Zwemplas leegvissen na snoekbeet, logisch of stom?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Water leegvissen of niet?

Ja, alles moet er uit, veiligheid gaat voor
6 (1%)
Nee, ga maar naar een zwembad
396 (98%)

Totaal aantal stemmen: 402


Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Re: Zwemplas leegvissen na snoekbeet, logisch of stom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 21:45

Absurd. Heb er geen ander woord voor.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 21:58

Ze gaan maar naar 'n zwembad!

Het meer is voor vissen. Ze mag blij zijn dat ze niet in Australie woont waar ze door een haai gegrepen had kunnen worden ipv door een snoekje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 22:04

Ik kan mij hier echt heel kwaad over maken. Geen woorden voor dit. Het komt nauwelijks voor maar toch moeten alle vissen wijken zodat mensen een paar keer per jaar hun pleziertje kunnen hebben? Belachelijk. Daarnaast is het een snoek, geen piranha of haai. Die wond geneest echt wel weer, hoogstens hou je er een klein litteken aan over maar daar kom je echt wel weer overheen hoor. Jammer maar helaas, leven is nou eenmaal gevaarlijk, geen reden om een hele zwemplas leeg te vissen.

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 22:05

In het artikel van RTV Drenthe wordt er over gesproken om de snoeken over te zetten, niet om de hele vijver leeg te halen. Die snoeken overzetten lijkt me helemaal niet zo’n gek idee.

Danielleeee_
Berichten: 3173
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 22:08

miccamaaike schreef:
In het artikel van RTV Drenthe wordt er over gesproken om de snoeken over te zetten, niet om de hele vijver leeg te halen. Die snoeken overzetten lijkt me helemaal niet zo’n gek idee.

Wat ik zo snel las, is dat ze de snoeken willen overzetten naar een visvijver, terwijl ze nu in een plas zitten waar niet gevist mag worden. Dat lijkt me dus absoluut geen vooruitgang voor de vissen.

robert45
Berichten: 2869
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: groningen

Re: Zwemplas leegvissen na snoekbeet, logisch of stom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 22:19

Als er aan de lopende band incidenten zijn snap ik dat je maatregelen moet treffen.

In dit geval is er een keer iets met een snoek voorgevallen. Hou het gewoon maar op pech hebben.

Melyoramel

Berichten: 784
Geregistreerd: 13-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 22:20

miccamaaike schreef:
In het artikel van RTV Drenthe wordt er over gesproken om de snoeken over te zetten, niet om de hele vijver leeg te halen. Die snoeken overzetten lijkt me helemaal niet zo’n gek idee.


En qua ecosysteem wordt het dan niet beter. Als je de toproofdieren uit zo'n systeem haalt, wat de snoek wel is in zo'n plas, haal je alles overhoop.
Gewoon die vissen met rust laten en naar een zwembad gaan.

Maar echt, de mensen die nu bang zijn van zo'n snoek moesten eens weten wat voor een andere vissen we in NL hebben zwemmen :+

Palmera

Berichten: 9457
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Zwemplas leegvissen na snoekbeet, logisch of stom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 22:25

Gaat er dan ook iemand alle muggen en andere prikkebeestjes vangen die rond een meer zweven op zoek naar vers bloed?

Beestjes waarvan de larven trouwens door sommige vissoorten gegeten worden.

Echt, de mensheid lijkt wel met de dag geschifter te worden

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Re: Zwemplas leegvissen na snoekbeet, logisch of stom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 22:29

Er gebeuren dagelijks meer verkeersongelukken dan met zo'n vis. Alle gemotoriseerde voertuigen ook maar direct verbieden dan? Ohja, schijnt dat in huis de meeste ongelukken gebeuren... Alles slopen, stel voor dat iets gebeurt +:)+ Echt, waar is Darwin

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 22:40

miccamaaike schreef:
In het artikel van RTV Drenthe wordt er over gesproken om de snoeken over te zetten, niet om de hele vijver leeg te halen. Die snoeken overzetten lijkt me helemaal niet zo’n gek idee.


Ja en dan alleen de groten overzetten.
Wat denk je dat het met het hele systeem doet als je die eruit haalt...
Ze eten ook ratten, dus als er minder snoeken komen zullen er meer ratten zijn. Ze eten ook hun eigen soortgenoten dus als je de groten weghaalt komen er alleen maar meer snoeken.
Wat gaan we dan met het rattenoverschot doen en met daarna het snoekenoverschot?

