[18+] Coke te koop op bokt oeps foutje?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 12:22

Shaggy09 schreef:
karuna schreef:
Topic was bedoeld voor alle meningen. Dus ook die van iemand die tegen gebruik van verdovende middelen is.

En als topic om over gevolgen van te praten. En die link zet ik neer. Simpel zat


Mening mag je geven, maar wat jij doet is gewoon een link neer kwakken met 'kijk maar het is slecht!!' en als wij dan vervolgens in discussie willen gaan om te verklaren hoe het zit dan reageer je niet meer.

Wat wil je precies, vraag ik mij af?

Een link plaatsen met dat wanneer je 100 lachgas ballonnen neemt, dit fout gaat, en dat dan als voorbeeld geven dat het erg slecht is.

Maar je wordt ook dik van 100 zakken chips, je gaat ook geen 100 paar dezelfde slippers kopen, je duwt ook geen 100 liter wasmiddel bij je was, je doucht ook geen 100 keer per dag ....

Dat snappen normale drugs gebruikers dus ook al wel :')

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 12:23

karuna schreef:
:evaw: ga fijn door met voor drugs zijn hier. Kansloos dit, ga me niet verdedigen voor mijn mening die jullie niet aanstaat. Geen zin in keer op keer herhalen. Kan mijn tijd nuttiger gebruiken. Ga maar feestje vieren hier :roll:

Staat al gepland, je mag mee?! :D

Oh fiets, dat mocht ik niet meer zeggen he
Laatst bijgewerkt door Weggebokt op 23-08-19 12:26, in het totaal 1 keer bewerkt

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 12:24

SindyKaya schreef:
karuna schreef:
:evaw: ga fijn door met voor drugs zijn hier. Kansloos dit, ga me niet verdedigen voor mijn mening die jullie niet aanstaat. Geen zin in keer op keer herhalen. Kan mijn tijd nuttiger gebruiken. Ga maar feestje vieren hier :roll:

Staat al gepland, je mag mee?! :D

Zeker? :')

Memories

Berichten: 2629
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 12:25

karuna schreef:
:evaw: ga fijn door met voor drugs zijn hier. Kansloos dit, ga me niet verdedigen voor mijn mening die jullie niet aanstaat. Geen zin in keer op keer herhalen. Kan mijn tijd nuttiger gebruiken. Ga maar feestje vieren hier :roll:


Erg teleurstellend dat je niet op andere inhoudelijke reacties ingaat. Op die manier werk je zelf ook die pro/anti tweedeling in de hand waar het niet leuker van word. Ik vind het prima dat je tegen bent hoor maar het is erg jammer dat je het zo zwart-wit ziet en dat je continu zo polariserend blijft reageren.

Mand

Berichten: 3157
Geregistreerd: 27-04-14
Woonplaats: Utrecht

Re: [18+] Coke te koop op bokt oeps foutje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 12:37


MyWishMax

Berichten: 25296
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 12:40

Karuna onderstaande reactie heb ik al eerder geschreven, maar je hebt hem niet gezien of niet op gereageerd. Naar aanleiding van de vraag van een andere bokker of je wel eens cbd olie geprobeerd had als pijnstilling:

MyWishMax schreef:
karuna schreef:
Ahum :+ neuroloog had ooit het slimme plan van weedthee gebruiken. Affijn op ziekenhuis afdeling zijn ze aan de brouw gegaan om voor me een kan thee te maken. :)) maar de eerste slok (smerig) bleef nog binnen slok twee kwam er net zo snel weer uit en ik ben uren aan het overgeven gebleven _O- oftewel mijn lijf blieft het niet. Het dringende advies gekregen er voortaan ver uit de buurt te blijven.

Een keer onvrijwillig meegeblowd %) -:(- -O- :r zaten paar stevig te blowen onder het rolstoel podium. Was geen pretje, :n %) echt beroerd geweest en dagen een vaag hoofd. Dus nee niks voor mij.

Daarnaast pijn went, alleen als het mijn nachtrust kost of dagen de dystrofie me echt hindert grijp ik maar pillen. Anders doe ik iets kalmer aan.


Maar dat is iets anders dan CBD olie. Dat heeft niks met blowen of weedthee te maken. Ik kan ook slecht tegen de lucht van blowen, maar bij de cbd olie had ik daar geen last van. Juist omdat het bestanddeel waar je stoned van wordt er niet in zit. Nu werkte het bij mij ook niet/niet voldoende tegen de pijn, dus zit ik onder andere aan de fentanyl. Ik had gehoopt dat niet nodig te hebben, omdat ik veel goede verhalen over cbd hoor. Dat is toch minder rotzooi dan de zware pijnstillers die ik nu heb/krijg.



