steun onze boeren

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Janneke2

Berichten: 22935
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 13:18

Popstra schreef:
Hier t.o ons ook pluimvee. 18000 leg kippen en 10.000 hanen om de boel te bevruchten.
De bevruchte eieren worden geexporteerd naar Zuid Amerika enz.


Als gezegd 'de markt gaat de problemen niet oplossen'.

Er kunnen allerlei redenen zijn om te produceren voor de export.
Geld, bijvoorbeeld.

Maar tja: gesteld de dieren eten van Nederlandse bodem, de mest blijft hier,
en de producten gaan ten koste van veel vervoerskilometers de grens over.

Dat deze boer geen andere mogelijkheid zag, wil ik best geloven.
Maar ik denk niet dat dit toekomst heeft.

Dat ligt niet aan de individuele boeren, maar aan slecht beleid.
We hebben helaas een sector die er beroerd aan toe is.

Exitium

Berichten: 7174
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 13:19


Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 13:20

Ik ben echt heel flauw, maar zolang er niks bewezen is, vind ik het persoonlijk koffiedik kijken...

als het zo is, dan is het ernstig, maar we weten toch helemaal niet dat het zo is?
Is dat het nieuwe normaal.. schuldig totdat het tegendeel bewezen is?

Edit: al met al kan men wel concluderen dat het hier en daar een 'troep' is...

Loretta
Berichten: 8822
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 13:22

Cer schreef:
Spenk schreef:
Zoals ik zeg hier op het platteland is er veel steun, bij mijn zusje in de randstad compleet niet. Dat heeft te maken met je eigen referentiekader.

Ik woon in Den Haag, is dat randstad genoeg? :)
Veel van mijn vrienden,kennissen steunen de boeren (en een aantal ook niet natuurlijk, dat is hoe het gaat).


Binnen steden heb je natuurlijk ook veel verschillende groepen met andere referentiekaders.

Janine1990

Berichten: 43853
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 13:22

Roodvos schreef:
Janine1990 schreef:
Dat kwam door het Melamine schandaal in China. Inmiddels begint het vertrouwen van de Chinezen in eigen melkpoeder terug te komen.

Dus hoe recent die cijfers zijn, betwijfel ik...
Ja, dat van de melamine weet ik. Het artikel is van 2021: https://thedailymilk.nl/chinezen-en-mel ... lk-is-top/


Hmm, de handel richting China is in ieder geval flink bemoeilijkt door de problemen in Hongkong. Maar als ik het artikel zo lees, zijn Nederlandse etiketten al voldoende :P



Voor mijn werk ook een aantal boeren. Maar zeer vriendelijk protest en erg gezellig, bakje koffie en een praatje. Geen blokkade te noemen. Maar ik snap wel dat in de grote stad trekkers imponerend zijn :')

DuoPenotti

Berichten: 30168
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 13:22

Spenk schreef:
[
Dat er hier mensen in het topic het al goed praten en dit dus normaal vinden. Zie de reactie van DP die mensen dikke aanstellers lijkt te vinden en dat je niet zo zeuren moet.

Iemand die strekkerterroristen schrijft vind ik dat ze zich aanstelt ja.
Maar zie dat ze zelf dat woord ook net veranderd heeft voordat ze het plaatste. Dus vond ze het zelf ook te ver gaan vermoed ik.

En ja ik heb er geen moeite mee als iemand een keer een boterhammetje eet of wat er nog in de kast staat.
Dan stel je je behoorlijk aan ja als dat ineens drama is.
Dan word het eens tijd dat de hongernood eens echt komt.

Mijn opa en oma hadden toen een boerderij, de mensen uit de stad kwamen smeken voor eten. Toen was de boer ineens goed genoeg...

Zou zo gek niet zijn als dat ineens weer gebeurde...maar dan niet aankloppen bij de boer, zet maar wat bonen op het balkon..succes!!

Spenk
Berichten: 21840
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 13:23

Cer schreef:
Ik ben echt heel flauw, maar zolang er niks bewezen is, vind ik het persoonlijk koffiedik kijken...

als het zo is, dan is het ernstig, maar we weten toch helemaal niet dat het zo is?
Is dat het nieuwe normaal.. schuldig totdat het tegendeel bewezen is?

