Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 11 van de 11 [ 267 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11
Plaats een nieuw onderwerp

De longen van de aarde staan in brand...

 
Profiel   

Ik snap je hoor, ik doelde idd op dat soort mensen. Beetje hypocriet wel, vind ik.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-19 13:07 



 
Profiel   

bigone schreef
Aam de mensen die vinden dat God alles regelt , juist in de landen waar het om gaat is 90% zwaar gelovig en 60% daarvan denkt ook nog eens dat het einde der tijden nabij is dus kun je toch net zo goed alles platbranden en vernietigen toch? Zou beter zijn indien daar mensen wat meer met eigen verstand zouden leven i.p.v. alles aan de bijbel op te hangen.


Ik ben zelf niet gelovig maar ik ken wel zat gelovigen die spreken over het rentmeesterschap over de aarde. Bovendien als je gelooft dat je de aarde van god gekregen hebt moet het toch ook wel een beetje als een verantwoordelijkheid voelen om daar een beetje netjes op te zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-19 15:45 



 
Profiel   

bigone schreef
Aam de mensen die vinden dat God alles regelt , juist in de landen waar het om gaat is 90% zwaar gelovig en 60% daarvan denkt ook nog eens dat het einde der tijden nabij is dus kun je toch net zo goed alles platbranden en vernietigen toch? Zou beter zijn indien daar mensen wat meer met eigen verstand zouden leven i.p.v. alles aan de bijbel op te hangen.



Die bijbel heeft er geen laars mee te maken.

Wat ik wel eens de derderangs wereld noem,
niet omdat ik de meerderheid van de mensheid derderangs zou vinden,
maar omdat het de klank is die "derde wereld" gekregen heeft -
gaat tot op heden gebukt onder koloniale verhoudingen (= Afrika betaalt ons NU, daarom zijn wij rijk en zij arm).

Logisch dat onder het juk van zoveel ellende en letterlijke, financiële schuldenlast mensen defaitistisch worden.
Niet omdat ze 'vinden dat God alles regelt' (westers, 18e eeuws deisme is dat, komt niet voor in de arme landen).

Ook 'met eigen verstand leven' vind ik raar.
Luister maar eens naar "de vierde wereld", de armen in het rijke westen.
Een enorme schuldenlast vreet aan een mens. En dan hebben wij nog de wet schuldsanering natuurlijke personen.

En het suggereert een merkwaardige tegenstelling tussen geloven en het logische verstand gebruiken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-19 22:56 



 
Profiel   

Danique_G schreef
Wat een leuke armband Canon!!! Ik ga even ernaar kijken =)

Edit: misschien kunnen we een CO2 compensatie topic openen en elkaar helpen?


Vind dit topic een goed idee, maar dan zou ik het liefste een topic hebben met tips voor alles, niet alleen CO2 neutraal. Meer een topic als ‘wat doe jij voor het milieu’ :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-19 09:41 



 
Profiel   

Ik zal hier wel een extra houtblok op de kachel gooien. Mooi co2 neutraal hier :D
En dan heb ik hier ook nog groene stroom wat opgewekt wordt uit het verbranden van bomen :*

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-19 19:17 



 
Profiel   

Zeker de leukste thuis...?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-19 19:21 



 
Profiel   

Blussem schreef
Ik zal hier wel een extra houtblok op de kachel gooien. Mooi co2 neutraal hier :D
En dan heb ik hier ook nog groene stroom wat opgewekt wordt uit het verbranden van bomen :*

Alleen als je belooft dat je de rest van je humor er ook in het vuur bijgooit. Dan was die tenminste nog ergens goed voor. :wave:

Buffelduke schreef
Danique_G schreef
Wat een leuke armband Canon!!! Ik ga even ernaar kijken =)

Edit: misschien kunnen we een CO2 compensatie topic openen en elkaar helpen?


Vind dit topic een goed idee, maar dan zou ik het liefste een topic hebben met tips voor alles, niet alleen CO2 neutraal. Meer een topic als ‘wat doe jij voor het milieu’ :D

Eens!! :j Of meer "Wat kun jij doen voor het milieu" en dan al die opties verzamelen met elkaar en elkaar motiveren gaandeweg. :)) Ik vind het een mooi idee!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-19 23:37 



 
Profiel   

8nnemiek schreef
Dan kijk je wel vrij ver terug op het (vreselijke) koloniale verleden.. Maar ik heb het vooral over de afgelopen decennia, waarin de westerse wereld toch behoorlijk wat geld in arme landen heeft gestopt.. We hebben scholen gebouwd, ziekenhuizen gebouwd, medicijnen gegeven, veel educatie verleend.. En toch komt veel van dat geld niet op de juiste plek, wordt niet benut. En terwijl men ook daar ziet dat de situatie onhoudbaar wordt blijven mensen er op dezelfde manier door leven, heel veel kinderen krijgen en zelfs oorlog voeren.
Als de inwoners én overheid van zo'n landen goed samen zouden werken, in vrede zouden leven, en zouden investeren in vooruitgang dan weet ik zeker dat ze een veel betere toekomst zouden tegemoetzien.


