steun onze boeren

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kinke

Berichten: 20571
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 18:55

wat mij betreft laat je je praatjes over immigranten uit dit topic

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 18:56

En net over de grens in Duitsland worden grote veehouderijen geplaatst en mag men met 200 over de snelweg denderen. We zijn hier echt de gekke Henkies van de westerse wereld geworden.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 18:57

Kinke schreef:
wat mij betreft laat je je praatjes over immigranten uit dit topic

Die miljoenen extra mensen zorgen anders voor flink veel extra stikstof en andere vervuiling dus gewoon relevant.

Tiepfoudt
Berichten: 1165
Geregistreerd: 21-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 19:03

Kinke schreef:
echt, zo verschrikkelijk dit. En dan dat waardeloze kaartje van Nederland, waar je niet fatsoenlijk in kunt zoomen.


Ja precies, je zou in zo'n groot felgroen gebied zitten. Weer maandenlang onzekerheid. Eén voordeel, tijd genoeg om een goeie advocaat te zoeken. Want echt, laat ze maar eens aantonen dan dat een specifieke boer de natuur om de hoek aan het verruïneren is. Het beste model dat ze hebben, is Aurius. Met 100% onzekerheid op regionale schaal :+

OleJon
Berichten: 2511
Geregistreerd: 04-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 19:08

elnienjo schreef:
Kinke schreef:
wat mij betreft laat je je praatjes over immigranten uit dit topic

Die miljoenen extra mensen zorgen anders voor flink veel extra stikstof en andere vervuiling dus gewoon relevant.


Nou inderdaad. En daarom moeten de boeren ook wijken. Ze hebben de grond nodig om huizen te bouwen.
En daar gaat het om.

Het hele stikstof gebeuren is een verzonnen iets.

Ze willen Nederland ook afhankelijk maken van voedsel import.
Afhankelijkheid geeft macht.
En laat dat net in de agenda 2030 passen

Kinke

Berichten: 20571
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 19:14

please....strooi maar met dat soort berichten in een topic met complot theorieën

Tiepfoudt
Berichten: 1165
Geregistreerd: 21-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 19:15

Eens met Kinke! Ik denk eerlijk gezegd niet dat dé immigranten hét probleem zijn.

Het probleem is dat we in Nederland proberen een gemaakte natuur in stand te houden, die niet in stand te houden is. Niet met 17 (of 18, of 19) miljoen mensen op een kluitje, een ultradicht snelwegennetwerk, voedselproductie, industrie, luchtvaart, scheepvaart, noem het allemaal maar op.

juval

Berichten: 13274
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 19:30

pfff.. het houdt nooit op... ja, misschien als de groenen hun zin krijgen en alle boeren weg zijn.

volgens het kaartje zouden wij lichtblauw zijn, 12% reductie. maar alsnog heel zorgelijk. het N2000 gebied is hier ongeveer 3,5 km vandaan. We zullen zien.

Inmiddels zijn we zo murw dat ik er niet meer wakker van ga liggen. we zullen zien hoe het loopt. Hopelijk hebben de acties effect, maar ik heb mijn twijfels. de anti boeren lobby in den haag is sterk

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 19:34

Tiepfoudt schreef:
Eens met Kinke! Ik denk eerlijk gezegd niet dat dé immigranten hét probleem zijn.

Het probleem is dat we in Nederland proberen een gemaakte natuur in stand te houden, die niet in stand te houden is. Niet met 17 (of 18, of 19) miljoen mensen op een kluitje, een ultradicht snelwegennetwerk, voedselproductie, industrie, luchtvaart, scheepvaart, noem het allemaal maar op.

Het probleem is toch echt dat we in korte tijd van 15 miljoen naar 18 miljoen inwoners gegaan zijn en al die mensen moeten wonen, energie gebruiken, eten en reizen. Beter inzetten op een lager bevolkingsaantal met ruimte voor landbouw en weiland dan aangeharkte kunstmatig natuurparkjes tussen de verstedelijking.

ruitje

Berichten: 12362
Geregistreerd: 29-06-03

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 19:44

Ik kan uit die kaart niks opmaken hoor, ik zal wel dom zijn maar ik zie niet of ik nou net de ene kleur ben of net de andere :')

Eilinora

Berichten: 11942
Geregistreerd: 23-10-04

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 20:02

Nee ik ook echt niet,zitten bij het bargerveen in de buurt

suffie
Berichten: 5718
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 20:03

|( 30% minder boeren, 100.000 nieuwe huizen per jaar erbij.....hoe dan? Dit is toch niet te rijmen?

