steun onze boeren

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dagahra

Berichten: 884
Geregistreerd: 22-08-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 19:26

996981 schreef:
Dagahra schreef:
Eigen koe. Eens in de zoveel tijd laten we er 1 slachten. Melken mrij koeien. Dubbeldoelras :D

Dat is heel letterlijk van eigen land :D heerlijk. Wij kopen ieder jaar een koe van een bevriende boer. Heerlijk vlees en het gehakt ruikt zo lekker als je het rult :9

Ja het is altijd wel lastig om zo'n beestje weg te brengen. Maar je weet dat ze een goed leven heeft gehad. Nu heb ik met elke koe moeite, die weggaat. Hebben er ook maar 25, dus je raakt er veel sneller aan gehecht.



Wij gaan maandag ook Rammstein. Komen wel vanuit Mechelen ivm Rockwerchter. Maar zusje en schoonvader moeten wel van uit Drenthe en Twente komen. Ben benieuwd dus.

BigOne
Berichten: 38320
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 19:26

DuoPenotti schreef:
Maar Nijmegen?

Ik bedoel voor een concert wat luxe is pakt men toch geen stikstof vervuilende auto?
Wel allemaal meewerken aan reductie. Niet alleen de boeren.

Rijden netjes 100 :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 19:26

Nee zeker niet, ik pak het OV .. want ik heb geen eens een auto. Ik heb ook geen vaatwasser, geen droger en geen kinderen. En op vakantie ga ik met de trein. Ookal is dat weer 10x duurder als met het vliegtuig. Ik klink bijna als zo'n geitenwollensok type, alleen eet ik nog wel wat vlees. Als ik tijd heb zelfs van de boerderij in de buurt :+

Exitium

Berichten: 7153
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 20:04

Cowboy55 schreef:
Exitium schreef:
Ik moet maandag naar Nijmegen voor Rammstein :x


B&B zondag in N’megen? Op bezoek bij je lang vergeten oud-tante Agaath?

Gaat 'm niet worden, zit al ramvol dit weekend. Heb drie concerten in vier dagen :)

DuoPenotti schreef:
Maar Nijmegen?

Ik bedoel voor een concert wat luxe is pakt men toch geen stikstof vervuilende auto?
Wel allemaal meewerken aan reductie. Niet alleen de boeren.

Ik wil ook nog graag thuiskomen 's avonds :')

purny

Berichten: 27518
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 20:18

prompter schreef:
Oh dat wordt een leuke week volgende week als je in den Haag woont: maandag de boeren en woensdag die idioten van extinction rebellion. Twee dagen de stad niet in of uit kunnen :=

Ik ben zo blij dat ik niet meer in de stad woon

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 20:23

Ik zou maandag op pad gaan, maar denk dat ik oversla. :+

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 20:24

prompter schreef:
Oh dat wordt een leuke week volgende week als je in den Haag woont: maandag de boeren en woensdag die idioten van extinction rebellion. Twee dagen de stad niet in of uit kunnen :=

Nou de keren dat ik daar was kwam je er zowieso nooit in of uit. :D
Dat is de indirecte straf als je op zo'n plek gaat wonen, blij dat ik niet in zo'n stad woon.

Benzz
Berichten: 2892
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 20:28

Sunnda schreef:
Ik zou maandag op pad gaan, maar denk dat ik oversla. :+

Ik heb helaas die keuze niet, heb al teveel dagen gemist qua werk door de protesten. Mijn lief heeft gisteren ook zijn vliegtuig gemist door de protesten. Gelukkig ging er vanochtend heel vroeg een vlucht zodat hij wel gewoon zijn afspraken kon laten doorgaan.

DuoPenotti

Berichten: 29713
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 20:29

Exitium schreef:
Ik wil ook nog graag thuiskomen 's avonds :')

Die boeren willen graag hun bedrijf houden.

Voor wat hoort wat.


Precies dit is het wel.
Als het zelf niet raakt is het prima.
Maar het ov voor een luxe uitje... Oei.

En dat bedoel ik niet persoonlijk.
Zo maken we allemaal onze keuzes.
Maar hoe oneerlijk is dat eigenlijk?

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 20:31

Benzz schreef:
Sunnda schreef:
Ik zou maandag op pad gaan, maar denk dat ik oversla. :+

Ik heb helaas die keuze niet, heb al teveel dagen gemist qua werk door de protesten. Mijn lief heeft gisteren ook zijn vliegtuig gemist door de protesten. Gelukkig ging er vanochtend heel vroeg een vlucht zodat hij wel gewoon zijn afspraken kon laten doorgaan.

Snap ik hoor!

Ik sta 100% achter de boeren, dus van mij mogen ze. Al mopperde ik wel toen ik gisteren de file indook met paarden achterin. :+

Popstra
Berichten: 13784
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 20:33

Of je moet maandag heeeeel vroeg in de ochtend vertrekken wanneer de boeren nog staan te melken..
Neem aan dat ze dat gewoon moeten blijven doen toch!?

Exitium

Berichten: 7153
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 20:33

DuoPenotti schreef:
Exitium schreef:
Ik wil ook nog graag thuiskomen 's avonds :')

Die boeren willen graag hun bedrijf houden.

Voor wat hoort wat.


Precies dit is het wel.
Als het zelf niet raakt is het prima.
Maar het ov voor een luxe uitje... Oei.

En dat bedoel ik niet persoonlijk.
Zo maken we allemaal onze keuzes.
Maar hoe oneerlijk is dat eigenlijk?

Again, ik en de rest die getroffen wordt door die blokkades hebben net zo min invloed op wat de overheid daarin beslist als de boeren zelf, dus ga de tweede kamer blokkeren in plaats van de normale mensen.

DuoPenotti

Berichten: 29713
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 20:36

Of je maakt ook een vuist naar de regering...

Nee in ik steun boeren topic gaan we zeiken over dat we niet naar een luxe concert kunnen.

Wat ons raakt is erg... Ikke Ikke..

Tja nu doen de boeren Ikke Ikke op de weg.
Den haag komen ze niet in dus ja...

Benzz
Berichten: 2892
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 20:42

DuoPenotti schreef:
Exitium schreef:
Ik wil ook nog graag thuiskomen 's avonds :')

Die boeren willen graag hun bedrijf houden.

Voor wat hoort wat.


Precies dit is het wel.
Als het zelf niet raakt is het prima.
Maar het ov voor een luxe uitje... Oei.

En dat bedoel ik niet persoonlijk.
Zo maken we allemaal onze keuzes.
Maar hoe oneerlijk is dat eigenlijk?


Alleen is de uitstoot van verkeer vele malen minder als de intensieve veeteelt. En de economische bijdrage van die veeteelt is maar 2%.

In 1965 is er al gewaarschuwd, in 2000 ook en de boeren ploegten maar voort. Henk Bleker kan wel als de grootste schavuit gezien worden inclusief Carola Schouten. De kop in t zand steken ondanks alle adviezen en rapporten en blijven lobbyen voor intensieve landbouw en de grote jongens in de vleesindustrie, laat ik de Rabobank niet vergeten. Vergeet ook niet hoe de boeren zelf altijd hebben gelobbyd en ook de bedreigingen met de tractoren. Het moet anders en het kan anders.

Overigens Hulde aan de boeren zoals Kinke, Rebecca en Dagheera ( zeg ik dat goed? Ik doel op de dame met de 25 mrij koeien). Als we de helft van de veeteelt verminderen en dit soort boeren de kans geven, dan zijn we op de goede weg. Moeten wij als consument wel wat meer betalen, zodat ze wel een goede boterham hebben. Dat is mijn doel!

