Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 190 van de 387 [ 9675 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 187, 188, 189, 190, 191, 192, 193 ... 387  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

steun onze boeren

 
Profiel   

https://m.facebook.com/story.php?story_ ... %2As%2As-R

Doet de link het?
Caroline verwoord het weer perfect.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 20:38 



 
Profiel   

Doet het, mooi stuk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 20:42 



 
Profiel   

DuoPenotti schreef
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... %2As%2As-R

Doet de link het?
Caroline verwoord het weer perfect.


Daarom is het ook wel goed dat zij in de kamer zit. Ze weerlegt heel wat frames die gewoon niet eerlijk zijn. Importeren van legbatterij eieren terwijl legbatterijen hier verboden zijn is natuurlijk een belachelijk iets.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 20:45 



 
Profiel   

Was met het fipronil ei schandaal ook. Hier werden ze vernietigd want er zat teveel in. Van Polen kwamen ze met een hoger gehalte binnen :x

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 20:52 



 
Profiel   

Caroline doet het heel goed in de kamer, maar ik twijfel wel eens of ze wel serieus genomen wordt, of dat ze alleen maar lastig wordt gevonden door de andere kamerleden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-21 09:51 



 
Profiel   

Ze word lastig gevonden.
Want kijk afgelopen week, alle partijen met amper zetels mochten weer een zegje doen om te kijken of er een kabinet te vormen was maar BBB niet.
Nee ze is te eerlijk, te recht voor de raap en konkelt niet voor de Europa lobby maar voor eigen boer en burger.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-21 09:54 



 
Profiel   

DuoPenotti schreef
Ze word lastig gevonden.
Want kijk afgelopen week, alle partijen met amper zetels mochten weer een zegje doen om te kijken of er een kabinet te vormen was maar BBB niet.
Nee ze is te eerlijk, te recht voor de raap en konkelt niet voor de Europa lobby maar voor eigen boer en burger.

Lastig zou ik het niet noemen. Ze heeft gewoon veel meer kennis van zaken van de agrarische sector dan de meeste zgn. landbouwwoordvoerders bij elkaar. Die kennis heeft ze opgedaan door haar jarenlange werk als journalist. Mede daardoor kan ze het ook goed verwoorden. Dat begint ook zichtbaar te worden buiten de politiek.
Kennis is macht. Dat zien en weten haar tegenstanders donders goed en daarom zijn ze bang voor haar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-21 10:02 



 
Profiel   

Zou ook gewoon kunnen omdat ze maar 1 zetel hebben, weet niet of het gewoon uit dat oogpunt is he :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-21 10:05 



 
Profiel   

En hoeveel zetels heeft fractie Den Haan dan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-21 10:10 



 
Profiel   

Schouten weer in de bocht.....
https://twitter.com/Mariska_Vermaas?ref ... r%5Eauthor
Wie heeft ooit bedacht dat je landbouw aan een kalender kan koppelen....

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-21 12:23 



 
Profiel   

en pas net bekend gemaakt. Wat een vuile rotstreek. Iedereen in rep en roer om de mais voor 1 oktober eraf te krijgen, ook al is het nog niet rijp.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-21 12:27 



 
Profiel   

Sowieso was er gevraagd uiterlijk 27 september met de reactie te komen. Maandag was de reactie dat er nog een dagje langer nodig was. Continu gecheckt/lobby's gebeld of er al iets bekend was ivm onze onrijpe mais (we willen er blijvend grasland van maken, dus onderzaai is dan niet handig, vorig jaar waren we in augustus aan het hakselen dus leek geen probleem te worden). Woensdagmiddag nog niks bekend, dus wij zijn maar gaan hakselen.. als je nog wil ploegen, bouwen, zaaien.... dat red je niet in een paar uur.

En vanmorgen op de állerlaatste dag dat je iets zou kunnen doen (maar eigenlijk nooit meer op tijd zou zijn) eindelijk reactie. Alleen de mensen die het er maar op gokken en de consequenties voor lief nemen (of zich dus gewoon niet aan de afspraken houden) worden nu beloond. Wil je je netjes aan de regels houden (en vooral voorkomen dat je een enorme bekeuring + derogatie voor dit jaar en volgend jaar verliest + strafrechtelijk vervolgd kan worden) word je nu voor de zoveelste keer gestraft... Het is echt gekkenwerk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-21 13:24 



 
Profiel   

inderdaad gekkenwerk... en zoals het er nu naar uitziet blijft Carola lekker op haar plek :( :(

balen voor jullie... zo frustrerendd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-21 15:25 



 
Profiel   

die schouten is echt wereldvreemd betreft boeren...ongelooflijk

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-21 15:28 



 
Profiel   

DuoPenotti schreef
die schouten is echt wereldvreemd betreft boeren...ongelooflijk


maar goed, welke minister/stas heeft de afgelopen jaren wel iets goeds gedaan voor onze sector?
Schouten zal beter zijn dan bijvoorbeeld Tjeerd de Groot...
het blijft afwachten

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-21 15:30 



 
Profiel   

DuoPenotti schreef
die schouten is echt wereldvreemd betreft boeren...ongelooflijk


Ik vond het toch wel wonderlijk dat zij die kamervragen van de PVDD over de paardensport zo goed beantwoord heeft. Ik vond het serieus zorgelijk toen de PVDD hier mee naar voren kwam.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-21 11:54 