Neh, dat lijkt zo hoor.
Ondertussen lijkt het ook alsof de slavernij is afgeschaft en die bestaat ook nog ten volle. Is alleen wat meer onzichtbaar omdat het nu plaatsvind in de arme landen, die uitgebuit worden om ons te voorzien van eten, kleding en cheap prullaria van ali en co :\

En dan zeggen; oh ja, hier heb je wat geld, zorg dat je een beetje ontwikkelt, en ondertussen maar blijven uitbuiten.

Hoe zou die ontwikkeling tot stand moeten komen dan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-19 07:05 



 
Profiel   

Canon schreef
Eens!! :j Of meer "Wat kun jij doen voor het milieu" en dan al die opties verzamelen met elkaar en elkaar motiveren gaandeweg. :)) Ik vind het een mooi idee!


Ja inderdaad! Op die manier kan je vooral ook anderen laten zien dat sommige dingen niet onmogelijk zijn en is het voor sommigen wellicht toch een extra zetje om toch mee te doen als ze zien hoeveel mensen zich er al voor inzetten

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-19 07:13 



 
Profiel   

Buffelduke schreef
Canon schreef
Eens!! :j Of meer "Wat kun jij doen voor het milieu" en dan al die opties verzamelen met elkaar en elkaar motiveren gaandeweg. :)) Ik vind het een mooi idee!


Ja inderdaad! Op die manier kan je vooral ook anderen laten zien dat sommige dingen niet onmogelijk zijn en is het voor sommigen wellicht toch een extra zetje om toch mee te doen als ze zien hoeveel mensen zich er al voor inzetten


Die is er:
[LZP] Duurzame alternatieven

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-19 07:17 



 
Profiel   

verootjoo schreef
Buffelduke schreef
Ja inderdaad! Op die manier kan je vooral ook anderen laten zien dat sommige dingen niet onmogelijk zijn en is het voor sommigen wellicht toch een extra zetje om toch mee te doen als ze zien hoeveel mensen zich er al voor inzetten


Die is er:
[LZP] Duurzame alternatieven


_/-\o_
Wij denken écht hetzelfde Duffelduke.
Mooi dat er zoiets is! Ga snel even kijken en bijleren. :D Ben heel benieuwd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-19 20:13 



 
Profiel   

Fijn! Dan sluit ik mij gewoon bij dat topic aan :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-19 20:35 



 
Profiel   

[quote="canon”]

_/-\o_
Wij denken écht hetzelfde Duffelduke.
Mooi dat er zoiets is! Ga snel even kijken en bijleren. :D Ben heel benieuwd.[/quote]

Haha toevallig! Ga ik mij ook aansluiten bij dat topic

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-19 20:40 



 
Profiel   

Canon schreef
Blussem schreef
Ik zal hier wel een extra houtblok op de kachel gooien. Mooi co2 neutraal hier :D
En dan heb ik hier ook nog groene stroom wat opgewekt wordt uit het verbranden van bomen :*

Alleen als je belooft dat je de rest van je humor er ook in het vuur bijgooit. Dan was die tenminste nog ergens goed voor. :wave:


Leuk hoe je reageert. Echter is subsidie op hout verbranding een feit. Hier heel wat mensen die door middel van mooie subsidie regeling een hout of pallet kachel hebben gekocht.
Ik vind te bizar voor woorden en ik doe hier natuurlijk niet aan mee. Wel ruikt het sinds deze week hier wel elke avond in de straat naar verbrand hout.
Ik vind dat we dit echt eerst zouden moeten aanpakken voordat we naar andere landen kunnen wijzen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-19 11:48 



 
Profiel   

Citaat
Leuk hoe je reageert. Echter is subsidie op hout verbranding een feit. Hier heel wat mensen die door middel van mooie subsidie regeling een hout of pallet kachel hebben gekocht.
Ik vind te bizar voor woorden en ik doe hier natuurlijk niet aan mee. Wel ruikt het sinds deze week hier wel elke avond in de straat naar verbrand hout.
Ik vind dat we dit echt eerst zouden moeten aanpakken voordat we naar andere landen kunnen wijzen.


Accoord, hier heb je een punt.

In principe vind ik 'dat het en-en is' en niet eerst het ene dan pas het andere (want er is haast geboden.)
(Ik heb ons oude klimaat nog meegemaakt en de veranderingen gaan razend snel.)

En mbt houtstook is het nog veel erger:
...in Canada worden bossen gekapt,
met dieselolie de oceaan over gevaren
en dat wordt hier als zijnde 'milieu vriendelijk bijstook houtsnippers/ biomassa' verbrand in kolencentrales.

(Beam me up Scotty, there's no intelligent life down here....)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-19 12:31 



 
Profiel   

En hetzelfde geldt voor het vlees dat wij importeren, terwijl we zelf genoeg produceren. Check dus de herkomst van je producten :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-19 21:44 



 
Profiel   

Eelmo schreef
En hetzelfde geldt voor het vlees dat wij importeren, terwijl we zelf genoeg produceren. Check dus de herkomst van je producten :)


Zo mee eens!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-19 20:59 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 11 van de 11 [ 267 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen