisch of stom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 20:44

Tsja.. het verbaast me niks. Idd wat hierboven al gezegd wordt: een incident en alles moet dood/weg.

De mens is een gevaarlijk iets..

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-19 20:44

Het doet me deugd dat ik duidelijk niet de enige ben die denkt: Lees ik dit nu goed :oo >;) 8)7

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 20:44

Oh, ze gaan eerst uitzoeken hoe het juridisch zit en of het mag.
Nou, ik neem aan dat je toch niet zomaar een hele plas kan gaan leegvissen. Hoop dat er ook nog mensen in die gemeenteraad zitten die wel na kunnen denken wat de gevolgen zullen zijn van een leeggeviste plas :+

En dan die opmerking van die moeder: ‘je zult maar met een baby in een bandje gaan en dat die dan gebeten wordt’... Je gaat toch juist niet met een baby zo ver het water op omdat je weet dat daar grote vissen zwemmen? Met kleine kids blijf je aan de kant, ik wel iig, en daar komen geen grote vissen.

Wat een onnozelheid, die mensen staan echt te ver van de natuur af :+

Zo erg ziet die beet er trouwens niet eens uit.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-19 20:48

Zal best zeer doen zo n hapje :Y) maar ja ze is niet opgegeten of zo. :') wat is het volgende? eenden weg want die geven zwemmersjeuk?

Wat me nog het meeste verbaasd het is ook nog een vrij landelijke gemeente :o? In een grote stad zonder groen zou voor mij een dergelijke reactie minder verbazing oproepen.
Laatst bijgewerkt door karuna op 30-07-19 20:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Onali

Berichten: 18460
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 20:48

Ik ben ooit gebeten door een kwal in Spanje ....

En ik weet niet hoe vaak ik op mosselen gestaan heb. Nog nooit is er iemand voor mij op de bres gesprongen om de oceaan leeg te halen of de recreatieplas leeg te vissen. :+

BigOne
Berichten: 38225
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 20:51

karuna schreef:
https://nos.nl/artikel/2295729-gemeente ... snoek.html

Is het een logische reactie om alles uit een natuurplas te vissen na een snoekbeet of ben je van mening dat in natuurwater zwemmen nu eenmaal risicos meebrengt omdat er beestjes inzwemmen?


Dacht toch dat er daar sprake was van een visvijver en een zwemvijver, dan is het toch niet zo vreemd om die beesten over te zetten. Ik heb de foto van die beet gezien en ik weet hoe een snoekbek er uit ziet en daar word je niet blij van.

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 20:56

bigone schreef:
karuna schreef:
https://nos.nl/artikel/2295729-gemeente ... snoek.html

Is het een logische reactie om alles uit een natuurplas te vissen na een snoekbeet of ben je van mening dat in natuurwater zwemmen nu eenmaal risicos meebrengt omdat er beestjes inzwemmen?


Dacht toch dat er daar sprake was van een visvijver en een zwemvijver, dan is het toch niet zo vreemd om die beesten over te zetten. Ik heb de foto van die beet gezien en ik weet hoe een snoekbek er uit ziet en daar word je niet blij van.


Weet je hoe die zwemvijver er volgend seizoen uitziet als er geen vissen in zwemmen :+ Dan is het iig te ranzig om in te zwemmen.

En er zwemmen jaarlijks ik weet niet hoeveel mensen in die plas, en dit is de eerste keer dat zoiets gebeurt, dan is het risico wel echt heel erg klein.
Je gaat voor zo’n mini risico toch niet serieus een hele plas leegvissen :')

Je wordt vaker gestoken door een kwal in de atlantische oceaan en niemand heeft ooit bedacht om die te gaan leegvissen zodat we er veilig kunnen zwemmen en surfen.

beert
Berichten: 2426
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 20:57

Ik snap bovenstaand commentaar, maar als ik het goed lees, is de recreatieplas ook te vol met mensen en vissen door de gezakte waterstand. Ze willen dus vissen verplaatsen.

Ik denk dat als ze wat (grote) dieren verplaatsen, dat het voor de vissen zelf ook beter kan zijn.

Ik verwacht niet dat ze alle vissen willen vangen, dat haalde ik ook niet helemaal op uit het bericht.

Edit: in aanvulling even gezocht op het lokale nieuws. De media wil soms ook dramaverhalen maken.. in het lokale nieuws wordt namelijk gesproken over alleen vangen van (monster)snoeken, zie https://regionieuwshoogeveen.nl/19708/o ... te-vangen/

https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/150349 ... oven-halen

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Zwemplas leegvissen na snoekbeet, logisch of stom?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-19 21:09

Dat zou dus alleen gedaan worden om de angst van mensen weg te halen. Niet voor het welzijn van de vissen. Daar val ik over. Je zwemt in natuurwater, daar zitten beestjes in. Wil je dat niet ga je naar een zwembad. Vissen vangen en verplaatsen is een risico voor de vissen ook nog.

