Forums » Algemeen » Mens en Maatschappij » [NM] Nieuws en Maatschappij |
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp | |
Pagina 3 van de 4 [ 80 berichten ]
Ga naar pagina Vorige 1, 2, 3, 4 Volgende |
|
Plaats een nieuw onderwerp |
Vanaf vandaag E10 i.p.v. euro95 benzine |
---|
Marie111 | |
E10 heeft minder uitstoot per liter, maar de energiedichtheid is lager waardoor je per saldo meer volume nodig hebt en dus de uitstoot ook weer navenant groter wordt.
|
Laatste bericht |
Geplaatst: 01-10-19 11:19 |
Daihyo | |
Renee1991 schreef Daihyo schreef Euro '98 blijft voorlopig nog wel bestaan als ik het goed begreep. Fijn voor mijn oldtimer motor. Die kan ook geen E10 hebben. Misschien fijn om te weten dat het bestaat Daihyo, ik heb dit voor mijn oldtimer in huis; https://allesvooruwvolvo.nl/vspe-power- ... 589uKnnTE4 Ook handig als je ooit in Engeland bent en er echt geen andere brandstof voor handen is. Ah, bedankt voor de tip Moet je daar veel van gebruiken? En dat kan gewoon in de tank bij de E10 gegooid worden? |
Geplaatst: 01-10-19 11:20 |
Renee1991 | |
Staat op hun website bij de productomschrijving. Eén dopje volstaat voor 50 liter benzine. Ik heb het zelf nog nooit gebruikt, maar volgens mij is het inderdaad bedoeld om wel E10 te kunnen tanken. Maar lees je eerst even goed in voordat je door mij je motor om zeep helpt
|
Geplaatst: 01-10-19 11:21 |
mzara | |
Nientsje schreef Ik ben ook een beetje in de war met wat ik nu moet. Volgens de check mag mijn auto dus geen E10... ik heb zondag getankt gewoon Euro 95 (geen idee of er E10 of E5 op stond). Ik rijdt een Chevrolet Tacuma uit 2005. Volgens de tabel kunnen deze auto's vanaf bouwjaar 2006 wel met E10... Dus wat moet ik dan gaan tanken? Iemand een idee? Ik zou de premium benzines gaan tanken. Ik heb een iets oudere auto (Peugeot 405 uit 92), en ik heb speciaal een peugeot/citroën garage gebeld om advies. Hij zei GEEN E10 erin gooien. Je kunt over het algemeen beter de duurdere benzines rijden. Deze zijn stukken beter voor de motor en de auto's rijden er zuiniger op. Uiteindelijk scheelt dat juist een hoop kosten. Hij vertelde ook dat hij vaak klanten heeft gehad met een probleem of geluid en dat hij zei: ga eerst maar eens premium benzine rijden. Als het niet weg is, kom je terug. Problemen waren 9/10 keer opgelost. Je auto zal er wel op kunnen rijden, maar van binnen krijg je over een tijd problemen. Zeker als de check geen E10 aangaf. |
Geplaatst: 01-10-19 11:22 |
Daihyo | |
Renee1991 schreef Staat op hun website bij de productomschrijving. Eén dopje volstaat voor 50 liter benzine. Ik heb het zelf nog nooit gebruikt, maar volgens mij is het inderdaad bedoeld om wel E10 te kunnen tanken. Maar lees je eerst even goed in voordat je door mij je motor om zeep helpt Dat sowieso |
Geplaatst: 01-10-19 11:26 |
KarmaChansy | |
hier bieden ze het nog niet aan geloof ik, maar als ik het goed begrijp blijft de E95 dus bestaan? want als we naar NL gaan met de auto is het wel fijn als we dat kunnen blijven tanken
|
Geplaatst: 01-10-19 11:47 |
Nathalie__ | |
Ik zou gewoon e10 moeten kunnen tanken. Maar ik tank vaak bij de onbemande tango. Zij hebben nu de sticker euro95 e10 op de sticker staan. Is dit dan nog gewoon het oude euro95 wat ik altijd tank? Ik snap m nie meer.. en ik moet bijna weer tanken. Dus wat is wijsheid? Ze hebben ook euro98 e5, maar dat heb ik nog nooit getankt. Wie weet wat het beste is?
