Dutroux poging vervroegd vrij te komen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 10:34

Pandora2 schreef:


Volkomen onbegrijpelijk dit.

Hij krijgt een werkloosheidsuitkering, hij krijgt hulp met het zoeken van een vaste stek, kan een opleiding gaan volgen...

Zo goed hebben veel mensen - die nooit een vlieg kwaad deden- het niet eens!!

Tieneke

Berichten: 21679
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: Dutroux poging vervroegd vrij te komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 10:47

Er verscheen pas een artikel dat hij dus geen woning heeft kunnen vinden en dat hij in een daklozenopvang verblijft. Vind ik persoonlijk heel vreemd, ik dacht dat die woning een absolute voorwaarde was.

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 10:53

Daklozenopvang is zijn permanent adres waarschijnlijk :)*

Zo omzeilt de wet haar eigen wetten :+

pien_2010

Berichten: 43296
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Dutroux poging vervroegd vrij te komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 14:29

Bizar dit, die vrijlating. Ik geloof niet in psychopaten die veranderen. Echt helemaal niet. Slim gespeeld van die man. Ik vrees dat het wachten is op nog een slachtoffer want 48 jaar is nog jong genoeg om weer aan de gang te gaan.

pateeke
Berichten: 2213
Geregistreerd: 12-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 15:12

Djali schreef:
Volkomen onbegrijpelijk dit.

Hij krijgt een werkloosheidsuitkering, hij krijgt hulp met het zoeken van een vaste stek, kan een opleiding gaan volgen...

Zo goed hebben veel mensen - die nooit een vlieg kwaad deden- het niet eens!!


Eerlijk? Ik keur het niet goed dat hij vrijkomt, maar ik begrijp wel dat hij een werkloosheidsuitkering ed krijgt. Als hij die niet zou krijgen, vergroten ze de kans alleen maar dat hij opnieuw criminele feiten gaat plegen.

Tieneke schreef:
Er verscheen pas een artikel dat hij dus geen woning heeft kunnen vinden en dat hij in een daklozenopvang verblijft. Vind ik persoonlijk heel vreemd, ik dacht dat die woning een absolute voorwaarde was.


Ik meende gehoord te hebben dat hij ergens een studio gehuurd heeft en men niet wou zeggen waar omdat men bang was voor lynchpartijen. Wel kwam het erop neer dat er niet meer zo heel erg veel plaatsen in België zijn waar hij mag komen en er bijgevolg ook nog maar enkele provincies overblijven.

Het valt te hopen dat hij van zeer nabij opgevolgd wordt!

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 16:35

Pandora2 schreef:
Daklozenopvang is zijn permanent adres waarschijnlijk :)*

Zo omzeilt de wet haar eigen wetten :+

Dat kan dan weer in principe niet ,in een dakloze opvang kan je namelijk je domicilie niet zetten en die heb je weer nodig om een uitkering te krijgen.Maar bijzonder genoeg zijn wetten voor dit soort criminelen altijd anders.
Net als die IS strijders die nu terug willen keren,laten we wel wezen,net zo goed vreselijke criminelen.Het is een enge wereld aan het worden waar het steeds meer om het recht van de sterkste gaat draaien

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 16:47

beatje schreef:
Net als die IS strijders die nu terug willen keren,laten we wel wezen,net zo goed vreselijke criminelen.Het is een enge wereld aan het worden waar het steeds meer om het recht van de sterkste gaat draaien


Ja idd. Ik zag er gister nog iets over op tv.
Alles en iedereen waar ze zich jarenlang volledig tegen gekeerd hebben, zou hen nu met open armen moeten ontvangen omdat ze in belgie willen berecht worden :x

Maar voor onze eigen veiligheid zouden we ze dus wel best hierheen laten komen.
Aldus die oorlogsjournalist. En ik vrees dat hij meer dan gelijk heeft. :7

pien_2010

Berichten: 43296
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 17:06

Pandora2 schreef:
beatje schreef:
Net als die IS strijders die nu terug willen keren,laten we wel wezen,net zo goed vreselijke criminelen.Het is een enge wereld aan het worden waar het steeds meer om het recht van de sterkste gaat draaien


