Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 3 [ 58 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

'hij erkent de rechtbank niet'

 
Profiel   

De man die vorig jaar de aanslag pleegde in de tram weigert naar de rechtbank te komen omdat hij hem niet erkend..
Ik hoor het zojuist op de radio.
Wat is dit voor ongein? Hij zegt 'nee, flikker op jullie kunnen me niks' en dat is dat?
Heeft dit nog gevolgen voor de rechtzaak?
Ik vind dit zo gek %)


Laatst bijgewerkt door fleurtjeuh op 23-09-19 07:12, in het totaal 1 keer bewerkt
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-19 07:06 



 
Profiel   

*erkent
*weigert


Maar lijkt me wel dat het gevolgen heeft. Hier in NL val je gewoon onder Nederlands recht :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-19 07:08 



 
Profiel   

Verdachten zijn in beginsel niet verplicht om te komen naar hun zaak. Dan wordt de zaak afgedaan bij verstek. Het kan zo zijn dat de rechter het belangrijk vindt dat de verdachte er wel is, bijvoorbeeld voor de slachtoffers of voor een juiste afdoening. Dan kan verdachte verplicht worden te verschijnen.

Het niet erkennen ansich heeft geen gevolgen overigens. Hoogstens dat de rechtbank hem zijn proceshouding aanrekent.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-19 07:10 



 
Profiel   

Mijn nederlands is zo goed...

Hier nog een stukje van een tijd geleden waar ook in naar voren komt waarom hij de rechtbank niet erkent

https://www.nu.nl/binnenland/5958187/go ... eloof.html

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-19 07:13 



 

Op de eerste zitting was de verdachte verplicht te komen. Bij de tweede zitting (vandaag) is hij dat niet verplicht. En omdat meneer niets met de rechtbank heeft, weigert hij te komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-19 07:16 



 

Sinds wanneer moet je een democraat zijn om een rechtsstaat te erkennen :') . Wat een lampje joh.

Niet serieus nemen dat soort gasten. Binnen onze grenzen val je onder ons recht. Dat zijn zieke geest ons recht niet erkent is vooral zijn probleem. Laat hem maar lekker graven.

Misschien heeft hij wel interesse om conform sharia berecht te worden ~~}>

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-19 07:20 



 
Profiel   

Nee dit heeft verder geen gevolgen: https://www.om.nl/@32992/verdachte-verpicht/

Er kan bij verstek worden veroordeeld en als de rechter het wenselijk acht dat de verdachte toch aanwezig is wordt je door de politie opgehaald.

Anders zou het hele systeem niet meer werken natuurlijk, er zullen wel meer verdachten zijn die het niet eens zijn met de rechter :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-19 07:21 



 
Profiel   

Hij maakt het zichzelf alleen maar lastig hiermee.
Hopelijk blijft hij zo lang mogelijk binnen zitten. Deze man is gewoon een monster.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-19 07:57 



 
Profiel   

Goed. Hij weigert de nederlandse rechtbank te erkennen en pleegde een aanslag uit liefde voor zijn geloof.

En dat mag in nederland blijven? Zo'n mafketel moet toch uitgezet worden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-19 09:44 



 
Profiel   

Ten eerste vind ik dat ze verplicht naar de rechtbank moeten, ten tweede zal ik maar niet zeggen wat ze met zo’n gast moeten doen :wave:

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-19 10:01 



 
Profiel   

Palmera schreef
Goed. Hij weigert de nederlandse rechtbank te erkennen en pleegde een aanslag uit liefde voor zijn geloof.

En dat mag in nederland blijven? Zo'n mafketel moet toch uitgezet worden?


Dus hij pleegt een aanslag met onschuldige slachtoffers en moet alleen uitgezet worden? Lijkt mij dan weinig straf voor dit gestoorde geval.

Daarbij is het maar de vraag of we hem kunnen uitzetten, als hij alleen een NLpaspoort heeft gaat dit al niet lukken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-19 10:07 



 
Profiel   

Als hij uitgezet word, komt hij gewoon weer terug om zijn wraak te nemen, of hoe hij het ook wil noemen. Opsluiten is de beste optie. Laat hem maar fijn het Nederlandse recht ontkennen, als hij vast zit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-19 10:29 



 
Profiel   

Tbs long-stay graag. En met zijn gedrag maakt hij daar grote kans op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-19 10:31 



 
Profiel   

bigone schreef
Tbs long-stay graag. En met zijn gedrag maakt hij daar grote kans op.