Ik snap echt niet hoe mensen zo’n dom idee kunnen bedenken. :n
Bemoei je gewoon niet met het beetje natuur wat we hier nog wel hebben.

gerpiegorp

Berichten: 1586
Geregistreerd: 15-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 22:42

Waarom moeten mensen altijd zo radicaal zijn met dit soort dingen. Zwemmen is op eigen risico, als jij zekerheid wil hebben, blijf je of pootjebaden of ga je naar een zwembad, maar om een hele plas leeg te halen vind ik zo onnodig en sneu voor die dieren. Je trekt het hele ecosysteem uit elkaar en ik betwijfel of je überhaupt alle snoeken eruit krijgt. Daarbij, ik ken meer mensen die achtervolgt zijn door agressieve ganzen dan dat ze door een vis gebeten zijn, laten we dan eerst alle ganzen neerknallen _O-

kiki1976

Berichten: 16855
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Zwemplas leegvissen na snoekbeet, logisch of stom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 22:47

Echt de egoïsme van de mens weer, denken weer dat alles van hun is.
En alles wat ze niet aanstaat moet maar weg.... bah

Iedereen weet toch dat wanneer je in water zwemt wat geen zwembad is je die kans neemt.

Ryder
Berichten: 1491
Geregistreerd: 30-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 22:52

Melyoramel schreef:
miccamaaike schreef:
In het artikel van RTV Drenthe wordt er over gesproken om de snoeken over te zetten, niet om de hele vijver leeg te halen. Die snoeken overzetten lijkt me helemaal niet zo’n gek idee.


En qua ecosysteem wordt het dan niet beter. Als je de toproofdieren uit zo'n systeem haalt, wat de snoek wel is in zo'n plas, haal je alles overhoop.
Gewoon die vissen met rust laten en naar een zwembad gaan.

Maar echt, de mensen die nu bang zijn van zo'n snoek moesten eens weten wat voor een andere vissen we in NL hebben zwemmen :+

Wat dan? :Y)

BigOne
Berichten: 38252
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 22:55

Gewoon de allergrootste snoeken er uit halen, zie het probleem niet zo. Iemand had het over een paar krasjes maar het zijn flinke kleine maar wel diepe beten. De vis die gebeten heeft was volgens kenners minstens dik over een meter groot. Wanneer de waterstand te laag is en de vijver te veel vissen bevat kun je wachten op het volgende incident en ja, dat kan ook een babyvoetje zijn. Jonge eenden en ganzen en zwanen worden regelmatig gepakt door snoeken. En in die visvijver kunnen ze prima doorleven. Ja maar dan word er op ze gevist, ja en dan worden ze weer losgelaten. Ik snap al die ophef niet zo. Blijkbaar is het een recreatiegebied dus ook van sociaal belang voor de wijde omgeving en de plas word nu al gemeden door mensen en dat is jammer.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 22:55

Ik ben ooit doodziek geweest letterlijk na een aanval van bijen,Galoppeerde over een zandpad en ik toen blijkelijk een zwerm verstoord die mij en paard aanvielen ,mijn paard probeerde te vluchten en we zijn over de kop geslagen.De bijen veroorzaakte bij mij een hevige allergie reactie.Dus ik stem voor de uitroeiing van bijen.Of ze toch minstens over de grens zetten..

daffie1986
Berichten: 4323
Geregistreerd: 26-04-05
Woonplaats: Southland, Nieuw-Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 22:56

Wacht even hoor, die stomme rups waar veel meer mensen en dieren last van hebben laten we zitten??? Maar een vis die één keer bijt die moet maar meteen weg? En er zijn serieus nog 2 mensen hier die daar mee instemmen?

Wat is er toch met het verstand van de mens gebeurd? Je weet toch dat er vissen zitten? Hebben die mensen dan nog nooit bedacht dat een beest met tanden kan bijten? Ik hou ook niet van dingen aan mijn benen dus ga ik naar het zwembad. Het enige strand waar ik hier durf te zwemmen is in hahei en ik weet dat een haai tot kniediep water kan komen. Klein weetje, Wij hebben hier meer haaien dan Australië maar veel minder aanvallen.
Laatst bijgewerkt door daffie1986 op 30-07-19 22:57, in het totaal 1 keer bewerkt

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 22:56

bigone schreef:
Gewoon de allergrootste snoeken er uit halen, zie het probleem niet zo. Iemand had het over een paar krasjes maar het zijn flinke kleine maar wel diepe beten. De vis die gebeten heeft was volgens kenners minstens dik over een meter groot. Wanneer de waterstand te laag is en de vijver te veel vissen bevat kun je wachten op het volgende incident en ja, dat kan ook een babyvoetje zijn. Jonge eenden en ganzen en zwanen worden regelmatig gepakt door snoeken. En in die visvijver kunnen ze prima doorleven. Ja maar dan word er op ze gevist, ja en dan worden ze weer losgelaten. Ik snap al die ophef niet zo. Blijkbaar is het een recreatiegebied dus ook van sociaal belang voor de wijde omgeving en de plas word nu al gemeden door mensen en dat is jammer.

