[18+] Coke te koop op bokt oeps foutje?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 14:03

karuna schreef:
En ja goed dat de fabrikant wordt aangepakt. Maar medici zijn ook schuld, zij schrijven klakkeloos voor.

:')

Wat denk je wat medici onder de tafel betaald krijgen van de pharmamaffia voor het voorschrijven van hun pillen … :x :=

Net zoals er pillen gemaakt worden met een immense winstmarge waar er achteraf een ziekte of aandoening voor '' verzonnen '' wordt :+

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 14:05

Heb je voor het laatste voorbeelden van ‘verzonnen’ ziektes?

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 14:09

Wat dacht je van het Rilatin verhaal :Y)
Maar dit is compleet off-topic. Alhoewel best verslavend ook naar 't schijnt...

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 14:12

Maar welke ziekte is verzonnen dan? En heb je daar dan ook een bron van.

purny

Berichten: 27462
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: [18+] Coke te koop op bokt oeps foutje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 14:21

Er zijn mensen die beweren dat adhd geen ziekte is maar een verzinsel.
Ik ben van mening dat daar veel te snel pilletjes voor worden gegeven. En dat er te snel het stempeltje adhd word gegeven

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 14:37

Sowieso wordt er tegenwoordig met stempeltjes en pilletjes gesmeten. Elke kind heeft nu wel een of andere stoornis als het even zo voorvalt. Vroeger had een kind bijv. geen ADHD maar was "gewoon druk en snel afgeleid". Ik heb tijdens mijn jeugd de opkomst van labels en pillen heel bewust meegemaakt, zelf ook het label ADD gekregen waarbij ze er redelijk op aandrongen om aan de Concerta of Ritalin te gaan. No fiets way..

Een vriendin van me heeft ook onverklaarbare buikpijnen, wat krijgt ze? Een chronische micro-overdosis antidepressiva zodat ze zich minder bewust is van de pijn. Voor de rest is het een zombie. En naar de oorzaak van de pijn zoeken? Daar lijken de artsen weinig haast mee te maken.

De farmaceuten hebben zo veel macht, het is absurd.

MyWishMax

Berichten: 25266
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [18+] Coke te koop op bokt oeps foutje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 15:05

Dioxide, dat van die antidepressiva hebben ze bij mij ook gedaan vanwege hoofdpijn. Het is dat mijn huisarts dat bizar vond en het niet hielp, maar ik vond de bijwerkingen ook erg zwaar en het werd heel makkelijk gegeven...

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 16:56

Shaggy09 schreef:
Aha, ik vond het een nogal aparte site namelijk.
Maar dit is toch juist een mooi voorbeeld waarom er wel wat meer voorlichting en wat minder taboe
op drugs gebruik mag komen?

Dat is één uitleg. Veel strenger controleren, daadwerkelijk handhaven en direct flink bestraffen is natuurlijk ook een uitwerking waar het bericht voor zou kunnen pleiten.

Als die partydrugs überhaupt niet meer gebruikt worden, dan is het gevaar van de combinatie met alcohol ook verwaarloosbaar. Probleem opgelost.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: [18+] Coke te koop op bokt oeps foutje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 17:04

Dat is natuurlijk onzin want er wordt altijd wel weer nieuwe drugs gefabriceerd. De problemen stapelen zich alleen maar op als je alles gaat verbieden, de drang om drugs te gebruiken blijft er namelijk toch wel. Nu al helemaal, want naast het gebruik van drugs is het verdienmodel ook heel aantrekkelijk voor criminelen. Goudmijntje.

Legaliseren die hap, dan heb je er zicht op. Nu gebeurd er van alles achter de schermen en is er de ene afvaldumping na de andere. Als je het legaliseert is de kans klein dat dat nog steeds zo veel en heftig is als hoe het er momenteel aan toe gaat.

nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Re: [18+] Coke te koop op bokt oeps foutje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 18:37


Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: [18+] Coke te koop op bokt oeps foutje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 18:44

Nynke, ik heb het niet over cannabis, mocht je link richting mij bedoeld zijn.

purny

Berichten: 27462
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 18:47

Shaggy09 schreef:
Dat is natuurlijk onzin want er wordt altijd wel weer nieuwe drugs gefabriceerd. De problemen stapelen zich alleen maar op als je alles gaat verbieden, de drang om drugs te gebruiken blijft er namelijk toch wel. Nu al helemaal, want naast het gebruik van drugs is het verdienmodel ook heel aantrekkelijk voor criminelen. Goudmijntje.

Legaliseren die hap, dan heb je er zicht op. Nu gebeurd er van alles achter de schermen en is er de ene afvaldumping na de andere. Als je het legaliseert is de kans klein dat dat nog steeds zo veel en heftig is als hoe het er momenteel aan toe gaat.

Maar met legaliseren moet je eerst de illegale drugshandel aanpakken. Zolang er daar nog een te grote groep is heb je aan legalisering geen bal.
Het neemt misschien wel een deel weg maar niet alles.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: [18+] Coke te koop op bokt oeps foutje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 18:50

Je neemt sowieso nooit alles weg.

nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 18:56

Shaggy09 schreef:
Nynke, ik heb het niet over cannabis, mocht je link richting mij bedoeld zijn.


Nee hoor, niet tegen jou specifiek. Ik denk dat jij xtc bedoeld? Maar ik denk dat er wat dit betreft niet zoveel verschil zal zijn tussen de verschillende drugs.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: [18+] Coke te koop op bokt oeps foutje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 19:07

Ja ik bedoel XTC.
En natuurlijk is er verschil in. Cannabis is immers al gedoogd hier in Nederland. Cannabis kun je vanaf 18 jaar vrij kopen in de shop, je mag thuis tot 5 planten hebben, je mag het tot 5 gram op zak hebben en als dat een keer wat meer is kan de politie het vaak ook nog wel door de vingers zien. Ligt ook een beetje aan de omstandigheden.

XTC daarentegen is volgens de wet nu een verboden middel, je mag het niet op zak hebben, je mag het niet kopen of verkopen. Je mag wel onder invloed zijn maar eigenlijk is dat tegenstrijdig met de wet, want als je onder invloed bent moet je het wel op zak hebben gehad.

We kunnen allemaal gewoon rustig naar de coffeeshop om daar een jointje te roken, er is geen legale plek om dat te doen met XTC.

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 19:18

Shaggy09 schreef:
Cannabis kun je vanaf 18 jaar vrij kopen in de shop, je mag thuis tot 5 planten hebben, je mag het tot 5 gram op zak hebben en als dat een keer wat meer is kan de politie het vaak ook nog wel door de vingers zien.

Bij 5 planten of minder wordt er niet vervolgd, maar als de politie ze aantreft worden ze wel gewoon vernietigd. Dat is bij dingen die je echt legaal mag hebben toch wel anders.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: [18+] Coke te koop op bokt oeps foutje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 19:19

Ja, dat is dus exact wat gedoogd inhoud eigenlijk.

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 19:22

Shaggy09 schreef:
Ja, dat is dus exact wat gedoogd inhoud eigenlijk.

Maar dat is dus wel iets anders dan "je mag ... hebben". Je mag het nog steeds niet hebben, maar als je het een beetje binnen de perken houdt, komen ze je er niet speciaal voor halen.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: [18+] Coke te koop op bokt oeps foutje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 19:25


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 15:16

Afbeelding