steun onze boeren

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Exitium

Berichten: 7154
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 10:16

DuoPenotti schreef:
Als ik de opmerkingen zie op facebook bij het Eindhovens dagblad over de blokkering in Veghel bij de Jumbo.
Zie ik denk ik 80% voorstanders. Ondanks dat daar meer regionale mensen reageren en er dus ook last van hebben.
Kijk ik bij de diverse polls van diverse dagbladen is nog steeds een meerderheid voor de protesten.
Dus dat er op bokt wat mensen zitten die zeggen de boeren verliezen de sympathie, is dat blijbaar buiten bokt toch wel wat minder.

Zoals al vaker gezegd, die polls zeggen niet zoveel gezien die veel te makkelijk te beïnvloeden zijn, zeker als één van de kanten goed georganiseerd is zoals de boeren in dit geval.

Dat de boeren nu zaken als distributiecentra blokkeren, daar heb ik ook niet zoveel problemen mee. Ik zou balen als m'n boodschappen vandaag geleverd zouden worden en die nu niet komen, maar die blokkade is logischer. Supermarkten maken deel uit van de keten waar boeren het begin van zijn, dus dat is een partij indirect een betrokkene is. Blokkeren van de veren naar de Waddeneilanden door vissers vind ik dan weer niet kunnen

pien_2010

Berichten: 43466
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 10:18

Roodvos schreef:
Onzin. Het hele stikstofprobleem speelt al veeeeel langer dan 2019. Als je wil vingerwijzen in deze dan is het goed om te beseffen dat er dan ook nog 4 naar jezelf wijzen. Nu wellicht niet meer (?) maar het CDA is van oudsher "de boerenpartij". Sinds 1945 heeft er 60% van de tijd een minister van CDA (of voorloper ervan) op het ministerie van Landbouw gezeten. Onafgebroken van 1958-1994 en van 2002-2012.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van ... lkwaliteit

Natura2000 is in 1992 opgezet *klik*. Ik weet uit eigen ervaring dat de processen in Brussel laaaaaangzaaaaaam gaan, dus daar is vanaf pak maar beet medio jaren '80 al over gesproken.
De "boerenministers" hebben dus ruim voldoende tijd gehad dus om beleid te maken dat eea wat geleidelijker kon. Maar dat zijn geen leuke en populaire maatregelen en zorgen niet voor herverkiezing. En dan moet het ineens met harde maatregelen als de wal het schip toch eindelijk lijkt te gaan keren.


Eens met Roodvos
HEt hele CDA heeft deze hele stikstof kwestie als een hete appel jaren voor zich uitgeschoven en heeft net zoveel boter op het hoofd als die groep boeren die ook al jaren de hakken in het zand zetten net als die bedrijven er om heen die ook al jaren niet in beweging zijn te krijgen (itt). Al in de 70 tiger jaren was deze problematiek bekend en tja dan is het voor Brussel ook wel eens een keertje klaar. Dat vind ik dan ook weer niet zo gek.

Dit is heel zonde want er is ook een grote groep boeren die al jaren stinkend hun best doen om alles netjes voor elkaar te krijgen en die heel erg veel in hun bedrijven geïnvesteerd hebben. Die dreigen nu mee ten onder te gaan.
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 04-07-22 10:19, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Berichten: 29745
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 10:19

Polls zijn door iedereen in te vullen. Boer, burger, voorstander tegenstander..
Dus.... dat zegt mij meer dan enkele bokkers :)

Cer

Berichten: 30168
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 10:21

pien_2010 schreef:
net zoveel boter op het hoofd als die groep boeren die ook al jaren de hakken in het zand zetten ....