Edit: al met al kan men wel concluderen dat het hier en daar een 'troep' is...



Dan kunnen we stoppen met nieuwsberichten. Ik bedoel er is ook nog niet bewezen dat alle boeren moeten verdwijnen volgens de stikstof kaart zoals nu gepresenteerd. Dat is ook koffiedik kijken.

purny

Berichten: 27578
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 13:26

DuoPenotti schreef:
Spenk schreef:
[
Dat er hier mensen in het topic het al goed praten en dit dus normaal vinden. Zie de reactie van DP die mensen dikke aanstellers lijkt te vinden en dat je niet zo zeuren moet.

Iemand die strekkerterroristen schrijft vind ik dat ze zich aanstelt ja.
Maar zie dat ze zelf dat woord ook net veranderd heeft voordat ze het plaatste. Dus vond ze het zelf ook te ver gaan vermoed ik.

En ja ik heb er geen moeite mee als iemand een keer een boterhammetje eet of wat er nog in de kast staat.
Dan stel je je behoorlijk aan ja als dat ineens drama is.
Dan word het eens tijd dat de hongernood eens echt komt.

Mijn opa en oma hadden toen een boerderij, de mensen uit de stad kwamen smeken voor eten. Toen was de boer ineens goed genoeg...

Zou zo gek niet zijn als dat ineens weer gebeurde...maar dan niet aankloppen bij de boer, zet maar wat bonen op het balkon..succes!!


Definitie terrorisme: Het uit ideologische motieven plegen van op mensenlevens gericht geweld, dan wel het aanrichten van maatschappij-ontwrichtende zaakschade, met als doel maatschappelijke ondermijning en destabilisatie te bewerkstelligen, de bevolking ernstige vrees aan te jagen of politieke besluitvorming te beïnvloeden.

Deze boeren maken zich dus wel degelijk schuldig aan terrorisme

Echwel

Berichten: 12507
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 13:28

Citaat:
Mijn opa en oma hadden toen een boerderij, de mensen uit de stad kwamen smeken voor eten. Toen was de boer ineens goed genoeg...

Zou zo gek niet zijn als dat ineens weer gebeurde...maar dan niet aankloppen bij de boer, zet maar wat bonen op het balkon..succes!!


Jeetje jij bent echt van het padje af geloof ik..
Zal ik het dan hebben over de boeren die voor 7gulden50 per jood ze verraden want ook daar was de Nederlandse boer goed in hoor.
Laatst bijgewerkt door Echwel op 04-07-22 13:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Winged

Berichten: 33089
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 13:28

Als het goed is heeft elke inwoner wel iets in de kast en ook elk bejaardentehuis heeft wel iets van een voorraad. Tenminste, dat mag ik hopen. Stel je hebt een lading noodweer waardoor niks kan of weet ik veel wat. Het is niet verplicht, maar wel aanbevolen door de overheid.

en om het nou terroristen te gaan noemen. Serieus? Ik zie nergens iemand zwaaien met bommen, wapens etc.

Overigens als je het spoed van het eiland af moet dan komt er een helikopter.

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 13:29

Spenk schreef:
Cer schreef:
Ik ben echt heel flauw, maar zolang er niks bewezen is, vind ik het persoonlijk koffiedik kijken...

als het zo is, dan is het ernstig, maar we weten toch helemaal niet dat het zo is?
Is dat het nieuwe normaal.. schuldig totdat het tegendeel bewezen is?

Edit: al met al kan men wel concluderen dat het hier en daar een 'troep' is...



Dan kunnen we stoppen met nieuwsberichten. Ik bedoel er is ook nog niet bewezen dat alle boeren moeten verdwijnen volgens de stikstof kaart zoals nu gepresenteerd. Dat is ook koffiedik kijken.


Neuh... van nieuws zou je denken dat het bewezen nieuws is, meestal.
"vandaag is er dit en dat gebeurd, daar en daar" (kijk maar op nieuws sites). Of het weer, dat voorspellen ze.

Maar 'wellicht zijn er morgen blokkades, en daardoor kunnen er misschien files ontstaan en daardoor gaan er misschien mensen overlijden" vind ik nogal far fetched..
Voorál als er dan gereageerd wordt met "Dat is echt asociaal, dát er mensen overlijden, hóe dúrven ze!!!" alsof het al werkelijkheid geworden is...
Nieuws zijn toch actuele gebeurtenissen, en geen toekomstvoorspellingen.. althans, ik denk dat je wel begrijpt wat ik bedoel.

