Zwemplas leegvissen na snoekbeet, logisch of stom?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Water leegvissen of niet?

Ja, alles moet er uit, veiligheid gaat voor
6 (1%)
Nee, ga maar naar een zwembad
396 (98%)

Totaal aantal stemmen: 402


Kmbrly

Berichten: 1844
Geregistreerd: 11-05-09
Woonplaats: Rekem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 23:42

Ik ben nu toch benieuwd wie de overige 3% is. En hun onderbouwing.
:+
Want dit is toch absurd voor woorden...

Als een kwal aan me was blijven vast zitten, was ik dood geweest. Nu ben ik enkel gezegend met enkele brandwonden littekens.
Ik ben nog altijd doodsbang voor kwallen maar he daar halen ze de zee niet voor leeg.
En nu is het nog altijd men eigen beslissing als ik de zee in ga.

daantjuhhh

Berichten: 26883
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Zwemplas leegvissen na snoekbeet, logisch of stom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 23:46

Ik heb er verder geen mening over.

Maar een zwemplas met een zee vergelijken gaat mij wat te ver.

Een zee is er al.
Een zwemplas is een kuil gegraven door mensen. Met de bedoeling om te zwemmen.
Dat is natuurlijk appels met peren vergelijken.

Whale

Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 23:53

daantjuhhh schreef:
Ik heb er verder geen mening over.

Maar een zwemplas met een zee vergelijken gaat mij wat te ver.

Een zee is er al.
Een zwemplas is een kuil gegraven door mensen. Met de bedoeling om te zwemmen.
Dat is natuurlijk appels met peren vergelijken.


Dan hadden ze er geen vissen in los moeten laten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 23:54

Wat is er nu zo erg aan het verplaatsen van enkele grote vissen? Het ecosysteem ligt echt niet op zn kop als er 3 vissen missen hoor...
Dan zijn er maar wat meer ratten komend jaar. Extra voedsel voor snoeken, en zijn er een jaar later weer minder ratten en meer snoeken. Zolang de populatie niet teveel uitgedund wordt, kunnen ze echt wel een paar vissen missen.

Alsof de snoek doodgaat als hij van water 1 naar water 2 wordt verplaatst... Als er genoeg voedsel is, kan een grote snoek wel overleven. Ze zijn niets voor niets grote jagers die hoog in de voedselkaten staan.

En natuurwater helemaal leeghalen? Dat gaat mij te ver en mag nooit de bedoeling zijn. Dan wordt het ecosysteem teveel ontwricht. En dat is de fout van de mens.

daantjuhhh

Berichten: 26883
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 23:58

Whale schreef:
daantjuhhh schreef:
Ik heb er verder geen mening over.

Maar een zwemplas met een zee vergelijken gaat mij wat te ver.

Een zee is er al.
Een zwemplas is een kuil gegraven door mensen. Met de bedoeling om te zwemmen.
Dat is natuurlijk appels met peren vergelijken.


Dan hadden ze er geen vissen in los moeten laten.

Dan nog is het appels met peren vergelijken.

alice0cullen

Berichten: 2434
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 23:59

Idioot dit weer, zelfde dat we wat last hebben van die eikenrupsen en dan moeten meteen alle eiken maar om. 8)7

tamary

Berichten: 29200
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 00:12

Bubblewrap schreef:
Wat is er nu zo erg aan het verplaatsen van enkele grote vissen? Het ecosysteem ligt echt niet op zn kop als er 3 vissen missen hoor...
Dan zijn er maar wat meer ratten komend jaar. Extra voedsel voor snoeken, en zijn er een jaar later weer minder ratten en meer snoeken. Zolang de populatie niet teveel uitgedund wordt, kunnen ze echt wel een paar vissen missen.

Alsof de snoek doodgaat als hij van water 1 naar water 2 wordt verplaatst... Als er genoeg voedsel is, kan een grote snoek wel overleven. Ze zijn niets voor niets grote jagers die hoog in de voedselkaten staan.