Je vergeet ook dat er aan de uitstoot van het verkeer ook wat aan gedaan wordt, Schiphol moet ook mee doen en de industrie ook. Iedereen moet de riem aantrekken.

Alleen de boeren die protesteren gaan op de emotie spelen op een vieze manier: Anders heb je geen eten, wat een onzin!!! Met 70% export kan het echt wel een tandje minder en hebben we allemaal eten.

Benzz
Berichten: 2892
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 20:46

DuoPenotti schreef:
Of je maakt ook een vuist naar de regering...

.

Er valt geen vuist te maken naar de regering!! Ze moeten, er is een gerechtelijke uitspraak!!

Shadow0

Berichten: 43517
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 20:48

Wat willen de veehouders (volgens mij betreft het namelijk alleen veehouders en geen landbouwers) eigenlijk wel? Het is duidelijk dat ze tegen zijn, maar zijn ze ook ergens voor? Hebben ze zelf een plan?

Benzz
Berichten: 2892
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 20:52

Shadow0 schreef:
Wat willen de veehouders (volgens mij betreft het namelijk alleen veehouders en geen landbouwers) eigenlijk wel? Het is duidelijk dat ze tegen zijn, maar zijn ze ook ergens voor? Hebben ze zelf een plan?


Nee en daar hebben ze jaren de tijd voor gehad.De kleine boer wel, maar de grote zagen alleen euro's.

Exitium

Berichten: 7153
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 20:56

DuoPenotti schreef:
Of je maakt ook een vuist naar de regering...

Nee in ik steun boeren topic gaan we zeiken over dat we niet naar een luxe concert kunnen.

Wat ons raakt is erg... Ikke Ikke..

Tja nu doen de boeren Ikke Ikke op de weg.
Den haag komen ze niet in dus ja...

Niet op die manier en al helemaal niet gedwongen. Ik ben dan op weg naar een concert (wat voor mij overigens wel belangrijk is, op meerdere manieren), maar er zijn ook mensen onderweg naar hun werk, naar een begrafenis, naar hun mantelzorg-adres, naar de BSO om hun kinderen op te halen, etc. Het bewust lam leggen van een land is gewoon ronduit asociaal, wie het ook doet. Den Haag gaat er echt niet door veranderen hoor, je gaat hooguit krijgen dat er ofwel dingen gaan escaleren als mensen het zat worden, of dat er vanuit de veiligheidsdriehoek harder ingegrepen gaat worden.

Benzz
Berichten: 2892
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 20:57

Exitium schreef:
Niet op die manier en al helemaal niet gedwongen. Ik ben dan op weg naar een concert (wat voor mij overigens wel belangrijk is, op meerdere manieren), maar er zijn ook mensen onderweg naar hun werk, naar een begrafenis, naar hun mantelzorg-adres, naar de BSO om hun kinderen op te halen, etc. Het bewust lam leggen van een land is gewoon ronduit asociaal, wie het ook doet. Den Haag gaat er echt niet door veranderen hoor, je gaat hooguit krijgen dat er ofwel dingen gaan escaleren als mensen het zat worden, of dat er vanuit de veiligheidsdriehoek harder ingegrepen gaat worden.


Dit, ik kon al meerdere dagen niet naar mijn opdracht, nu heb ik het geluk dat thuiswerken bij mijn opdrachtgever prima is, maar anders had het inmiddels heel veel geld gekost.

Exitium

Berichten: 7153
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 21:02


purny

Berichten: 27518
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 21:04


Benzz
Berichten: 2892
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 21:05


Exitium

Berichten: 7153
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 21:07

Benzz schreef:
Exitium schreef:
Niet op die manier en al helemaal niet gedwongen. Ik ben dan op weg naar een concert (wat voor mij overigens wel belangrijk is, op meerdere manieren), maar er zijn ook mensen onderweg naar hun werk, naar een begrafenis, naar hun mantelzorg-adres, naar de BSO om hun kinderen op te halen, etc. Het bewust lam leggen van een land is gewoon ronduit asociaal, wie het ook doet. Den Haag gaat er echt niet door veranderen hoor, je gaat hooguit krijgen dat er ofwel dingen gaan escaleren als mensen het zat worden, of dat er vanuit de veiligheidsdriehoek harder ingegrepen gaat worden.


Dit, ik kon al meerdere dagen niet naar mijn opdracht, nu heb ik het geluk dat thuiswerken bij mijn opdrachtgever prima is, maar anders had het inmiddels heel veel geld gekost.

Dan heb je nog geluk dat thuiswerken een optie is. In die files staan ook zorgmedewerkers, leraren, begrafenisondernemers, brandweermannen, etc. Dat zijn geen beroepen waarbij je (veel) te laat kan komen

Benzz
Berichten: 2892
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 21:11

Exitium schreef:
Dan heb je nog geluk dat thuiswerken een optie is. In die files staan ook zorgmedewerkers, leraren, begrafenisondernemers, brandweermannen, etc. Dat zijn geen beroepen waarbij je (veel) te laat kan komen

Dat weet ik, ik weet dat ik een beroep heb als zzper wat thuis kan werken en daardoor geen schade heb. Mij hoor je dus niet klagen. Vind het voor anderen veel erger. Je zult maar voor een hongerloontje op Schiphol werken met en nul uren contract en niet op je werk kunnen komen door de protesten.

ruitje

Berichten: 12333
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 21:19

Typfout schreef :

Allemachtig, is dit topic even ontploft de afgelopen dagen :wow:

Graag zou ik als eerste iedereen in dit topic bedanken die haar/zijn onvoorwaardelijke steun aan ons, het gros van de boeren en dus níet de mafklappers die de media domineren door gevaarlijke toeren uit te halen/hulpverleners belagen/etc., telkens weer blijven benadrukken. Die steun sneeuwt iedere keer onder maar is zó waardevol. Want jullie zijn de mensen die wél in staat zijn om door de polarisatie heen te prikken, +:)+

Wat ik opvallend vind is dat er hier een hele club mensen is die (terecht) valt over het feit FDF vergelijkingen maakt met de Holocaust en spreekt over Judassen. Akkoord hoor, ik vind de manier waarop het kabinet nu met boeren omgaat vreselijk en onacceptabel, maar op geen enkele manier te vergelijken met de Holocaust. Maar de selectieve verontwaardiging is hier toch wel overduidelijk aanwezig, als ik dit lees en werkelijk niemand van de anti-FDF hier wat van zegt/vindt:

Arabesk schreef:
Loretta schreef:
FDF roept zijn achterban op om morgen de beuk erin te gooien.

https://youtu.be/rkIM1LTWJTY


Terroristen...


Echt, gaat het een beetje met je? 8)7

Heel eerlijk. De mensen die door de acties van de afgelopen dagen hun (zogenaamde) steun aan de boeren laten varen, vinden het volgens mij fantastisch dat er een stel radicalen zijn die de boel laten escaleren. Want dan hoeven we het niet over de inhoud te hebben. Veel te vaak heb ik (dezelfde) inhoudelijke vragen gesteld maar die worden compleet genegeerd door mensen die wél de tijd willen nemen voor raddraaiers. Vreemd vind ik dat en vooral frustrerend. Inmiddels ben ik zo ver om dan maar het spreekwoordelijke 'wie zwijgt, stemt toe' voor waarheid aan te nemen. De vragen zijn blijkbaar te confronterend, dus worden ze maar gelaten voor wat ze zijn. In het vervolg zou ik graag van onderstaande personen horen dat ze gewoon niet meer gaan antwoorden op de vragen die ik stel, dan hoef ik niet te wachten totdat ik een ons weeg _O-

Bigone weet bijvoorbeeld te vertellen dat de boeren nu de dupe zijn omdat de lobby van Van Drie en co. dermate sterk was dat de politiek de afgelopen 30 jaar aan hun leiband heeft gelopen. Ik stel daarover een vraag, of Van Drie zich ooit bemoeid heeft met de KDW's die nu het probleem zijn. Ook noemt ze Oplaat (die van VVD naar BBB is verhuisd) in één adem met De Groot. Ik vraag naar een uitglijder van Oplaat vergelijkbaar met die van De Groot. Radiostilte volgt.