Danielleeee_
Berichten: 3173
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 21:13

karuna schreef:
Dat zou dus alleen gedaan worden om de angst van mensen weg te halen. Niet voor het welzijn van de vissen. Daar val ik over. Je zwemt in natuurwater, daar zitten beestjes in. Wil je dat niet ga je naar een zwembad. Vissen vangen en verplaatsen is een risico voor de vissen ook nog.

Helemaal mee eens. Ik vind het belachelijk om die vissen maar te gaan verplaatsen. De gebeurtenis is iets wat zelden gebeurt en zoals karuna zegt: het is een natuurplas. Daar wonen dieren. Als je dat niet leuk vindt, ga je maar naar een zwembad.

Ongelooflijk ook dat elk dingetje tegenwoordig maar op Facebook gegooid moet worden, vreselijk :roll:

SvS88

Berichten: 320
Geregistreerd: 28-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 21:13

karuna schreef:
Dat zou dus alleen gedaan worden om de angst van mensen weg te halen. Niet voor het welzijn van de vissen. Daar val ik over. Je zwemt in natuurwater, daar zitten beestjes in. Wil je dat niet ga je naar een zwembad. Vissen vangen en verplaatsen is een risico voor de vissen ook nog.


Precies dit. Ik heb echt een vissenfobie, maar dat is mijn probleem, niet die van de vissen. Lekker laten zitten en geen onnodige risico's nemen met verplaatsen!

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 21:14

Maar die beesten wonen daar toch gewoon := En omdat wij een paar weken per jaar daar willen zwemmen moeten ze weg.
Ik vind dat echt heel raar. Als er nu elke week iemand gebeten wordt snap ik het nog. Maar dit is de 2 keer in heel NL in tientallen jaren ofzo?

Whale

Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 21:15

Belachelijk. Als je niet tegen de natuur kan moet je daar niet gaan zwemmen, maar naar een zwembad toe gaan. Als het leefgebied van die vissen steeds kleiner wordt moet je de mensen verbieden.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 21:21

verootjoo schreef:
En dan die opmerking van die moeder: ‘je zult maar met een baby in een bandje gaan en dat die dan gebeten wordt’... Je gaat toch juist niet met een baby zo ver het water op omdat je weet dat daar grote vissen zwemmen? Met kleine kids blijf je aan de kant, ik wel iig, en daar komen geen grote vissen.

Wat een onnozelheid, die mensen staan echt te ver van de natuur af :+

Zo erg ziet die beet er trouwens niet eens uit.

Snoeken zitten juist aan de kant,ik zie ze vaak liggen daar jagen ze op kleine vissen.Hier zit ook erg veel snoek doet 1 meter zelfs.En er word vol op gezwommen met honden en mensen,nog nooit geweten dat er 1 gebeten heeft.

Kind heeft ferme krassen op haar been maar niemand heeft gezien dat het een snoek was ze denken het maar.
Een vijver daar voor leegvissen is natuurlijk belachelijk,ga dan naar het zwembad.

Morganlefay

Berichten: 8695
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Re: Zwemplas leegvissen na snoekbeet, logisch of stom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 21:26

Kan het geen otter zijn geweest?? of een bever.

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 21:26

beatje schreef:
verootjoo schreef:
En dan die opmerking van die moeder: ‘je zult maar met een baby in een bandje gaan en dat die dan gebeten wordt’... Je gaat toch juist niet met een baby zo ver het water op omdat je weet dat daar grote vissen zwemmen? Met kleine kids blijf je aan de kant, ik wel iig, en daar komen geen grote vissen.

Wat een onnozelheid, die mensen staan echt te ver van de natuur af :+

Zo erg ziet die beet er trouwens niet eens uit.

Snoeken zitten juist aan de kant,ik zie ze vaak liggen daar jagen ze op kleine vissen.Hier zit ook erg veel snoek doet 1 meter zelfs.En er word vol op gezwommen met honden en mensen,nog nooit geweten dat er 1 gebeten heeft.

Kind heeft ferme krassen op haar been maar niemand heeft gezien dat het een snoek was ze denken het maar.
Een vijver daar voor leegvissen is natuurlijk belachelijk,ga dan naar het zwembad.


Dan zie je ze iig en kan je je kind weghalen. Maar ik bedoel eigenlijk dat ik met mijn kids altijd echt aan de kant zit, waar het water max tot peuterknietjes komt. Daar lopen zoveel mensen, dan komen ze niet. Alleen sochtends heel vroeg als er nog geen mensen zijn zie je ze wel eens bij de kant zwemmen. Maar als het druk is zie je ze nooit.
Misschien was deze per ongeluk tussen de drukte gekomen en in het nauw en heeft ie daarom gebeten.Of het was geen snoek, kan ook nog, niemand heeft hem gezien.

beert
Berichten: 2426
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 21:30

Morganlefay schreef:
Kan het geen otter zijn geweest?? of een bever.

Foto niet gezien zeker? ;-)