Pijn went bij mij niet iig := Ja, ik leef er elke dag mee en trek me er soms minder van aan/ga over grenzen heen, maar ik kan niet meer zonder dagelijkse medicatie. Helaas is dat ook gewoon vergelijkbaar met drugs, qua verslaving en gemoedstoestand. Maar ik ken ook een hoop mensen waar de cbd olie goed bij werkt.

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 05:54

Ik heb nog niet eerder gereageerd maar ik vraag mij bovenstaande ook af. Vind je het gebruik van cannabis ook zo slecht bij mensen die er wel baat bij hebben. (Ja bekend is dat jij er dus niet tegen kan maar jij bent tenslotte niet de standaard)
Mijn oma (al een tijd overleden) is sinds haar 20e ziek geweest. Haar hele lichaam was vergroeid. Op een gegeven moment kreeg ze maagbloedingen van de medicatie maar ze wilde niet meer geopereerd. Thee was toen echt een uitkomst. Ze ging naar verder alleen paracetamol gebruik. Ze zij wel dat ze de thee s avonds niet kon drinken. Kon ze niet slapen. Verder was het enorm verdunt en daar mee moet je experimenteren, t mag geen stoned effect hebben. Dosis verschilt dus ook oer persoon. Zij had nooit iets gebruikt en reageerde dus vrij heftig. Verder is het ook belangrijk dat het schoon is. Niet de troep uit sommige coffeeshops.

Ik ben verder helemaal niet voor drugs (of alcohol) gebruik ook niet. Zie bij leerlingen soms ook nare dingen maar bij verbieden wordt dat erger. Dat zie ik ook bij de leeftijdsverhoging van de alcohol grens. Zuipen gaat nu bij deze kinderen op een hele andere manier i.p.v. onder toezicht in de jeugdsoos. Soms is er toezicht van ouders maar dat werkt toch minder dan toezicht van een externe volwassenen.
Ik vind ook dat er meer comazuipers zijn.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: [18+] Coke te koop op bokt oeps foutje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 07:52

Troep uit de coffeeshops? Schoon? Wie heeft je deze dingen verteld? Het is geen coke hoor :')

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 08:05

MarcoBorsato schreef:
Troep uit de coffeeshops? Schoon? Wie heeft je deze dingen verteld? Het is geen coke hoor :')

Ook in wiet voegen ze dingen toe.. en ookdat is geen geheim. Of ingeval er was hier een tijd geleden een rel waar er naast wiet ook veel glaswol etc werd gevonden . Noem ik troep. Daarnaast is het ook een feit dat het THC gehalte afgelopen jaren sterk is toegenomen. Dat wil je niet in geval voor medicatie.
‘Biologisch’ gekweekt kan dan echt wel helpen.
Ik bedoel het dus niet zo letterlijk als het daar staat. :D

En nee ik bedoel niet in je gaat dood omdat je een slechte pil hebt gehad. Zie het eerder als in de discussie ik geef mijn kinderen alleen biologisch te eten want dat is beter.

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 08:35

sanso schreef:
Sorry maar een psychose van eenmalig wietgebruik? Dan was er voor dat gebruik al iets flink mis hoor..


Even laag overvliegen....

Een psychose kan een levensveranderende gebeurtenis zijn..... En dus een enorm positief gevolg hebben.
Door de huidige hulpverlening, diagnostiek en prognoses die angst inboezemen en juiste nieuwe episodes triggeren... en tot slot medicatie, medicatie (veel medicatie die mooi is als korte interventie, maar uiteindelijk te lang en teveel gebruikt wordt zodat mensen er nooit meer uit komen) zien mensen een psychose als iets negatiefs.

Niet helemaal het topic, maar ook weer wel......

Ik maak me geen zorgen over legalisering, tot nu heeft dat altijd een positief effect gekend. Kijk naar Portugal.
Wiet is zelfs geweldig medicijn en is volop in apotheken te koop geweest vroeger.

Ik heb er zelf geen behoefte aan.... maar maak me meer zorgen om alcohol dan om drugs.
In de tijd dat ik werkte voor bureau alcohol en drugs bleek uit alle rapporten dat alcohol vele, vele malen schadelijker was.

nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Re: [18+] Coke te koop op bokt oeps foutje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 10:11

Ik vind dat zo'n dooddoener, alcohol is veel slechter dan drugs. Dat zal in veel gevallen waar zijn, je ziet en hoort nog veel meer over dronken toestanden dan drugsgerelateerd gedoe, maar alcohol is veel gemakkelijker te verkrijgen en veel meer geaccepteerd dan drugs. Maar daarmee kun je drugs toch niet goedpraten?

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 10:21

nynke55 schreef:
Ik vind dat zo'n dooddoener, alcohol is veel slechter dan drugs. Dat zal in veel gevallen waar zijn, je ziet en hoort nog veel meer over dronken toestanden dan drugsgerelateerd gedoe, maar alcohol is veel gemakkelijker te verkrijgen en veel meer geaccepteerd dan drugs. Maar daarmee kun je drugs toch niet goedpraten?