En natuurwater helemaal leeghalen? Dat gaat mij te ver en mag nooit de bedoeling zijn. Dan wordt het ecosysteem teveel ontwricht. En dat is de fout van de mens.

In die andere plas zitten al genoeg vissen gerekend naar de draagkracht van dat ecosysteem. Daar gaat dan een voedseltekort ontstaan met agressie en andere onrust tot gevolg. En in de zwemvijver zelf gaat de boel door tekort aan roofdieren uit balans. Het verplaatsen van wilde dieren is zelden een goed idee en heeft altijd een negative impact op beide gebieden. Lastige is dat die interacties te complex zijn voor het menselijke brein om te bevatten en dus worden onderschat of zelfs geheel niet gezien worden.

Bumba01

Berichten: 5774
Geregistreerd: 27-02-05
Woonplaats: Koekstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 00:20

Really?!

Ga dan naar een zwembad :+

moonfish13
Berichten: 18233
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 00:34

Ik vind dit echt wauw gewoon.
Er zijn landen genoeg met beesten om van te bibberen die bijten en wij willen een plas leegvissen na deze incidentele snoekbeet?
Denk dat de gemiddelde amerikaan echt onder tafel ligt van het lachen als ze dit horen. :Y)

scrabbel

Berichten: 950
Geregistreerd: 25-04-14

Re: Zwemplas leegvissen na snoekbeet, logisch of stom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 00:58

Hier ook een buurtbewoner. De zwemvijver en visvijver liggen heel dicht bij elkaar. De problemen met ratten Ed zie ik dan ook niet. Ben ook van mening dat dit paniek om niks is. Aan de voorkant is zand en geen waterplanten Ed. Geen leefgebied voor een snoek. Aan de achterkant is bos met veel verstopplekken. Ik vermoed dat hier het incident ook heeft plaatsgevonden. Misschien juist een lijn door het water en verbieden aan de achterkant te komen. Voor de geruststelling van sommige mensen zou je dag kunnen maken dat mensen er mogen snoeken en indien deze groter is dan bijv 120 hij naar de andere vijver gaat. (Kunnen mensen daarna in de haakjes stappen,)

Oehlala
Berichten: 4314
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Re: Zwemplas leegvissen na snoekbeet, logisch of stom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 01:42

whahaha dat is hetzelfde als dat de plaatstelijke rijvereniging hier eiste dat wij het bos maar daasvrij moesten maken. :')
blijf lekker binnen joh...

magda_90
Berichten: 32281
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 06:01

tamary schreef:
Zet gewoon een bord bij die vijver : Wegens de lage waterstand zijn sommige bewoners in deze vijver gedwongen tot defensief gedrag en kunnen dus zwemmers verwonden. Zwemmen is daarom dus op eigen risico/verboden.


Dat dus. Alsof het lukraak overzetten van snoeken van het de ene plas naar de andere plas vlekkeloos gaat.

In de stad hebben we ook een natuurpad, er staan duidelijk bordjes bij dat je het water deelt met de bewoners en zwemt op eigen risico.

corientjuhh

Berichten: 9820
Geregistreerd: 19-11-07
Woonplaats: In een hunebed

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 06:57

Dacht gelijk al ik ga in het vervolg kinderen als aas gebruiken :')

Bijtincidenten door snoeken komen zeer weinig voor. Vind t weer een overtrokken reactie... hoelang ligt die plas er al? Gebeurt 1x iets en dat dat gelijk zulke gevolgen moet hebben :roll:
Andere waterinsecten kunnen ook lelijk bijten.. moeten ze die er ook maar uit halen... beter pompen ze dan de hele plas leeg en maken ze er een zwembad van...

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Re: Zwemplas leegvissen na snoekbeet, logisch of stom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 07:41

Gelukkig wordt alles altijd beter zodra de mens ingrijpt! Oh, wacht....