|
Geplaatst: 01-10-19 12:05 |
Renee1991 | |
Hoe oud is je auto Nathalie? In die Euro 95 zit 10% ethanol. Dus dat is waarschijnlijk 5% meer ethanol dan voorheen. Ligt er dus echt aan wat voor auto je hebt, of hij het verdragen kan of niet.
NB: de gevolgen krijg je pas na verloop van tijd te zien, niet na één keer tanken. Nog even terugkomend op de oldtimer bezitters onder ons: de ultimate brandstoffen zijn nog steeds het beste. Dus BP ultimate 98 of Shell V-Power. |
Geplaatst: 01-10-19 12:08 |
Nientsje | |
mzara schreef Ik zou de premium benzines gaan tanken. Ik heb een iets oudere auto (Peugeot 405 uit 92), en ik heb speciaal een peugeot/citroën garage gebeld om advies. Hij zei GEEN E10 erin gooien. Je kunt over het algemeen beter de duurdere benzines rijden. Deze zijn stukken beter voor de motor en de auto's rijden er zuiniger op. Uiteindelijk scheelt dat juist een hoop kosten. Hij vertelde ook dat hij vaak klanten heeft gehad met een probleem of geluid en dat hij zei: ga eerst maar eens premium benzine rijden. Als het niet weg is, kom je terug. Problemen waren 9/10 keer opgelost. Je auto zal er wel op kunnen rijden, maar van binnen krijg je over een tijd problemen. Zeker als de check geen E10 aangaf. Bedankt voor je info. Ik heb nu nog een volle tank Euro 95 (geen idee of dit nu E5 of E10 was), maar ik ga het zeker in de gaten houden met wat ik ga tanken... deze auto moet nog heel lang mee als het even kan |
Geplaatst: 01-10-19 12:08 |
amies100 | |
Iemand al uitgevogeld wat geimporteerde amerikanen mogen tanken uit 2005?
|
Geplaatst: 01-10-19 12:11 |
mzara | |
Nientsje schreef mzara schreef Ik zou de premium benzines gaan tanken. Ik heb een iets oudere auto (Peugeot 405 uit 92), en ik heb speciaal een peugeot/citroën garage gebeld om advies. Hij zei GEEN E10 erin gooien. Je kunt over het algemeen beter de duurdere benzines rijden. Deze zijn stukken beter voor de motor en de auto's rijden er zuiniger op. Uiteindelijk scheelt dat juist een hoop kosten. Hij vertelde ook dat hij vaak klanten heeft gehad met een probleem of geluid en dat hij zei: ga eerst maar eens premium benzine rijden. Als het niet weg is, kom je terug. Problemen waren 9/10 keer opgelost. Je auto zal er wel op kunnen rijden, maar van binnen krijg je over een tijd problemen. Zeker als de check geen E10 aangaf. Bedankt voor je info. Ik heb nu nog een volle tank Euro 95 (geen idee of dit nu E5 of E10 was), maar ik ga het zeker in de gaten houden met wat in ga tanken... deze auto moet nog heel lang mee als jet even kan 1 keer zal niet zo veel kwaad kunnen. Ja dat is bij mij ook de bedoeling |
Geplaatst: 01-10-19 12:22 |
Kidde | |
Ik weet niet of de site al genoemd was, maar hier kan je heel makkelijk kijken of je auto of scooter E10 geschikt is: www.e10check.nl
|
Geplaatst: 01-10-19 12:59 |
Anoniem | |
Wat ook interessant is is welke onderdelen je garage gebruikt. Niet originele onderdelen kunnen ook last hebben van E10 terwijl je auto volgens die website wel geschikt is. Dit staat er ook bij (in mijn geval een Kia van 5 jaar oud, dealer onderhouden dus alles origineel, geen probleem voor E10):