nikkel
Berichten: 2550
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 20:22

Gewoon, boeren weg. Herverdelen en huizen bouwen. Dat zal wel de bedoeling zijn. Jaren geleden vond de FNV al, dat boeren in Nederland niet meer van toepassing was. Gezien de verstreken tijd kan ik het bedoelde artikel nooit meer vinden.
Laatst bijgewerkt door nikkel op 10-06-22 20:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Popstra
Berichten: 13842
Geregistreerd: 21-06-08

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 20:42

Eerst moeten keuterboertjes of stoppen of dichte stallen met luchtwas systemen...dus investeren en dan maar gelijk groots en nu wat jaren later mag je oprotten.

Ongelovelijk hoe men hier met mensen die hard WILLEN werken om gaan. Hier heb je een zak geld en dikke doei!

Denk dat het aantal zelfmoorden onder boeren nu nog verder gaan toenemen dan de laatste paar jaar.

Echt schandalig dat gekonkel met die mensen!!

Denk dat het overigens niet lang duren zal eer paarden bedrijven ook aan de beurt komen. Lekker als een mak schaap je paarden netjes registreren op je UBN!
Dat is het begin..

mysa

Berichten: 10540
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 20:49

Ik hoop wel dat ze een beetje selectief te werk gaan. Want als de kippenfokker die hier midden in natura 2000 gebied zit met 100.000 dieren zou verdwijnen, zou ik daar niet rouwig om zijn. Idem de enorm grote varkenshouderijen.

En laten we dan de kleinere en middelgrote boeren (vaak melkveehouderijen) wat meer lucht geven.

Maar goed, mijn overwegingen zijn grotendeels gestoeld op de asociale manier van dieren houden, de vlees fabrieken dus.

En nee, ik ben geen stedeling en ja, ik ben in beide bedrijven binnen geweest. Dus wat mij betreft lekker voor de Nederlandse markt produceren en niet voor de rest van de wereld.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 20:55

mysa schreef:
Ik hoop wel dat ze een beetje selectief te werk gaan. Want als de kippenfokker die hier midden in natura 2000 gebied zit met 100.000 dieren zou verdwijnen, zou ik daar niet rouwig om zijn. Idem de enorm grote varkenshouderijen.

En laten we dan de kleinere en middelgrote boeren (vaak melkveehouderijen) wat meer lucht geven.

Maar goed, mijn overwegingen zijn grotendeels gestoeld op de asociale manier van dieren houden, de vlees fabrieken dus.

En nee, ik ben geen stedeling en ja, ik ben in beide bedrijven binnen geweest. Dus wat mij betreft lekker voor de Nederlandse markt produceren en niet voor de rest van de wereld.

Daar kunnen ze niet van leven tenzij ze het voedsel voor de eigen markt nog veel duurder maken en dan kunnen we dat helemaal niet meer betalen en wordt het voordeliger om de kiloknallers uit het buitenland te importeren.

nikkel
Berichten: 2550
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 21:01

Ach, er zijn over het algemeen best wel mogelijkheden van besparingen te bedenken, waardoor hogere prijzen van bijv vlees wel zijn op te brengen. Het ligt er over het algemeen aan wat je prioriteiten zijn.

Popstra
Berichten: 13842
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 21:02

mysa schreef:
Ik hoop wel dat ze een beetje selectief te werk gaan. Want als de kippenfokker die hier midden in natura 2000 gebied zit met 100.000 dieren zou verdwijnen, zou ik daar niet rouwig om zijn. Idem de enorm grote varkenshouderijen.

En laten we dan de kleinere en middelgrote boeren (vaak melkveehouderijen) wat meer lucht geven.

Maar goed, mijn overwegingen zijn grotendeels gestoeld op de asociale manier van dieren houden, de vlees fabrieken dus.

En nee, ik ben geen stedeling en ja, ik ben in beide bedrijven binnen geweest. Dus wat mij betreft lekker voor de Nederlandse markt produceren en niet voor de rest van de wereld.