Ik zie het meer als aankaarten. Suiker is ook gewoon drugs maar daar hoor je ook niemand over :')

Anoniem

Re: [18+] Coke te koop op bokt oeps foutje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 10:35

Ik heb zelfs zo'n donkerbruin vermoeden dat suiker héél veel meer levens eist dan alle drugs bij elkaar. Maar dat zou ik moeten opzoeken.

nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Re: [18+] Coke te koop op bokt oeps foutje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 10:42

Tja, van leven ga je dood, en alles met mate. Maar dat is het issue hier ook niet. Volgens mij gaat de discussie hier over het feit dat een aantal niet zo moeilijk doen over wat cannabis of een pilletje, dat dat er soms bij hoort. net als alcohol, maar dat dat blijkbaar veel slechter is en wel legaal.

Memories

Berichten: 2629
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 10:47

Nouja alcohol is niet perse in het algemeen 'veel slechter', vind dat soort 'mijn drugs is beter dan jouw drugs' discussies ook een beetje zinloos := Alleen is het wel een feit dat het legale alcohol op een aantal punten (oa sociale schade, verslavingsgevoeligheid) slechter scoort dan andere illegale drugs. En daar moet je dan zelf maar weer een mening bij vormen.

nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 10:49

Dat is mijn punt dus: alcohol is overal vrij verkrijgbaar, voor iedereen boven de 18, logisch dat het meer schade veroorzaakt.

Memories

Berichten: 2629
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 10:53

Ja maar enkel en alleen op die manier kun je er niet naar kijken als je het echt goed wil vergelijken. Dan moet je ook relatieve waardes gaan meenemen en niet alleen absolute aantallen, maar dat lijkt me ook vrij logisch? Of begrijp ik dan niet wat je bedoelt?

nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Re: [18+] Coke te koop op bokt oeps foutje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 11:06

Wat ik bedoel is dat je drugs niet goed moet gaan praten omdat alcohol "veel slechter" is, en dan heb ik het nog niet eens over medicijnen die voorgeschreven worden omdat mensen veel last hebben van een aandoening, die met die medicijnen geholpen kunnen worden.

Memories

Berichten: 2629
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Re: [18+] Coke te koop op bokt oeps foutje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 11:09

Het is idd niet alsof illegale drugs hallelujah zijn want ook daar zijn mensen aan verslaafd en gaan mensen aan dood maar dat is met alcohol net zo. Maar dat er dus ook negatieve kanten zijn aan alcohol valt niet te ontkennen en er valt ook wel wat voor te zeggen dat het dan krom is dat dat wel legaal is en andere drugs niet in zekere mate gereguleerd zijn.

nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Re: [18+] Coke te koop op bokt oeps foutje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 11:26

Dat klopt, in een ideale wereld zou dat niet zo zijn. Maar je kunt niet alles verbieden of alles toestaan. Alcohol verbieden heeft men geprobeerd, dat werkte dus niet. Hopen dat mensen hun gezonde verstand gebruiken, lijkt nog het beste. En goede voorlichting. Met roken gaan we al de goede kant op.

capopjekop

Berichten: 30655
Geregistreerd: 30-11-03

Re: [18+] Coke te koop op bokt oeps foutje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 11:32

Over het algemeen heb ik liever mensen om me heen die een jointje te veel roken dan mensen die een drankje te veel op hebben. Van die laatste heb je meer last over het algemeen.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 11:41

nynke55 schreef:
Dat klopt, in een ideale wereld zou dat niet zo zijn. Maar je kunt niet alles verbieden of alles toestaan. Alcohol verbieden heeft men geprobeerd, dat werkte dus niet. Hopen dat mensen hun gezonde verstand gebruiken, lijkt nog het beste. En goede voorlichting. Met roken gaan we al de goede kant op.


Heb ik even niet meegekregen.. Wanneer is alcohol in NL verboden geweest dan?

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 11:49

Resistance schreef:
Ik heb zelfs zo'n donkerbruin vermoeden dat suiker héél veel meer levens eist dan alle drugs bij elkaar. Maar dat zou ik moeten opzoeken.

Moet je eens kijken hoeveel slachtoffers zuurstof maakt. Vieze giftige troep.

nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 11:54

Shaggy09 schreef:
Heb ik even niet meegekregen.. Wanneer is alcohol in NL verboden geweest dan?


Ik kijk een beetje verder dan Nederland, mensen zijn overal hetzelfde.

Whale

Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 11:55

oomens schreef:
Resistance schreef:
Ik heb zelfs zo'n donkerbruin vermoeden dat suiker héél veel meer levens eist dan alle drugs bij elkaar. Maar dat zou ik moeten opzoeken.

Moet je eens kijken hoeveel slachtoffers zuurstof maakt. Vieze giftige troep.


Verbieden!