 
Profiel   

klopt, die was het enige dat ik dacht, dat valt me mee.
Duidelijk ingesproken door een ander.
Blijkbaar heeft ze zich daar beter laten adviseren dan betreft andere dingen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-21 11:56 



 
Profiel   

https://www.volkskrant.nl/cs-b36e162a

Uitgebreid onderzoek in de Volkskrant. Consumenten willen niet betalen voor biologisch en of duurzaam.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 10:07 



 
Profiel   

https://farmersdefenceforce.nl/7e-actie ... rankjorum/

En ze hebben weer wat nieuws bedacht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 10:39 



 
Profiel   

Uit het stuk van de volkskrant.. "Want het zijn niet zozeer de supers die boeren onderbetalen, maar vooral klanten die niet bereid zijn meer voor hun biovoedsel te betalen."
Ik dacht dat er best wat verdiend werd door de middenspelers? Dus de supers enzo?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 10:54 



 
Profiel   

Consumenten dragen er ook aan bij, zoals ik laatst ook al zei, we willen van alles, maar als we in de winkel staan gaan we toch voor zo goedkoop mogelijk. Overigens gaat er voldoende geld naar de verschillende schakels in de keten. Grootste probleem daarbij is denk ik dat er gewoon teveel schakels zijn, die allemaal iets moeten verdienen.

Je zit vanaf de boer natuurlijk met de verwerkende industrie (plus transport daarheen), transport naar distributiecentra, opslag en verwerking daar, transport naar supermarkten en dan moet ook de supermarkt er nog iets aan verdienen. Doordat er een kleine(re) markt is, kunnen bio-producten niet zomaar overal verwerkt worden, wat de transportkosten weer behoorlijk hoog maakt.

Nou moet ik wel zeggen dat er volgens mij in de biologische wereld nog een behoorlijke slag te slaan is.
Het omschakelen kost heel veel tijd, waarin je wel veel geld moet uitgeven, maar je producten niets meer waard zijn, dat redt niet elk bedrijf (omschakeling naar biologisch melkvee bijvoorbeeld kost 2 jaar).

Voor akkerbouwers is het lastig om aan voldoende biologische mest te komen, (biologische mest kan flink geld opleveren, mooi voor de varkens/rundveeboeren, maar voor de akkerbouwer weer een behoorlijke extra kostenpost - vaak hebben biologische veehouderijen zelf het grootste gedeelte van hun mest nodig om hun eigen land vruchtbaar te houden, dus er is gewoon echt een 'tekort'), biologische kalveren leveren weinig tot niks meer op (er zijn volgens mij 1 of 2 biologische kalverhouderijen, dus de meeste kalveren zullen in de reguliere sector terecht komen) en dan wordt de sector ook nog redelijk op slot gehouden door wachtlijsten vanuit de verwerkende industrie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 11:39 



 
Profiel   

x_Rebecca schreef
Consumenten dragen er ook aan bij, zoals ik laatst ook al zei, we willen van alles, maar als we in de winkel staan gaan we toch voor zo goedkoop mogelijk.



Misschien moet je ook eens kijken wie dat zeggen. Volgens mij is het maar een heel klein groepje van de consumenten die dat willen en daarbij spreken voor de rest.

Probleem is ook dat het bij veel consumenten niet eens een kwestie is van niet willen betalen. Maar van niet kunnen betalen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 11:48 



 
Profiel   

Gezien alle prijsstijgingen die op dit moment aan de hand zijn, zou 'niet kunnen betalen' best wel eens goed mogelijk zijn..
Maar goed, men hoeft niet iedere dag vlees... (ik vind groenen enzo ook best prijzig ...)

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 12:07 



 
Profiel   

Cer schreef
Gezien alle prijsstijgingen die op dit moment aan de hand zijn, zou 'niet kunnen betalen' best wel eens goed mogelijk zijn..
Maar goed, men hoeft niet iedere dag vlees... (ik vind groenen enzo ook best prijzig ...)

Ik zit sneller vol als ik een stukje vlees op mijn bord heb, dan dat ik dat weglaat en dat moet aanvullen met groentes :+

Nu delen we wel rustig een grote karbonade of snitzel met zijn 2en. Maar nu hebben we begin dit jaar een pink laten slachten waar 275 kilo vlees vanaf kwam. Dus we kunnen nog wel een poosje vooruit. Is wel verdeeld onder 3 gezinnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 12:12 



 
Profiel   

Cer schreef
Gezien alle prijsstijgingen die op dit moment aan de hand zijn, zou 'niet kunnen betalen' best wel eens goed mogelijk zijn..
Maar goed, men hoeft niet iedere dag vlees... (ik vind groenen enzo ook best prijzig ...)


Gezonde voeding is vele malen duurder dan ongezonde voeding. Dat is ook een groot probleem gezien het overgewicht. Verder hakken de prijsstijgingen er behoorlijk in. Consumenten betalen zich blauw aan energie en andere zaken maar ook boeren zitten met stijgende prijzen van bijvoorbeeld dieselolie. Het is geen hogere wiskunde dat dat ook weer invloed heeft op de prijs van voedsel.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 13:02 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 190 van de 387 [ 9675 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 187, 188, 189, 190, 191, 192, 193 ... 387  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen