[18+] Coke te koop op bokt oeps foutje?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: [18+] Coke te koop op bokt oeps foutje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 14:23

Maar ze is anti en wil dit niet veranderen dus waarom zou je nog meedoen dan? Om op iedere pagina t zelfde te zeggen maar dan net wat anders? :+

Trouwens er werd om gevraagd dus waarom krijg ik nu alleen de schuld :(:)

Whale

Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 14:24

Dus alleen mensen die voor drugs en voor het legaliseren van drugs zijn mogen meedoen aan deze discussie?

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 14:27

karuna schreef:
Shaggy wat ik neergezet heb een serieuze discussie geen probleem mee. Met verheerlijking van gebruik en grappen maken over gebruik. Nee daar wil ik niks mee te maken hebben.

En helaas simpel eenmalig gebruik kan blijvende geestelijke schade opleveren. Weet inmiddels van iemand die na een simpele plak spacecake nu blijvend begeleid moet wonen. Omdat er een psychose is opgewekt met blijvende gevolgen. En ook helaas zelfs in het nieuws. Toeristen die in Amsterdam een keer experimenteren en vervolgens overlijden door hun acties gedaan onder invloed.

Dus niks te maken met verder kijken dan neus lang is. Ik ben gewoon simpelweg tegen drugs voor de lol. Je vraagt een mening en krijgt hem ook.

En wat betreft roken, niet in dit topic dus eigenlijk offtopic. Ik zeg niet ze moeten wegblijven maar ik heb echt heel flinke last van rook van sigaretten. Wat ik gepost heb ik vermijd dus situaties als kan om de rook te vermijden en ga dan ook nagenoeg niet op een terras zitten.


Ik had het over XTC. Daar had eigenlijk iedereen het over die het woord 'legaliseren' in de mond heeft genomen. Wil je inhoudelijk reageren op mijn post? Ik heb het daar namelijk helemaal niet over wiet.

Verder, van wiet doen mensen geen dingen met dodelijke gevolgen. Bijna onmogelijk. Heb je zelf een keer geblowed? (En dan echt geblowed, niet een wietwalmpje waar je 3 dagen ziek van bent)

Mand

Berichten: 3157
Geregistreerd: 27-04-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 14:27

Whale schreef:
Dus alleen mensen die voor het legaliseren van drugs zijn mogen meedoen aan deze discussie?


Nee, maar wees open minded. Wij proberen ook open minded onze eerlijke kijk te geven op de minpunten. Een goede discussie verreikt je gedachten, maar de meeste antimensen hier zoals karuna gedragen zich alleen maar bekrompen en staan niet open voor onze argumenten. Sommige van ons gebruiken misschien drugs, maar onze hersencellen zijn nog niet allemaal afgestorven hoor ;)

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 14:29

Whale schreef:
Dus alleen mensen die voor drugs en voor het legaliseren van drugs zijn mogen meedoen aan deze discussie?

Nee maar ik ben er een beetje klaar mee dat heel bokt aangepast moet worden aan één persoons teer zieltje zoals ook met het luguber topic en meer.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 14:29

DezeNaam schreef:
Van wiet kan je zeker wel psychoses en/of andere mentale problemen krijgen. Kwestie van al aanleg te hebben en een stof in de wiet die een trigger geeft waardoor het tot uiting komt.


Van wiet wel ja. Niet van pillen.

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Re: [18+] Coke te koop op bokt oeps foutje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 14:32

Karuna rook een keer een joint en beleef wat lol, krijg een vreetkick en dan praten we verder. Van wiet doe je geen rare dingen, ja misschien als je combineert met andere middelen. Veel toeristen krijgen niet de juiste info. Dus daar zal dan wat aan moeten veranderen.

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 14:33

Van alcohol kan je ook behoorlijk je draadjes kwijtraken... dat argument gebruiken vind ik zelf niet erg sterk...

Wat iemand anders al zei ook, ik ben veel liever op een feestje waar iedereen aan de xtc/MDMA zit dan wanneer ze dronken zijn.. hele andere sfeer...
Is alcohol productie geheel schoon eigenlijk?

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37242
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 14:40

Lau schreef:
Karuna rook een keer een joint en beleef wat lol, krijg een vreetkick en dan praten we verder. Van wiet doe je geen rare dingen, ja misschien als je combineert met andere middelen. Veel toeristen krijgen niet de juiste info. Dus daar zal dan wat aan moeten veranderen.