Geschikt voor E10 Alle benzinemotoren van Kia, zijn geschikt voor E10. Dit heeft uitsluitend betrekking op origineel in Nederland geleverde voertuigen. Voorwaarden zijn dat het voertuig niet is gemodificeerd en bij het onderhoud en de reparatie originele onderdelen zijn gebruikt. Het door de fabrikant voorgeschreven minimum octaangetal van de benzine (95 of 98) dient echter gerespecteerd te worden. Niet geschikt voor E10 Géén, mits het originele door KIA in Nederland geleverde auto (1e registratie) betreft. Bij twijfel raadpleeg uw merkdealer, handleiding of binnenzijde tankklep. |
Geplaatst: 01-10-19 13:03 |
amies100 | |
Kidde schreef Ik weet niet of de site al genoemd was, maar hier kan je heel makkelijk kijken of je auto of scooter E10 geschikt is: http://www.e10check.nl Helaas geven ze geen advies over buiten europa gefrabiceerde auto's |
Geplaatst: 01-10-19 13:28 |
Nathalie__ | |
Renee1991 schreef Hoe oud is je auto Nathalie? In die Euro 95 zit 10% ethanol. Dus dat is waarschijnlijk 5% meer ethanol dan voorheen. Ligt er dus echt aan wat voor auto je hebt, of hij het verdragen kan of niet. NB: de gevolgen krijg je pas na verloop van tijd te zien, niet na één keer tanken. Nog even terugkomend op de oldtimer bezitters onder ons: de ultimate brandstoffen zijn nog steeds het beste. Dus BP ultimate 98 of Shell V-Power. Ik dacht 2010 een vw polo, dus wel een ‘nieuwe’ auto.. maar ik tank ongeveer 1x per maand. Ik vind hem lastig |
Geplaatst: 01-10-19 13:39 |
Cookies | |
Wat een ellende dit. We hebben dit bij defensie ook gehad. Daar moesten we ineens kero gaan tanken ipv diesel. Was goedkoper. Wel stond het hele wagenpark daarna pauzeloos bij onderhoud.
|
Geplaatst: 01-10-19 13:45 |
Kidde | |
amies100 schreef Kidde schreef Ik weet niet of de site al genoemd was, maar hier kan je heel makkelijk kijken of je auto of scooter E10 geschikt is: http://www.e10check.nl Helaas geven ze geen advies over buiten europa gefrabiceerde auto's Lastig dan inderdaad! Wellicht kan je het beste bij een garage informeren wat zij er van denken? |
Geplaatst: 01-10-19 13:47 |
Lietje_1991 | |
Rintah schreef Muiz schreef De shell bij ons in het dorp heeft ook maar 1 soort benzine maar is ook over naar e10. Ik heb een hyundai dus ik kan het tanken en vind het niet zo'n probleem maar ik hoorde dat al heel wat mensen zich vergist hebben. (Euro95 kan gewoon e10 zijn ) Euro 95 kan nooit E10 zijn. E10 staat voor het ethanol gehalte in de benzine; 10%ethanol, 90% andere verbindingen. In euro 95 zijn die "andere verbindingen" 95% en 5% ethanol. E10 hadden ze ook euro90 kunnen noemen, of ze hadden euro95 kunnen hernoemen naar E5. Toch even deze gequote, bovenstaande is namelijk onjuist. Euro 95 en Euro 98 staan voor het octaangehalte in de benzine en niet hoeveel ethanol erin zit. Je kan dus gewoon een Euro 95 met 5% of 10% ethanol hebben!!! Euro 98 heeft doorgaans 5% ethanol |
Geplaatst: 01-10-19 13:52 |
beatje | |
Hoe zou het dan met tuinmatriaal zitten die op benzine werken? Toen wij die kochten zei de man dat we 95 er in moesten gooien en geen 98. Dus zou die e 10 dan wel kunnen vraag ik me af?