(vanwege verwacht noodweer moet u rekening houden met, of vanwege aangekondigde stakingen moet u rekening houden met vertraging is ook voorspellend, maar net even anders)

Dat kaartje is toch al geplaatst, daar staan toch al kleurtjes op? Er zijn toch al uitspraken gedaan over het reduceren van het boeren bestand?

DuoPenotti

Berichten: 30168
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 13:29

purny schreef:
Definitie terrorisme: Het uit ideologische motieven plegen van op mensenlevens gericht geweld, dan wel het aanrichten van maatschappij-ontwrichtende zaakschade, met als doel maatschappelijke ondermijning en destabilisatie te bewerkstelligen, de bevolking ernstige vrees aan te jagen of politieke besluitvorming te beïnvloeden.

Deze boeren maken zich dus wel degelijk schuldig aan terrorisme


ohhhh gut gut :(:)

kusje er op :*

op mensenlevens gericht..... en zoiets mag op bokt staan?

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 13:30

Hm, ik ben er weer even klaar mee..... het niveau is weer aardig gedaald :j

Exitium

Berichten: 7174
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 13:31

DuoPenotti schreef:
purny schreef:
Definitie terrorisme: Het uit ideologische motieven plegen van op mensenlevens gericht geweld, dan wel het aanrichten van maatschappij-ontwrichtende zaakschade, met als doel maatschappelijke ondermijning en destabilisatie te bewerkstelligen, de bevolking ernstige vrees aan te jagen of politieke besluitvorming te beïnvloeden.

Deze boeren maken zich dus wel degelijk schuldig aan terrorisme


ohhhh gut gut :(:)

kusje er op :*

op mensenlevens gericht..... en zoiets mag op bokt staan?

Misschien de rest van die zin ook even lezen?

DuoPenotti

Berichten: 30168
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 13:32

Echwel schreef:
Citaat:
Mijn opa en oma hadden toen een boerderij, de mensen uit de stad kwamen smeken voor eten. Toen was de boer ineens goed genoeg...

Zou zo gek niet zijn als dat ineens weer gebeurde...maar dan niet aankloppen bij de boer, zet maar wat bonen op het balkon..succes!!


Jeetje jij bent echt van het padje af geloof ik..
Zal ik het dan hebben over de boeren die voor 7gulden50 per jood ze verraden want ook daar was de Nederlandse boer goed in hoor.

die zullen er vast geweest zijn... helaas wel ja.

Maar de boeren die ze wel onderdak gaven, die vergeet je even??!!

En die de rest van de burgers wel eten gaven? Vergeet je ook.

Ja wij zijn hier allemaal stront verwend, ja ik ook.
Maar ik waardeer de boer dat ik stront verwend kan zijn... wie dat niet is, succes met je groentetuin...

purny

Berichten: 27578
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 13:32

Winged schreef:
Als het goed is heeft elke inwoner wel iets in de kast en ook elk bejaardentehuis heeft wel iets van een voorraad. Tenminste, dat mag ik hopen. Stel je hebt een lading noodweer waardoor niks kan of weet ik veel wat. Het is niet verplicht, maar wel aanbevolen door de overheid.

en om het nou terroristen te gaan noemen. Serieus? Ik zie nergens iemand zwaaien met bommen, wapens etc.

Overigens als je het spoed van het eiland af moet dan komt er een helikopter.


Het is ook de definitie ervan he... Terrorisme hoef ook niet altijd iets te maken te hebben met bommen en wapens. Al zijn die middelen die laatst zijn gebruikt door niet boeren wel wapens geweest.

En volgens mij is een trekker ook een wapen als je hem verkeerd gebruikt en inrijd op een menigte. Maar nu wordt het te letterlijk.
Laatst bijgewerkt door purny op 04-07-22 13:34, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Berichten: 30168
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 13:32

Cer schreef:
Hm, ik ben er weer even klaar mee..... het niveau is weer aardig gedaald :j

prcies
Boeren terroristen en weet ik wat noemen, het moet niet gekker worden....

ben er weg van...

bah bah

Ann

Berichten: 13342
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 13:33

DuoPenotti schreef:
ohhhh gut gut :(:)

kusje er op :*

op mensenlevens gericht..... en zoiets mag op bokt staan?

Alsof jouw berichten een aanwinst zijn...
Vroeger vond ik je een soort van 'rebel', maar nu hebben je berichten een zure, nare toon ongeacht het discussie onderwerp. Ze komen de sfeer in ieder geval niet ten goede in een discussie.

Sabri

Berichten: 1413
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 13:34

DuoPenotti schreef:
Spenk schreef:
[
Dat er hier mensen in het topic het al goed praten en dit dus normaal vinden. Zie de reactie van DP die mensen dikke aanstellers lijkt te vinden en dat je niet zo zeuren moet.

Iemand die strekkerterroristen schrijft vind ik dat ze zich aanstelt ja.
Maar zie dat ze zelf dat woord ook net veranderd heeft voordat ze het plaatste. Dus vond ze het zelf ook te ver gaan vermoed ik.

En ja ik heb er geen moeite mee als iemand een keer een boterhammetje eet of wat er nog in de kast staat.
Dan stel je je behoorlijk aan ja als dat ineens drama is.
Dan word het eens tijd dat de hongernood eens echt komt.

Mijn opa en oma hadden toen een boerderij, de mensen uit de stad kwamen smeken voor eten. Toen was de boer ineens goed genoeg...

Zou zo gek niet zijn als dat ineens weer gebeurde...maar dan niet aankloppen bij de boer, zet maar wat bonen op het balkon..succes!!


Vroeger hadden mensen kippen en een eigen varken in hun tuin.
Toen was een boer nog echt een boer.
In plaats van de idiote fabriekshallen met enorm veel subsidie waar dieren in opgehokt zitten en massaal naar buitenland wordt geexporteerd. Dat noem ik geen boer van vroeger maar een vervuilende industrie waar veel dierenleed plaatsvind.

Even wat feitjes. We hebben 50.000 boeren in Nederland. Bijna een op de vijf werkende miljonairs is actief in de landbouw. Met 19 procent behoren boeren zelfs tot de grootste groep miljonairs en staan daarmee op de eerste plek (bron: www.melkvee.nl). Nog geen 2 procent van de werkende NL bevolking werkt in de agrarische sector (bron: CBS).
Laatst bijgewerkt door Sabri op 04-07-22 13:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Winged

Berichten: 33089
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 13:35

Sorry, maar de term terroristen gaat mij écht te ver. Verder laat ik het hierbij.

Succes met jullie boeren-bash-topic! Eet vooral nog een watermeloentje uit Timboektoe :evaw:
Laatst bijgewerkt door Winged op 04-07-22 13:35, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Berichten: 30168
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 13:35

Ann schreef:
DuoPenotti schreef:
ohhhh gut gut :(:)

kusje er op :*

op mensenlevens gericht..... en zoiets mag op bokt staan?

Alsof jouw berichten een aanwinst zijn...
Vroeger vond ik je een soort van 'rebel', maar nu hebben je berichten een zure, nare toon ongeacht het discussie onderwerp. Ze komen de sfeer in ieder geval niet ten goede in een discussie.

Beter zuur dan opruiend...

persoonlijk worden mag nu ook als de argumenten op zijn... dat was vroeger ook anders, kregen mensen een ban voor

Ann

Berichten: 13342
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 13:38

Ik heb het over de toon van je berichten, niet over jou als persoon.

DuoPenotti

Berichten: 30168
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 13:40

Winged schreef:
Sorry, maar de term terroristen gaat mij écht te ver. Verder laat ik het hierbij.

Succes met jullie boeren-bash-topic! Eet vooral nog een watermeloentje uit Timboektoe :evaw:

Ik heb net een temmetje gedaan of de titel veranderd kan worden want dit geeft de verkeerde verwachting

En hier gaat nu ook een permanent kruisje op..terroristen... :n

Tiepfoudt
Berichten: 1165
Geregistreerd: 21-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 13:47

IMANDRA schreef:
@Tiepfoudt: 'Hooguit' was idd niet het goede woord als ik het zo teruglees. Ik wilde verschil maken tussen economisch en hongerproblemen, maar ik snap jouw reacties daarop :j. En het lijkt mij -als leek- niet waarschijnlijk dat Nederland volledig gaat stoppen met import en export (daar ben ik overigens, als leek, ook niet 'voor'). Dus hoe realistisch is een massaal voedseltekort in Nederland? Wel eens met je opmerking over het buitenland :j.