Bedoel je dan ook de boeren die wel hebben vernieuwd en geinvesteerd en nu ook ineens het spreekwoordelijke zakje zijn?
Want volgens mij, wat ik zo lees van bijv de boeren die hier schrijven, zijn het echt niet alleen maar hakken-in-t-zand-boeren. Maar ook boeren die hebben vernieuwd en geinvesteerd, en bijv ook heel niet zo groot zijn... ?

mysa

Berichten: 10496
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 10:21

Winged schreef:
:)) De boomers mochten alles, maar de groepen erna moeten nu van de boomers op hun reet blijven zitten :)) (ik ga even plat met je mee)


Gechargeerd en gegeneraliseerd. Ik ben een boomer. (Of net niet, maar in elk geval van de generatie die er volgens sommigen op los kon leven)

Ik heb drie keer in mijn leven gevlogen, waarvan 2x met een lijnvlucht. Die derde keer was een sportvliegtuigje). Dat komt dus neer op twee vliegvakanties in zestig jaar.
Daarnaast consumeerden wij echt wel een stuk minder, terrasjes en concerten bijvoorbeeld, waren een uitzondering.

Mijn kinderen zijn al vaker op vliegvakantie geweest dan ik in mijn hele leven. En ze hebben vijf keer zoveel te besteden aan vrije tijd, kleding, electronica etc. als wij destijds.

En nee, ik kwam niet uit een 'arm' nest en eenmaal volwassen hadden we genoeg maar zelden iets over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 10:22

DuoPenotti schreef:
Polls zijn door iedereen in te vullen. Boer, burger, voorstander tegenstander..
Dus.... dat zegt mij meer dan enkele bokkers :)


En hoeveel mensen zullen die poll hebben ingevuld? 1000? Hooguit iets meer? Is wel heel representatief voor de mening van heel het land inderdaad. :D

Popstra
Berichten: 13786
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 10:23

Het is nog altijd Brussel die de regels bepaalt. Hoorde vanmorfen ook iets over een nieuwe regel vanuit daar bedacht voor het mest beleid. Boeren moeten gaan betalen om hun land te bemesten ofzoiets. Ontmoedigen heet dat. Oftewel het ze onmogelijk maken om hun beroep uit te voeren tot ze zwichten en de handdoek in de ring gooien.
Het is een smerig spel!

Loretta
Berichten: 8774
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 10:23

Electra63 schreef:
Zoiets als "wat de boer niet kent vreet hij niet" ?

Plattelandsjongeren zijn vrij conservatief en staan ook niet echt bekend om hun tolerantie tegen mindergroepen. ;)


Over intolerantie gesproken. Een ander de wil proberen op te leggen hoe die leven en wat die eten moet. Als dat geen intolerantie is.

Exitium

Berichten: 7154
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 10:24

DuoPenotti schreef:
Polls zijn door iedereen in te vullen. Boer, burger, voorstander tegenstander..
Dus.... dat zegt mij meer dan enkele bokkers :)

Ja, maar als georganiseerde groep is het erg eenvoudig om iedereen te benaderen om te stemmen, terwijl een ongeorganiseerde 'groep' enkel de mensen die de poll toevallig tegenkomen zullen stemmen. Je ziet dat wel vaker bij polls en dergelijke, op die manier is Avond van Boudewijn de Groot bijvoorbeeld ooit verkozen tot nummer één in de Top 2000. Ik zeg niet dat het hier ook gebeurt, maar het is zeker ook niet uit te sluiten. Je weet pas hoe de steun echt is als een onderzoeksbureau een peiling uitvoert.

pien_2010

Berichten: 43466
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 10:26

Cer schreef:
pien_2010 schreef:
net zoveel boter op het hoofd als die groep boeren die ook al jaren de hakken in het zand zetten ....

Bedoel je dan ook de boeren die wel hebben vernieuwd en geinvesteerd en nu ook ineens het spreekwoordelijke zakje zijn?
Want volgens mij, wat ik zo lees van bijv de boeren die hier schrijven, zijn het echt niet alleen maar hakken-in-t-zand-boeren. Maar ook boeren die hebben vernieuwd en geinvesteerd, en bijv ook heel niet zo groot zijn... ?


Zie mijn antwoord in het zelfde bericht. Je was iets te snel dus

pien_2010 schreef:
Dit is heel zonde want er is ook een grote groep boeren die al jaren stinkend hun best doen om alles netjes voor elkaar te krijgen en die heel erg veel in hun bedrijven geïnvesteerd hebben. Die dreigen nu mee ten onder te gaan.