|
Geplaatst: 01-10-19 13:55 |
Anoniem | |
Kidde schreef amies100 schreef Helaas geven ze geen advies over buiten europa gefrabiceerde auto's Lastig dan inderdaad! Wellicht kan je het beste bij een garage informeren wat zij er van denken? Staat er ook bij op de site, voor importautos beste bij de merkdealer informeren |
Geplaatst: 01-10-19 14:55 |
neetoch | |
Ik vraag mij ook af waar ik het kan vinden dat je elke 2 weken verplicht moet tanken als je e 10 tankt? Wat daarvoor de reden is? Wat gebeurt er dan als je dat niet zou doen?
|
Geplaatst: 01-10-19 15:02 |
Moska | |
neetoch schreef Ik vraag mij ook af waar ik het kan vinden dat je elke 2 weken verplicht moet tanken als je e 10 tankt? Wat daarvoor de reden is? Wat gebeurt er dan als je dat niet zou doen? Volgens mij is dat omdat deze brandstof minder lang houdbaar is en bij het ouder worden voor smurrie zorgt. Ik las trouwens in het artikel dat premium brandstof gemiddeld 7 cent duurder is, maar overal waar ik nu langs kom zie ik dat het prijsverschil minimaal 17 cent is Dat is nogal een verschil |
Geplaatst: 01-10-19 15:05 |
Anoniem | |
Nathalie__ schreef Renee1991 schreef Hoe oud is je auto Nathalie? In die Euro 95 zit 10% ethanol. Dus dat is waarschijnlijk 5% meer ethanol dan voorheen. Ligt er dus echt aan wat voor auto je hebt, of hij het verdragen kan of niet. NB: de gevolgen krijg je pas na verloop van tijd te zien, niet na één keer tanken. Nog even terugkomend op de oldtimer bezitters onder ons: de ultimate brandstoffen zijn nog steeds het beste. Dus BP ultimate 98 of Shell V-Power. Ik dacht 2010 een vw polo, dus wel een ‘nieuwe’ auto.. maar ik tank ongeveer 1x per maand. Ik vind hem lastig Als je hem binnen die ene maand met regelmaat gebruikt moet je je geen zorgen maken |
Geplaatst: 01-10-19 15:06 |
Anoniem | |
neetoch schreef Ik vraag mij ook af waar ik het kan vinden dat je elke 2 weken verplicht moet tanken als je e 10 tankt? Wat daarvoor de reden is? Wat gebeurt er dan als je dat niet zou doen? Eens per twee weken tanken is onzin, als je je auto niet weken stil laat staan is er niks aan de hand. Ookal tank je een keer per maand, je gebruikt hem dan regelmatig genoeg. En bij nieuwe autos hoeft dat ook geen probleem te zijn als je hem langer laat staan. |
Geplaatst: 01-10-19 15:07 |
_San87_ | |
neetoch schreef Ik vraag mij ook af waar ik het kan vinden dat je elke 2 weken verplicht moet tanken als je e 10 tankt? Wat daarvoor de reden is? Wat gebeurt er dan als je dat niet zou doen? Oh, ik doe dat nooit . Maar ik tank gemixt dus ik weet niet of t dan ook geldt. Moska schreef Volgens mij is dat omdat deze brandstof minder lang houdbaar is en bij het ouder worden voor smurrie zorgt. Ik las trouwens in het artikel dat premium brandstof gemiddeld 7 cent duurder is, maar overal waar ik nu langs kom zie ik dat het prijsverschil minimaal 17 cent is Dat is nogal een verschil Klopt idd, premium brandstof is echt wel veel duurder dan de normale Euro 95. |
Omhoog |
Geplaatst: 01-10-19 15:08 |
Plaats een nieuw onderwerp | Plaats een reactie |
Pagina 3 van de 4 [ 80 berichten ]
Ga naar pagina Vorige 1, 2, 3, 4 Volgende |
|
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp |
Forums » Algemeen » Mens en Maatschappij » [NM] Nieuws en Maatschappij |
Inloggen |