Nope was ik niet van plan. :+ Teveel ellende gezien van "onschuldig" wiet of pilletjes, snuifjes of wat ook. Loop iets langer mee dan de meesten van jullie en heb daardoor iets meer gezien misschien. Ben niet bekrompen daardoor maar simpelweg tegen het gebruik van. Mag in dit land ook geloof ik. :j

Enne sureido je sleept van alles erbij dat niet in dit topic gezegd is, zinloos en op de man spelen. :)

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Re: [18+] Coke te koop op bokt oeps foutje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 14:45

Zoveel schelen wij niet qua leeftijd ...

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37242
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 14:48

Daarom staat er ook de meesten :')

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Re: [18+] Coke te koop op bokt oeps foutje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 14:53

Maar daarom vind ik het een non argument... ik “loop ook lang mee” en ik denk er niet zo over :)

Sommige ouderen hebben niet veel meegemaakt en sommige jongeren wel...

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 15:16

Shaggy09 schreef:
DezeNaam schreef:
Van wiet kan je zeker wel psychoses en/of andere mentale problemen krijgen. Kwestie van al aanleg te hebben en een stof in de wiet die een trigger geeft waardoor het tot uiting komt.


Van wiet wel ja. Niet van pillen.

Daarom reageer ik toch ook op de wiet? :')
Dat is net zoals LSD. Vroeger hoorde je daar niet veel slechte dingen over, nu zitten mensen in een psychiatrische instelling na een tripje omdat ze nog steeds geloven dat ze een banaan zijn en ze zichzelf moeten pellen. Want ja... Mensen zouden zich maar eens goedkoop gelukkig kunnen maken in deze maatschappij. Allemaal maar aan de alcohol waar ze dikke subsidies op kunnen zetten. :j (Dus voor de duidelijkheid; ik ben het er niet mee eens dat ze hier plots een verbod op hebben gezet)

Ik ben niet tegen drugs, maar wel tegen laksheid of 'verheerlijking'. Want van wiet krijg je praktisch nooit te horen dat je er slecht van kan gaan (wel dat drugs 'slecht' is maar hé, daar heb je niks aan), of dat je er blijvende mentale problemen van kan krijgen. Daarmee wil ik niet zeggen dat wanneer mensen voorlichting krijgen, het enkel over slechte dingen moet gaan. Wel hoe je het correct gebruikt, met welk materiaal, welke hoeveelheid,... Want nee, als iedereen gewoon roept 'drugs is slecht' dan helpt het ook niet veel. Ik heb altijd wel interesse gehad in drugs. Ik zou het niet snel op een onverantwoordelijke manier nemen (al heb ik dat in een dronken bui wel al eens gedaan), maar er zijn veel jongeren die dat wel doen. Daarom ben ik het er mee eens dat een goede voorlichting (die niet enkel over de negatieve kanten gaat) veel beter zou werken.

Nu is de illegale wiet in België sowieso niet te vergelijken met de wiet die je in Nederland kan kopen. Je weet hier nooit wat erin zit (en regelmatig wordt de wiet versterkt met onnatuurlijke middelen). De eerste keer dat ik het gebruikte (ofja, de eerste keer dat ik iets voelde) was ik ervan overtuigd dat wanneer ik mijn hoofd van de tafel zou halen (we zaten buiten in het park, ik lag met mijn ogen dicht op de tafel van de bank) dat mijn geest uit mijn lichaam gezogen zou worden. :+ (Voelde ook zo toen ik mijn hoofd verplicht toch maar eens moest opheffen van een vriendin. Beetje zoals die dementors in Harry Potter)
Eenmaal thuis ging ik mijn handen wassen en vroeg ik aan desbetreffende vriendin waarom er kookend water uit de kraan kwam terwijl die op koud stond. -> Onderkoeling dus.

De keer daarna ging het eerst goed. Om vervolgens half te dissociëren en er van overtuigd te zijn dat ik de eerste persoon zou zijn die dood ging gaan van wiet. Want ik wist wel dat dat niet ging, maar ik ging echt de eerste zijn. :j (En het ging in de krant komen ook. :D ) Achteraf gezien kan ik er nog om lachen, maar toch... Zo onschuldig is het uiteindelijk niet. Mensen kunnen onder invloed rare dingen gaan doen en zeker in het eerste geval had ik geluk dat ik niet alleen was. Want ik was buiten blijven zitten. Sowieso doe je drugs best met iemand die je kan vertrouwen, maar niet iedereen doet dit.

Maar goed, bij die ene keer toen ik dacht dat ik doodging, heb ik ook een hele lachkick gehad (totdat ik iets in mijn keel voelde schieten dus). Dat voelde geweldig. Ook voelde je de 'connecties' rond je, de wereld was één. Je kon met je ogen dicht in het gras gaan liggen, het voelt alsof je door de aarde zakt (op een goede manier). Wanneer je een vogel over hoort vliegen krijg je ook het gevoel dat je hem echt kan voelen vliegen. En dat is wel bijzonder. Daarom begrijp ik het wel dat mensen die ertegen kunnen het vaker gebruiken. Uiteindelijk blijft dit fijner dan alcohol, heeft het een stimulerend effect. Zeker voor mensen in de kunstsector. Moest ik daarin zitten (en moest ik tegen wiet kunnen) dan zou ik wild gaan. _O- (Misschien maar beter dat ik er niet tegenkan in dit geval :') )

Maar blijkbaar is het wel erfelijk. Ik heb het er later met mijn vader over gehad en hij blijkt er ook niet tegen te kunnen (bedankt voor de goede genen :') ). Daarom is het ook zo belangrijk om drugs bespreekbaar te maken. Of er al mentale problemen (zoals schizofrenie, psychoses) in de familie zitten. Want dat zijn zeker dingen waar je rekening mee moet houden bij gebruik.

Cer; ik ben wel benieuwd hoe zo'n feestje er eigenlijk 'uitziet' dan? Op zich kan ik me er wel iets bij voorstellen en lijkt het me fijner. Van alcohol worden veel mensen eigenlijk enkel maar los, gedragen ze zich belachelijk en worden ze soms zelfs agressief. Om je dan de volgende dag nog amper iets te herinneren... Eigenlijk een beetje nutteloos dus. Een feestje waar mensen een beetje onder invloed zijn maar toch nog helder lijkt me veel fijner. :j
Wel vraag ik me af of dat mensen met deze drugs niet eerder geneigd zijn om toch auto te rijden. Want je voelt je eigenlijk op een manier nog helder (ook al ben je dat niet). Het blijft natuurlijk zo dat alcohol nog steeds op nummer één staat voor dodelijke ongevallen in het verkeer. Maar als deze soorten legaal worden lijkt het me ook iets om rekening mee te houden. (Hangt er natuurlijk ook vanaf of er dan meer mensen van die soorten drugs gaan gebruiken)

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 15:23

Shaggy09 schreef:
karuna schreef:
Shaggy wat ik neergezet heb een serieuze discussie geen probleem mee. Met verheerlijking van gebruik en grappen maken over gebruik. Nee daar wil ik niks mee te maken hebben.

En helaas simpel eenmalig gebruik kan blijvende geestelijke schade opleveren. Weet inmiddels van iemand die na een simpele plak spacecake nu blijvend begeleid moet wonen. Omdat er een psychose is opgewekt met blijvende gevolgen. En ook helaas zelfs in het nieuws. Toeristen die in Amsterdam een keer experimenteren en vervolgens overlijden door hun acties gedaan onder invloed.

Dus niks te maken met verder kijken dan neus lang is. Ik ben gewoon simpelweg tegen drugs voor de lol. Je vraagt een mening en krijgt hem ook.

En wat betreft roken, niet in dit topic dus eigenlijk offtopic. Ik zeg niet ze moeten wegblijven maar ik heb echt heel flinke last van rook van sigaretten. Wat ik gepost heb ik vermijd dus situaties als kan om de rook te vermijden en ga dan ook nagenoeg niet op een terras zitten.


Ik had het over XTC. Daar had eigenlijk iedereen het over die het woord 'legaliseren' in de mond heeft genomen. Wil je inhoudelijk reageren op mijn post? Ik heb het daar namelijk helemaal niet over wiet.