DuoPenotti

Berichten: 29745
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 10:26

naomiiiii schreef:
DuoPenotti schreef:
Polls zijn door iedereen in te vullen. Boer, burger, voorstander tegenstander..
Dus.... dat zegt mij meer dan enkele bokkers :)


En hoeveel mensen zullen die poll hebben ingevuld? 1000? Hooguit iets meer? Is wel heel representatief voor de mening van heel het land inderdaad. :D

dat zei ik niet, ik maakte het vergelijk met bokt.

En dan zeg het juist meer dan een hand vol bokkers

OleJon
Berichten: 2505
Geregistreerd: 04-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 10:30

Popstra schreef:
Het is nog altijd Brussel die de regels bepaalt. Hoorde vanmorfen ook iets over een nieuwe regel vanuit daar bedacht voor het mest beleid. Boeren moeten gaan betalen om hun land te bemesten ofzoiets. Ontmoedigen heet dat. Oftewel het ze onmogelijk maken om hun beroep uit te voeren tot ze zwichten en de handdoek in de ring gooien.
Het is een smerig spel!


Inderdaad degoratie, ze krijgen een vergunning hoeveel mest ze mogen uitrijden over hun land. En de rest moeten ze afvoeren wat hartstikke duur is. Zo treiteren ze de boeren nog een keer.

De meeste hebben niet in de gaten aan hoeveel regels ze moeten houden en hoeveel geld het kost. Ze denken dat de boeren alleen maar geld dmv subsidies krijgen
Laatst bijgewerkt door OleJon op 04-07-22 10:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Marigold

Berichten: 12591
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 10:30

Cer schreef:
Roodvos schreef:
Maar dat zijn geen leuke en populaire maatregelen en zorgen niet voor herverkiezing. En dan moet het ineens met harde maatregelen als de wal het schip toch eindelijk lijkt te gaan keren.


Dat is gewoon spelen met mensen voor eigen gewin.... ?


Beetje wel ja.
Ik werkte ten tijde van Bleker in de ecologie sector. Alle plannen werden geschreven richting de ontwikkeling van de EHS.
En toen gebeurde het (in onze ogen) ondenkbare: EHS ontwikkeling werd stopgezet.
Heel wat rapportages om moeten schrijven toen!
En wat dan overblijft is nog steeds versnippering van natuurgebieden waardoor het behalen van de doelen ook weer in ander daglicht kwam. De toestanden rondom Oostvaardersplassen is er een gevolg van bijvoorbeeld, in de plannen was uitgegaan van een corridor naar de Veluwe.

Ook ken ik de boeren sector van binnenuit. Landbouwschool, stages op boerderijen, ik kan melken trekker rijden en alles.

Boeren zitten inmiddels zo muurvast in allerlei regelgeving, en dan nu ineens met de botte bijl erdoor. Regelgeving vanuit EU is ook omzeild geweest door de regering, voorbeeld is pulsvissen, mocht nog niet maar wel ihkv onderzoek. Toen kregen teveel vissers zo’n ontheffing. En later moest Carola Schouten die weer intrekken.
Ondertussen strookt het ook helemaal niet tussen vissers en zoöloogen / wetenschappers. Vind ik jammer. We moeten het toch samen gaan doen.

Voor zowel boeren als vissers (minus de grote varkenshouders en kippenhouders, dat heeft nl niks met land te maken) vind ik dat we goed moeten omgaan met de kennis die we nu in huis hebben.
Bijvoorbeeld zonde om de enkele binnenvissers die we nog hebben helemaal te laten stoppen, ze kennen het gebied dus zet hun kennis in, misschien op een andere manier maar brei er wel op door!
Geldt ook voor de boeren. Ik vraag me namelijk af of de gemiddelde moderne mens zelf wel eten kan verbouwen. Probeer het maar eens, iedereen zijn eigen bloemkool laten opkweken, in de tuin.
Hallo slakken en droogte en you name it. Goed voor de awareness: voedselproductie is een vak! Al helemaal op de grote schaal van deze bomvolle wereld vol mensen en dieren die elke dag voedsel nodig zijn.