Het probleem openbaart zich dan het volgende voorjaar, als je niet gebeten wordt door een snoek maar door een stel ratten die niet zijn opgegeten omdat de grote snoeken zijn weggehaald :+

BigOne
Berichten: 38252
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 23:00

Die vissen gaan gewoon maar een andere vijver, ze gaan niet dood. Nou, heeft iemand Marianne Thieme al gebeld , toch echt iets voor haar.
En snoeken van zo’n 75 cm pakken pakken ook ratten, ze halen een paar grote jongens er uit maar ze krijgen ze toch niet allemaal te pakken. Waterpeil te laag en waarschijnlijk te veel roofvissen al in die plas dus overplaatsen is geen gek idee .

daantjuhhh

Berichten: 26869
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 23:04

_/-\o_
bigone schreef:
Gewoon de allergrootste snoeken er uit halen, zie het probleem niet zo. Iemand had het over een paar krasjes maar het zijn flinke kleine maar wel diepe beten. De vis die gebeten heeft was volgens kenners minstens dik over een meter groot. Wanneer de waterstand te laag is en de vijver te veel vissen bevat kun je wachten op het volgende incident en ja, dat kan ook een babyvoetje zijn. Jonge eenden en ganzen en zwanen worden regelmatig gepakt door snoeken. En in die visvijver kunnen ze prima doorleven. Ja maar dan word er op ze gevist, ja en dan worden ze weer losgelaten. Ik snap al die ophef niet zo. Blijkbaar is het een recreatiegebied dus ook van sociaal belang voor de wijde omgeving en de plas word nu al gemeden door mensen en dat is jammer.

tamary

Berichten: 29183
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 23:17

bigone schreef:
Gewoon de allergrootste snoeken er uit halen, zie het probleem niet zo. Iemand had het over een paar krasjes maar het zijn flinke kleine maar wel diepe beten. De vis die gebeten heeft was volgens kenners minstens dik over een meter groot. Wanneer de waterstand te laag is en de vijver te veel vissen bevat kun je wachten op het volgende incident en ja, dat kan ook een babyvoetje zijn. Jonge eenden en ganzen en zwanen worden regelmatig gepakt door snoeken. En in die visvijver kunnen ze prima doorleven. Ja maar dan word er op ze gevist, ja en dan worden ze weer losgelaten. Ik snap al die ophef niet zo. Blijkbaar is het een recreatiegebied dus ook van sociaal belang voor de wijde omgeving en de plas word nu al gemeden door mensen en dat is jammer.

M.a.w. het is dieren verboden zichzelf te verdedigen wanneer ze door omstandigheden buiten hun schuld om zich terecht bedreigd voelen. Enige aangeboren recht van een levend wezen is het recht op zelfverdediging en dat mag nu gestraft worden?!

Zet gewoon een bord bij die vijver : Wegens de lage waterstand zijn sommige bewoners in deze vijver gedwongen tot defensief gedrag en kunnen dus zwemmers verwonden. Zwemmen is daarom dus op eigen risico/verboden.

Onali

Berichten: 18462
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 23:18

Ryder schreef:
Melyoramel schreef:


En qua ecosysteem wordt het dan niet beter. Als je de toproofdieren uit zo'n systeem haalt, wat de snoek wel is in zo'n plas, haal je alles overhoop.
Gewoon die vissen met rust laten en naar een zwembad gaan.

Maar echt, de mensen die nu bang zijn van zo'n snoek moesten eens weten wat voor een andere vissen we in NL hebben zwemmen :+

Wat dan? :Y)


Er is of was een topic van iemand die duikt in de Nederlandse wateren.
Ze maakt hele mooie foto's en ik schrok er eigenlijk ook van wat er allemaal leeft in het water.

Dan een andere bokker werkte of liep stage op een boot die viste en bodemmonsters onderzocht. Was voor de Belgische en Nederlandse kust.

Machtig interessant waren die topics.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 23:20

Het wordt weer tijd voor een blauwalguitbraak, dan gaan die klaagmoekes met hun kleuters vanzelf niet meer in dat meer zwemmen.

yvje86

Berichten: 2697
Geregistreerd: 18-09-12

Re: Zwemplas leegvissen na snoekbeet, logisch of stom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 23:29

Ik ben in de zee gebeten door een krab, gaan we nu ook de hele zee leeg halen? Of wacht, dat doen we al... maar dat is een ander verhaal.

Echt hoor idioten....

daantjuhhh

Berichten: 26869
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Zwemplas leegvissen na snoekbeet, logisch of stom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 23:33

Ik woon vlakbij deze plas.
En eerlijk. Ik zwem er ook niet meer.

Maar dat komt meer door het volk wat er komt.

De laatste x werd ik aangesproken met psstt meisje. Pssst meisje ( voor de duidelijkheid ik ben 35 ) en toen ik en de vriendin die mee was geen reactie gaven waren we kankerhoeren en bekogelden ze ons met bierdopjes :+

LiannePuthzy

Berichten: 6985
Geregistreerd: 10-05-13

Re: Zwemplas leegvissen na snoekbeet, logisch of stom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 23:39

Risico van zwemmen in natuurwater.. Ik heb mij wel eens open gehaald aan zoetwater mosselen in het Markermeer/gouwzee dus nu maar alle schelpen verweideren :+ *\%/*
Maar even serieus, laat natuurwater natuurwater zijn. Wil je geen last van vissen ect, ga dan zwemmen bij het zwembad