Toch wordt er, misschien niet perse door jou, behoorlijk hysterisch gedaan over export door de landbouw, denk aan: "Het is toch niet normaal dat zo'n klein land ....." en zelfs "Nederland kan makkelijk haar eigen voedsel produceren" dat werkelijk overal wordt na-gepapegaaid. Toch heeft over de import van koffie, rijst e.d. nog werkelijk niemand hier geklaagd. Ik vind dat toch wel knap hypocriet. Een massaal voedseltekort in Nederland is inderdaad ondenkbaar, en dat maakt het juist zo makkelijk om de voedselmakers neer te zetten als dé vervuilers. Het gros van de Nederlanders rijdt en vliegt van hot naar her, waarbij stikstofuitstoot door luchtvaart ook nog eens grotendeels buiten beeld blijft. Zie schipholwatch.

IMANDRA schreef:
Als ik uitga van jouw definitie van tegenstanders, dan zitten die er hier niet veel toch? Ten minste, ik lees veel genuanceerde meningen, van beide kanten. Wat uitzonderingen daargelaten. Dat maakt het ook zo interessant om hier mee te lezen :j. De meningen zijn verdeeld wat tot (felle) inhoudelijke discussie leidt, maar over het algemeen weinig tot geen extremen die ongenuanceerd dingen roepen.


Misschien lezen wij met een verschillende bril. Bij mij blijven opmerkingen als 'terroristen' (Arabesk, Purny) langer hangen dan de ook wel nuttige discussies die hier met een aantal mensen toch te voeren zijn, ondanks de meningsverschillen.

Overigens krijg ik van een aantal mensen hier absoluut wél de indruk dat ze akkoord gaan met de stikstofplannen en het dus ook wel prima zouden vinden als wij ons melkveebedrijf moeten beëindigen. Maar telkens als ik uitleg geef over onze bedrijfsvoering krijg ik sympathie en wordt de nadruk gelegd op de mega-varkens/pluimveebedrijven. Terwijl het gros van de agrariërs in Nederland juist níet mega is, maar zij/wij zijn net zo goed de sjaak als de huidige stikstofplannen doorgaan.

Daar klopt iets dus niet, volgens mij.

Sabri schreef:
Vroeger hadden mensen kippen en een eigen varken in hun tuin.
Toen was een boer nog echt een boer.
In plaats van de idiote fabriekshallen met enorm veel subsidie waar dieren in opgehokt zitten en massaal naar buitenland wordt geexporteerd. Dat noem ik geen boer van vroeger maar een vervuilende industrie waar veel dierenleed plaatsvind.

Even wat feitjes. We hebben 50.000 boeren in Nederland. Bijna een op de vijf werkende miljonairs is actief in de landbouw. Met 19 procent behoren boeren zelfs tot de grootste groep miljonairs en staan daarmee op de eerste plek (bron: https://www.melkvee.nl). Nog geen 2 procent van de werkende NL bevolking werkt in de agrarische sector (bron: CBS).


Dit bedoel ik nu met de eindeloze waterval aan kritiek. Het is niet goed of het deugt niet. Dat het gros van de Nederlandse boeren maar een karig inkomen heeft boeit niet. Er is werkelijk geen beginnen aan, dus ik kap er voorlopig ook maar even mee.

Groetjes aan iedereen en geniet lekker van je (vr)eten dat kapot goedkoop geproduceerd wordt zodat een belachelijk klein deel van je inkomen aan voedsel besteed hoeft te worden.

:evaw:

Popstra
Berichten: 13861
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 13:50

purny schreef:
@DP: Vergeet de mensen niet die afhankelijk zijn van de bezorgservice. Deze mensen zitten vandaag dus zonder eten omdat de bezorgservice niet meer opgestart kan worden door die mafklappers.

Dan kan er vast wel een buuf of fam even boodschapjes voor doen.