Maar het is toch zot als je bedenkt dat de overheid die mega stallen enkele jaren terug nog heel graag hun benodigde vergunningen af gaven!?

nikkel
Berichten: 2550
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 21:12

Als de provinciale overheid bedoelt, dan ben ik dat met je eens. Die kregen een aantal jaren geleden bevoegdheden die ze daarvoor niet hadden, maar wel met een gebrek aan expertise. Daar was vroeger een speciale overheidsdienst voor, welke weg gesaneerd is

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 21:17

nikkel schreef:
Ach, er zijn over het algemeen best wel mogelijkheden van besparingen te bedenken, waardoor hogere prijzen van bijv vlees wel zijn op te brengen. Het ligt er over het algemeen aan wat je prioriteiten zijn.

Het is nu al veel te duur. BTW moet gewoon omlaag op groente,fruit, zuivel en vlees/vis.

Janneke2

Berichten: 22879
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 21:18

nikkel schreef:
Gewoon, boeren weg. Herverdelen en huizen bouwen. Dat zal wel de bedoeling zijn.


Ach wel nee.

Gewoon het CDA en LTO weg, en dan twintig verloren jaren proberen in te halen.
(Of dat laatste kan, is uiteraard een vraag.)
Het is al jaren pure ellende in de sector.

Maar een minister die de problemen ziet (contra Henk Bleker) en
een organisatie die echt namens de boeren kan spreken (enquête 2018: 75% van de boeren voelt zich niet vertegenwoordigd door LTO)
.... wie weet wat er nog mogelijk is.

(Het is gigantisch veel te laat, dat wel.)

Loretta
Berichten: 8808
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 21:41

Janneke2 schreef:
Gewoon het CDA en LTO weg, en dan twintig verloren jaren proberen in te halen.
(Of dat laatste kan, is uiteraard een vraag.)
Het is al jaren pure ellende in de sector.


Gaat allemaal nog heel lang duren met allerlei slepende procedures. Eerst de boeren aanwijzen en dan duurt het nog vele jaren voordat de eersten vertrokken zijn.

loriene
Berichten: 2582
Geregistreerd: 08-12-09
Woonplaats: vlak bij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 21:43

Kinke schreef:
please....strooi maar met dat soort berichten in een topic met complot theorieën




Is zo klaar als een klontje hoor.
Zijn geen complot theorieën.
Is gewoon de waarheid.

loriene
Berichten: 2582
Geregistreerd: 08-12-09
Woonplaats: vlak bij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 21:47

Popstra schreef:
Eerst moeten keuterboertjes of stoppen of dichte stallen met luchtwas systemen...dus investeren en dan maar gelijk groots en nu wat jaren later mag je oprotten.

Ongelovelijk hoe men hier met mensen die hard WILLEN werken om gaan. Hier heb je een zak geld en dikke doei!

Denk dat het aantal zelfmoorden onder boeren nu nog verder gaan toenemen dan de laatste paar jaar.

Echt schandalig dat gekonkel met die mensen!!

Denk dat het overigens niet lang duren zal eer paarden bedrijven ook aan de beurt komen. Lekker als een mak schaap je paarden netjes registreren op je UBN!
Dat is het begin..



Dat met de paarden schoot ook door mijn gedachten heen.
Met het registreren kunnen ze precies nagaan waar veel paarden staan.
Boeren weg en dan komen de paardeneigenaren aan de beurt.

Loretta
Berichten: 8808
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 22:13

loriene schreef:
Dat met de paarden schoot ook door mijn gedachten heen.
Met het registreren kunnen ze precies nagaan waar veel paarden staan.
Boeren weg en dan komen de paardeneigenaren aan de beurt.


Dat is nog niet eens zo ver gezocht. Een paar jaar geleden hebben een stel Zwitserse pipo's bedacht dat bepaalde dieren een voetafdruk hadden van jaarlijks een aantal kilometers in een SUV rijden.

https://www.ad.nl/binnenland/een-huisdi ... ~ab3e9d06/

Krijgen we dan straks elektrische honden, katten en natuurlijk paarden. En een goudvis aan een USB stekkertje LOL
Ik zie het al voor me dat ik mijn paard aan de snellader koppel LOL
Een paard zou zelfs gelijk staan aan 21.453 kilometer in een SUV.

Maar serieus, hoe kunnen dieren nu opeens grote vervuilers zijn. Dieren zijn er altijd al geweest en er is niets zo natuurlijks als dieren en planten. Flora en fauna. Ik geloof het gewoon niet meer. Hoe kunnen nu een stel koeien net zo vervuilend zijn als een jumbojet?

Ik ga maar snel een vliegticket boeken want vliegen is zoveel schoner dan paardrijden.