Ik maak me dus wel zorgen want het gaat wel echt over voedsel. Zo niet hier, dan elders op de aarde.

mysa

Berichten: 10496
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 10:34

Toch snap ik nog steeds niet dat ze met dat beruchte kaartje naar buiten zijn gekomen voordat de plannen uitgewerkt zijn. En zelfs als die plannen uitgewerkt zijn, kun je toch beter gewoon eerst gaan kijken wie er uitgekocht wil worden, zonder meteen de vlam in de pan te gooien?
Ik las dat er bijvoorbeeld in Brabant een behoorlijk aantal boeren geen opvolger heeft. Zou me niet verbazen als die best graag gebruik willen maken van een uitkoopregeling.

Electra63

Berichten: 17853
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 10:35

naomiiiii schreef:
DuoPenotti schreef:
Polls zijn door iedereen in te vullen. Boer, burger, voorstander tegenstander..
Dus.... dat zegt mij meer dan enkele bokkers :)


En hoeveel mensen zullen die poll hebben ingevuld? 1000? Hooguit iets meer? Is wel heel representatief voor de mening van heel het land inderdaad. :D


Ik ken niemand met een baan die reageert op FB-polls.
Het zijn meestal huisvrouwen, bejaarden, werkelozen en relschoppers :D
Ze hebben ook overal verstand van :+

Winged

Berichten: 33066
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 10:36

Marigold schreef:
Voor zowel boeren als vissers (minus de grote varkenshouders en kippenhouders, dat heeft nl niks met land te maken) vind ik dat we goed moeten omgaan met de kennis die we nu in huis hebben.

Ah... -O-

Wij boerden biologische pluimvee. Leghennen. Dit bedrijf in Voorthuizen doet het ook biologisch: https://www.lankerenhof.nl/zo-leven-de-hennen/

Zeker wel land nodig dus :)

Edit: de mensen in de link hebben 6.000 opfokhennen + 1000 haantjes en verdeeld over twee legstallen ruimte voor bijna 12.000 leghennen. Geen kleintje dus :)

IMANDRA

Berichten: 9812
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 10:38

DuoPenotti schreef:
Als ik de opmerkingen zie op facebook bij het Eindhovens dagblad over de blokkering in Veghel bij de Jumbo.
Zie ik denk ik 80% voorstanders. Ondanks dat daar meer regionale mensen reageren en er dus ook last van hebben.
Kijk ik bij de diverse polls van diverse dagbladen is nog steeds een meerderheid voor de protesten.
Dus dat er op bokt wat mensen zitten die zeggen de boeren verliezen de sympathie, is dat blijbaar buiten bokt toch wel wat minder.


Je realiseert je dat de comments op facebook totáál niet representatief zijn?
Dat zijn juist de mensen die het hardste schreeuwen (en imo., het minste verstand hebben van de situatie en de gevolgen ervan maar vooral op gevoel afgaan).

Dat 80% voorstander is onder zo'n facebookcomment zegt dus niet zo veel.
Volgens mij was 80% destijds ook fel anti-corona-vaccin ('nooit in mijn lijf') en dat strookte ook niet met de werkelijkheid, kijkend naar het percentage gevaccineerden.

Edit: het is me even onduidelijk of het om een poll gaat (indien dat zo is, ga ik mee met de rest -ook niet representatief). Maar comments zijn ook zo niet-representatief als wat.
Laatst bijgewerkt door IMANDRA op 04-07-22 10:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Tiepfoudt
Berichten: 1165
Geregistreerd: 21-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 10:40

Electra63 schreef:
Ik ken niemand met een baan die reageert op FB-polls.
Het zijn meestal huisvrouwen, bejaarden, werkelozen en relschoppers :D
Ze hebben ook overal verstand van :+


Tjeerd de Groot schijnt ook verstand te hebben van agrarische sector en stikstof. Hoe onbetrouwbaar wil je ze hebben? _O-

DuoPenotti

Berichten: 29745
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 10:40

alsof jij dat weet electra wie die polls invult.
Kost minder tijd dan een bericht op bokt plaatsen, of ben jij ook bejaard, werkloos of relschopper?
Dat kan natuurlijk :D

Overal verstand van is ook wel een bokt eis bij aanmelding :P :+

@IMANDRA
ja weet ik, daarom ook steeds het vergelijk met bokt, nogmaals met bokt, bokt.
Waarmee ik aangeef dat bokt ook niet representatief is
Maar sommige hier wel doen, ooohhh er is geen bijval meer voor de boeren.
Ja volgens enkele op bokt, nogmaals, bokt. Mar dat wel als waarheid wegzetten.
Laatst bijgewerkt door DuoPenotti op 04-07-22 10:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Berichten: 43828
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 10:40

Roodvos schreef:
Marigold schreef:
Vakantiegangers heb ik dan persoonlijk net wat minder compassie mee, na corona gingen we alles anders doen, toch? :roll:

Je weet dat 60+% van alle melkpoeder die Nederland produceert naar China gaat?

Enig idee hoeveel energie het kost om een liter water te verdampen (energie=stikstof) ? En dan hebben we hier ook nog alle transport van voer enz naar de boer en van boer naar melkfabriek (transport=stikstof). Van melkfabriek naar China. Ongeacht of dat per boot of vliegtuig gaat, het is veeeeeeel brandstof en dus stikstof. En we blijven hier met de mest zitten (stront=stikstof).

En ik vind het prima hoor. Maar als we het normaal vinden dat Chinese kinderen aan de tiet van een Nederlandse koe hangen vind ik dat ik best 1x per jaar op vliegvakantie mag.


Dat kwam door het Melamine schandaal in China. Inmiddels begint het vertrouwen van de Chinezen in eigen melkpoeder terug te komen.

Dus hoe recent die cijfers zijn, betwijfel ik...

Cer

Berichten: 30168
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 10:43

pien_2010 schreef:
Zie mijn antwoord in het zelfde bericht. Je was iets te snel dus

pien_2010 schreef:
Dit is heel zonde want er is ook een grote groep boeren die al jaren stinkend hun best doen om alles netjes voor elkaar te krijgen en die heel erg veel in hun bedrijven geïnvesteerd hebben. Die dreigen nu mee ten onder te gaan.


Ah, ik zie het, excuus! :)

Dat is inderdaad denk ik de grote frustratie.
De boeren die wel willen, worden op dezelfde hoop gegooid. Kijk maar op de socials en in het nieuws.. Ook als het duidelijk geen boeren betreft (zoals de rellers...) En daar volgt nooit excuus voor (oh sorry, het waren toch andere mensen). En het volgvolk laat zich gewoon voeren en dan wordt de tweedeling alleen maar groter.. -O-

Spenk
Berichten: 21793
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 10:44

DuoPenotti schreef:
alsof jij dat weet electra wie die polls invult.
Kost minder tijd dan een bericht op bokt plaatsen, of ben jij ook bejaard, werkloos of relschopper?
Dat kan natuurlijk :D

Overal verstand van is ook wel een bokt eis bij aanmelding :P :+

@IMANDRA
ja weet ik, daarom ook steeds het vergelijk met bokt, nogmaals met bokt, bokt.
Waarmee ik aangeef dat bokt ook niet representatief is
Maar sommige hier wel doen, ooohhh er is geen bijval meer voor de boeren.
Ja volgens enkele op bokt, nogmaals, bokt. Mar dat wel als waarheid wegzetten.

En jij zet het als waarheid weg dat er nog meer dan 80% steun voor de boeren is.

Zoals ik zeg hier op het platteland is er veel steun, bij mijn zusje in de randstad compleet niet. Dat heeft te maken met je eigen referentiekader.

Roodvos

Berichten: 6678
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 10:44

Cer schreef:
Roodvos schreef:
Maar dat zijn geen leuke en populaire maatregelen en zorgen niet voor herverkiezing. En dan moet het ineens met harde maatregelen als de wal het schip toch eindelijk lijkt te gaan keren.


Dat is gewoon spelen met mensen voor eigen gewin.... ?

Zo klinkt het wel heel cru Y;( .