Ja idd. Ik zag er gister nog iets over op tv.
Alles en iedereen waar ze zich jarenlang volledig tegen gekeerd hebben, zou hen nu met open armen moeten ontvangen omdat ze in belgie willen berecht worden :x

Maar voor onze eigen veiligheid zouden we ze dus wel best hierheen laten komen.
Aldus die oorlogsjournalist. En ik vrees dat hij meer dan gelijk heeft. :7


Dat zie ik dus anders.

Voor alle duidelijkheid van mij mogen ze ginds berecht worden! Ik heb er helemaal niets mee. En ze worden echt niet met open armen ontvangen want het is gewoon addergebroed met vele van hen zeer zware oorlogsmisdaden op hun kerfstok. :n

MAAR→ er is ook zo iets als eer→ en dan denk ik aan de koerden die gevochten hebben, waar vele zijn overleden in de strijd tegen IS→ en die nu aangeven→ wij zijn klaar, hebben ons deel gedaan→ westen neem deze mensen terug, want wij kunnen die kampen niet meer bewaken (temeer daar ERdogan de koerden ........ :x |(
Dus die mannen moeten terug komen, helaas, zo gaan partners in oorlog met elkaar om. Zo zie ik het.

Wat de kinderen betreft en de vrouwen→ er is ook zoiets als de rechten van het kind. Dus programma's erop los laten en zsm hier halen→ vrouwen berechten hoe lastig ook. Kinderen naar opa en oma of ander pleeggezin. Ook niet tof, maar wat vele landen doen is tegen de rechten van het kind.
Ik geloof dat Frankrijk al een tijd bezig is om de kinderen (en moeders) terug te halen.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Dutroux poging vervroegd vrij te komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 17:26

Wat ik begreep uit de Docu is dat ze de mannen helemaal niet terug willen geven die willen ze daar zelf berechten.Daarom willen die mannen terug.
Die vrouwen zijn valse wijven die van mij het zelfde lot als de mannen mogen doorstaan.De uitlatingen van de kinderen zijn doodeng.Ze terug laten keren en laten opgroeien in de buurt van hun opa en oma"s lijkt me niet slim,daar ging het bij hun ouders ook fout.
Je ziet in de docu ook de gehaaidheid om rond vragen van oprechte spijt heen te praten.

Ik geloof oprecht dat Dutroux bij vrijlating beter in de gaten gehouden gaat worden als dit soort mensen,maar ik geloof ook dat beide even gevaarlijk zijn en dan de Ex Iss mischien nog gevaarlijker

Riel

Berichten: 2142
Geregistreerd: 04-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 20:55

Djali schreef:
Hij krijgt een werkloosheidsuitkering, hij krijgt hulp met het zoeken van een vaste stek, kan een opleiding gaan volgen...
Ik vind het ontzettend erg dat deze man na zijn vrijlating een opleiding (informatica) mag volgen. Volgens mij kan hij op dit moment al ander werk doen. Denk aan volgende functies: vuilnisman, aan de lopende band in een fabriek, metser in de bouw,... Daar heb je toch geen opleiding voor nodig? En deze functies moeten ook worden ingevuld. Waarom moet de samenleving voor hem deze opleiding + werkloosheid betalen?

Deze man hoort overigens in de gevangenis. Wat hij heeft gedaan -O-. Mijn hart breekt als ik aan de ouders, de meisjes en alle mensen die hetzelfde hebben meegemaakt denk. Waarom laat de samenleving deze mensen opnieuw lijden door deze misdadiger vervroegd vrij te laten en hem daarbij te bepamperen?
Laatst bijgewerkt door Riel op 06-12-19 20:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 20:56

Hoe erg genoeg het ook is , hij heeft zijn straf dan ‘ uitgezeten ‘
Hij zal net als de rest van de ex-gedetineerde een kans krijgen om terug in de maatschappij te komen.