Cowgirl

Berichten: 23750
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 08:28

Iets voor Jeremy Wade... :')

Anoniem

Re: Zwemplas leegvissen na snoekbeet, logisch of stom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 09:41

Ik vind het echt bizar! Die plas wordt al zolang ik me herinner gebruikt om te zwemmen, nu is er 1 incident en dan meteen dit? :n Enorm overtrokken imo.
Als het nou geregeld gebeurt kan ik me voorstellen dat je actie onderneemt, maar nu niet :n

verootjoo
Berichten: 35658
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 09:46

NenaC schreef:
whahaha dat is hetzelfde als dat de plaatstelijke rijvereniging hier eiste dat wij het bos maar daasvrij moesten maken. :')
blijf lekker binnen joh...


Hoe dan :')
Maar op zich lijkt me een daasvrij bos wel lekker. Maar ook dan kom je in de problemen, zelfs die *#% dazen zijn nl ergens goed voor.

Whale

Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 10:09

verootjoo schreef:
NenaC schreef:
whahaha dat is hetzelfde als dat de plaatstelijke rijvereniging hier eiste dat wij het bos maar daasvrij moesten maken. :')
blijf lekker binnen joh...


Hoe dan :')
Maar op zich lijkt me een daasvrij bos wel lekker. Maar ook dan kom je in de problemen, zelfs die *#% dazen zijn nl ergens goed voor.


Bordje met "Verboden voor dazen" misschien dat ze kunnen lezen :')

furious

Berichten: 7113
Geregistreerd: 22-02-06
Woonplaats: Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 10:30

Hier in de buurt is ook wel eens een kind 'aangevallen'' door een vis.
Advies was uit de buurt blijven van het riet. Dat was alles.

Irene2

Berichten: 5235
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: Enschede

Re: Zwemplas leegvissen na snoekbeet, logisch of stom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 10:34

te triest voor woorden dit.

IsabelleN
Berichten: 623
Geregistreerd: 05-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 10:35

Vroeger ook weleens snoeketanden in een voet gehad. Reactie vader; 'wat deed je daar ook bij het riet? Blijf gewoon op het strandgedeelte' :+ Precies wat Furious noemt.

c_alsemgeest

Berichten: 20682
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 10:56

In het meer bij het vakantiehuis van mijn ouders zwom en er een bepaalde periode ook snoeken bij het riet... beet is vervelend, maar kan gebeuren. In de reacties van het artikel zie ik vooral hysterische moeders die denken dat hun baby opgevroten wordt :')
In dat meer zwom ook een oude meerval van bijna 2 meter... die vond ik wel eng :')
Maar dan nog zou het niet leeggevist hoeven worden, gekken -O- 8)7

Melyoramel

Berichten: 784
Geregistreerd: 13-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 11:00

Ryder schreef:
Melyoramel schreef:


En qua ecosysteem wordt het dan niet beter. Als je de toproofdieren uit zo'n systeem haalt, wat de snoek wel is in zo'n plas, haal je alles overhoop.
Gewoon die vissen met rust laten en naar een zwembad gaan.

Maar echt, de mensen die nu bang zijn van zo'n snoek moesten eens weten wat voor een andere vissen we in NL hebben zwemmen :+

Wat dan? :Y)


Meervallen :P heb er ook weleens een van makkelijk een meter bij een haven zien liggen, was er ook maar 2-3 meter diep. Water was dat jaar uitzonderlijk helder.

c_alsemgeest

Berichten: 20682
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Zwemplas leegvissen na snoekbeet, logisch of stom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 11:02

Ja die noemde ik net :+
Dat zijn echt enge wezens...

paddraigh
Berichten: 3697
Geregistreerd: 10-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 11:07

woonde er praktisch naast mijn hele leven...

Heb er jaar in jaar uit gezwommen net als vele Andere mensen, nog nooit zoiets meegemaakt.. Wat een histerische onzin weer zeg, het leeg vissen van de plas.

Er zit een camping vlakbij dus over bezoekers niets te klagen....
Ook word er heel veel gevist daar..in die vijvers
Dus weet je waar je aan begint lijkt me...