Verder, van wiet doen mensen geen dingen met dodelijke gevolgen. Bijna onmogelijk. Heb je zelf een keer geblowed? (En dan echt geblowed, niet een wietwalmpje waar je 3 dagen ziek van bent)


@karuna

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 15:31

Nja over gebruik in t verkeer kan ik niks zeggen. Het mag niet, net zoals autorijden met alcohol of met bepaalde medicijnen.. mensen die denken dat dat wel kan zijn sowieso onverantwoord bezig ...

Het verschil op feesten tussen happy drugs en alcohol is eigenlijk net wat je zegt.. mensen met alcohol (althans, meer alcohol dan goed voor ze is) kunnen opdringerig worden, agressief, overdramatisch.. ik heb mezelf regelmatig onveilig gevoeld in de buurt van (meestal) mannen die duidelijk een slok teveel op hadden..

In tegenstelling tot gebruikers van een happy drug die alles lief, leuk en gezellig vinden. Nog steeds luisteren naar “nee dank je” en bijv je haar aaien, zeggen dat t mooi is en weer verder zweven :D ik heb me daartussen nog nooit onveilig gevoeld ...

Dat vond ik een significant verschil en kies ik nu liever, als niet gebruiker, voor feestjes waar dat soort drugs gebruikt kunnen worden in tegenstelling tot evenementen waarbij veel drank gezopen wordt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 16:00

sanso schreef:
Ik rook zelf niet maar kan er écht niet wakker van liggen als andere dat doen, op een terras of waar dan ook. Wát een verspilling van energie en ergernis zeg.
En mensen die geen last willen hebben van rokers liggen natuurlijk wel wakker, en verspillen daar bergen energie aan :roll: Typisch zo'n dooddoener als je geen echte argumenten hebt.

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: [18+] Coke te koop op bokt oeps foutje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 16:06

Dus het is geen dooddoener dat iedereen maar met iets moet stoppen als een klein groepje ergens last vanheeft?

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 16:10

sanso schreef:
Dus het is geen dooddoener dat iedereen maar met iets moet stoppen als een klein groepje ergens last vanheeft?


Ik vind sowieso de hele 'ik heb ergens last van dus jij moet je aanpassen' instelling echt heel bijzonder. Snap oprecht niet dat je zo'n denkwijze kunt hebben.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 16:13

__Sannne schreef:
sanso schreef:
Dus het is geen dooddoener dat iedereen maar met iets moet stoppen als een klein groepje ergens last vanheeft?


Ik vind sowieso de hele 'ik heb ergens last van dus jij moet je aanpassen' instelling echt heel bijzonder. Snap oprecht niet dat je zo'n denkwijze kunt hebben.

Egoïsme van de mens :j

Whale

Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Re: [18+] Coke te koop op bokt oeps foutje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 16:17

Is het niet allebei egoïsme?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 16:22

sanso schreef:
Dus het is geen dooddoener dat iedereen maar met iets moet stoppen als een klein groepje ergens last vanheeft?
Nee, je opmerking over niet wakker liggen was een dooddoener .
Maar het gaat om een groeiende grote groep die overlast ervaart en een afnemende kleinere groep rokers die de overlast veroorzaakt.

Dat is duidelijk te zien de afgelopen jaren, we bewegen langzaam maar zeker richting een rookvrije samenleving.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 16:28

Ja zeker, maar moeten beide aanpassen of die irritatie houden zonder de ander iets op te leggen?

Afnemend? Als ik zie hoeveel jeugd nog rookt :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 16:51

sureido schreef:
Ja zeker, maar moeten beide aanpassen of die irritatie houden zonder de ander iets op te leggen?

Afnemend? Als ik zie hoeveel jeugd nog rookt :')

Volgens het CBS neemt het aantal rokers in Nederland nog steeds af ja. Dat is een feit. 1 op de 5 nu geloof ik.

Mensen willen niet in de rook zitten als ze wat drinken op een terras. Waarom zouden ze ook? Men heeft zich jarenlang aangepast aan de rokers. Die tijd is gewoon voorbij.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: [18+] Coke te koop op bokt oeps foutje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 16:53

Zolang het mag steek ik gewoon mijn sigaret op, binnen mag het niet dus daar kan je dan toch ook gaan zitten als het echt zo heftig ervaren wordt?

Wel steek ik geen peuk op als ze naast me zitten te eten.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37242
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: [18+] Coke te koop op bokt oeps foutje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 10:46