Ik kam er ook echt niet bij met mijn hoofd , dat hij werkelijk een vrij man kan worden.
Hij zal in de straat achter je komen wonen terwijl je je kinderen graag buiten laat spelen.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 00:36

Peanutbutter schreef:
Hoe erg genoeg het ook is , hij heeft zijn straf dan ‘ uitgezeten ‘
Hij zal net als de rest van de ex-gedetineerde een kans krijgen om terug in de maatschappij te komen.

Ik kam er ook echt niet bij met mijn hoofd , dat hij werkelijk een vrij man kan worden.
Hij zal in de straat achter je komen wonen terwijl je je kinderen graag buiten laat spelen.

Dat is het punt,hij heeft zijn straf niet uitgezeten,hij is vervroegd vrij gekomen....

Anoniem

Re: Dutroux poging vervroegd vrij te komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 09:08

Ja zo zijn wij het , voor de wet ligt het toch weer anders.

In Belgie en Nederland zijn meer tegens dan voor omtrent zijn vrijlating maargoed ook dat doet verder ook niets.

Hij peert em misschien naar een Aziatisch land waar hij anoniem is en kan blijven.
Met alle eventuele gevolgen van dien.

pateeke
Berichten: 2213
Geregistreerd: 12-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 09:30

Peanutbutter schreef:
Hij peert em misschien naar een Aziatisch land waar hij anoniem is en kan blijven.
Met alle eventuele gevolgen van dien.

Daar gaat hij toch zijn best voor mogen doen... Volgens mij mag hij het land niet uit, iedereen kent zijn gezicht wel dus zo eenvoudig zal dat ook wel niet zijn...

En ja, hij is vervroegd vrij. Vraag is natuurlijk of hij er een beter mens van zou worden als hij nog enkele jaren langer gezeten had. Ik denk het eerlijk gezegd niet (ik denk in het geheel dat hij in al die jaren geen beter mens geworden is). Voor ons veiligheids- en rechtvaardigheidsgevoel zou het wel een verschil maken, maar daar houdt de wet dan weer geen rekening mee.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Dutroux poging vervroegd vrij te komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 09:39

Dat is natuurlijk het hele punt,De Wet. De Wet is er alleen in het voordeel vd misdadigers .Slachtoffers bestaan geen wetten voor die zijn enkel 2x de dupe
Eerst van de misdadiger en daarna vn de Wet.

pateeke
Berichten: 2213
Geregistreerd: 12-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 10:00

beatje schreef:
Dat is natuurlijk het hele punt,De Wet. De Wet is er alleen in het voordeel vd misdadigers .Slachtoffers bestaan geen wetten voor die zijn enkel 2x de dupe
Eerst van de misdadiger en daarna van de Wet.

Dat ben ik niet met je eens. Er zijn wel degelijk wetten in het voordeel van slachtoffers. Het gerecht moet daarentegen uiteraard wel rekening houden met verschillende factoren en partijen en niet alleen met de slachtoffers. We zien dingen in het voordeel van slachtoffers (bv daders die nog opgesloten blijven) minder in het nieuws (of minder vaak in het nieuws) waardoor je inderdaad het idee krijgt dat de wet niet aan de kant staat van de slachtoffers

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 10:15

pateeke schreef:
beatje schreef:
Dat is natuurlijk het hele punt,De Wet. De Wet is er alleen in het voordeel vd misdadigers .Slachtoffers bestaan geen wetten voor die zijn enkel 2x de dupe
Eerst van de misdadiger en daarna van de Wet.

Dat ben ik niet met je eens. Er zijn wel degelijk wetten in het voordeel van slachtoffers. Het gerecht moet daarentegen uiteraard wel rekening houden met verschillende factoren en partijen en niet alleen met de slachtoffers. We zien dingen in het voordeel van slachtoffers (bv daders die nog opgesloten blijven) minder in het nieuws (of minder vaak in het nieuws) waardoor je inderdaad het idee krijgt dat de wet niet aan de kant staat van de slachtoffers

O? Welke,daar zou ik graag voorbeelden van horen.....