Het is misschien ook inherent aan hoe dit werkt. De politiek is niet heel goed in het eenvoudig uitleggen van een (vervelende) boodschap. En de kiezer kijkt als er weer gestemd moet worden ook naar het verleden: "wat heeft partij X de afgelopen 4 jaar voor mij gedaan". Daarmee wordt een situatie gemaakt waarbij succes/gewin op korte termijn en dus stemmen trekken voor de volgende verkiezingen belangrijk is.
Maar regeren is ook vooruit zien, en graag verder dan de komende 4 jaar. En daar heeft het al lange tijd wel aan ontbroken. En niet alleen op het stikstofdossier hoor, het pensioendossier en woningbouwdossier zijn ook zulke "pareltjes" waar de politiek decennia lang geen doorbraak maakt.
De visie, de stip op de horizon, waar gaan/moeten we heen, die ontbreekt vaak is mijn idee. En ik denk dat mensen best bereid zijn een vervelende boodschap te accepteren. Mits er een duidelijke uitleg is in Jip en Janneke taal. En niet de wollige politieke taal waarbij iemand 15 minuten aan het woord is en uiteindelijk niets heeft gezegd }:0 .


Cer schreef:
pien_2010 schreef:
net zoveel boter op het hoofd als die groep boeren die ook al jaren de hakken in het zand zetten ....

Bedoel je dan ook de boeren die wel hebben vernieuwd en geinvesteerd en nu ook ineens het spreekwoordelijke zakje zijn?
Want volgens mij, wat ik zo lees van bijv de boeren die hier schrijven, zijn het echt niet alleen maar hakken-in-t-zand-boeren. Maar ook boeren die hebben vernieuwd en geinvesteerd, en bijv ook heel niet zo groot zijn... ?
Ik hoop dat bij de provinciale aanpak/plannen daar ruimte voor is. Goed gedrag belonen. Het al eerder genoemde maatwerk. Waarschijnlijk (?) is daar dan ook minder stikstofwinst te behalen dan bij "de buren".
Maar de provincies moeten er ook nog mee aan de slag, dus dit is nog niet bekend.

IMANDRA

Berichten: 9812
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 10:45

DuoPenotti schreef:
alsof jij dat weet electra wie die polls invult.
Kost minder tijd dan een bericht op bokt plaatsen, of ben jij ook bejaard, werkloos of relschopper?
Dat kan natuurlijk :D

Overal verstand van is ook wel een bokt eis bij aanmelding :P :+

@IMANDRA
ja weet ik, daarom ook steeds het vergelijk met bokt, nogmaals met bokt, bokt.
Waarmee ik aangeef dat bokt ook niet representatief is
Maar sommige hier wel doen, ooohhh er is geen bijval meer voor de boeren.
Ja volgens enkele op bokt, nogmaals, bokt. Mar dat wel als waarheid wegzetten.


Bokt is ook niet representatief. Dus dat geldt net zo goed voor de mensen die roepen "oooooh 80% is VOOR de (acties van de) boeren!".

Als ik om mij heen kijk, in mijn bubbel (die volgens mij redelijk wisselend is in achtergrond en type mens), is een deel sympathiek maar staan ze níét achter de blokkeeracties. Het ligt dus A) een stuk genuanceerder en B) ligt het er maar net aan hoe zo'n vraag wordt gesteld en waar het om gaat.

Natuurlijk snapt net merendeel van Nederland dat deze wetgeving nogal vervelend is. Maar rechtvaardigt dat het blokkeren van snelwegen en in de weg liggen van de gemiddelde burger? Ik betwijfel ten zeerste dat een grote meerderheid dat zo ziet. Hoe stom ook, mensen zijn van hun eigen gemak en zodra acties henzelf in de weg gaan liggen, is het zo klaar met die vocale sympathie.

Tiepfoudt
Berichten: 1165
Geregistreerd: 21-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 10:47

Ach, echte waardering voor de agrarische sector komt pas als er honger is. Fijn voor alle tegenstanders dat ze daar nooit mee te maken zullen krijgen, maar ik ben inmiddels wel zo ver dat ik ze oprecht een lege koelkast toewens :+