Spenk vindt dat we gewoon aan de regels van de EU moeten voldoen. Ik leg uit waarom de EU volgens mij het probleem niet is, omdat die slechts de Habitatrichtlijn (1992) hebben opgesteld waarin naar mijn weten het woord stikstof overigens niet eens in voorkomt. Dáár moeten we aan voldoen. Het Nederlandse kabinet en dus níet de EU, heeft zelf bedacht om de KDW's als heilige graal te implementeren in de Wet stikstofreductie en natuurverbetering (2021). En dát is nu ons probleem. Ook laat ik uitspraken van het PBL zien die toch wel vrij duidelijk stellen dat uitsluitend op KDW focussen (wat het kabinet nu doet) niet bepaald verstandig is. Geen antwoord meer.

Tot slot doe ik bij deze een allerlaatste poging om een antwoord te krijgen van Janneke2, Mysa, Benzz, Arabesk, Bigone, Spenk, Exitium en alle andere mensen hier die zich aangesproken voelen. Het zijn slechts twee vragen. Mocht je er gewoon liever geen antwoord op geven, dan hoor ik het graag. Geeft niets, maar dan hoef ik geen tientallen pagina's door te spitten op zoek naar een antwoord van de mensen die de huidige plannen allemaal wel oké vinden. Ondanks mijn woede, verdriet en frustratie, ben ik gewoon oprecht benieuwd hóe jullie hierover denken. Want ik begrijp het niet, maar krijg ook geen antwoord van de mensen die dit wél lijken te begrijpen, of doen alsof ze het begrijpen.

1. Wat gaan we doen na halvering veestapel? We moeten immers aan de KDW's gaan voldoen, want teveel stikstof maakt onze natuur kapot, toch? We hebben geen keuze meer, toch? Maar na halvering veestapel zijn we er nog lang niet. Na halvering industrie niet, na halvering verkeer niet. Als Nederland zelf geen stikstofdepositie meer veroorzaakt zijn er alsnog 44 Natura2000-gebieden waar de KDW overschreden wordt (bron: PBL, Stikstof in perspectief).

2. Zolang de Nederlandse voedselconsumptie vraagt om bijna 2 keer zoveel landbouwgrond dan waarover Nederland zelf beschikt, is het dan fair om eigen voedselproductie te decimeren en de problemen/vervuiling/uitdagingen bij andere landen over de schutting te gooien? (bron: Vork, Nederland heeft te weinig landbouwgrond om eigen bevolking te voeden). Overigens geloof ik hierbij niet in het sprookje dat Nederland wél haar eigen bevolking kan voeden. In theorie kan het wellicht, maar wij Westerlingen zijn echt veel, maar dan ook veel te verwend voor een dergelijk karig kostje van knolselderij op een bedje van gestoomde winterpostelein <<) Ik zie dat dus niet gebeuren en ik hoop ook dat het niet gebeurt, want ik word echt str*ntchagrijnig zonder koffie bijvoorbeeld. Maar als je kunt onderbouwen op welke manier dat het kabinet dit wél voor elkaar gaat krijgen, hoor ik dat uiteraard graag.[/quote]

Als ik het goed heb,heeft 1 Bokker gereageerd op je vragen en is de rest gewoon verder gegaan op: ' We moeten minder vlees eten' en ' protesterende boeren zijn stom'

Dus ik denk ik deel hem nog eens ;)