Tieneke

Berichten: 21679
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: Dutroux poging vervroegd vrij te komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 10:28

Oh hij wel of geen beter mens geworden is door opgesloten te zitten... Het kan me eerlijk gezegd geen * schelen. Als je je mee schuldig maakt aan de meest gruwelijke zaken bij kinderen, hoef je voor mijn part geen beter mens te worden, als je maar blijft zitten waar je zit.
Geloof je echt dat iemand van dit kaliber een beter mens kan worden nu? Voor zichzelf misschien wel, hij zal er zelf op vooruit gaan. Maar naar anderen en naar de maatschappij toe? Nooit. Denk niet dat er iemand nood heeft aan "zo'n" goed mens.

HHorseA
Berichten: 682
Geregistreerd: 04-03-17
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 11:11

Alst hij vrij komt. Hem ook in een kelder dumpen, verkrachten en mishandelen, keer kijken of hij dat tof zal vinden, gaan hem niet doden dat is te gemakkelijk ~~}>

Shadow0

Berichten: 43505
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Dutroux poging vervroegd vrij te komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 11:33

Nee. Oproepen tot geweld is niet toegestaan, maar daarnaast lost het ook niets op. Uiteindelijk heb je alleen maar meer geweld, meer wreedheid, niet meer veiligheid.

pateeke
Berichten: 2213
Geregistreerd: 12-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 14:01

beatje schreef:
O? Welke,daar zou ik graag voorbeelden van horen.....

Om te beginnen misschien al dat die mensen überhaupt veroordeeld kunnen worden? Dat lijkt me nu niet bepaald iets in het voordeel van de dader...
Daarnaast, dat die mensen niet in de buurt van een slachtoffer mogen komen en als ze dat wel doen, zij het zijn die weg moeten gaan.
Dat slachtoffers ook een stem hebben bij de bepaling of iemand vrijkomt of niet.

Ik wil niet zeggen dat ze die mensen maar moeten vrijlaten, zoals eerder aangegeven mogen ze van mij wegrotten in een vergeetput, maar dat mensen 'een tweede kans krijgen" is nu eenmaal hoe onze samenleving werkt.
De straffen zijn er en moeten er zijn, uiteraard, maar misschien zou er in plaats van enkel te focussen op de straf die iemand krijgt als hij feiten heeft gepleegd ook veel meer ingezet kunnen worden op preventie en voorkomen van recidive. Want eenmaal je slachtoffer bent, draag je het de rest van je leven mee. En wees maar zeker dat je nog mensen hebt rondlopen die zulke ernstige feiten plegen, die misschien ook al hebben vastgezeten voor bepaalde feiten, maar daarvoor nadien niet de nodige opvolging hebben gehad.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 15:29

pateeke schreef:
beatje schreef:
O? Welke,daar zou ik graag voorbeelden van horen.....

Om te beginnen misschien al dat die mensen überhaupt veroordeeld kunnen worden? Dat lijkt me nu niet bepaald iets in het voordeel van de dader...
Daarnaast, dat die mensen niet in de buurt van een slachtoffer mogen komen en als ze dat wel doen, zij het zijn die weg moeten gaan.
Dat slachtoffers ook een stem hebben bij de bepaling of iemand vrijkomt of niet.

Ik wil niet zeggen dat ze die mensen maar moeten vrijlaten, zoals eerder aangegeven mogen ze van mij wegrotten in een vergeetput, maar dat mensen 'een tweede kans krijgen" is nu eenmaal hoe onze samenleving werkt.
De straffen zijn er en moeten er zijn, uiteraard, maar misschien zou er in plaats van enkel te focussen op de straf die iemand krijgt als hij feiten heeft gepleegd ook veel meer ingezet kunnen worden op preventie en voorkomen van recidive. Want eenmaal je slachtoffer bent, draag je het de rest van je leven mee. En wees maar zeker dat je nog mensen hebt rondlopen die zulke ernstige feiten plegen, die misschien ook al hebben vastgezeten voor bepaalde feiten, maar daarvoor nadien niet de nodige opvolging hebben gehad.

Het dik gedrukte is pertinent niet waar,anders zaten er nog veel mensen opgesloten.
Dus ik lees nog steeds niks in het voordeel van een slachtoffer.
Als je geluk hebt word iemand tijdelijk even opgesloten. Dat je maar 1/3 van een straf moet uitzitten is gewoonweg belachelijk.
Vergeet niet dat de ouders van An en Eeefje, Melissa Julie en niet vergeten de meisjes die wel bevrijd zijn,levenslang hebben ,iedere keer weer worden ze met deze monster geconfronteerd . Dat iemand die hun kind bewust heeft laten doodhongeren nu vrolijk en vrij op kosten van de belgische bevolking leeft dat vind ik geen recht en geen wet.

Tieneke

Berichten: 21679
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: Dutroux poging vervroegd vrij te komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 15:38

Inderdaad, de familie van de slachtoffers is gehoord maar de strafuitvoeringsrechtbank hoeft hun mening helemaal niet mee te nemen, dus van 'een stem' kan je moeilijk spreken.

De families zitten nog steeds met zo veel vragen waar deze daders nooit antwoord op hebben willen geven. Ik weet niet hoe het met Lelievre zit, maar Martin heeft al het mogelijke gedaan om maar niets van schadevergoeding te betalen. Ook al is het volgens 'het recht' gegaan, ik zal het nooit rechtvaardig noemen.

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 16:04

Ik vraag me wel af of dat verhaal van de daklozenopvang waar is. De enige bron die ik zie is hln, ook niet het referentiepunt van betrouwbaarheid. Als iemand betere bronnen heeft, graag :-) .

Verder vind ik het rechtssysteem niet feilloos, en deze specifieke zaak vind ik ook niet dat Michel het verdiende om vrijgelaten te worden (of Michelle eerder). Anderzijds ben ik ontzettend blij dat ik in deze vorm van staat mag leven. En niet in een staat waar handen worden afgehakt, corruptie, onschuldigen jarenlang mishandeld worden, waar mensen vogelvrij verklaard worden en de bevolking zelf (vermoedelijke) criminelen mag lynchen...waar je op zondag niet naar het stadion gaat om naar een voetbalwedstrijd te kijken, maar een ophanging....dan woon ik toch weer liever in een deel van de wereld waar ze dan misschien af en toe wat te soft zouden zijn. Gek genoeg voel ik mezelf hier juist véle malen veiliger dan in zo'n land "waar ze niet lachen met criminele feiten" :-) .

Maar uiteindelijk zou een detentie een manier moeten zijn om ervoor te zorgen dat het gevaar uit de maatschappij wordt geëlimineerd. En aangezien je niet iedereen die je ooit aanhoudt voor de rest van zijn/haar leven tussen 4 muren kan steken (de huidige serie ooit vrij op Vlaamse tv zegt het mooi, 99% van de gedetineerden komt ooit vrij), moet je ervoor zorgen dat de mensen die vrijkomen het minste kans op recidive hebben. Alleen denk ik dat er nog een lange weg te gaan is voor we zo'n systeem hebben uitbedacht. En het is een heel moeilijk evenwicht tussen straf en herintegratie. Je wilt slachtoffers niet in de kou laten staan en niet het gevoel geven dat wat hun aangedaan "niet zooo erg is", maar je wilt van daders een ook geen nog groter gevaar voor de maatschappij maken.

Lieuwkje_90

Berichten: 2279
Geregistreerd: 14-07-09
Woonplaats: BE

Re: Dutroux poging vervroegd vrij te komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 17:47