Amen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-19 10:40 



 
Profiel   

Het gaat er niet om of hij iets erkent of niet. Onze rechtspraak zit op een bepaalde manier in elkaar. Of je dat nu leuk vind of niet. Dus, hij zal via het Nederlands recht berecht gaan worden. Leuk of niet leuk, erkenning of geen erkenning.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-19 10:41 



 
Profiel   

Het is dit jaar gebeurd 18 Maart. K woon er vrij dicht op namelijk. Ben nog nog steeds elke x bang als k met de tram naar utrecht ga. Ik heb er samen met mn moeder in tranen gestaan.

En zoals ik begreep uit eerdere berichten is dat die het zo weer zou doen

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-19 10:45 



 
Profiel   

Denk niet dat de rechtbank zijn erkenning nodig heeft :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-19 11:55 



 
Profiel   

Gloa schreef
Sinds wanneer moet je een democraat zijn om een rechtsstaat te erkennen :') . Wat een lampje joh.

Niet serieus nemen dat soort gasten. Binnen onze grenzen val je onder ons recht. Dat zijn zieke geest ons recht niet erkent is vooral zijn probleem. Laat hem maar lekker graven.

Misschien heeft hij wel interesse om conform sharia berecht te worden ~~}>

Onder zijn sharia valt het onder niet strafbaar. Mensen waren geen moslim(mannen), niet moslims zijn vogelvrij onder zo'n interpretatie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-19 12:08 



 
Profiel   

Voor zo iemand zou je toch gewoon een ommuurd en overdekt stukje privé-niemandsland (3x3x3m) creëren waar hij soeverein zijn eigen wetgeving mag bedenken en handhaven, en waar hij met het Nederlandse recht niets te maken hoeft te hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-19 12:10 



 
Profiel   

Inderdaad oomens, ergens ver op een oceaan graag!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-19 12:11 



 
Profiel   

Misschien maar veroordelen op grond van het islamitisch recht }>

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-19 12:13 



 
Profiel   

Zo bizar dit. En dan krijgt hij wat anders toe gewezen... Maakt me gewoon zo boos. Als ouder van een ziek kind moeten we bijna smeken om een kwartiertje per dag extra hulp zodat ze een keertje extra kan plassen op school, maar als je de rechtstaat niet erkent dan krijgt je een mogelijk een procesbewaker....

Het is natuurlijk appels met peren vergelijken. maar ik denk dan "zo werkt het in nederland, je kunt een advocaat krijgen en anders niet"... Stop dat geld van de proces bewaker maar in iemand die het echt nodig heeft en de staat wel erkent...

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-19 12:13 



 
Profiel   

Meestal lees ik dat soort dingen niet eens omdat het zo frustrerend is!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-19 12:17 



 
Profiel   

elizabeth85 schreef
Zo bizar dit. En dan krijgt hij wat anders toe gewezen... Maakt me gewoon zo boos. Als ouder van een ziek kind moeten we bijna smeken om een kwartiertje per dag extra hulp zodat ze een keertje extra kan plassen op school, maar als je de rechtstaat niet erkent dan krijgt je een mogelijk een procesbewaker....

Het is natuurlijk appels met peren vergelijken. maar ik denk dan "zo werkt het in nederland, je kunt een advocaat krijgen en anders niet"... Stop dat geld van de proces bewaker maar in iemand die het echt nodig heeft en de staat wel erkent...

Volgens onze wetten is deze man strafbaar, volgens zijn eigen wetten niet. Verschillen tussen wat wel en niet strafbaar is, komen in meerdere landen voor. Neemt niet weg dat het aan ons is om zo'n persoon wel volgens onze wetten te behandelen en geen uitzonderingen te maken in een rechtszaak om welke reden dan ook. Uitzonderingen kunnen dan nl van toepassing worden op meerdere verdachten met een scheiding naar bv sociale status, media circus en financiele middelen tot gevolg aka klasse justitie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-19 12:18 



 
Profiel   

De Jehova's getuigen erkennen het Nederlandse rechtssysteem ook niet he....
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-19 12:46 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 3 [ 58 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen