steun onze boeren

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DuoPenotti

Berichten: 29794
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 20:07

Staat toch hetzelfde?

Jij schreef eerder "nadat er al 2x brand is geweest door brandstichting"
dus 2 keer door brandstichting, het is dus 1 keer.

Jammer dat de daders niet gepakt zijn.
Want las wel meer branden daar in de buurt.

DuoPenotti

Berichten: 29794
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 08:07


Loretta
Berichten: 8778
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 10:37


Loretta
Berichten: 8778
Geregistreerd: 11-01-04

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 18:04

Ik ben dan wel geen boer. Maar mijn boerenverstand zegt dat er hier toch wel hele vreemde prioriteiten worden gesteld op een moment dat er al schaarste is vanwege de oorlog in Oekraine.

Tja, en verder over de klimaat adoptie. Het is toch wel weer bizar dat het klimaat beleid zich amper bezig houdt met het leren omgaan met het veranderende klimaat. Nederland heeft een verleden van briljante waterwerken. Maar nu doen ze bijna niets aan het leren omgaan met het klimaat.

https://wnl.tv/2022/05/19/natuur-gaat-v ... et-voeden/

DuoPenotti

Berichten: 29794
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 18:08

Heel goed artikel!

Van de week was ik ook in het Eindhovens Dagblad vol verbazing aan het lezen over het sproei verbod en een artikel verder over verwacht voedsel te kort.

juval

Berichten: 13221
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 08:58

Ik hoorde gister op de radio dat wij (boeren) aankomende maandag weer actie gaan voeren. We zouden alle koeien binnen houden als protest op de stikstofmaatregelen. Ik had daar nog niets van gehoord. Zijn hier boerinnen die daaraan mee doen?

Het lijkt me heel weinig effect hebben op het publiek, en veel impact op het welzijn van de koeien, zal een boel onrust en mindere melkproductie veroorzaken door ze ineens binnen te gaan houden.
Met de trekker naar Den Haag heeft denk ik veel meer effect.

Tiepfoudt
Berichten: 1165
Geregistreerd: 21-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 10:08

Hoewel ik het idee erachter snap, doen wij er niet aan mee om precies de redenen die jij noemt Juval. Ik denk ook dat het weinig/geen effect zal hebben. Jammer, want het punt dat gemaakt wordt is natuurlijk een hele goeie. Bij Vollenbroek/MOB zit er toch wel echt een flink steekje los, ik vraag me af in wat voor wereld die man leeft :(:)

Dagahra

Berichten: 884
Geregistreerd: 22-08-21

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 10:10

Hier blijven de koeien lekker buiten, geen zin om kuil los te moeten trekken voor die ene dag. Die zit al dicht totdat ze weer op stal gaan eind dit jaar.

Op fb(boerinnengroep) kwam wel de tip voorbij om foto's te plaatsen van lege weilanden.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 11:34

Denk ook niet dat dat aanslaat eerlijk gezegd. De D66/randstadbubbel die anti boer is zal 't een worst wezen of de weilanden leeg zijn. Die zien kansen voor zonnepanelen en windmolens waarschijnlijk.

Loretta
Berichten: 8778
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 14:29

juval schreef:
Ik hoorde gister op de radio dat wij (boeren) aankomende maandag weer actie gaan voeren. We zouden alle koeien binnen houden als protest op de stikstofmaatregelen. Ik had daar nog niets van gehoord. Zijn hier boerinnen die daaraan mee doen?

Het lijkt me heel weinig effect hebben op het publiek, en veel impact op het welzijn van de koeien, zal een boel onrust en mindere melkproductie veroorzaken door ze ineens binnen te gaan houden.
Met de trekker naar Den Haag heeft denk ik veel meer effect.


Als niet boer begrijp ik niet wie jullie daar dan mee zouden hebben behalve jezelf en je koeien. Mij pak je er in ieder geval niet mee. En voor ruiters met een paard dat bang voor koeien is is het ook nog eens alleen maar handig. Maar het is niet zo dat ik de koeien zal missen als ze er een dag niet staan. Met trekkers op de snelweg rijden maak je veel meer impact.

Anoniem

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 15:37

Hier gaan ze lekker naar buiten toe, sowieso zijn niet al onze weilanden goed te zien voor bewoners voor omliggende dorpen, dus het komt wel eens vaker voor dat zij ze niet kunnen zien terwijl ze wel buiten lopen. Dan zal deze actie ook niet veel uithalen.

DuoPenotti

Berichten: 29794
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 12:13

Deze kwam ik net tegen op facebook...
---------------------------------------------


Een mooie foto van twee runderen die de planeet aarde aan het ruïneren zijn.

Afbeelding

Popstra
Berichten: 13796
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 12:52


Tiepfoudt
Berichten: 1165
Geregistreerd: 21-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 10:42

WNL Vandaag op Twitter: "De stijgende energieprijzen versterken de drang naar compensatie, maar hoe gaan we dat geld verdienen? D66 roept deze week het kabinet op om meer handel te drijven met het buitenland. Te gast in #GoedemorgenNederland D66-fractievoorzitter @jpaternotte. #WNL"

Ook D66:
Citaat:
Het huidige landbouwsysteem is failliet. Door de enorme stikstofuitstoot gaat onze natuur kapot en wordt woningbouw lamgelegd.

Het geld en de plannen liggen er. Het wordt tijd deze te verzilveren, aldus
@TjeerdD66


Dus D66 vindt dat export door industrie nog verder aangemoedigd zou moeten worden, maar export door landbouw is vies. Want wij in Nederland zouden onze vruchtbare delta alleen mogen gebruiken om peperduur voedsel te produceren voor de rijke minderheid. Wat een arrogante prut-partij 8)7

ruitje

Berichten: 12342
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 19:48

Volgen mensen hier het huidige debat?

Eilinora

Berichten: 11924
Geregistreerd: 23-10-04

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 20:00

Momenteel niet, schijnt weer nergens op te slaan

Caesar
Berichten: 9306
Geregistreerd: 20-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 20:05

ruitje schreef:
Volgen mensen hier het huidige debat?


Nee hier ook niet. Word er alleen maar geïrriteerd van...

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 21:03

Het is wel duidelijk dat ze in ieder geval de gelderse vallei willen hebben.

Dat D66..ik raak al boos als ik het woord typ. Hoe iemand met gezond verstand daarop kan stemmen is mij een raadsel.

Mizora

Berichten: 18111
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 21:25

Ik was een hele trouwe D66-stemmer, maar al afgelopen (2e-kamer) verkiezingen heb ik vanwege het agrarische beleid niet meer op hen gestemd. Ik ben het met het leeuwendeel van hun standpunten eens, ook al pakken ze niet altijd gunstig voor mij persoonlijk uit, maar met het agrarische gedeelte slaan ze in mijn ogen de plank serieus mis, en al jaren ondertussen (5 jaar terug was het nog niet dusdanig dat het een dealbreaker was, maar sindsdien is het rap verslechterd).

Echt onwijs zonde.

Popstra
Berichten: 13796
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 09:07

Sunnda schreef:
Het is wel duidelijk dat ze in ieder geval de gelderse vallei willen hebben.

Ja prachtig. Word allemaal beton daar. Industrie terreinen en woonwijken. Echt een vooruitgang voor de natuur...

DuoPenotti

Berichten: 29794
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 10:59

De peel ook, daar willen ze ook veel onteigenen
Ja daar zitten we op te wachten boeren weg..... en dan mensen terug, bah bah

Werkgelegenheid foetsie, want heel veel mensen werken hier aanverwant aan het boeren bedrijfsleven.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 12:47

Vreselijk hoe ze Nederland naar de klote aan t helpen zijn. Ook de visserij gaat er aan. Straks is het een verstedelijkt stadsstaatje met overwegend niet westerse cultuur.

Tiepfoudt
Berichten: 1165
Geregistreerd: 21-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 18:51

https://nos.nl/artikel/2432173-in-131-g ... ent-omlaag

En de trein dendert maar door. Ik heb zelden zo verschrikkelijk veel nonsens gehoord in nog geen halfuur tijd. In de persconferentie werd zo klaar als een klontje dat de veestapel moet krimpen, want "natuur". Over minder vliegen kan de minister van stikstof geen uitspraak doen want één, "we zijn nog in gesprek met de sector" en twee, "we moeten ammoniak en NOx niet door elkaar halen." En dan is er geen één journalist die opmerkt dat dat laatste nu precies is wat de overheid doet. Minder ammoniakuitstoot realiseren, zodat er meer NOx uitgestoten kan worden.

8)7

Kinke

Berichten: 20548
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 18:54

echt, zo verschrikkelijk dit. En dan dat waardeloze kaartje van Nederland, waar je niet fatsoenlijk in kunt zoomen.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 18:54

In die lijst van 100 grootste stikstofuitstoters kwam vooral de industrie voor ipv de boeren,maar de boeren moeten kapot.
En dat allemaal voor de D66 agenda om Nederland te verstedelijken en vol te stoppen met immigranten.